Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 659
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od finsa » 10.09.2019 09:20

Tak třeba takovej Ford V8 Triton 5,4 l. je atmoška a je rozhodně výkonnější než 1.0 EB... jen se ti do focuse nevleze :D
Ono není pochyb že turbo zvýší výkon motoru, proč by se taky do aut jinak dával žj. Konzerví obavy prostě vycházejí z toho že litrovej výkon třeba u 1.0 EB je značnej, z toho vychází velký namáhání všech součástí motoru u kterých po určitý době (až si to průměrnej čech bude moci dovolit) a nějakým nájezdu hrozí poškození a nákladný opravy. Musíme se asi smířit s tím že auta jsou spotřebák který se po 15 letech provozu nebo 200k km hodí do šrotu a půjde se pro nový. A lidi který mají peníze jen na to koupit olítanou šunku buď půjdou do rizika nebo se auta budou muset vzdát.
Aby to tu nedopadlo jako na Kubě kde se stále udržují v provozu americká auta z 60 let protože novější si tam nikdo nemůže dovolit :D
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 10.09.2019 09:38

IvanSt píše:O čem to pořád mluvíš? :D Která atmoška je výkonnější než turbo? 2L vs 1.0EB? A když už mluvíš o tom netu, nechtěj se pouštět do debaty, jaká auta jsem vlastnil, ve kterých jsem jel, se kterými lidmi spolupracuji, mluvím, nebo se stýkám. Copak já ti píšu, ať se někdy zkusíš projet v něčem jiném, než ve starém mondeu?
Treba prave 2.0 vs 1.0eb.. nebo mazdi 2.5 atmo vs.dosad si co chces. Jestli je motor chcíplej nebo ne, urcuji jeho vykonove charakteristiky a ne turbo, u atmosky to nazenes objemem a motor je mnohem kultivovanejsi. A spolehlivejsi.
Nejde o to vlastnit, ale vedet. Neboj, taky jsem jel v jinych autech, dokonce i v mustangovi 5.0 s manualem.
Mne dynamika 2.0 bohate staci a porad je to na nasich silnicich nadprůměr. Zatim drtiva vetsina aut brzdi me.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 10.09.2019 10:44

Ma.rt píše:Ty si porad myslis, ze turbo je vzdy vykonnejsi nez atmoska ;)
Jako že si myslím, že 1.0EB je výkonnější než 5.0 z mustangu? Ne to si opravdu nemyslím. Ale s turbem bude mít jinak atmosferický motor vždy vyšší výkon. O tom píšu. Takže opravdu netřeba dál rozvíjet debatu nad tím, jestli má vyšší výkon 1.0 turbo tříválec nebo 12 válec bez turba z Ferrari :lol:
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 10.09.2019 14:54

Ptal ses, ktera atmoska je vykonnejsi nez turbo. Nepsal jsi o stejnem objemu, protoze to by netvrdil ani zak zvlastni skoly.
Takze pokud pises chciply atmodvoulitr, pak jsou chciple i litrova turba. Protoze tyhle motory jsou si dynamicky podobne. Ja si to nemyslim, jen tvrdim, ze s tou atmosferou se mi jezdi lepe a ze je kultivovanejsi. Ano..s o neco vetsi spotřebou, ale zrovna v Mondeu by ten litr o moc úspornejsi nebyl, v zatezi jde efektivnost tb do zadele.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 10.09.2019 14:56

IvanSt píše:Ale s turbem bude mít jinak atmosferický motor vždy vyšší výkon.
S turbem to pak neni atmosfericky motor :-D ale rozumim, jak jsi to myslel.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 10.09.2019 16:07

Ma.rt píše:
IvanSt píše:Ale s turbem bude mít jinak atmosferický motor vždy vyšší výkon.
S turbem to pak neni atmosfericky motor :-D ale rozumim, jak jsi to myslel.
Já jsem to tak i napsal.

A pokud jsou některé věci jasné, nemusíš na ně reagovat. Protože tohle je vážně jak v pomocné škole.
IvanSt píše: zkus si představit třeba do WRC nějakou přichcíplou atmošku vedle těch oturbených bestií.
Ford Focus ST 2014

maverick
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 981
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od maverick » 10.09.2019 19:42

IvanSt píše: zkus si představit třeba do WRC nějakou přichcíplou atmošku vedle těch oturbených bestií.
:dih: porovnavat auta WRC s temi v beznym provozu, to chce "rozum" ...ikdyz nadsazka, hodne nepovedena

Jako je mi to jedno, ale nechcete toho uz nechat ? To je to same kdyz mi nekdo rekne, ze proc kupujes resp. mas Fiestu 44kW, ze to vubec nejede atd...ale na couracky po meste staci, ze jo :cooler:
Lidi nikdy, opravdu nikdy nepochopi, ze auto se kupuje dle vyuziti, ne aby soused videl, ze mam twinturbo a 250kW. Proto ma jeden atmosferu 74kW a dalsi oturbenou 1,5-ku atd. A reagovat na novinarske hovna nema smysl, ti maji vlastni, PR svet.
FFIII kombi 1.5 110kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 10.09.2019 21:40

IvanSt píše:A pokud jsou některé věci jasné, nemusíš na ně reagovat. Protože tohle je vážně jak v pomocné škole.
Hele, kamarade, ja se tu na neco ptal Zaqika. Pokud o tom vis kulovy, tak nereaguj Ty. Akorat tu meles voloviny furt dokola.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 10.09.2019 21:43

maverick píše:
IvanSt píše: zkus si představit třeba do WRC nějakou přichcíplou atmošku vedle těch oturbených bestií.
:dih: porovnavat auta WRC s temi v beznym provozu, to chce "rozum" ...ikdyz nadsazka, hodne nepovedena

Jako je mi to jedno, ale nechcete toho uz nechat ? To je to same kdyz mi nekdo rekne, ze proc kupujes resp. mas Fiestu 44kW, ze to vubec nejede atd...ale na couracky po meste staci, ze jo :cooler:
Lidi nikdy, opravdu nikdy nepochopi, ze auto se kupuje dle vyuziti, ne aby soused videl, ze mam twinturbo a 250kW. Proto ma jeden atmosferu 74kW a dalsi oturbenou 1,5-ku atd. A reagovat na novinarske hovna nema smysl, ti maji vlastni, PR svet.
Souhlas. Kazdy si koupil, co uznal za vhodne, muzeme si sdelit duvody proc, ale neni duvod napadat druhe.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 10.09.2019 22:00

maverick píše: :dih: porovnavat auta WRC s temi v beznym provozu, to chce "rozum" ...ikdyz nadsazka, hodne nepovedena
Tak zkus použít rozum a mrkni se, na co jsem reagoval :)
A neřešíme tu, jaké auto má kdo doma, ale jaké výhody má turbo. Proč to někdo berete tak osobně.. :nazdravi:
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6880
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 01.10.2019 09:30

technicky pohled http://www.autoforum.cz/technika/techni ... ale-ubyva/? uznavam ale, ze je to pro nekoho co chce auto na delsi dobu, jinak muj pohled dobre shrnul H.Koubek v komentari https://www.televizeseznam.cz/video/mez ... 3-63971111
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 01.10.2019 21:14

Ještě si počkám půl roku, co se pak bude psát o turbobabetách i na českých stránkách. Jen upozorňuji, nikdy jsem proti turbu nic neměl, vždy jsem měl připomínky k oturbovanému malému obsahu, který byl tlačen do slepé uličky, s výsledkem snížení emisí = 0, a dalším zbytečných problémům . Mazda ukázala, že sundat 15kw na dvoulitru má větší výsledek, než superbabety, které jsou spíše pro sport a ne do rodinného vozů, jak to zde někteří preferují.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4975
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 01.10.2019 21:33

Mazda jde jinou cestou a ve výsledku ty motory jsou složitější než oturbený babety a navíc nejedou.Nevidím v tom vůbec žádnou výhodu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 01.10.2019 22:07

Článek z autofora jako vždy úplně debilní. Rozplývání se nad atmosférickým pětilitrovým osmiválcem...no dobře a kdo v tom vůbec kdy jel, natož aby ho někdy měl v autě? A tak můžeme jít dál přes šestiválce až se dostaneme k těm klepavým nafťákům a benzínovým šestnáctkám co má většina lidí. Spektrum použitelných otáček, no mě ten chudák litr jede hezky až do omezovače a mezi 5-6k otáček předvede ještě docela hodně parády. Co mě trápí je prodleva na sešlápnutí plynu v nízkých otáčkách, která je tak přibližně stejná jako podřazení u atmosféry. Kdyby radši na autoforu zase testovali auta a míň papouškovali články od svých "kolegů" ze zahraničí.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6880
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 02.10.2019 06:21

Projet se dnes vysokovykonnou atmosferou, ci to same s turbem, snad neni problem. Prave tam nejvic vynikne ten rozdil popisovany od toho amika. U maloobjemu se pocitove vzdy bude zdat, ze Tb zatahne lip jak stejne vykonna atmosfera, je to tu mockrat zminovane. Je to jen o preferencich. Mne slo ale jen o technickou stranku veci, ne o pocity z jizdy zminovanych motoru.
Apropo Fofok, v cem je ten mazdackej motor slozitejsi jak "turbobabety" ?? To by me opravdu zajimalo a prosim trochu konkretneji.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů