Stránka 61 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2019 09:20
od finsa
Tak třeba takovej Ford V8 Triton 5,4 l. je atmoška a je rozhodně výkonnější než 1.0 EB... jen se ti do focuse nevleze
Ono není pochyb že turbo zvýší výkon motoru, proč by se taky do aut jinak dával žj. Konzerví obavy prostě vycházejí z toho že litrovej výkon třeba u 1.0 EB je značnej, z toho vychází velký namáhání všech součástí motoru u kterých po určitý době (až si to průměrnej čech bude moci dovolit) a nějakým nájezdu hrozí poškození a nákladný opravy. Musíme se asi smířit s tím že auta jsou spotřebák který se po 15 letech provozu nebo 200k km hodí do šrotu a půjde se pro nový. A lidi který mají peníze jen na to koupit olítanou šunku buď půjdou do rizika nebo se auta budou muset vzdát.
Aby to tu nedopadlo jako na Kubě kde se stále udržují v provozu americká auta z 60 let protože novější si tam nikdo nemůže dovolit

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2019 09:38
od Ma.rt
IvanSt píše:O čem to pořád mluvíš?

Která atmoška je výkonnější než turbo? 2L vs 1.0EB? A když už mluvíš o tom netu, nechtěj se pouštět do debaty, jaká auta jsem vlastnil, ve kterých jsem jel, se kterými lidmi spolupracuji, mluvím, nebo se stýkám. Copak já ti píšu, ať se někdy zkusíš projet v něčem jiném, než ve starém mondeu?
Treba prave 2.0 vs 1.0eb.. nebo mazdi 2.5 atmo vs.dosad si co chces. Jestli je motor chcíplej nebo ne, urcuji jeho vykonove charakteristiky a ne turbo, u atmosky to nazenes objemem a motor je mnohem kultivovanejsi. A spolehlivejsi.
Nejde o to vlastnit, ale vedet. Neboj, taky jsem jel v jinych autech, dokonce i v mustangovi 5.0 s manualem.
Mne dynamika 2.0 bohate staci a porad je to na nasich silnicich nadprůměr. Zatim drtiva vetsina aut brzdi me.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2019 10:44
od IvanSt
Ma.rt píše:Ty si porad myslis, ze turbo je vzdy vykonnejsi nez atmoska
Jako že si myslím, že 1.0EB je výkonnější než 5.0 z mustangu? Ne to si opravdu nemyslím. Ale s turbem bude mít jinak atmosferický motor vždy vyšší výkon. O tom píšu. Takže opravdu netřeba dál rozvíjet debatu nad tím, jestli má vyšší výkon 1.0 turbo tříválec nebo 12 válec bez turba z Ferrari

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2019 14:54
od Ma.rt
Ptal ses, ktera atmoska je vykonnejsi nez turbo. Nepsal jsi o stejnem objemu, protoze to by netvrdil ani zak zvlastni skoly.
Takze pokud pises chciply atmodvoulitr, pak jsou chciple i litrova turba. Protoze tyhle motory jsou si dynamicky podobne. Ja si to nemyslim, jen tvrdim, ze s tou atmosferou se mi jezdi lepe a ze je kultivovanejsi. Ano..s o neco vetsi spotřebou, ale zrovna v Mondeu by ten litr o moc úspornejsi nebyl, v zatezi jde efektivnost tb do zadele.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2019 14:56
od Ma.rt
IvanSt píše:Ale s turbem bude mít jinak atmosferický motor vždy vyšší výkon.
S turbem to pak neni atmosfericky motor

ale rozumim, jak jsi to myslel.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2019 16:07
od IvanSt
Ma.rt píše:IvanSt píše:Ale s turbem bude mít jinak atmosferický motor vždy vyšší výkon.
S turbem to pak neni atmosfericky motor

ale rozumim, jak jsi to myslel.
Já jsem to tak i
napsal.
A pokud jsou některé věci jasné, nemusíš na ně reagovat. Protože tohle je vážně jak v pomocné škole.
IvanSt píše: zkus si představit třeba do WRC nějakou přichcíplou atmošku vedle těch oturbených bestií.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2019 19:42
od maverick
IvanSt píše: zkus si představit třeba do WRC nějakou přichcíplou atmošku vedle těch oturbených bestií.

porovnavat auta WRC s temi v beznym provozu, to chce "rozum" ...ikdyz nadsazka, hodne nepovedena
Jako je mi to jedno, ale nechcete toho uz nechat ? To je to same kdyz mi nekdo rekne, ze proc kupujes resp. mas Fiestu 44kW, ze to vubec nejede atd...ale na couracky po meste staci, ze jo
Lidi nikdy, opravdu nikdy nepochopi, ze auto se kupuje dle vyuziti, ne aby soused videl, ze mam twinturbo a 250kW. Proto ma jeden atmosferu 74kW a dalsi oturbenou 1,5-ku atd. A reagovat na novinarske hovna nema smysl, ti maji vlastni, PR svet.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2019 21:40
od Ma.rt
IvanSt píše:A pokud jsou některé věci jasné, nemusíš na ně reagovat. Protože tohle je vážně jak v pomocné škole.
Hele, kamarade, ja se tu na neco ptal Zaqika. Pokud o tom vis kulovy, tak nereaguj Ty. Akorat tu meles voloviny furt dokola.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2019 21:43
od Ma.rt
maverick píše:IvanSt píše: zkus si představit třeba do WRC nějakou přichcíplou atmošku vedle těch oturbených bestií.

porovnavat auta WRC s temi v beznym provozu, to chce "rozum" ...ikdyz nadsazka, hodne nepovedena
Jako je mi to jedno, ale nechcete toho uz nechat ? To je to same kdyz mi nekdo rekne, ze proc kupujes resp. mas Fiestu 44kW, ze to vubec nejede atd...ale na couracky po meste staci, ze jo
Lidi nikdy, opravdu nikdy nepochopi, ze auto se kupuje dle vyuziti, ne aby soused videl, ze mam twinturbo a 250kW. Proto ma jeden atmosferu 74kW a dalsi oturbenou 1,5-ku atd. A reagovat na novinarske hovna nema smysl, ti maji vlastni, PR svet.
Souhlas. Kazdy si koupil, co uznal za vhodne, muzeme si sdelit duvody proc, ale neni duvod napadat druhe.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 10.09.2019 22:00
od IvanSt
maverick píše: 
porovnavat auta WRC s temi v beznym provozu, to chce "rozum" ...ikdyz nadsazka, hodne nepovedena
Tak zkus použít rozum a mrkni se, na co jsem reagoval

A neřešíme tu, jaké auto má kdo doma, ale jaké výhody má turbo. Proč to někdo berete tak osobně..

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 01.10.2019 09:30
od Karel2
technicky pohled
http://www.autoforum.cz/technika/techni ... ale-ubyva/? uznavam ale, ze je to pro nekoho co chce auto na delsi dobu, jinak muj pohled dobre shrnul H.Koubek v komentari
https://www.televizeseznam.cz/video/mez ... 3-63971111
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 01.10.2019 21:14
od ballu
Ještě si počkám půl roku, co se pak bude psát o turbobabetách i na českých stránkách. Jen upozorňuji, nikdy jsem proti turbu nic neměl, vždy jsem měl připomínky k oturbovanému malému obsahu, který byl tlačen do slepé uličky, s výsledkem snížení emisí = 0, a dalším zbytečných problémům . Mazda ukázala, že sundat 15kw na dvoulitru má větší výsledek, než superbabety, které jsou spíše pro sport a ne do rodinného vozů, jak to zde někteří preferují.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 01.10.2019 21:33
od fofok
Mazda jde jinou cestou a ve výsledku ty motory jsou složitější než oturbený babety a navíc nejedou.Nevidím v tom vůbec žádnou výhodu.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 01.10.2019 22:07
od 321910336
Článek z autofora jako vždy úplně debilní. Rozplývání se nad atmosférickým pětilitrovým osmiválcem...no dobře a kdo v tom vůbec kdy jel, natož aby ho někdy měl v autě? A tak můžeme jít dál přes šestiválce až se dostaneme k těm klepavým nafťákům a benzínovým šestnáctkám co má většina lidí. Spektrum použitelných otáček, no mě ten chudák litr jede hezky až do omezovače a mezi 5-6k otáček předvede ještě docela hodně parády. Co mě trápí je prodleva na sešlápnutí plynu v nízkých otáčkách, která je tak přibližně stejná jako podřazení u atmosféry. Kdyby radši na autoforu zase testovali auta a míň papouškovali články od svých "kolegů" ze zahraničí.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 02.10.2019 06:21
od Karel2
Projet se dnes vysokovykonnou atmosferou, ci to same s turbem, snad neni problem. Prave tam nejvic vynikne ten rozdil popisovany od toho amika. U maloobjemu se pocitove vzdy bude zdat, ze Tb zatahne lip jak stejne vykonna atmosfera, je to tu mockrat zminovane. Je to jen o preferencich. Mne slo ale jen o technickou stranku veci, ne o pocity z jizdy zminovanych motoru.
Apropo Fofok, v cem je ten mazdackej motor slozitejsi jak "turbobabety" ?? To by me opravdu zajimalo a prosim trochu konkretneji.