Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 12.11.2012 18:09

Nie, nie je to dobre. Musi to byt minimalne tych 0.3l, aj to je podla nektorych odbornikov malo. Ale pise to servisny postup. Teplota okolo 0 - 5 stupnov na to taky vplyv nema, zacne byt zaujimava az pri minus 20. Teda za predpokladu pouzitia oleja 5W-XX. Ak tam je ale 15W-XX co nepredpokladam...

Skontroluj vsetky trubky, ku ktorym sa dostanes, ci nie su zanesene karbonom, skontroluj tlak oleja v motore, vana dole a pozriet stav sacieho kosa olejoveho cerpadla, demontovat cerpadlo a pozriet ho. Este lepsie je ale zbavit sa toho auta, kym mu nic nie je.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

15578
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 09.09.2012 10:39

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od 15578 » 12.11.2012 19:35

Ok. tu vanu oddělám a kouknu na sací koš, zda není zanešen. To čerpadlo je nad košem ve vaně? Jde vidět, že už to bylo v servise na umření turba, trubka k přívodu je již měněná, bez sítka a zdá se, že je nové turbo. Dá se poznat nové od repasu? V servisu ford dělají repas nebo montují jen nové. Měl jsem oddělané víko ventilů a je to čisté jako slovo boží, nikde žádný karbon. Zřejmě dělali očistu motoru.
Auta se učitě nezbavím, je v super stavu. Pokud se o auto člověk dobře stará a nejezdí jak prase, tak motor 1,6 TDCI od PSA bez DPF musí vydržet. :palec_nahoru:

PS: Jak to, že teplota oleje nemá vliv na průtok oleje? Přeci je rozdíl v hustotě, tudíž v průtoku, zda má olej 0°C nebo 30 či 130°C.
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 12.11.2012 20:18

Rozdiel je, ale nie tak velky. Dnes su oleje trochu inde, ako v case S 120L.

1.6HDI/TDCI je konstrukcny nepodarok, ktory 200k km bez vazneho pruseru vydrzi iba nahodou. Spolocnym menovatelom vsetkych problemov je nevhodne rozlozenie sucasti motora, ktore sposobuje nadmerne prehrievanie beztak malej olejovej naplne. Olej rychlo degraduje a ako prve si to odnesie turbo. Dalsi neduh je zle navrhnuta hlava valcov, ktora je asi pruznejsia viac, ako treba, co sposobuje uvolnovanie a nasledne podfukovanie vstrekovacov, hlavne silnejsej (80kW) verzie. Problemy tohto motora plnia stranky autofor podstatne viac, ako problemy inych motorov. A je jedno, pod akou kapotou vrci - ci je to Ford, Peugeot, Citroen, Volvo atd. Proste je to nepodarok navrhnuty v duchu modernej doby - najazdit 150k km a potom - k certu s nim.
Naposledy upravil(a) V12 dne 12.11.2012 20:30, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Marod22 » 12.11.2012 20:24

15578 píše:Ok. tu vanu oddělám a kouknu na sací koš, zda není zanešen. To čerpadlo je nad košem ve vaně? Jde vidět, že už to bylo v servise na umření turba, trubka k přívodu je již měněná, bez sítka a zdá se, že je nové turbo. Dá se poznat nové od repasu? V servisu ford dělají repas nebo montují jen nové. Měl jsem oddělané víko ventilů a je to čisté jako slovo boží, nikde žádný karbon. Zřejmě dělali očistu motoru.
Auta se učitě nezbavím, je v super stavu. Pokud se o auto člověk dobře stará a nejezdí jak prase, tak motor 1,6 TDCI od PSA bez DPF musí vydržet. :palec_nahoru:

PS: Jak to, že teplota oleje nemá vliv na průtok oleje? Přeci je rozdíl v hustotě, tudíž v průtoku, zda má olej 0°C nebo 30 či 130°C.
Vo Forde turbo len nové, určite nie repas

15578
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 09.09.2012 10:39

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od 15578 » 12.11.2012 20:26

No by se jeden divil. Hustotu oleje při 0°C bych přirovna PP90 při 30°C. Když jsem vytáhl olej z garáže a doléval po zkoužce turba, čuměl jsem jak puk, tekl jak voda. 8O
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 12.11.2012 20:34

Co to bolo za olej ? Minuly rok som do motoru nalieval pri takmer nulovej teplote 5W-40 a bol riedky ako vodicka. Tento rok do sluzobneho znova 5W-40 pri teplote 5 stupnov - opat vodicka. Ak tam mas tak husty olej ako pises, duplom sa toho zbav, pretoze ked tam nalejes 5W-40 co tam patri, tak Ti to bude klepotat. To auto si kupil niekedy teraz ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 12.11.2012 20:38

Marod22 :
Preco sa potom v katalogu pise o Turbo - prepracovane ???
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 12.11.2012 20:39

15578: No za druhy pokus s mazaci zkouskou nic nedas, v tom manualu myslim pisou, ze ten motor mas mit teply nebo aspon ne studeny...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

15578
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 09.09.2012 10:39

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od 15578 » 12.11.2012 20:49

V12 píše:Co to bolo za olej ? Minuly rok som do motoru nalieval pri takmer nulovej teplote 5W-40 a bol riedky ako vodicka. Tento rok do sluzobneho znova 5W-40 pri teplote 5 stupnov - opat vodicka. Ak tam mas tak husty olej ako pises, duplom sa toho zbav, pretoze ked tam nalejes 5W-40 co tam patri, tak Ti to bude klepotat. To auto si kupil niekedy teraz ?
Před 1 tis. km jsem tam nalil Formulu F 5w30. Mám ho asi půl roku. V čem vidíš problém, nalil jsem tam formuli a nic neklepe, proč by to mělo klepat z 5W40? Ten co to měl předemnou, tam lil taky 5w30 a při výměně jsem rozdíl hlučnosti motoru nezaznamenal. Je tichý jako beránek :palec_nahoru:
Naposledy upravil(a) 15578 dne 12.11.2012 21:02, celkem upraveno 2 x.
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km

15578
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 09.09.2012 10:39

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od 15578 » 12.11.2012 20:58

vita_k píše:15578: No za druhy pokus s mazaci zkouskou nic nedas, v tom manualu myslim pisou, ze ten motor mas mit teply nebo aspon ne studeny...
Jojo, provedu za tepla, až bude čas. Věřím tomu, že proteče mnohem víc než 0,3 l.
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 12.11.2012 21:09

zajimavost u koncernu, kterou jsem vypozoroval: Jak uz mam uchylku koukat po autach, tak jsem si vsimnul, ze VW O2 nebo i touran Touran sem tam delaji takove divne turbo zvuky. Jsou to pravdepodobne 1.9 PD.

kdyz se rozjizdi nas*any touran od prechodu pro chodce, kde musel zastavit a poradne na to dupe, tak zaradi jedna - zrychluje - radi - ZVUK, KTERY BY NIKDO NECHTEL SLYSEL ZE SVEHO AUTA - dva - zrychluje - radi - ZNOVU ZVUK, KTERY BY NIKDO NECHTEL SLYSEL ZE SVEHO AUTA - tri atd... :)

Jak kdyby turbo "zpomalovalo" za hroznych zvukovych kreaci pri prerazovani rychlosti - pri stlaceni spojky a pusteni plynu. Vsiml si toho nekdo taky?

Je to rozhodne mene prijemne nez houkacka.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Marod22 » 13.11.2012 07:42

V12 píše:Marod22 :
Preco sa potom v katalogu pise o Turbo - prepracovane ???
Vo Forde som sa na to pýtal, povedali mi že oni menia turbo za turbo + nejaké ďalšie veci podľa servisného postupu. Na repas mi vymenoval pár iných firiem...na čo som sa ho ani nepýtal :|

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 13.11.2012 11:12

15578 :
Ked si pisal, ze olej bol husty az hroza, cakal som, ze to bol nejaky 15W-XX. Motor, do ktoreho podla papierov patri 5W-30, ale jazdil na 15W-XX zarucene nebol celkom OK a prave husty olej mal maskovat nejaku jeho poruchu, ktora sa po naliati oleja podla specifikacie ihned prejavi hlukom (v mojom pripade husty olej maskoval vylagrovane turbo :twisted: ). Nevedel som, ze si lial 5W-30. Ak ale mozem odporucit, daj radsej 5W-40, nevadia mu tolko vyssie teploty ako 5W-30 a je zname, ze 1.6HDI/TDCI olej zohrieva viac nez dost, hlavne verzie s DPF
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

15578
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 09.09.2012 10:39

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od 15578 » 15.11.2012 20:48

V12 píše:15578 :
Ked si pisal, ze olej bol husty az hroza, cakal som, ze to bol nejaky 15W-XX. Motor, do ktoreho podla papierov patri 5W-30, ale jazdil na 15W-XX zarucene nebol celkom OK a prave husty olej mal maskovat nejaku jeho poruchu, ktora sa po naliati oleja podla specifikacie ihned prejavi hlukom (v mojom pripade husty olej maskoval vylagrovane turbo :twisted: ). Nevedel som, ze si lial 5W-30. Ak ale mozem odporucit, daj radsej 5W-40, nevadia mu tolko vyssie teploty ako 5W-30 a je zname, ze 1.6HDI/TDCI olej zohrieva viac nez dost, hlavne verzie s DPF
Jojo, taky mi došlo, co mi chceš říct, naštěstí tomu tak není a motorově je ve skvělém stavu. 5w40 budu dávat jakmile vyčistím olejovou vanu.
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 103kW, GHIA, r.v. 2011
pneu 225/50 R17, průměr 6,1 L/100km
Ford Focus II 1.6 TDCI combi sport, 66 kW, r.v. 2006 - PRODÁNO
pneu 225/40 R18, průměr 4,8 L/100km

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Sagic » 19.11.2012 12:47

Lze zamenit turbo z Peugeotu 1.6HDi 80 KW? Jde mi o to, ze jsem nasel rozdily v cene a tak me napadlo, ze kdybych jel na vymenu turba do Peugeotu nebo Citroenu tak jestli by me to nevyslo vyrazne levneji nez u forda?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti