Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 02.10.2019 07:23

Skyactiv x ani mildhybrid s vypínáním válců a ještě vyrobený někde v Mexiku to opravdu nechceš.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 02.10.2019 07:58

ja myslel ciste jen motor, ale i kdyz vemu i to "prislusenstvi", tak jsem nikde nezaznamenal vetsi poruchovost tohohle systemu :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 02.10.2019 08:20

Clanek debilni neni. Jedine, s cim bych uplne nesouhlasil, je, ze atmosfera ma sirsi pouziti otacek, bavime-li se o benzinu. Pri 2000 turbo uz tahne s plnymi Nm, atmosfere tam jeste chybi, i kdyz vyssi objemy se s tim vyporadaji lepe. Mne u turba spis vadi nepredvidatelnost mezi temi strmymi narusty/poklesy Nm. Turba jsou na zakazku uredniku z duvodu radoby ekologie, pro spotrebitele s 10tkm/rocne je to negativni ekonomicky (vyssi porizovacka, vyssi pravdepodobnost nakladu na opravy). Nizsi spotreba tohle pri normalnim najezdu nezlomi.
Ted s novym skolnim rokem jezdim trasy po 2km s detmi. Mhd moc reseni neni. Mnoho lidi tyhle rozvozy musi praktikovat a na to je nejlepsi neprimovstrikova atmosfera.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 02.10.2019 09:21

Skyactiv x je benzín na naftovým principu.To ti nikdo nezávislý neopraví a spolehlivost ti nikdo nevyvěští,to ukáže čas,ale Mazda šla s kvalitou celkově dolů jako všechno.

https://autobible.euro.cz/mazda-skyacti ... zdi-praxi/

https://www.tipcars.com/magazin/recenze ... jitel.html
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 02.10.2019 09:46

Ale tenhle motor SkyAktiv-X (diesel na benzin) v te mazde neni a rika to i H. Koubek, ze bude pozdeji, ja myslel klasickou atmosferu co je ted v mazde, je prece jasne, ze ta novinka a v podstate neoverena technologie, bude celkem slozita uz z principu toho motoru, tam asi bude cidel a ruznejch p...... aby to dodrzelo teploty pro spravny chod. Zlata turbobabeta :mrgreen: , ale mozna se to japoncum povede narozdil od (myslim)Mercedesu .
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 02.10.2019 09:55

To jo,ale skyactiv g už právě taky není stará dobrá jednoduchá atmosféra.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 03.10.2019 06:48

321910336 píše:Co mě trápí je prodleva na sešlápnutí plynu v nízkých otáčkách, která je tak přibližně stejná jako podřazení u atmosféry. Kdyby radši na autoforu zase testovali auta a míň papouškovali články od svých "kolegů" ze zahraničí.
To už máš lepší podradit než čekat na predzapaly lspi v nízkých otáčkách :) atm oproti tb podtaceni zvládají.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.10.2019 08:31

Tak mne 2.0 tahne hezky uz od 1500, ale ty tlaky na klice.. tak to nedelam :) ono to neni dobre pro zadny motor, akorat atmosferu to semele tak nejak postupne a tb to muze odskakat pomerne rychle :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 03.10.2019 09:28

Myslím, že by se neměl kazdopadne poslouchat rádce řazení. Resp já když nevidím šipku, tak obvykle podradim :)

Ja bych s tím fakt radej jezdil v otáčkách i za cenu vyššího opotřebení. Lepší toto než měnit polomotor
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.10.2019 13:23

Ja tam radce nastesti nemam. Ale kolikrat zajedu s peknou spotrebou, treba 6,5 a v "kytickach" mam za razeni jen 2-3 z 5. Vetsinou mam 5 za predvidavost. Ono bez turba se to tocit proste musi, kdyz je potřeba vykon.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 03.10.2019 14:58

Rádce řazení mi na pětku radí, abych přeřadil výš. Ale zatím se mi tam ta šestka za jízdy nikdy nepodařila dát :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
kozelos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 681
Registrován: 28.12.2011 23:17

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kozelos » 03.10.2019 15:35

Mě zaqik radce řazení vypnul a hned se mi žije lip. Spotrebu moc neresim, snažím se s tim jezdit jako s atmosferou, často podrazuju. Do Itálie a zpet jsem jel za 6.8, níž jsem se nikdy nedostal, ale ani nechápu tu honbu za spotrebou. Ja mam tp auto kvůli dynamice. Se starou 1.6 jsem se uz na silnici pri předjíždění necítil bezpecne. Jezdíme cela rodina, nakramovany..
Radši auto sesrotuju s mensim najezdem, než jezdit s autem, které jede jen když v něm sedim sam a bez nakladu a necitit se v nem. Provoz se zrychlil, je potřeba na to reagovat.

Chápu ovsem, že jine vnímání celého problemu ma nekdo, kdo ma doma dvoulitr. Ja prechazel z klasicky 1.6 74kw,mit dvoulitr, možná taky ještě pockam s vymenou

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 03.10.2019 16:17

vita_k píše:
To už máš lepší podradit než čekat na predzapaly lspi v nízkých otáčkách :) atm oproti tb podtaceni zvládají.
Pod 2k ot jezdím v podstatě jen na dvojku při odbočování a z kopce bez plynu. Dělá to ale třeba i při 3k otáček a tam už to má dostatečnou dynamiku na předjetí bez trápení motoru, když je přehledný úsek. Když člověk jede sportovněji, tak je to bez prodlev, ale jak třeba někoho dojedu bez plynu a pak přidám, tak je znát díra.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.10.2019 16:32

enjoy píše:Rádce řazení mi na pětku radí, abych přeřadil výš. Ale zatím se mi tam ta šestka za jízdy nikdy nepodařila dát :mrgreen:
:-) a predpokladam, ze Ti tu sestku radi od 90km/h, kdy se petka prehoupne pres 2500 ot.:-)
To mas convers budiky? Ja je nemam...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.10.2019 16:36

kozelos píše: Chápu ovsem, že jine vnímání celého problemu ma nekdo, kdo ma doma dvoulitr. Ja prechazel z klasicky 1.6 74kw,mit dvoulitr, možná taky ještě pockam s vymenou
Rozdil mezi 1.6 a 2.0 je znat. To co ma ta 1.6ka u max. otacek, to je u dvoulitru nekde mozna i pod 4000. Největší slabinou 2.0 je absence sestky. S ni by to bylo dokonaly, motor by to utahl i do kopcu na D1.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 8 hostů