Stránka 612 z 1211

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 08:28
od Karel2
to byla ironie :wink:
ja zase premyslel, jak by to asi resila NecasoKalouskova vlada, zvedla dane na pomucky, potraviny, PHM atd., zavedla zdaneni 20% superhr. mzdy, zadne programy pro firmy, ve zdravotnictvi by rusili luzka atd. :)

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 08:56
od Ozzman
Na tahle opatreni stejne nakonec dojde :!:

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 09:09
od Sentik
Přesně tak, tenhle mejdan musí jednou skončit a to co přijde potom... na Kalouska budete ještě s láskou vzpomínat :mrgreen:

Šetřit je třeba, systém po nás potopa, co razí Schillerka - no bude veselo :perfect:
Celkem lituju rodiny co jedou nadoraz, hypotéky atd. Ale tak, co si lid zvolil, to má, tak at si to vyžere 8O I na ty důchodce dojde, zdražování všude atd. :palec_nahoru:

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 09:11
od Karel2
bohuzel souhlas

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 09:13
od Sentik
Lituju vládu, která to tu převezme po ANOfertu a Babišovi, to bude nejproklínanější vláda v dějinách :oops:

Skoro by člověk řekl, at si to Babiš pak vyžere, ale zas má člověk s tím naším narodem soucit a pokud to tu ANO potáhne i dál, dopadne to - podle mne - katastrofálně. Ale jinak si je klidně volte :mrgreen:

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 09:23
od Stanley_vy
Babiš: „Zaměstnával jsem 35 000 lidí a nikdy jsem se na maturitu neptal."
To vysvětluje Schillerovou a Maláčovou...

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 09:45
od fofok
Maláčová není z Anofertu,ta je socanka.Paní Venezuely se mohl alespoň zeptat jestli umí malou násobilku, když už nechtěl maturitu :mrgreen:

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 09:50
od ZAHRY
Stanley: :perfect: :mrgreen:

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 19:12
od kPetr
Stanley_vy píše: 05.03.2021 15:33
DHL.JPG
DHL.JPG (24.17 KiB) Zobrazeno 692 x
A například v tomto článku je vysvětlení od letiště:
Tím hlavním parametrem který toto ovlivňuje je „dráhová dohlednost“ (runway visual range, RVR), v Brně je možno přistávat pokud je tato dohlednost nejméně 550 metrů. Vyplývá to z toho, že letiště je vybaveno přibližovacím systémem CAT I. Na jiných letištích s jiným přístrojovým vybavením může být hodnota požadované dráhové dohlednosti i nižší, může být i CAT II, CAT III se svými podskupinami.
Jediným důvodem výše uvedené letové situace tak bylo počasí, mlha je v lokalitě našeho letiště v jarních měsících každoročně častým jevem. Během takovýchto situací samozřejmě letadlo komunikuje s řídícími letového provozu pro danou oblast.


Ať se na mě nikdo nezlobí, ale vysvětlení této situace od společnosti DHL mě rozhodně neuspokojuje. Letiště samo říká, že v jarních měsících jsou takové mlhy nad Brnem častým jevem. Je tedy snad problém, na základě zkušeností odhadnout, kdy se mlha rozplyne a podle toho zvolit vhodnější čas odletu z letiště, časově vzdáleného cca 30 minut? Meteorologická služba je snad taky v karanténě, nebo proč se nevyužívá? Je vážně nutné, aby letadlo v takovém případě letělo bez ohledu na počasí a následně pak jenom spoléhalo na náhodu, že se mlha možná rozplyne během čtyřech obletů letiště? Meteorologická služba by snad ještě před odletem letounu z Lipska měla umět předpovědět, zda se v následujících cca 45 minutách mlha rozplyne či nikoliv!

Nikdo prostě logicky nevysvětlil, proč letoun z Lipska odlétá v době, kdy je nad Brnem hustá mlha. Není to totiž žádná vzdálenost, která by se letěla dlouho. Lipsko-Brno je vzdušnou čarou cca 380km, což je při rychlosti 800km/h doba letu cca 28 minut. Cena takového letu = pro DHL v tomto případě zbytečně vyhozené peníze, určitě není zanedbatelná částka! Nebylo by tedy levnější počkat, až se nad Brnem mlha rozplyne a potom teprve odletět? Obzvlášť v současné době by změna odletu neměla být až takový problém, když se skoro nikam nelétá a letiště včetně obsluhy letového provozu tedy rozhodně nejsou plně vytížená.

No na druhou stranu jsem taky četl, že se jedná o pravidelný let. Nevím, jak pravidelné jsou lety v nákladní dopravě, no každopádně letadlo nikam jinam nepokračovalo, ale odletělo zpět do Lipska. Takže se jednalo o linku Lipsko-Brno a zpět. Do Brna pak podruhé odletělo ten den večer. A vsadím se, že do toho večera už nikam jinam neletělo, protože se mě nějak nechce věřit, že by celý náklad určený do Brna znovu vykládali, naložili letadlo jiným nákladem někam jinam, kam by letadlo letělo a po jeho návratu pak opět znovu naložili náklad do Brna. Ale všechno je možné, jsem jenom laik a nevím, jak to chodí.
Je-li daný i pro nákladní dopravu pevný letový řád, tak je samozřejmě možné, že taková změna není jednoduchá a nebo vedení DHL neumí rychle a operativně reagovat a provádět změny dle aktuální situace, čímž by také výrazně optimalizovali náklady firmy. Prostě odletět do cílového letiště, vzdáleného 30 minutami letu v době, kdy vím že tam nejsou podmínky k přistání, mě přijde vážně podezřelé, nebo minimálně nenormální.

A upozorňuji, že žádné konspirační weby nečtu a ani mě to nijak nezajímá. Jenom se snažím používat vlastní hlavu a nikoliv být spokojen se kdejakým nesmyslem, co se kde napíše. A vysvětlení od společnosti DHL se mě právě takovým nesmyslem zdá. Uvěřil bych tomu, kdyby se jednalo o let dlouhý dejme tomu hodinu či dvě a nebo déle. Ale u letu, který netrvá více než 30 minut, to prostě nechápu. A nebo má DHL manažery, kterým je úplně jedno když vyhodí spoustu peněz bez užitku oknem a nechají letadlo odletět s tím, že "vono to nějak dopadne".

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 19:45
od Ozzman
Lidem se zda veci... :roll:

Vis co, spousta pilotu je ted uzemnenych, ma spoustu volnyho casu, zeptej se jich, nez zacnes nahlas premyslet o necem, o cem nevis temer nic. A ja taky.

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 19:48
od Stanley_vy
Možná je v součtu dražší neodstartovat a rozhodnou tak o tom, že zásilky ten den nebudou prepraveny (např. To budou muset klientům kompenzovat). Třeba taky neni možné jen tak odstartovat o dvě hodiny později (jak z pohledu letiště v DE, tak návazných procesů v Brne). A tohle všechno musí někdo vzít na triko. Pak je jednodušší odstartovat a věřit. Byla mlha už ve chvíli, kdy se o tom rozhodovalo? :nixw:

Taky je to pro mě španělská vesnice, ale tohle mě teď napadlo a nehledal bych v tom složitosti.

EDIT: Brněnské letiště bývá(lo) často využíváno k tréninku posádek dopravních letadel. Nebýva(lo) neobvyklé, že za bílého dne krouzilo dopravní letadlo několik hodin za bílého dne nad Brnem. To by se teprve Volny opupinkoval...

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 19:55
od enjoy
Už ti někdy PPL kompenzovalo o den zdržený balík?
Ale jinak to co říkáš tak je.

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 19:57
od Stanley_vy
Já nejsem pro PLL velký firemní zákazník. Ale velké firmy to budou mít poresene. :wink:

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 20:04
od enjoy
Velké firmy mají pořešenou maximálně tak lepší cenu za balík, ale kompenzace určitě ne. Protože konkurence v přepravě je pouze zdánlivá, už je hodně dopravců spojených, ale dál se tváří jako samostatné jednotky.

Re: Politika z pr.. do pr..

Napsal: 10.03.2021 20:38
od Stanley_vy
No, nemas pravdu.

Pritelky pracuje u nemecke spedicni firmy (jejich zákazníkem je třeba výrobce luxusnejsich domácích spotrebicu) a za nedoruceni "bez duvodu" je nasmlouvana mastna pokuta. A nejen u těch nejvýznamnějších. Shrnula to slovy "Nemůžeme říct, že v Jeseníku je snih a tak tam nepojedeme". Vše se musí zkusit maximalnibsilou doručit a když se nepodaří, dokládají se důkazy (fotky, předpovědi počasí, ...). Takže odreknout cele letadlo není jen tak. Zvlášť když je na palubě třeba automotive.