Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od smoula » 06.01.2013 17:25

Slyším tam sanitku, turbo asi v dobrém stavu nebude :|

marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od marosmanik25 » 06.01.2013 18:06

mam este otazocku...ak mi pri zosliapnuti plynu len tak jemne zapiska, je to normalne alebo to znamena ze sa snim zacina daco diat..??....mam focus 1,6 tdci 80kw +dpf...dikk
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od kiblik » 06.01.2013 23:13

Toz ja mam to samy uz 15 tis km.Taky sem z toho byl nestastnej, ale uz na to kaslu. Tys to nahraval v garazi, tak je to asi vic slyset, ale jinak je to uplne ten samy zvuk jako ta nase mr.ka. Olej to moc nezere, nekouri to, jede to,nic to nehlasi,turbo tlakuje, pote co jsem tam nalil pred zimou 5W-30 misto 5w-40 se mi zda ze to neni az tak hrozný, tak v tom budu pokracovat. Menim po 10tis km. Na tachometru se ted objevilo magicke cislo 180 888. Doufam, ze to bez poruchy vydrzi aspon do 222 222. Nejvic slysitelny to je, kdyz to proslapnes a uberes, tak aby si prekrocil 1750-2000 RPM. Tam se to turbo roztaci asi nejvic. To jsou taky otacky, kde jedine je to slyset pri normalni jizde. Pod 1800 to neslysim a nad 2000 taky ne.

Nejsem zadnej servisak, ale myslim, ze to muze byt jedna z techto zavad:
1) nekde neco netesni - z turboservisu mi psali prej to muze foukat kolem táhla, ktery ovlada naklapeci lopatky,neopravitelne
2) je poskozeny kompresorovy kolo - od bordelu, treba ze spatne vymenenyho vzduchovyho filtru nebo cehokoliv co se tam mohl dostat,da se vymenit ale i za takovy jednoduchy repas chteji dost penez 6-10000kc, overeno u 5 ti firem
3)turbo je spatne vyvazeny - treba od nejakyho defektu na kompresorovym kole - jen vyvazit mi to nechteli prej se u toho podle nich musi udelat aspon mala repase ze 4000-6000kc

Kasli na to dokud to jede tak to neres......priste si koupis benzinaka :wallbash:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 07.01.2013 06:44

souhlas s kiblikem.

Chce to zjistit radialni, axialni vuli popr makro fotky z kompresorove strany a pak soudit.

to kiblik: na tom odkazu, podle neni turbo marosmanik25, ale nekoho s podobnymi projevy. Hadam dobre? Vypada to na nejakyho portugalce:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od marosmanik25 » 07.01.2013 09:54

Ano chalani,....nieje to moje turbo to som nasiel ked som hladal nejake tie hukajuce mašiny..:D...ja mam 1,6 tdci 80 kw+dpf....a ako som pisal turbo mi len jemne zapiska ked zosliapnem plyn....a potom ho nieje počuť...kupoval som ho keď mal 107000...teraz mam skoro 112000....klop klop klop...dufam že to vydrží...a s tou volou turba to musim nekdy pozrieť....ale je teraz zima nechce sa mi....:)
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537

pavel_prochazka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 21.12.2012 13:28

Problemy s turbem

Příspěvek od pavel_prochazka » 13.02.2013 11:18

Zdravim,
mam trosku problem s mym focusem (kombi, TDCi-66W, vyroben 12/2005, tachometr cca 183 000km). Odeslo turbo a bylo blbe spraveny (nebyla poradne vycistena mazaci soustava, takze novy se hned poskodilio - polamany lopatky). V servise, kde bylo turbo meneny jsme byli ujisteni, ze to je normalni a ze to neni duvod k vymene - naivne sme tomu uverili... Po dalsich asi 8000 najezdenych km, kdy se nekolikrat rozvitila kontrolka mazani (vzdy nasledoval odtah do servisu a postupne vymena cidla, saciho kose a nevim ceho jeste), bylo zjisteno, ze se zanasi motor karbonem, ktery unika pres spatny turbo.

Ted k veci. Poradna oprava pry stoji 30 000kc (vymena turba, poradne vycistit, olejovy cerpadlo, ...), po ni pry auto bude v pohode. Chtel bych se proto zeptat na nasedujici:

-- Jaka je priblizna cena auta ve stavu jakym je?
-- Jaka je jeho priblizna cena po oprave (viz vyse)?
-- Da se verit tomu, ze se to da spravit tak, aby motor a olej soustava vydrzela po oprave jeste aspon dalsich 100 000km? (predpokladejme nyni schopneho mechanika)

Diky moc za odpovedi,
Pavel

P.S. Jeste ke vsemu sviti kontrolka ESP, jinak zadna rez a do poruchy turba focus slapal bez problemu. Jsem 2. majitel (prvni byl z nemecka, do 130k km byla servisni knizka)

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Problemy s turbem

Příspěvek od smoula » 13.02.2013 11:22

opravené tak 80-90tis

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8455
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Problemy s turbem

Příspěvek od lucky.jack » 13.02.2013 11:26

pavel_prochazka
1. Trochu snahy v hledání
2. Lépe volit kategorii pro umístění dotazu

Přesunuto, sloučeno.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8455
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Problemy s turbem

Příspěvek od lucky.jack » 13.02.2013 11:31

pavel_prochazka píše:Odeslo turbo a bylo blbe spraveny (nebyla poradne vycistena mazaci soustava, takze novy se hned poskodilio - polamany lopatky).
Polámaný lopatky z důvodu špatného mazání? 8O
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od smoula » 13.02.2013 11:32

A vůbec, podívej se na tipcars, za jakou cenu se podobně vybavená auta s podobným nájezdem prodávaj a od toho si odečti cenu opravy a víš, jaká je aktuální cena :wink:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 13.02.2013 13:16

Za 1.6HDI je aj tych 90k CzK vela. Hlavne ked je to teraz tak zakarbonovane a ma to 180k km. Asi by som hladal druhy motor. Duch libora a jeho 5 turboduchadiel na 2000 km tu este stale strasi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

pavel_prochazka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 21.12.2012 13:28

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od pavel_prochazka » 13.02.2013 18:13

Dekuji za odpovedi a omlouvam se za spatne zarazeni prispevku (podobny jsem tam videl, jenom mel titulek prodat-neprodat a tykal se vymeny spojky, takze jsem to umistil tam)
lucky.jack píše:
pavel_prochazka píše:Odeslo turbo a bylo blbe spraveny (nebyla poradne vycistena mazaci soustava, takze novy se hned poskodilio - polamany lopatky).
Polámaný lopatky z důvodu špatného mazání?
Asi jsem to spatne formuloval, preposilam vyjadreni z servisu:

Kód: Vybrat vše

z uvedených fotografií je celkem jasné, že turbodmychadlo je poškozené
vlivem špatné montáže, přesněji řečeno nedostatečným vyčištěním sacího
traktu před instalací nového (repasovaného) turbodmychadla. Po instalaci
došlo k nasátí cizího předmětu turbodmychadlem do prostoru dmychadlové
skříně, tento předmět se nacházel mezi turbodmychadlem a vzduchovým filtrem,
pravděpodobně šlo o část poškozeného původního turba (nejčastěji pojistnou
kontramatku).
V12 píše:Za 1.6HDI je aj tych 90k CzK vela. Hlavne ked je to teraz tak zakarbonovane a ma to 180k km. Asi by som hladal druhy motor. Duch libora a jeho 5 turboduchadiel na 2000 km tu este stale strasi.
Mate nekdo nejaky tip, kde by se dal uvedeny motor (66kW TDCi) sehnat, pripadne na kolik by to +- vyslo?

Jeste posledni otazka jestli je to auto prodejny i bez opravy. Nejsem si totiz vubec jisty, jestli jeho prodejni cena stoupne o 30 000, kdyz tu opravu necham udelat.

Diky moc,
Pavel

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 13.02.2013 19:10

Nikoho nebude zaujimat, kolko penazi si strcil do spojazdnenia auta. Prave preto su plne bazare aut tesne pred motorickou smrtou. A co je horsie, hromada z nich su diesle s motormi uz v klinickej smrti - vstreky nacate, s turbami, ktore nie su schopne natlacit pozadovany tlak, ale zatial nepiskaju, lebo je v motoroch poriadne husty olej atd.

To vyjadrenie servisu ale podstatne meni situaciu - podla neho to mazanim a teda zakarbonovanim motora nie je. Ked nasalo cudzi predmet, servis kde Ti to robili treba zverejnit a obchadzat sirokym oblukom. Ak ten motor nie je zasvineny karbonom, nejake tie kilometre este vydrzi. V kazdom pripade by som ale nechal vybrat sitko v privode oleja do turba a pre pokoj v dusi motor poriadne preplachol.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Jardak » 13.02.2013 20:22

Pokud není zanesenej sací koš,tak náhlý pokles tlaku oleje může způsobovat redukční ventil kterej se sekne v otevřený poloze.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od kiblik » 12.03.2013 09:28

Nevite nekdo jaky jsou rozmery vstupni trubky na turbu vnejsi,vnitrni prumer a delka. Potrboval bych presne hodnoty +/-desetiny ??? Nemam ted svoje auto u sebe tak to nemuzu pomerit. Kdybyste to ale nekdo vedel nebo to mohl odmerit na starym turbo co mate nekde zastrceny, tak by mi to bodlo.

Dikes
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů