
Vadne turbo FF 1,6 TDCi
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Slyším tam sanitku, turbo asi v dobrém stavu nebude 

-
- Junior
- Příspěvky: 482
- Registrován: 03.01.2013 19:57
- Bydliště: Bardejov
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
mam este otazocku...ak mi pri zosliapnuti plynu len tak jemne zapiska, je to normalne alebo to znamena ze sa snim zacina daco diat..??....mam focus 1,6 tdci 80kw +dpf...dikk
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Toz ja mam to samy uz 15 tis km.Taky sem z toho byl nestastnej, ale uz na to kaslu. Tys to nahraval v garazi, tak je to asi vic slyset, ale jinak je to uplne ten samy zvuk jako ta nase mr.ka. Olej to moc nezere, nekouri to, jede to,nic to nehlasi,turbo tlakuje, pote co jsem tam nalil pred zimou 5W-30 misto 5w-40 se mi zda ze to neni az tak hrozný, tak v tom budu pokracovat. Menim po 10tis km. Na tachometru se ted objevilo magicke cislo 180 888. Doufam, ze to bez poruchy vydrzi aspon do 222 222. Nejvic slysitelny to je, kdyz to proslapnes a uberes, tak aby si prekrocil 1750-2000 RPM. Tam se to turbo roztaci asi nejvic. To jsou taky otacky, kde jedine je to slyset pri normalni jizde. Pod 1800 to neslysim a nad 2000 taky ne.
Nejsem zadnej servisak, ale myslim, ze to muze byt jedna z techto zavad:
1) nekde neco netesni - z turboservisu mi psali prej to muze foukat kolem táhla, ktery ovlada naklapeci lopatky,neopravitelne
2) je poskozeny kompresorovy kolo - od bordelu, treba ze spatne vymenenyho vzduchovyho filtru nebo cehokoliv co se tam mohl dostat,da se vymenit ale i za takovy jednoduchy repas chteji dost penez 6-10000kc, overeno u 5 ti firem
3)turbo je spatne vyvazeny - treba od nejakyho defektu na kompresorovym kole - jen vyvazit mi to nechteli prej se u toho podle nich musi udelat aspon mala repase ze 4000-6000kc
Kasli na to dokud to jede tak to neres......priste si koupis benzinaka
Nejsem zadnej servisak, ale myslim, ze to muze byt jedna z techto zavad:
1) nekde neco netesni - z turboservisu mi psali prej to muze foukat kolem táhla, ktery ovlada naklapeci lopatky,neopravitelne
2) je poskozeny kompresorovy kolo - od bordelu, treba ze spatne vymenenyho vzduchovyho filtru nebo cehokoliv co se tam mohl dostat,da se vymenit ale i za takovy jednoduchy repas chteji dost penez 6-10000kc, overeno u 5 ti firem
3)turbo je spatne vyvazeny - treba od nejakyho defektu na kompresorovym kole - jen vyvazit mi to nechteli prej se u toho podle nich musi udelat aspon mala repase ze 4000-6000kc
Kasli na to dokud to jede tak to neres......priste si koupis benzinaka

KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
souhlas s kiblikem.
Chce to zjistit radialni, axialni vuli popr makro fotky z kompresorove strany a pak soudit.
to kiblik: na tom odkazu, podle neni turbo marosmanik25, ale nekoho s podobnymi projevy. Hadam dobre? Vypada to na nejakyho portugalce:)
Chce to zjistit radialni, axialni vuli popr makro fotky z kompresorove strany a pak soudit.
to kiblik: na tom odkazu, podle neni turbo marosmanik25, ale nekoho s podobnymi projevy. Hadam dobre? Vypada to na nejakyho portugalce:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Junior
- Příspěvky: 482
- Registrován: 03.01.2013 19:57
- Bydliště: Bardejov
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ano chalani,....nieje to moje turbo to som nasiel ked som hladal nejake tie hukajuce mašiny..
...ja mam 1,6 tdci 80 kw+dpf....a ako som pisal turbo mi len jemne zapiska ked zosliapnem plyn....a potom ho nieje počuť...kupoval som ho keď mal 107000...teraz mam skoro 112000....klop klop klop...dufam že to vydrží...a s tou volou turba to musim nekdy pozrieť....ale je teraz zima nechce sa mi....


FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 21.12.2012 13:28
Problemy s turbem
Zdravim,
mam trosku problem s mym focusem (kombi, TDCi-66W, vyroben 12/2005, tachometr cca 183 000km). Odeslo turbo a bylo blbe spraveny (nebyla poradne vycistena mazaci soustava, takze novy se hned poskodilio - polamany lopatky). V servise, kde bylo turbo meneny jsme byli ujisteni, ze to je normalni a ze to neni duvod k vymene - naivne sme tomu uverili... Po dalsich asi 8000 najezdenych km, kdy se nekolikrat rozvitila kontrolka mazani (vzdy nasledoval odtah do servisu a postupne vymena cidla, saciho kose a nevim ceho jeste), bylo zjisteno, ze se zanasi motor karbonem, ktery unika pres spatny turbo.
Ted k veci. Poradna oprava pry stoji 30 000kc (vymena turba, poradne vycistit, olejovy cerpadlo, ...), po ni pry auto bude v pohode. Chtel bych se proto zeptat na nasedujici:
-- Jaka je priblizna cena auta ve stavu jakym je?
-- Jaka je jeho priblizna cena po oprave (viz vyse)?
-- Da se verit tomu, ze se to da spravit tak, aby motor a olej soustava vydrzela po oprave jeste aspon dalsich 100 000km? (predpokladejme nyni schopneho mechanika)
Diky moc za odpovedi,
Pavel
P.S. Jeste ke vsemu sviti kontrolka ESP, jinak zadna rez a do poruchy turba focus slapal bez problemu. Jsem 2. majitel (prvni byl z nemecka, do 130k km byla servisni knizka)
mam trosku problem s mym focusem (kombi, TDCi-66W, vyroben 12/2005, tachometr cca 183 000km). Odeslo turbo a bylo blbe spraveny (nebyla poradne vycistena mazaci soustava, takze novy se hned poskodilio - polamany lopatky). V servise, kde bylo turbo meneny jsme byli ujisteni, ze to je normalni a ze to neni duvod k vymene - naivne sme tomu uverili... Po dalsich asi 8000 najezdenych km, kdy se nekolikrat rozvitila kontrolka mazani (vzdy nasledoval odtah do servisu a postupne vymena cidla, saciho kose a nevim ceho jeste), bylo zjisteno, ze se zanasi motor karbonem, ktery unika pres spatny turbo.
Ted k veci. Poradna oprava pry stoji 30 000kc (vymena turba, poradne vycistit, olejovy cerpadlo, ...), po ni pry auto bude v pohode. Chtel bych se proto zeptat na nasedujici:
-- Jaka je priblizna cena auta ve stavu jakym je?
-- Jaka je jeho priblizna cena po oprave (viz vyse)?
-- Da se verit tomu, ze se to da spravit tak, aby motor a olej soustava vydrzela po oprave jeste aspon dalsich 100 000km? (predpokladejme nyni schopneho mechanika)
Diky moc za odpovedi,
Pavel
P.S. Jeste ke vsemu sviti kontrolka ESP, jinak zadna rez a do poruchy turba focus slapal bez problemu. Jsem 2. majitel (prvni byl z nemecka, do 130k km byla servisni knizka)
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Problemy s turbem
opravené tak 80-90tis
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8455
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Problemy s turbem
pavel_prochazka
1. Trochu snahy v hledání
2. Lépe volit kategorii pro umístění dotazu
Přesunuto, sloučeno.
1. Trochu snahy v hledání
2. Lépe volit kategorii pro umístění dotazu
Přesunuto, sloučeno.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8455
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Problemy s turbem
Polámaný lopatky z důvodu špatného mazání?pavel_prochazka píše:Odeslo turbo a bylo blbe spraveny (nebyla poradne vycistena mazaci soustava, takze novy se hned poskodilio - polamany lopatky).

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
A vůbec, podívej se na tipcars, za jakou cenu se podobně vybavená auta s podobným nájezdem prodávaj a od toho si odečti cenu opravy a víš, jaká je aktuální cena 

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Za 1.6HDI je aj tych 90k CzK vela. Hlavne ked je to teraz tak zakarbonovane a ma to 180k km. Asi by som hladal druhy motor. Duch libora a jeho 5 turboduchadiel na 2000 km tu este stale strasi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 21.12.2012 13:28
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Dekuji za odpovedi a omlouvam se za spatne zarazeni prispevku (podobny jsem tam videl, jenom mel titulek prodat-neprodat a tykal se vymeny spojky, takze jsem to umistil tam)
Jeste posledni otazka jestli je to auto prodejny i bez opravy. Nejsem si totiz vubec jisty, jestli jeho prodejni cena stoupne o 30 000, kdyz tu opravu necham udelat.
Diky moc,
Pavel
Asi jsem to spatne formuloval, preposilam vyjadreni z servisu:lucky.jack píše:Polámaný lopatky z důvodu špatného mazání?pavel_prochazka píše:Odeslo turbo a bylo blbe spraveny (nebyla poradne vycistena mazaci soustava, takze novy se hned poskodilio - polamany lopatky).
Kód: Vybrat vše
z uvedených fotografií je celkem jasné, že turbodmychadlo je poškozené
vlivem špatné montáže, přesněji řečeno nedostatečným vyčištěním sacího
traktu před instalací nového (repasovaného) turbodmychadla. Po instalaci
došlo k nasátí cizího předmětu turbodmychadlem do prostoru dmychadlové
skříně, tento předmět se nacházel mezi turbodmychadlem a vzduchovým filtrem,
pravděpodobně šlo o část poškozeného původního turba (nejčastěji pojistnou
kontramatku).
Mate nekdo nejaky tip, kde by se dal uvedeny motor (66kW TDCi) sehnat, pripadne na kolik by to +- vyslo?V12 píše:Za 1.6HDI je aj tych 90k CzK vela. Hlavne ked je to teraz tak zakarbonovane a ma to 180k km. Asi by som hladal druhy motor. Duch libora a jeho 5 turboduchadiel na 2000 km tu este stale strasi.
Jeste posledni otazka jestli je to auto prodejny i bez opravy. Nejsem si totiz vubec jisty, jestli jeho prodejni cena stoupne o 30 000, kdyz tu opravu necham udelat.
Diky moc,
Pavel
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Nikoho nebude zaujimat, kolko penazi si strcil do spojazdnenia auta. Prave preto su plne bazare aut tesne pred motorickou smrtou. A co je horsie, hromada z nich su diesle s motormi uz v klinickej smrti - vstreky nacate, s turbami, ktore nie su schopne natlacit pozadovany tlak, ale zatial nepiskaju, lebo je v motoroch poriadne husty olej atd.
To vyjadrenie servisu ale podstatne meni situaciu - podla neho to mazanim a teda zakarbonovanim motora nie je. Ked nasalo cudzi predmet, servis kde Ti to robili treba zverejnit a obchadzat sirokym oblukom. Ak ten motor nie je zasvineny karbonom, nejake tie kilometre este vydrzi. V kazdom pripade by som ale nechal vybrat sitko v privode oleja do turba a pre pokoj v dusi motor poriadne preplachol.
To vyjadrenie servisu ale podstatne meni situaciu - podla neho to mazanim a teda zakarbonovanim motora nie je. Ked nasalo cudzi predmet, servis kde Ti to robili treba zverejnit a obchadzat sirokym oblukom. Ak ten motor nie je zasvineny karbonom, nejake tie kilometre este vydrzi. V kazdom pripade by som ale nechal vybrat sitko v privode oleja do turba a pre pokoj v dusi motor poriadne preplachol.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Pokud není zanesenej sací koš,tak náhlý pokles tlaku oleje může způsobovat redukční ventil kterej se sekne v otevřený poloze.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Nevite nekdo jaky jsou rozmery vstupni trubky na turbu vnejsi,vnitrni prumer a delka. Potrboval bych presne hodnoty +/-desetiny ??? Nemam ted svoje auto u sebe tak to nemuzu pomerit. Kdybyste to ale nekdo vedel nebo to mohl odmerit na starym turbo co mate nekde zastrceny, tak by mi to bodlo.
Dikes
Dikes
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů