kozelos píše:Jinak diskuzi nechápu. Ta auta jsou výkonově i spotrebou srovnatelná, jen 2.0 už prostě není a nebude. Přestaňte se nesmyslne hadat, na vyvoji a EU narizenich nic nezmenite... Je jasne, ze obavy z nakupu ojetého TB jsou na místě, ale taková je situace a nadavky na EU ani sobě navzájem k ničemu nevedou..
Na nikoho neútočím, prostě jsem dal data ke srovnání, nic víc. Neříkám, že je atmosféra 2.0 bezkonkurenční, ale zase netvrdím, že už dnes patří do starého železa. Ano, pružné zrychlení je o 2,5 sekundy horší než má 1.5 Ecoboost, a přiznám se, čekal jsem kdo se s tím vytasí. Porovnával jsem rok 2010, motor 2.0 splňuje Euro 5 a je třeba možné (nezkoumal jsem), že starší motory mají díky jiným emisním předpisům trochu lepší akceleraci.
Na nařízeních EU mi vadí to (vím, že to nemůžu ovlivnit), že je její tlak na výrobce tak silný, že nejsou schopni své technologie do detailu odladit než se dostanou na trh. Proto nijak s výměnou auta nespěchám.
IvanSt píše:Dal sis práci, škoda že ne všechno úplně sedí. Focus Durateců 2.0 - 107 kW na Spritmonitor.de není registrováno pouze 27 kousků, ale dobře, čísla celkem odpovídají, jen u 1.0EB pokud neomezíš výběr, tak ze cca 750 Focusů 92kW je spotřeba 6.7. Od 2015 necelých 500 aut spotřeba 6.75.
Můj rozsah výběru je následující:
U 2.0 palivo benzín 95 oktanů, převodovka manual, rok výroby 2005 - 2010, výkon 107 kW. Víc než 27 ks tam prostě není.
U 1.0 Ecoboost je vše stejné až na výkon 92 kW a roky výroby jsem vybral stejné jako u 1.5, tedy 2015 - 2018, aby porovnání těchto dvou motorů bylo trochu vypovídající.