Stránka 67 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 13:32
od IvanSt
No chraň Pánbůh! Jestli to takhle půjde dál a když se kouknu na tvá auta v popisku, tak to vypadá na další FoFo v roce 2027 s tak 180kW a spotřebou 6litrů. Nebo to bude ještě horší??

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 14:41
od Ma.rt
Kozelos: je to tak, na vyber bohuzel nebude. A je to podle me spatne. Jinak pružne zrychleni je fajn, u atmosfery je treba ale podradit. Pro nekoho to muze byt opruz.

IvanSt: chtel bych videt ty 2 litry rozdilu mezi 1.0eb a 2.0. V mondeu by ten litr bral mozna skoro stejne a pri horsi dynamice. Moc jich nakonec s tim litrem nedelali, protoze to uz byl downsizing postaveny uplne na hlavu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 15:21
od Jemar
kozelos píše:Jinak diskuzi nechápu. Ta auta jsou výkonově i spotrebou srovnatelná, jen 2.0 už prostě není a nebude. Přestaňte se nesmyslne hadat, na vyvoji a EU narizenich nic nezmenite... Je jasne, ze obavy z nakupu ojetého TB jsou na místě, ale taková je situace a nadavky na EU ani sobě navzájem k ničemu nevedou..
Na nikoho neútočím, prostě jsem dal data ke srovnání, nic víc. Neříkám, že je atmosféra 2.0 bezkonkurenční, ale zase netvrdím, že už dnes patří do starého železa. Ano, pružné zrychlení je o 2,5 sekundy horší než má 1.5 Ecoboost, a přiznám se, čekal jsem kdo se s tím vytasí. Porovnával jsem rok 2010, motor 2.0 splňuje Euro 5 a je třeba možné (nezkoumal jsem), že starší motory mají díky jiným emisním předpisům trochu lepší akceleraci.
Na nařízeních EU mi vadí to (vím, že to nemůžu ovlivnit), že je její tlak na výrobce tak silný, že nejsou schopni své technologie do detailu odladit než se dostanou na trh. Proto nijak s výměnou auta nespěchám.
IvanSt píše:Dal sis práci, škoda že ne všechno úplně sedí. Focus Durateců 2.0 - 107 kW na Spritmonitor.de není registrováno pouze 27 kousků, ale dobře, čísla celkem odpovídají, jen u 1.0EB pokud neomezíš výběr, tak ze cca 750 Focusů 92kW je spotřeba 6.7. Od 2015 necelých 500 aut spotřeba 6.75.
Můj rozsah výběru je následující:
U 2.0 palivo benzín 95 oktanů, převodovka manual, rok výroby 2005 - 2010, výkon 107 kW. Víc než 27 ks tam prostě není.
U 1.0 Ecoboost je vše stejné až na výkon 92 kW a roky výroby jsem vybral stejné jako u 1.5, tedy 2015 - 2018, aby porovnání těchto dvou motorů bylo trochu vypovídající.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 16:04
od Ma.rt
Podle me jsi tu jeden z mala, kdo ma strizlivy pohled na vec :)
Atmosfera bude mit vzdycky horsi pruzne zrychleni na stejny rychlostní stupeň a to ji jeste mozna nahrává fakt, ze ten stejny rychlostní stupen bude zpredovovan vic do lehka nez uz tb. Komu nevadi radit, dostane slusne zrychleni i z atmosfery.
Kdysi jsem si porovnaval na webu, co uvadis, mondeo 2.0i 107kW vs. 2.0 TDCi 103kW a v nekterych rychlostnich rozpetich ten benzin ma zrychleni lepsi..byt jen velmi velmi malo.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 16:39
od IvanSt
Vždyť je to pořád jedno a to samé už 100x napsané. Stejně výkonný turbomotor má kolem 20% vyšší účinnost než stejně výkonná obyčejná atmoška. A ať si vyberete jakýkoli příklad, tak to více méně sedí.

Zkrátka downsizing motory mají vyšší výkon a nižší spotřebu než srovnatelné atmosféry. Krásný příklad 1.5EB vs 2.0l. Turbo má vyšší výkon a nižší spotřebu. A to jsou dva hlavní parametry motoru.
Ještě něco k té spotřebě? :totlsmile:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 17:05
od Ma.rt
To tu nikdo nerozporoval. Haluz jsou ty tve 2l na sto rozdílu

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 17:21
od IvanSt
A rozdíl 1.5l je už lepší? Nebo 1.4l? :palec_nahoru:

Stejně, kdybychom tu do teď měli malé úsporné a výkonné turbomotory, přišel by úředník a řekl by, ne, zákaz, teď se zavedou línější těžší a žravější atmosféry a je mi jedno, že ty do toho Focusu 3.0 V6 atmo nenarveš, prostě ten výkon mít nebudeš, zajímalo by mě, kdo by opravdu jásal. Bravo, utratím víc za spotřebu a ten kamion raději předjíždět nebudu, co kdyby před ním byl ještě osobák. To by byl podle některých ten správný pokrok? :lol:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 17:58
od Ma.rt
Ja nemam nic proti pokroku. Jen nerikam, ze s atmosferou se neda jezdit prijemne s dobrou spotrebou.
A osobne ozelim par kacek za benal s charakteristikou atmosky, ktera mi je prijemnejsi a dost mozna setrim za servis.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 18:16
od IvanSt
..spíš jen možná :palec_nahoru: :nazdravi:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 18:37
od Ma.rt
Jj..ale musís uznat, ze statisticky je střední hodnota opravy u tbvyssi :-D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 18:48
od IvanSt
Uvidíme za pár let. Většinou se opravují ty starší auta, mezi ně TB ještě nepatří. Ale statisticky je hodnota vyšší, jak říkáš.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 18:49
od Ma.rt
Tb se neopravuji? :-D? Mas pravdu..rovnou se vymenuji :-D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 19:01
od IvanSt
Můžeme zase rozjet debatu, kolik % se jich rozsypalo. Kolik byly fakt totálky a kde byl nějaký větší/menší servisní úkon.. Už se to tu taky probíralo.
Statisticky se opravují starší auta a je to jen proto, že jsou už prostě starší, to snad zná každý. A že opravovat zadřený nový motor v autorizáku bude dražší, než opravovat starší, s tím souhlasím.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 19:15
od Ma.rt
Akorat neni nic divného na tom opravovat starší motor se 300tkm. Po 20tkm to divny je :)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.10.2019 19:35
od IvanSt
Uff... Ale těch starších motorů se opraví třeba desítky na jeden nový turbo. Ty to furt nechápeš?