Stránka 1 z 30

TDCi - vstřikování

Napsal: 25.11.2008 21:55
od pava
Před Mondeem, které mám od léta jsem měl jen benzíny a teď, když se ochladilo, mě vyděsilo dieselové nýtování, možná řachtání. Dělá to jen za studena po ujetí cca 2-3km, jako mávnutím proutku to přestane, naráz ne pozvolna, jakoby to někdo vypnul. Byl jsem s tím dnes u Sobka (Bosch diesel servis) dělá Delphi a tam mi bylo sděleno, že je to u těchto motorů normální stav a nemám si dělat těžkou hlavu. Musím uznat Sobek mile překvapil, perfektní jednání, na servis budu chodit tam. Doporučili mi aditivum od Stanadyne Performance Formula, že to doporučuje přímo Delphi, vzal jsem dvě lahvičky a zkusím. Prodávají tam samo i Delphi filtry, nechal jsem si ho ukázat a je to přesně ten co tam mám. Jestli ho někdo sháníte mají ho tam za 1015,-Kč, což je proti Fordu o stovku levnější. Taky upozornil na Bosch, že v žádném případě nedávat!

Tady obdobný problém z jiného fóra:
Ráno , když je to studené, tak to nýtuje jak Zetor. Mám pocit, že jenom jeden z válců..... že by zase ? Ustane to tak po 5 minutách, pokud je tam Verva Diesel, tak to dělá VÍCE . Že by se přidíral vstřikovač a s vyšším cetanovým číslem to bylo markantnější ? A nebo co to ještě může tak bubnovat ? Klepe to jako ventil......

Tady vyjádření člověka, který tomu hodně rozumí:
Za studena je vypnutý předvstřik, až do určitého stupně zahřátí motoru se provádí pouze hlavní vstřik paliva, který je navíc posunut trochu dopředu (zvýšený předstih). Tím pádem, dokud se ti nezahřeje motor, bude to trochu nýtovat, už jsem to tady říkal. To vždy přichází se zimou a vždycky lidi blázní.
Po zahřátí se předstih upraví a začne se vstřikovat pilotní vstřik, oboje potlačí nýtování.
Zvýšení cetanového čísla má na nýtování zahřátého motoru vliv pozitivní, u studeného motoru negativní.

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 25.11.2008 22:11
od Kóťa
Toho jsem si taky všiml,ale já přešel z Tddi,tak pro mě je zahřátý motor odměna a studený normál... :lol:

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 25.11.2008 22:28
od jamaka
Taky upozornil na Bosch, že v žádném případě nedávat!


Tak neviem ci mal celkom pravdu, pretoze Ford prave teraz ma zamenu palivoveho filtra na ine cislo a jeho vyrobcom je prave Bosch. Stare palivaky robil Delphi.

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 25.11.2008 23:58
od ghostx5844
Tak k tym palivovym filtrom, je skoro jedno aky date filter. Dolezita je jeho filtracna schopnost. A ta je 5um u klasickych filtroch. Kdezto filtre urcene na CR systemy maju filtraciu az 2um. A prave preto je najodporucanejsi filter prave Delphi HDF924. Samozrejme je viac filtrov s 2um, nie len Delphi. Len treba zistit ake.

Pava mozem sa spytat aky mas olej v motore?
Ja som pouzival Ford Formulu ale teraz mam Helix od Shellu. Mozem povedat ze to klepanie bolo ovela mensie ked som mal olej od forda. Teraz ma caka vymena, tak chcem dat znovu Formulu a potom dam vediet ci sa mi to len zdalo, alebo natom nieco bude.

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 26.11.2008 07:14
od tomason
Já mam Siemens vstřiky a nýtuje to stejně klasika :wink:

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 26.11.2008 09:13
od jamaka
No ono to praveze jedno nie je aky tam das palivovy filter. Pri commonrailoch je to praveze asi najdolezitejsia vec. DOporuceny je a bol Delphi, ale predpokladam ze Ford vie preco zmenil teraz dodavatela a nove filtre su uz Bosch. Preco by som mal laborovat s nejakymi filtrami (papier znesie vsetko a teda napisat ti tam mozem aku priepustnost chces :) ) ked cena originalu je prijatejna.

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 26.11.2008 11:13
od pava
Pánové s těmi filtry je to tak jak mi včera technik v servisu řekl. Vyšla na to i oficiální zpráva od Delphi (výrobce vstřikování na naše vozy). Mrkněte tady: http://tadpraha.cz/index.php?pid=326&id=120

Ohledně toho oleje, já mám v motoru Mobil1 Formula 5W-30, což by měl být v přebalu origo Ford. Olej si už budu kupovat sám, vždy originál Ford Motorcraft. Není drahý a pro naše vozy nejlepší, to je bez debat.

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 26.11.2008 11:25
od jamaka
Hmmm, zaujimava sprava. Ale moze to byt aj to, ze co ine ma tlacit na trh Delphi, ak nie svoje vyrobky? Azda nebudu propagovat konkurenciu Bosch. A najzaujimavejsie na tom je to, ze tuto zmenu urobil priamo Ford a teda by si nakadil do vlastnych, keby potom neuznaval reklamacie a teda pustil vymenu na nieco co nesplna predpisy.

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 26.11.2008 11:50
od ghostx5844
No ved to som mal na mysli Jamaka. Je to naozaj dolezita vec. Ked vyrobca udava aka je filtracia, tak preco nie? Uz je viac vyrobcov co vyrabaju filtre urcene pre CR s filtraciou 2um. Samozrejme aj ja sa drzim HDF924 a nic ine by som tam nedal.

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 11.01.2009 14:56
od kutil
Ahoj, mám 2.2TDCI a tak také trochu přispěju. Nýtování při startu je u TDCI úplně normální, je to režimem v jakém motor běží. Motor má 3 základní režimy. První je při startu a má zajistit start. Jakmile se chod srovná, přejde do druhého režimu, který zajišťuje chod po dobu ohřev motoru. Jakmile se motor ohřeje, tak přejde do třetího režimu, kdy se motor ještě více ztiší.

Jinak měl jsem problémy s EGR ventilem od koupě nového vozu a trvalo 1,5 roku a 55000km než to opravili. Asi ještě mám problém s IMV ventilem, protože při prudším sešlápnutí motoru motor několikrát zaškube než se rozjede.

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 11.01.2009 19:57
od Forny
Zdravim, s tim popisem plne souhlasim, start docela hruza - v noci bylo -15, motor se tocil a ne naskocit (asi na 4 start - jsou aditiva, ceka me vymena filtru a test zhavicu coz asi bude problem)
pri prvnich cca 2 km hrozny rachot, ale pak zniceho nic ztichl a po ujeti cca dalsich 3 km, jsem o nem nevedel vubec.

Jinak jsem nadmiru spokojenej, ten 2.0 je uzasnej az na ty zimni starty, ale to se da zvladnout ;)

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 11.01.2009 20:08
od Kóťa
Tak pak nech opravdu zkontrolovat ty žhaviče.Mě to chytá na škytnutí.Pravda,že v garáži jsem zatím neměl míň jak -5st.,ale když jsem stál celý den v práci a pak jel domů,tak problém nebyl.To bylo -10st.

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 11.01.2009 20:09
od Ahmed
Forny: dobré, ale tady se nejspíš řeší mondeo :wink: I když máš 2,0 tdci, ale podle mě máš motor od PSA a ten v Mondeu není, jestli se nepletu :roll:

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 11.01.2009 20:19
od kutil
Jo, ještě k palivům. Mám auto nové, čerpal jsem Shell jak mi doporučili u Forda a jak bylo pod 0°C, tak motor nechtěl naskočit, po startu šel nepravidelně, někdy zdechnul úplně a hodně bíle kouřil. Začal jsem přidávat VIF a vše se zlepšilo, a starty i v -15°C jsou zcela bez problémů, stačí ťuknout, netočím ani 1sec. Takže jednoznačně doporučuji VIF.

Ale mám problém s průběhem momentu motoru, mám max moment v 2440ot místo ve výrobcem uváděných 1800ot. Takže motor začne pořádně táhnout v 1600ot. ale už ve 3000ot. ztrácí dech, ještě do 3500-3800ot to leze, ale pak je to bída. Před výměnou EGR to ale netáhlo ani do 3500ot.

Re: TDCi - vstřikování

Napsal: 11.01.2009 20:21
od tomason
a on má 2,0TDCI to neni motor z mondea :?: