Brzdy
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9407
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
První co bych udělal je, že bych to rozebral na obou stranách a vyčistil dosedací plochy a lehce namazal a kouknul bych na plovouci čepy, jestli chodí všechny +/- stejně. Když to nepomůže, tak potom se začít hrabat ve třmenech.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Brzdy
Na mazdě jsem měnil všechny vodící čepy. Vepředu jsem to nedokázal povolit, tak jsem to nechal udělat v servisu, říkali, že na to použili násilí, jak to bylo zarezlé.
Vzadu jsem to pak zvládnul sám, všechno jsem tam rozhýbával a mazal, měl jsem problém s nesouměrným účinkem ruční brzdy. Měnil jsem i lanovody, to nepomohlo.
Na poslední STK (před měsícem) žádný problém s brzdama nebyl (kromě "rýhy na kotouči" = lehká závada).
Na těch čepech jsou gumičky, přes které by se tam neměla dostat voda, ale jak má auto 15+ let, tak tam všude nakvete rez, gumičky spuchří, netěsní to a voda se dostane na ty čepy. Pak začnou reznout a drhnout. Nouzově můžeš čep ošmirglovat, ale to je takový hotfix... a nepomůže to na dlouho a nové vodící čepy stojí pár korun.
Takže vyměnit čepy, v sadě je i nějaké mazivo i ty nové gumičky. Může být problém i s pístkem (= taky se pod tu gumu dostane voda a orezne pístek a pak to drhne stejně jako ty čepy), na ten jsem naštestí zatím nemusel sahat.
Další problém je samozřejmě s uložením destiček, musí se pohybovat volně, jsou tam na to nerezové plíšky, které i když budou OK, tak pod nima rezne ten třmen a jak to nakvete, destička je pak dost natěsno. V servisu mi jednou obrousili tu destičku, aby se volně pohyubovala, toho jsem si všimnul, když jsem ji pak měnil. Já jsem sundal ten plíšek a obrousil to pod ním, aby nová destička dobře seděla.
Všechno se to musí volně pohybovat, když to máš rozebrané, tak s tím lomcuj ve směru těch čepů (= jak se to pohybuje při brzdění).
Nějaké opravné sady jsou třeba tady (i s pístkama), ale je toho celá hromada.
https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 0/14382280
https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 0/14381860
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Brzdy
Ještě bych doplnil / opravil.
Nerezové plíšky pro vedení destičky zrovna FF nemá, ale obecně prostě vše musí chodit lehce.
Rez prostě "nabobtná" materiál.
Čili rozebrání vedení destiček a obroušení na kov, ručně nouze, drátěný kartáč do vrtačky udělá lepší práci. Nejlépe sundat držák třmenu/destiček z těhlice pro lepší přístup ke žlábkům, kam zapadají destičky.
Bývají vyrezlé i díry ve třmenu pro gumičky vodících čepů. Na vedení destiček v držáku doporučuji tence nanést ATE Plastilube (měděný vazelíny tam nemají co dělat).
Do hydrauliky bych nehrabal, dokud to není nezbytně nutné, respektive bych domazal pistek (Breox Fluid, BCF11) a rozhýbal jej.
Nerezové plíšky pro vedení destičky zrovna FF nemá, ale obecně prostě vše musí chodit lehce.
Rez prostě "nabobtná" materiál.
Čili rozebrání vedení destiček a obroušení na kov, ručně nouze, drátěný kartáč do vrtačky udělá lepší práci. Nejlépe sundat držák třmenu/destiček z těhlice pro lepší přístup ke žlábkům, kam zapadají destičky.
Bývají vyrezlé i díry ve třmenu pro gumičky vodících čepů. Na vedení destiček v držáku doporučuji tence nanést ATE Plastilube (měděný vazelíny tam nemají co dělat).
Do hydrauliky bych nehrabal, dokud to není nezbytně nutné, respektive bych domazal pistek (Breox Fluid, BCF11) a rozhýbal jej.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Brzdy
Jako ono ty plíšky pomůžou, ale taky nejsou řešením na furt. Letos jsem řešil MK3 Mondeo, vzadu plíšky má, ale i tak jsem musel zarezly destičky vymlátit ven.
Ono pořád rezne nosný plech destičky a rezne držák třmenu a destiček.
Prostě jen pravidelná údržba a prevence.
Ono pořád rezne nosný plech destičky a rezne držák třmenu a destiček.
Prostě jen pravidelná údržba a prevence.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12903
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Brzdy
Strmen okefovat od bordelu. Kefou vo vrtacke prebehnut najma vodiace drazky. Potom este vyskrabat drazky pilnikom a znovu kefou. Ked su takto vycistene, naniest trochu maziva vhodneho na brzdy a zlozit. Zatial vsetky auta bez problemov.
Pliesky tiez nie su riesenie, ked sa drazky nevycistia. Hrdza sa nafukne, pritlaci pliesok a dosticky sekne aj tak.
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 460
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Díky za rady.
Sundal jsem třmeny a destičky a očistil vše co šlo. Pak jsem vyměnil vodící čepy i s těma gumovýma pouzdrama a co se hýbe namazal mazivem TEXTAR CERA TEC. Do hydrauliky jsem nehrabal.
Na stk jsem prošel. Asi to bylo lepší než předtím ale pořád ne ideální. Vnitřní desky nebrzdí celou plochou, takže myslím že to taky bude dělat rozdíly. Zajímavé je, že to mu nevadilo
Sundal jsem třmeny a destičky a očistil vše co šlo. Pak jsem vyměnil vodící čepy i s těma gumovýma pouzdrama a co se hýbe namazal mazivem TEXTAR CERA TEC. Do hydrauliky jsem nehrabal.
Na stk jsem prošel. Asi to bylo lepší než předtím ale pořád ne ideální. Vnitřní desky nebrzdí celou plochou, takže myslím že to taky bude dělat rozdíly. Zajímavé je, že to mu nevadilo
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Brzdy
Proč nebrzdí celou plochou?
Jestli se dobře pamatuju, nové destičky na FF1 neměly rovnou tu plochu, co dosedá na kotouč, ale lichoběžníkový tvar, tzn. jak se obrušují, plocha se zvětšuje. Tohle myslíš? Jedna strana se může obrušovat rychlejc, zvlášť když to něco pamatuje a nepohybuje se to volně na těch čepech.
Jestli se dobře pamatuju, nové destičky na FF1 neměly rovnou tu plochu, co dosedá na kotouč, ale lichoběžníkový tvar, tzn. jak se obrušují, plocha se zvětšuje. Tohle myslíš? Jedna strana se může obrušovat rychlejc, zvlášť když to něco pamatuje a nepohybuje se to volně na těch čepech.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9407
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Brzdy
OMG, kdyby mě vyhodili z STK za brzdy, kotouče a destičky bude to první, co vyměním.
Změř si kotouč šuplérou, na každým eshopu je u novýho kotouče minimální tloušťka. Ale na vyhození je ten tvůj už od pohledu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Brzdy
OMG, jestli si to chceš nechat do další technický, tak to vyměn. A hlavně jestli s tím chceš jezdit. Není to zas taková raketa a dá se to udělat i na ulici.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host