Prošel jsem STK a auto nejede jako dřív
Napsal: 24.01.2009 15:55
Zdravím.
Mám Focus 2.0 z roku 2000, motor Zetec, EDDC. V pátek jsem byl na STK a když jsem ji úspěšně absolvoval, tak jsem po pár km jízdy domů zjistil, že se auto chová jinak než před před STK. Tak předně, když vyřadím za jízdy, tak motor stále drží vysoké otáčky v rozmezí 1300-2000, předtím klesly vždy na 700-800. No a druhá věc je ta, že je auto línější. Kopce, které jsem předtím vyjížděl s přehledem na pětku, teď musím podřazovat na čtyřku a plynový pedál už není tak citlivý jako předtím, musím na něj více šlapat. Zajímalo by mne, zda si myslíte, že mi s tím ten technik na STK mohl něco udělat. Ještě než začal měřit emise, tak napojil zřejmě počítač na řídící jednotku (zásuvka pod volantem) a něco tam s tím dělal. Ptal jsem se ho co a říkal, že se díval na chyby. Že chyby musí zresetovat a pokud by se objevily znovu, tak by to mohlo ukazovat na problém (zřejmě to bylo OK, i v papírech je OK). Teprve poté nastartoval motor a měřil emise klasickým způsobem, z nižších otáček ho točil zhruba na 5000, opakovaně asi třikrát. Toť vše. Nic jiného nikde nedělal...
Díky za vše názory.
Mám Focus 2.0 z roku 2000, motor Zetec, EDDC. V pátek jsem byl na STK a když jsem ji úspěšně absolvoval, tak jsem po pár km jízdy domů zjistil, že se auto chová jinak než před před STK. Tak předně, když vyřadím za jízdy, tak motor stále drží vysoké otáčky v rozmezí 1300-2000, předtím klesly vždy na 700-800. No a druhá věc je ta, že je auto línější. Kopce, které jsem předtím vyjížděl s přehledem na pětku, teď musím podřazovat na čtyřku a plynový pedál už není tak citlivý jako předtím, musím na něj více šlapat. Zajímalo by mne, zda si myslíte, že mi s tím ten technik na STK mohl něco udělat. Ještě než začal měřit emise, tak napojil zřejmě počítač na řídící jednotku (zásuvka pod volantem) a něco tam s tím dělal. Ptal jsem se ho co a říkal, že se díval na chyby. Že chyby musí zresetovat a pokud by se objevily znovu, tak by to mohlo ukazovat na problém (zřejmě to bylo OK, i v papírech je OK). Teprve poté nastartoval motor a měřil emise klasickým způsobem, z nižších otáček ho točil zhruba na 5000, opakovaně asi třikrát. Toť vše. Nic jiného nikde nedělal...
Díky za vše názory.