Stránka 1 z 1

kour z vyfuku / unik oleje VYRESENO

Napsal: 15.05.2009 20:15
od horacz
Zdravim,
pri popojizdeni v kolone mi FoFo I (1.6, 1999, 155000km "ASI") obcas zacne hodne kourit z vyfuku. Muze mi nekdo poradit, co zpusobuje kourivost/paleni oleje? Ja myslim, ze jsou pryc pistni krouzky/krouzek. Pri normalni jizde kour nepozoruji. Mate nekdo jinou teorii?
Diky moc

Re: kour z vyfuku / unik oleje

Napsal: 15.05.2009 20:25
od Tonda-B
To je lehká otázka.

Do spalovacího prostoru se olej může dostat (a shořet v něm) jedině shora přes opotřebené simerinky vodítek sacích ventilů, nebo spodem kolem pístů a pístních kroužků.

Kolik máš najeto?

Nebo se to už nedá zjistit?

Re: kour z vyfuku / unik oleje

Napsal: 15.05.2009 20:30
od horacz
155000km je na tachometru . Snad to neni stoceny a jestli jo, tak doufam, ze ne ze 400000....

Re: kour z vyfuku / unik oleje

Napsal: 15.05.2009 20:48
od Tonda-B
Já bych změřil kompresní tlaky.

Klasicky s ohřátým motorem, vyšroubovanými všemi svíčkami a naplno otevřenou škrtící klapkou.

To je takový syntetický ukazatel mechanického stavu motoru.

Pokud bude jeden válec jinak a špatně, lze se na něj zaměřit a testovat dál.

Když ty svíčky budou venku, uvidíš taky, jestli je ten popel z oleje na všech, nebo jen na některé.

Pokud na tom nic neděláš sám, ale jezdíš do servisu, bude lepší napřed objednat výměnu simerinků.

Je to totiž levnější, než cokoliv jiného.

Kdy - záleží na tom, jakou máš spotřebu oleje.

Měříš to?

Re: kour z vyfuku / unik oleje

Napsal: 15.05.2009 20:53
od horacz
spotreba oleje: +- 1L/1000KM

Re: kour z vyfuku / unik oleje

Napsal: 15.05.2009 21:00
od Tonda-B
To je dost.

Nikde neteče? Opravdu všechen shoří?

Re: kour z vyfuku / unik oleje

Napsal: 15.05.2009 21:07
od horacz
Ted zacinam znovu merit spotrebu oleje, protoze se vymenilo gufero (myslim u poloosy?) a pretesnila se hlava a vana. Nicmene, i po pretesneni jsem zpozoroval unik oleje. Rekl bych, ze olej mizi "pouze" hulenim pri popojizdeni, jak jsem psal... Na chate se zrejme napred podivame na ty simerinky u ventilu. Doufam, ze to bude ono. Kde se daji koupit? V autokelly jsem je nevidel...
Diky

Re: kour z vyfuku / unik oleje

Napsal: 15.05.2009 21:40
od Tonda-B
Podívat se můžeš, ale moc toho neuvidíš.

To bys napřed musel sundat ventilové víko, rozvodová kola, vačkové hřídele a odpérovat ventily.

Pak je můžeš rovnou vyměnit.

Nejlépe když si jednotlivé spalovací prostory nafoukneš stlačeným vzduchem, aby ti odpérované ventily nenapadaly do válců...

Re: kour z vyfuku / unik oleje

Napsal: 02.07.2009 22:56
od Thomas_333
Zdarvím, taky jsem poslední dobou začal pozorovat kouř z výfuku.. Stačí chvilku stát na volnoběh, poté sešlápnout plyn, či vytočit motor do vyšších otáček... Najeto mám 240000km.. Spotřeba oleje dosud cca 0,3l/1000km. Ted jsem to ještě neměřil.... KKolik stojí ta výměna simerinků? Či jak se to jmenuje? Díky.

Re: kour z vyfuku / unik oleje

Napsal: 07.07.2009 20:12
od foki
Tonda-B píše:Podívat se můžeš, ale moc toho neuvidíš.

To bys napřed musel sundat ventilové víko, rozvodová kola, vačkové hřídele a odpérovat ventily.

Pak je můžeš rovnou vyměnit.

Nejlépe když si jednotlivé spalovací prostory nafoukneš stlačeným vzduchem, aby ti odpérované ventily nenapadaly do válců...
to je pomalu lepsi sundat hlavu a udelat na ni vsechno

Re: kour z vyfuku / unik oleje

Napsal: 08.07.2009 19:15
od pbjun
Ale pozor! Hlavu dej k nekomu kdo to neodflakne!!! Ja sem udelal chybu a ted se dela hlava znovu! A kdyz uz bude hlava dole tak at mrknou na krouzky - pokud by byly nacate tak taky vymenit kdyz uz to mas rozhozene...