ST225 olej

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ST225 olej

Příspěvek od Bob Wolf » 28.10.2010 07:26

koSTa píše:Uspesne vymeneno i s filtrem. Podarilo se mi z auta dostat neco kolem 5 litru, Dovnitr slo 5,8, na merce je to cca polovina. A objevil jsem, ze mam pekne prasklou cast plastovyho krytu pod naraznikem. Po kolika km menite olej? Na UK forech vetsina max. po 10 tis., ve Fordu tvrdi ze 20 je v poho, ale me se to zda mooooooc.

Zrovna řeším to samé - budu mít na oleji najeto 10.000 km cca za 14 dní. Ptal jsem se mého dobrého známého automechanika ve Fordu, potvrdil mi, že skutečně jsou oficiální intervaly výměn oleje stanovené na 20.000 km, nicméně pokud se autem jezdí ostře (a navíc má výkonnější motor), optimální je těch 10.000 km.

Ten známý jezdí amatérsky rally (upravená škodovka, se zabudovanou klecí, sportovním podvozkem a upraveným motorem) a dle své vlastní zkušenosti je nucen měnit olej po každých cca 3 závodech. Používá - stejně jako já v STčku - olej Mobil 1 5W-50. Dle jeho zkušeností je to nejlepší olej v současné době na trhu, který do vysokozatěžovaných motorů lze nalít. Pouze vysledoval, že po těch zmíněných cca 3 závodech (tzn. opakované vystavení velmi vysokým provozním teplotám motoru) začíná řídnout a tím dochází ke snížení mazacích schopností. Také on mně doporučil na STčku interval 10 až max. 15.000 km - vzhledem k tomu, jak s autem občas zacházím - např. před 10 dny jsem byl nucen jet z Prahy do Hradce po dálnici celou cestu nadoraz - průměr cca 180, na pár místech, kde nebyl provoz, byl tachometr nadoraz - z Černého Mostu jsem byl na konci dálnice před Hradcem (cca 92 km) za 27 minut :oops:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Zdwora
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3001
Registrován: 26.07.2009 15:07
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: ST225 olej

Příspěvek od Zdwora » 28.10.2010 11:57

Hehe, by mne zajimalo jak se tvari kravataci v tradicnich ceskych dalnicnich kriznicich (kokta, superb, kteri si mysli ze sou pany silnice s jejich TDI), kdyz je bere oranzovej ford rychlosti o 100kmph vyssi :mrgreen: :palec_nahoru:

Do seriovyho st bych se fordi formule asi nebal, ale po upravach uz bych volil jinej olej, jako RS to uz ma taky jinej olej.
"Vysmivam se do ksichtu vsem nechapavejm k0k0tum!" by Řezník

Obrázek

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ST225 olej

Příspěvek od Bob Wolf » 28.10.2010 15:05

Zdwora píše:Hehe, by mne zajimalo jak se tvari kravataci v tradicnich ceskych dalnicnich kriznicich (kokta, superb, kteri si mysli ze sou pany silnice s jejich TDI), kdyz je bere oranzovej ford rychlosti o 100kmph vyssi :mrgreen: :palec_nahoru:

Do seriovyho st bych se fordi formule asi nebal, ale po upravach uz bych volil jinej olej, jako RS to uz ma taky jinej olej.


Kravaťáci celkem koukali, ale musím říci, že většina včas uhnula do pravého pruhu.....výhodou taky bylo, že jsem jel v pátek dost brzy ráno, takže provoz byl opravdu minimální a aut málo. Taky bylo sucho a dohlednost OK, tak jsem to mohl "oroštovat" nadoraz ... :twisted:

Jinak mně pobavila reklama britského výrobce výfuků MILLTEK, který mám na autě - prý se jejich sportovní výfuky "neprobarvují" při vyšším zatížení motoru - "this material is anti-magnetic (other manufacturers stainless steel may not be) and is less susceptible to discolouration" - viz např. stránky Pumaspeed:

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails. ... ductID=304

- po té páteční masáži má koncový tlumič na mém STčku vzadu pěkné, nové, "rejsink" dvoj - až tříbarevné vyvedení..... :cooler: ....večer sem dám foto, nebo spíš do svého linku....a taky jim to pošlu do UK, přímo do MILLTEKu, ať nekrmějí český zákazníky výmyslama :nnou:


K oleji - ten známý automechanik doporučuje i majitelům RSek, kteří jezdí do servisu, motorové oleje s číslem 5W-50........
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST225 olej

Příspěvek od foki » 28.10.2010 20:12

Bob Wolf píše:
K oleji - ten známý automechanik doporučuje i majitelům RSek, kteří jezdí do servisu, motorové oleje s číslem 5W-50........
a koupi mi ten mechanik novy motor kdyz by nahodou ten stary klekl ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ST225 olej

Příspěvek od Bob Wolf » 28.10.2010 22:32

foki píše:
Bob Wolf píše:
K oleji - ten známý automechanik doporučuje i majitelům RSek, kteří jezdí do servisu, motorové oleje s číslem 5W-50........
a koupi mi ten mechanik novy motor kdyz by nahodou ten stary klekl ?

Zeptám se ho...... :mrgreen:
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ST225 olej

Příspěvek od Bob Wolf » 28.10.2010 22:35

Jen abych splnil slib - tady je to foto údajně "neprobarvitelného" zadního tlumiče laděného sportovního výfuku MILLTEK - provedení bez katalyzátoru, "full turbo back".... :cooler:
Přílohy
MILLTEK_1.jpg
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
koSTa
.
.
Příspěvky: 244
Registrován: 01.08.2010 20:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ST225 olej

Příspěvek od koSTa » 29.10.2010 13:27

Jakej olej se ma lit do RSa? Myslel jsem, ze je to stejny s ST......stejnej motor.
Ford Focus ST Panther black, Eibach Pro Kit, Pro Spacer 15mm, ATE brake system, Mongoose catback, Airtec IC, RS sparkplugs, CAIS from Moskito and Karel development :-), ModX, spojka RS, naplne Millers oils

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST225 olej

Příspěvek od foki » 29.10.2010 16:53

0W40 castrol SLX
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
koSTa
.
.
Příspěvky: 244
Registrován: 01.08.2010 20:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ST225 olej

Příspěvek od koSTa » 29.10.2010 19:45

No a ma smysl to nalit i do ST? Je v tom podle me poradnej zmatek, kazdej tvrdi neco jinyho. Ta 0W40 bude mit vetsi rozsah teplot mazani ne? A ve Fordu mi tvrdili, ze tu Formuli F vyrabi Castrol, ze je to stejny...... Tak babo rad!
Ford Focus ST Panther black, Eibach Pro Kit, Pro Spacer 15mm, ATE brake system, Mongoose catback, Airtec IC, RS sparkplugs, CAIS from Moskito and Karel development :-), ModX, spojka RS, naplne Millers oils

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: ST225 olej

Příspěvek od kaminek » 29.10.2010 20:12

Není to stejný. Formule F je A1 B1 a co má Foki je A3 B3 B4 ,a v tom je sakramentský rozdíl .
Naposledy upravil(a) kaminek dne 29.10.2010 22:02, celkem upraveno 1 x.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
koSTa
.
.
Příspěvky: 244
Registrován: 01.08.2010 20:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ST225 olej

Příspěvek od koSTa » 29.10.2010 21:38

Ford Focus ST Panther black, Eibach Pro Kit, Pro Spacer 15mm, ATE brake system, Mongoose catback, Airtec IC, RS sparkplugs, CAIS from Moskito and Karel development :-), ModX, spojka RS, naplne Millers oils

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: ST225 olej

Příspěvek od Bob Wolf » 29.10.2010 22:34

Asi se už budu opakovat, ale nevím, proč vymýšlet něco, co je už dávno pro vysokovýkonové benzínové motory s přeplňováním vymyšleno - mám na mysli syntetické motorové oleje 5W-50.

Viz popisy několika produktů aktuálně na našem trhu:


MOGUL 5W-50 EXTREME SPORT

je celoroční plně syntetický motorový olej nejvyšší výkonnosti. Je vyroben ze syntetických základových olejů nejvyšší kvality a zušlechťujících přísad poslední vývojové generace (inhibitory oxidace a koroze, přísady detergentně disperzantní aj.). Svými užitnými vlastnostmi překračuje tento olej požadavky obvyklých výkonnostních klasifikací.

Použití: Je určen zejména k mazání moderních benzinových a naftových vysoce přeplňovaných (turbodmychadlem i kompresorem) motorů osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel s nejvyššími požadavky na výkonnost oleje, provozovaných celoročně. Je zvláště doporučován pro motory sportovních a soutěžních vozidel a jeho použití je vhodné vždy při sportovním stylu jízdy („brzda – plyn“).

Parametr Jednotka Hodnota Norma Klasifikace a specifikace
Kinematická viskozita při 100 °C mm2 /s 17,1 ČSN EN ISO 3104 ACEA A3/B3/B4, API SL/CF
Viskozitní index 170 ČSN 65 6218
Bod vzplanutí °C 220 ČSN EN ISO 2592
Bod tekutosti °C -51 ČSN ISO 3016
TBN mg KOH/g 12.0 ČSN 65 6069
Odparnost podle Noacka % hm. 7,0 ČSN 65 6069


Plně syntetický MOGUL 5W-50 EXTREME je určený pro extrémní zatížení, při kterém pracují motory soutěžních vozů. Proč právě tento olej? Jaká je historie a podstata jeho vývoje a výroby?

Tuzemští olejáři se rozhodli dokázat motoristické veřejnosti, že umí ve velice krátkém časovém období vyvinout a vyrobit motorový olej špičkové kvality. Olej, který svými vlastnostmi převyšuje, nebo je plně srovnatelný, s obdobnými oleji zahraniční výroby a bez jakýchkoliv problémů je okamžitě testován v jednom z nejzatěžovanějších motorů českého rallye sportu.

Olej MOGUL 5W-50 EXTREME byl přes počáteční skepsi mechaniků nalit do motoru závodního speciálu. Po celodenní plné zátěži byl vypuštěn a předán do výzkumné laboratoře k laboratornímu přezkoumání. Jaký je výsledek?


Stav oleje odpovídal absolvované zátěži a přívlastek dobrý je zcela na míste. Vyznačuje se nízkým obsahem otěrových kovů. Podle obsahu křemíku není ale v motoru ideální filtrace vzduchu. Střihová stabilita oleje se jeví jako velmi dobrá - pokles KV pri 100°C je pouze do 10 % (velký podíl na tomto poklesu má navíc obsažené palivo). Obsah úsad je minimální, detergence velmi dobrá. Jediným problémem je tedy palivo v oleji, což je u závodních vozů běžným jevem. Vzhledem k tomu, že viskozita oleje je ještě v horní půli viskozitní trídy, tak není mazání motoru olejem ohroženo a s olejem lze dále pokračovat v soutěžních jízdách. Hodnocení rozboru motorového oleje 5W-50 po testovacích jízdách není kritické a výzkumné a vývojové pracovište PARAMO, a.s., může být s vývojem nového oleje spokojeno. Stejně tak i jezdec Roman Kresta se svým týmem, protože s olejem žádný problém nezaznamenal.

Motorový olej MOGUL 5W-50 z nové řady EXTREME je po všech stránkách v naprostém porádku a bude používán Romanem Krestou v celé sezóne 2008.


Roman Kresta: „Zkouška oleje v závodním voze je podle mě nejlepší způsob, jak výrobek otestovat. Jsem přesvedčen o tom, že Mogul 5W-50 EXTREME je zcela srovnatelný s výrobky konkurence. Během sta kilometrů, které jsem ve Vysokém Mýte najezdil, fungoval motor naprosto bezproblémově. Při jízdách jsem si s mými techniky vyzkoušel i drobné úpravy našeho vozu, které bych rád uplatnil v příští sezoně.“

- nebo článek z 12. 3. 2010:

http://sdeleni.idnes.cz/automobilove-ol ... deleni_ahr




Millers Oils XFS 5W-50
• API SL, CF
• ACEA A3, B3
• Mercedes-Benz 229.1
• VW 500.00, 501.01, 502.00, 505.00
Originální požadavek u Ford Cosworth
Špičkový syntetický olej vhodný pro moderní benzínové motory provozované v náročných podmínkách, v širokém teplotním rozpětí




MOBIL 1 RALLY FORMULA 5W-50 SYNT

Olej Mobil 1 5W-50 je syntetický motorový olej nejvyšší výkonnostní třídy, který motoru poskytuje maximální ochranu proti opotřebení. Koncepce Rally Formula uplatněná v oleji Mobil 1 5W-50 překračuje požadavky oborových norem a nároky výrobců výkonných přeplňovaných turbodmychadlem i kompresorem) zážehových a vznětových motorů s technologií víceventilového vstřikování. Mobil 1 5W-50 je zvláště vhodný pro vysoké rychlosti a náročné podmínky spojené s jízdou stylem „brzda – plyn“. Ať už v provozu nebo při závodech, Mobil 1 5W-50 Rally Formula vždy poskytuje mimořádnou kvalitu a výborné mazací vlastnosti.

Vlastnosti a výhody:
Olej Mobil 1 5W-50 je sestaven ze speciální patentované směsi syntetických základových složek nejvyšší kvality v kombinaci s protioděrovou technologií Supersyn, což je v současnosti nejprogresivnější dostupná technologie aditiv. Spojení vysoké viskozity oleje Mobil 1 5W-50 s touto technologií nabízí flexibilní ochranu motoru a najde uplatnění v mnoha provozních podmínkách. Tento olej překračuje náročné požadavky oborových norem a je schválen několika významnými výrobci automobilů jako provozní náplň. Automobily s olejem Mobil 1 5W-50 pracují spolehlivě a nezávisle na provozních podmínkách či stáří.

Použití:
Mobil 1 5W-50 je doporučován do všech typů motorů, zvláště pak do výkonných (turbodmychadlem i kompresorem) přeplňovaných zážehových a vznětových motorů osobních automobilů, dodávek i lehkých nákladních automobilů s víceventilovou technikou vstřikování paliva. Olej Mobil 1 5W-50 je vhodný do všech typů náročných aplikací, zvláště pak do náročných podmínek dálničního a městského provozu (styl „brzda – plyn“). Mobil 1 není vhodný pro použití ve dvoudobých nebo leteckých motorech, pokud výrobce motoru neurčí jinak. Klasifikace a specifikace: Mobil 1 5W-50 splňuje následující klasifikace/specifikace: ACEA A3,B3,B4 – API SL,SJ,CF. Mobil 1 5W-50 má následující schválení: Daimler Chrysler 229.3 – Porsche schválen – Volkswagen 505.00.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
olejovec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07.12.2010 00:16

Re: ST225 olej

Příspěvek od olejovec » 07.12.2010 00:21

Tady je článek z aktuálního Performace Ford magazínu. Možná to je jen reklama, ale pro různé modely tam doporučují právě anglické oleje Millers Oils, mezi nimi i výše uvedený XFS 5w50.
Obrázek

Uživatelský avatar
olejovec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07.12.2010 00:16

Re: ST225 olej

Příspěvek od olejovec » 07.12.2010 00:43

Kdo nezná nebo nevěří Millers Oils tak se to jede v týhle Fiestě, ale bude to nejspíš něco z řady Motorsport - snad CFS 5w40 nebo CFS 10w50 bych tipnul
http://www.millersoils.cz/18/motorsport/

Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST225 olej

Příspěvek od foki » 07.12.2010 08:20

kdyz se podivam na tu tabulku , tak je tam u ST220 10W40 a ford ma v technických datech 5W30 .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host