Stránka 1 z 4

Kolisanie otacok po starte

Napsal: 19.10.2009 09:32
od Dzefer
jj, zacina to uz aj u mna, dnes rano 2`C a po nastartovani otacky lietali jak besne, som cakal, kedy to skape. Ale v lete to nerobi...

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 09:41
od vcedula
po mojej poslednej vymene plynu som si isty, ze RJ sa neustale uci (teda aspon ta moja, lebo ja mam nejaku inu). Uci sa = po zmene podmienok postupne zacne menit parametre motora tak, aby auto normalne fungovalo. Napr. u mna na zaciatku blbol volnobeh, lebo ho ocakavala RJ niekde okolo 2000 ot/min (vacsi plyn = viac vzduchu = vyssie otacky). Postupne v priebehu asi 3-4 dni sa vsak naucila, ze to nie je optimalne a znizila otacky na tych 800 ot/min a vsetko zacalo fungovat normalne. Takze to, ze ti to robi teraz, ked sa zacalo ochladzovat, este nemusi nic znamenat. Mozno to casom prejde.

Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 09:48
od Dzefer
tak ale kurvadrat nech sa uci rychlejsie :-)
U ziadneho ineho auta sa mi to nestavalo, nech si zirafak hovori co chce, aj ta najjednoduchsia felicia si vedela po starte ustrazit otacky, ani na volnobehu pocas jazdy som sa nemusel bat, ze mi skape motor. (u focusa sa mi to uz dvakrat stalo)

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 09:54
od zirafak
Co to ma spolocne so mnou.Ja s tym problem nemam :|

Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 09:56
od killerhammer
vcedula píše:po mojej poslednej vymene plynu som si isty, ze RJ sa neustale uci (teda aspon ta moja, lebo ja mam nejaku inu).
vcedula, podla mna sa neuci ale podla hodnot emisii (koncova lambda) reguluje startovaciu zmes a tesne po starte :idea:
a to si pamata medzi startami, je jasne, ze tu zmes musi menit uz len kvoli teplotam (zima/leto) a ked vymenis plyn urobi presne to iste, si myslim :idea:

a tu niekde by som hladal aj pricinu toho zhasania. proste nejaky z tych snimacov, sice ide (nenajdes ho na diagnostike) ale asi nepresne meria a RJ tam neda pozadovanu zmes. motor zhasne :idea:
a je to len v uvode lebo to znizovanie otacok po starte (podla mna je to kvoli CO euro norme) robia setky fordy co som doteraz jazdil.
skodovky to napr vobec nerobia :wink:
ked stlacis plyn, tak mu tu logiku prebijes tvojim rozhodnutim

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 09:57
od Dzefer
zirafak: nie, ale uz sme o tom debatovali a povedal si, ze to robia aj ine auta, ze je to normalne. Bolo to pri debate, ze po nastartovani musim par sekund pockat, inak mi skape motor po pridani plynu

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 09:59
od Anndy
Dzefer píše:jj, zacina to uz aj u mna, dnes rano 2`C a po nastartovani otacky lietali jak besne, som cakal, kedy to skape. Ale v lete to nerobi...
Mne to uz prestalo robit. Robilo mi to pred tymto ochladenim, niekedy od konca leta. Akonahle zacali byt velke vykyvy teploty. Teraz to prestalo par dni dozadu. Nastasei mi to chcipne iba vtedy, ak na to zabudnem a hned po nastartovani pridam plyn s rozbehom a nedam si opzor a nepridam viac. Aj to nie vzdy chce zdochnut, niekedy sa iba zakucka. Ale rano - sadnem do auta, nastartujem dam si pasy, dam mobil do stojana a to obvykle staci, aby to uz nerobilo (ked to robi). Takze neriesim zatial a dufam, ze to tak ostane.

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 09:59
od killerhammer
Dzefer píše:zirafak: nie, ale uz sme o tom debatovali a povedal si, ze to robia aj ine auta, ze je to normalne. Bolo to pri debate, ze po nastartovani musim par sekund pockat, inak mi skape motor po pridani plynu
prave naopak, ked nedas plyn tak zhasne
to bude iny problem ako ma wildman

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 10:03
od zirafak
Jaj,to sa stane aj mne sem,ked spominanych par sekun nenecham motor bezat,hlavne za studena,alebo dlhsieho stania.To neberiem ako chybu.Presne toto iste nam robi aj sluzobny Golf,robil mi to aj Renault.Otacky mi ale hore dole,ako Vam nebehaju.
Ale o to tu momentalne v tejto teme nejde.

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 10:03
od Anndy
killerhammer píše: ....
ked stlacis plyn, tak mu tu logiku prebijes tvojim rozhodnutim...
Praveze u mna (neviem, ci aj u Dzefera) po stlaceni plynu, najpr chvilu idu otacky smerom DOLU! a az ked dosiahnu kriticke hodnoty (400-500), tak ak motor nezdochol (nebol v zabere), tak RJ zacne "pocuvat" plyn. pedal a idu otacky hore. Ale vzdy v tom rozmedzi 10s. kazde prve stlacenie plyn. pedala otacky idu DOLU!
Potom je uz vsetko o.k. Aj ked to nahodou zdochne, na dalsie nastartovanie je to uplne O.K.

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 10:06
od killerhammer
to bude ale iny problem :!:
wildman ma problem, nastartuje, otacky vyssie nad volnobehom, otacky klesnu a potom stupnu na volnobeh. to setko v priebehu par sekund bez toho ze sa dotknes nejakeho pedala :idea:
toto robil aj moj focus ale nikdy nezhasol :!:
je to presne ako keby elektronika hladala tu spravnu zmes po starte aby si bol v CO norme :mrgreen:
wildman pisal, ze mu vymenili skrtiacu klapku
ja by som ich este tlacil do toho, aby vymenili vsetko co s tym suvisi a hlavne s meranim,
lebo podla mna nie je problem mechanicky (skrtiaca klapka) ale v elektronike (nieco zle nieco odmera alebo da zly pokyn do RJ) :idea:
to, ze to namiesa chudobnu zmes je len dosledok :idea: :!:

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 10:13
od zirafak
To,co sposobuje tento problem,nechajme na Ford,alebo do inej temy a skusme tuto temu nechat primarne na to,na co je urcena

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 10:14
od Dzefer
ano su to dva problemy, aj u mna:
1. nastartujes, otacky lietaju, motor to mozno niekedy neustoji a zhasne, trva to tak 2 - 3sekundy
2. ked po tomto ustaleni tuknem do plynu, tak otacky idu dole, namiesto hore, tiez s moznostou skapania . Toto viem navodit tak do 10sekund po nastartovani, potom je secko ok

vidim to na presun do inej temy

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 10:14
od Anndy
kh: jasne, ze to je iny problem. Ja len, ze ford to nema odchytane bohvie ako. Lebo takto "sialene" sa spravat RJ som malokedy videl :D Myslim aj ine spravanie sa - napr. rozbehnem sa normalne (aj to pomerne nedynamicky) na 1-ke,ale som v zapche, tak len dam neutral potom, ale idiotska RJ si mysli, ze chcem radit vyssie a vyzenie otacky cez 2 tis. (aj ked som plyn pustil a vyradil len napr. na 1500 otackach), potom to klesne a pre istotu este raz zopakuje. Ked sa vsak uplne pianko rozbehnem, takmer bez plynu a vyradim, RJ uz si nemysli, ze chcem radit vyssie. Alebo s tymi otackami a neutralom...

Cize moj nazor je taky, ze je to standardne spravanie sa motora/RJ/auta/etc... a to preto, lebo niekto nieco bud neurobil poriadne alebo niekde setril, alebo potrebovali veelmi splnit emisnu normu so starym motorom, alebo nieco medzi tym... :D Na stastie ma to az tak netrapi, ako ine veci :D.

Re: Ford - Summit Motors Slovakia, s. r. o.- Bratislava

Napsal: 19.10.2009 10:23
od killerhammer
a to si este nevidel co robi RJ na 2.5T. uz to ani neriesim. napr. rovnaky dolu kopec, rovnaka rychlost, rovnaky den. prvy prejazd dolu na 5tke aktualna spotreba 0.0, o 20 minut, druhy prejazd dolu na 5tke aktualna spotreba 3.6 :mrgreen:
alebo ako sa pripravuje na radenie, neurobis co caka, rozhadzes ho, odmeni sa ti stratou vykonu alebo niecim :mrgreen:

ono, cim zlozitejsie motory, preplnanie, priame vstrekovanie atd, atd, znamena, ze je viacej a viacej elektroniky, typicky elektronicky plyn, RJ podla programu sa rozhodne ci zvysi vykon alebo nie, tvoj povel je len spustac nejakeho procesu v RJ :mrgreen:
akakolvek chybicka v tychto systemoch ti moze pokazit dobry pocit z takeho auta
a najlepsie na tom je, ze cim je to auto drahsie, tym viac je v nom takejto elektroniky :mrgreen: