Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od V12 » 07.10.2010 19:49

BobTDCi píše: Viem že 2.0TDi VW, Škoda, Seat - pri regenerácii svieti kontrolka a vodič vtedy musí dodržať podmienky jazdy o ktorých ho informoval predajca...
Ísť plynulo a minimálne asi 80km/h a neviem koľko km..ale keď idete hore Braniskom a pred vami "vodca kólony" Avia a plno áut máte smolu - príde červená kontrolka a v servise Vám povedia, že sorry - nedodržal ste podmienky jazdy pri regenerácii...neplníme záručné podmienky. Nový DPF plus oprava cca 1800-2000E!!!
Ak je toto pravda, tak je to pekne svinstvo. Bolo by zaujimave obratit sa na pravnika a uhrat to ako konstrukcnu vadu systemu. Osobne tomu ale neverim, konstrukteri nie su padnuti na hlavy aby nepocitali s takouto alternativou, okrem toho v SME obcas pisu pekne somariny. Hoci u VW clovek nikdy nevie...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 08.10.2010 07:54

V12 píše:
BobTDCi píše: Viem že 2.0TDi VW, Škoda, Seat - pri regenerácii svieti kontrolka a vodič vtedy musí dodržať podmienky jazdy o ktorých ho informoval predajca...
Ísť plynulo a minimálne asi 80km/h a neviem koľko km..ale keď idete hore Braniskom a pred vami "vodca kólony" Avia a plno áut máte smolu - príde červená kontrolka a v servise Vám povedia, že sorry - nedodržal ste podmienky jazdy pri regenerácii...neplníme záručné podmienky. Nový DPF plus oprava cca 1800-2000E!!!
Ak je toto pravda, tak je to pekne svinstvo. Bolo by zaujimave obratit sa na pravnika a uhrat to ako konstrukcnu vadu systemu. Osobne tomu ale neverim, konstrukteri nie su padnuti na hlavy aby nepocitali s takouto alternativou, okrem toho v SME obcas pisu pekne somariny. Hoci u VW clovek nikdy nevie...
Zároveň ale platí, že pri kúpe auta podpisuješ že ti bolo všetko predvedené a bol s oboznámený s podmienkami používania a tvoj podpis v tých papieroch je ako že sa zaväzuješ dodržiavať všetko čo ti predajca k autu povedal a predviedol - takže? Smola.
Bola to sťažnosť čitateľa...
Jediné čo k tomu viem je, že VW mal s prvou generáciou 2.0TDi 103kW podstatne viac problémov - kvôli DPF, ako ktokoľvek iný...to som čítal vo viacerých periodikách... Viac ako trebárs Peugeot s narieďovaním oleja a požiadavkami na jeho predčasnú výmenu...po 4-10.000km...
Ale už dosť OT - sorry.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Croog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 165
Registrován: 27.12.2009 00:39
Bydliště: Praha

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Croog » 20.11.2010 23:42

Taky mi poskočila hladina oleje.. bohužel v servisu mi při výměně dolili olej až těsně pod rysku.

Kdy bych měl začít řešit odsávání oleje z motoru? Je tohle už hladina, kterou bych měl řešit? :?
Přílohy
20112010395s.jpg
Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od V12 » 21.11.2010 13:01

Rozhodne nedovol oleju stupat vyssie, ako je teraz. Neviem, nakolko je to akutne u Fordov (vlastne zabozrutov), no na niektorych motoroch po predavkovani olejom prepustalo gufero olej do priestoru spojky. Zotrvacnik ho potom rozprasil az k lamele, ktora potom klzala a predcasne sa opotrebovavala.
Na Tvojom mieste by som bud odsal, alebo odpustil do 3/4 medzi rysky.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

skyjet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 59
Registrován: 23.08.2010 18:07

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od skyjet » 24.04.2011 10:51

Akou inou cestou okrem regenerácie DPF sa môže do oleja dostať nafta? Mám odstránený DPF, no hladina oleja mi stále stúpa.
Ford S-Max r.v. 2009 Titianium, 1,8TDCi 92kW
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF

Uživatelský avatar
hustolez
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 06.08.2010 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od hustolez » 24.04.2011 10:54

Croog píše:Taky mi poskočila hladina oleje.. bohužel v servisu mi při výměně dolili olej až těsně pod rysku.

Kdy bych měl začít řešit odsávání oleje z motoru? Je tohle už hladina, kterou bych měl řešit? :?
Takovou hladinu mám taky, nezvyšuje se, nalili mi to tam tak v servisu a DPF nemám, tak doufám, že je to ok.
Focus 2.0TDCi 2005 Titanium blue aquarius
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od V12 » 24.04.2011 13:43

Uz si nepamatam - Tvoj voz nemal DP, alebo si ho dal vykuchat ? Ak ho nemal, hladina oleja stupat nebude. Teda za predpokladu, ze je tesnenie pod hlavou OK a takisto aj hlava nema ziadne praskliny.

Regeneracia DPF a vadne tesnenie/hlava (presakovanie vody do oleja) su jedine priciny stupania hladiny oleja.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
hustolez
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 06.08.2010 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od hustolez » 24.04.2011 23:09

Ne ne, mám origo bez DPF, pěkně si čoudí :)
Focus 2.0TDCi 2005 Titanium blue aquarius
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od vita_k » 06.05.2011 08:47

ahoj. Neni moznost, ze ti regenerace stale probihaji? O techto motorech se pise, ze regen nejdou vypnout uplne. Na diagnostice IDS nebo Multidiag tyto informace jdou vyčíst. Je tam info o najete vzdalenosti od posledni uspesne regenerace. To by mohlo napovedet.
skyjet píše:Akou inou cestou okrem regenerácie DPF sa môže do oleja dostať nafta? Mám odstránený DPF, no hladina oleja mi stále stúpa.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
paleta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 01.06.2009 23:14

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od paleta » 09.05.2011 22:36

skyjet píše:Akou inou cestou okrem regenerácie DPF sa môže do oleja dostať nafta? Mám odstránený DPF, no hladina oleja mi stále stúpa.
Tento problem mam aj ja... Mam podozrenie, ze ked sa mi rozsvieti oranzova kontrolka (kontrolka vymeny oleja?), ktosi pisal, ze vtedy regeneruje DPF filter, ja ho totiz mam. Aj ten cicin, co mi predal Mondeo, akonahle som presiel 100 km, rozsvietila sa mi a on, nech vypnem a zapnem motor a prestane... Tak som to urobil... Neviem ci nevie viac ako ja... Iste je, ze ked som odsal naftu, zena behala kratke vzdialenosti, kontroloval som a olej bol OK. Potom som spravil 100 km a po 50 sa mi rozsvietila ta kontrolka. Nevypinal som. Naspat som siel, to iste po 50 km. Ked som neskor skontroloval, bolo tam ako je vyssie fotka, nad maximom...
Pytal som sa nejakych mechanikov, tak jeden mi povedal, ze sa nafta moze dostat len cez cerpadlo.
Druhy, ze cez trysku... Na moj dotaz, ze keby bola zla tryska, tak by asi auto neslapalo, mi povedal, ze moze ist aj ked je tryska zla... Na toto mi ten prvy povedal, ze zas by dobre nestartovalo... a mne startuje OK, aj v zime...
No a posledna 3.verzia, pri regeneracii DPF filtra, udajne pusti do oleja naftu, aby ho vypalilo?!?
FORD MONDEO COMBI, 2,0 TDCi, 85 kW, r.v. 3/2006
spotreba 6,2 l/100 km

Uživatelský avatar
Endura
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SR

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Endura » 19.09.2011 19:31

martasak píše:No a jaké je podle vás nebezpečí samotné vyšší hladiny oleje ? Bubliny v motoru a horší mazání ?
Nemám na myslí znehodnocení oleje jako takové - to je jasné.
Nebezpeci vyssi hladiny oleje je napriklad urvana klapka olejoveho kanalku, ktera zpusobi nizky tlak oleje a tedy spatne mazani ve vrchni casti motoru -> za jizdy nepravidelne blika kontrolka mazani.
Obrázek
Focus sedan 1,8TDdi (90k); red pepper, 2/99

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od vita_k » 19.09.2011 20:50

@paleta
Kontrolka urcite pri regeneraci svitit nesmi. Nafta do oleje se dostava pri regeneraci vzdy - po troskach, ale nesmi to regenerovat castokrat, aby tam nebylo vic nafty nez. Myslim, ze jsou to konstrukcni duvody...

Nech si udelat diagnostiku, za ty penize to stoji.

O regeneraci je spousta na foru, chvili cti a budes vedet vic :wink:
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od wilder01 » 19.09.2011 21:01

Trosku mimo k vyske hladiny oleja....mne mechanik nalial kusok nad hornu rysku a tvrdil ze v Peugeote dostali prikaz nalievat o cosi viac oleja a vraj dokonca aj menili rysky za kratsie. Nikde som o tom nic nenasiel tak premyslam ci si robil srandu( aj ked sa tak netvaril) alebo mam hladat ine vysvetlenie.
Uznavam ze je tam poddimenzovane mnozstvo olejovej naplne ale zas citanie o tom co sposobuje vyssia hladina mi nepridava na klude....
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

fisi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Litoměřice

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od fisi » 20.09.2011 09:36

Při každé výměně oleje mi dopřejí ve Fordu trochu víc (podobně jako na fotce o pár příspěvků výš). Zatím jsem to nikdy neřešil odsátím, pouze hlídám, jestli se hladina nezvyšuje. Neměl jsem s tím zatím žádný problém.
2004 C-MAX Ghia 2,0 TDCI stříbrná metla

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od zdenyvm » 20.09.2011 10:09

Taky mám dlouhodobě cca půl centimetru nad horní rysku a bez problému. Tak to nalili už v servisu při výměně oleje...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů