Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Výkon - motor citeľne pokojnejšie a spokojnejšie ide a zaberá odspodu akoby lepšie(to bude lepšia efektivita plnenia a vyprázdňovania spaľovacieho priestoru) ale po chvíli si na to zvykneš a vyšší výkon pociťovať nebudeš...ale pocit spokojnejšie idúceho motora ti ostane...to sa nezmení.
Pradie si ako spokojná cica pri každom zrýchľovaní...
Spotreba - ak nezačneš na to dupať viac(kvôli lepšiemu záberu)a zachováš si rovnaký štýl jazdy, tak spotreba pôjde trochu dolu - asi tak 3-6dcl(hoci to je skúsenosť na mojej jednašestke TDCi 80kW), ale principiálne by mala trochu klesnúť i tebe. Rozsah bude podobný - maximálny rozdiel bude tak 7-9dcl v tom najlepšom prípade.
Emisná - ak máš motor inak v dobrom stave - kompresia, vstrekovače - tak máš viac ako veľkú šancu, že prejdeš. Teda tak na 80-90% podľa mňa.
A k výmene oleja - pri výmene si dal koľko? Do polovičky? Medzi rysky, alebo tesne pod rysku?
Ideálne je dať tam v tvojom prípade asi 5L - (odporúčaný objem je 5.5L) - to by malo znamenať, že 5L by malo byť na spodnej ryske a potom by som sledoval hladinu aj trend nárastu v pomere k prejdeným km.
Pradie si ako spokojná cica pri každom zrýchľovaní...
Spotreba - ak nezačneš na to dupať viac(kvôli lepšiemu záberu)a zachováš si rovnaký štýl jazdy, tak spotreba pôjde trochu dolu - asi tak 3-6dcl(hoci to je skúsenosť na mojej jednašestke TDCi 80kW), ale principiálne by mala trochu klesnúť i tebe. Rozsah bude podobný - maximálny rozdiel bude tak 7-9dcl v tom najlepšom prípade.
Emisná - ak máš motor inak v dobrom stave - kompresia, vstrekovače - tak máš viac ako veľkú šancu, že prejdeš. Teda tak na 80-90% podľa mňa.
A k výmene oleja - pri výmene si dal koľko? Do polovičky? Medzi rysky, alebo tesne pod rysku?
Ideálne je dať tam v tvojom prípade asi 5L - (odporúčaný objem je 5.5L) - to by malo znamenať, že 5L by malo byť na spodnej ryske a potom by som sledoval hladinu aj trend nárastu v pomere k prejdeným km.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- paleta
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 01.06.2009 23:14
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Menil svagor, ale mam pisany obsah 6 l, tak tam necelych 6 dal. Potom menil este dodatocne ten olej.filter, bolo nad ryskou, tak uz nedolieval.BobTDCi píše:Výkon - motor citeľne pokojnejšie a spokojnejšie ide a zaberá odspodu akoby lepšie(to bude lepšia efektivita plnenia a vyprázdňovania spaľovacieho priestoru) ale po chvíli si na to zvykneš a vyšší výkon pociťovať nebudeš...ale pocit spokojnejšie idúceho motora ti ostane...to sa nezmení.
Pradie si ako spokojná cica pri každom zrýchľovaní...
Spotreba - ak nezačneš na to dupať viac(kvôli lepšiemu záberu)a zachováš si rovnaký štýl jazdy, tak spotreba pôjde trochu dolu - asi tak 3-6dcl(hoci to je skúsenosť na mojej jednašestke TDCi 80kW), ale principiálne by mala trochu klesnúť i tebe. Rozsah bude podobný - maximálny rozdiel bude tak 7-9dcl v tom najlepšom prípade.
Emisná - ak máš motor inak v dobrom stave - kompresia, vstrekovače - tak máš viac ako veľkú šancu, že prejdeš. Teda tak na 80-90% podľa mňa.
A k výmene oleja - pri výmene si dal koľko? Do polovičky? Medzi rysky, alebo tesne pod rysku?
Ideálne je dať tam v tvojom prípade asi 5L - (odporúčaný objem je 5.5L) - to by malo znamenať, že 5L by malo byť na spodnej ryske a potom by som sledoval hladinu aj trend nárastu v pomere k prejdeným km.
Do firmy kupujeme 207 SW, a poslednu co sme brali mala uz (u Peugeotov sa vola) FAP filter a spotrebu 4,3. Predchadzajuci model bez FAP 4,5. Aj ked u tej novej zvysili vykon zo 66 na 67,2 kW tusim. Som z toho zmateny, nechcem vykuchat ten FAP filter a zistim, ze mam rovnaku spotrebu. To co slo predtym do oleja, ide teraz do vzduchu... Alebo nebodaj vyssiu.
Diky za rady a pomoc
FORD MONDEO COMBI, 2,0 TDCi, 85 kW, r.v. 3/2006
spotreba 6,2 l/100 km
spotreba 6,2 l/100 km
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
DPF sa nekucha kvoli spotrebe ale kvoli problemom, ktore sposobuje. Ja osobne som ho dal von aby moje nove turbo vydrzalo co najviac a netocilo sa na oleji zriedenom naftou. Pre mna osobne boli problemom regeneracie a podvedomy pocit ze kazda kratsia jazda je rizikom nedokoncenia regeneracie a tym padom zriedenia oleja naftou... a z toho vyplyvajucich problemov.
Ked to chces robit len kvoli spotrebe tak to nema moc velky vyznam pre teba.. je dost mozne ze si rozdiel nevsimnes a budes sklamany.. ale ako som uz pisal o to vobec nejde.. to je len vedlajsi efekt.
Ale cisto logicky ked vezmez do uvahy princip regenerovania, pri ktorom dochadza k zvyseniu mnozstva vstrekovanej nafty... mala by sa spotreba znizit, nie?
Ked to chces robit len kvoli spotrebe tak to nema moc velky vyznam pre teba.. je dost mozne ze si rozdiel nevsimnes a budes sklamany.. ale ako som uz pisal o to vobec nejde.. to je len vedlajsi efekt.
Ale cisto logicky ked vezmez do uvahy princip regenerovania, pri ktorom dochadza k zvyseniu mnozstva vstrekovanej nafty... mala by sa spotreba znizit, nie?
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Je tu zopár nezrovnalostí - "švagor menil dodatočne filter" znamená že vymenil olej a filter zostal???? A inokedy vymenil filter?paleta píše:Menil svagor, ale mam pisany obsah 6 l, tak tam necelych 6 dal. Potom menil este dodatocne ten olej.filter, bolo nad ryskou, tak uz nedolieval.
Do firmy kupujeme 207 SW, a poslednu co sme brali mala uz (u Peugeotov sa vola) FAP filter a spotrebu 4,3. Predchadzajuci model bez FAP 4,5. Aj ked u tej novej zvysili vykon zo 66 na 67,2 kW tusim. Som z toho zmateny, nechcem vykuchat ten FAP filter a zistim, ze mam rovnaku spotrebu. To co slo predtym do oleja, ide teraz do vzduchu... Alebo nebodaj vyssiu.
Diky za rady a pomoc
To je mi nejaký divný postup...a neaplikoval by som ho už viackrát určite.
Takže jedinou pravdou je, že nevieš koľko tam presne šlo...
Nuž teraz si odsaj olej asi tak medzi rysky, prípadne na spodnú/aj tá je ešte vyhovujúca v plnej miere/ a potom si sleduj hladinu, resp. jej nárast v pomere ku prejdeným km.
A pri budúcej výmene nalej /po výmene aj filtra - inak rozpúšťaš plno bordelu do nového oleja čo je kontraproduktívne v kontexte toho prečo sa výmena oleja robí/ iba po spodnú rysku a potom si vieš veľmi presne odsledovať či je to také zlé, ako sa domnievaš, alebo je to iba dojem.
Ak totiž pracujeme s nepresnými vstupnými údajmi - nie je hodnoverná ani výstupná hodnota toho čo skúmame.
A k tej spotrebe - nižšia pri novom je spotreba reálna, alebo údaj z TP, alebo údaj z palubného počítača. Na 98% to nie je údaj o reálnej spotrebe vypočítanej pri nejakom "referenčnom" jazdení s tými autami - systémom -natankovanie plnej nádrže po hrdlo a zároveň vynulovanie denného počítadla km a potom pri ďalšom tankovaní zasa po hrdlo (najlepšie na tom istom stojane tej istej benzínky) výpočet dotankovaného množstva paliva z displeja výdajného stojana, resp. pokladničného bloku a počet prejdených km z displeja denného počítadla km - napríklad 50.83Litra delené 9,2 (čo je v stovkách km 900.2km) čo je môj dnešný údaj po natankovaní a výsledok je reálna spotreba 5.525Litra na sto kilometrov.
Ad.1 - ten motor s DPF má celkom iný SW v pomere k tomu pôvodnému. Čo znamená diametrálne odlišnú situáciu a napriek zdaniu nie je možné to jednoducho porovnať - lebo pravdepodobne sú aj iné vstrekovače a napríklad pôvodné boli asi solenoidové a teraz sú tam už piezoelektrické ktoré dokážu lepšie reagovať a presnejšie dávkovať palivo i vo viacerých dávkach a pravdepodobne i z viacerých vstrekovacích mikrootvorov (pôvodné vstrekovače povedzme 5-6otvorov a tie terajšie 7 alebo 8mikrootvorov kadiaľ dochádza k vstreknutiu paliva do spaľovacieh opristoru každého valca) teda dochádza tam k lepšej atomizácii paliva a aj premiešaniu so vzduchom a účinnejšiemu spaľovaniu i optimalizovanejšiemu procesu horenia a samozrejme k zlepšenej účinnosti motora ako takého...a ešte niekoľko aspektov, ktoré tu nie je možné všetky popísať.
Ad.2 - tak isto komparatívny prepočet palubného počítača je modifikovaný a ako vždy je riešený tak, aby bol "ružovejším" ako je realita - otázne je iba o koľko...
Ad.3 - ako ti odpovedal Wilder - pitva DPF sa robí najmä z iných dôvodov - a to sú problémy s už upchatým či upchatejším DPF, prípadne ako to mal on -menil turbo...lebo turbo nie je konštruované na to aby cez jeho turbínku prešľahávali plamene a fritovali jeho lopatky turbínky i systém VGT a zanášali ho...a viac ako bežne tepelne zaťažovali turbo tým, že dosahujú takme dvojnásobok teploty bežných výfukových planov a tiež cez upchávky turba sa do ložísk turba(klzných) dostáva nafta, ktorá jednak zhoršuje mazacie vlastnosti mazacieho oleja a jednak ho postupne narieďuje viac a viac...čím celý degradačný proces pre ložiská turba a ich stav i schopnosť oleja mazať a odvádzať teplo z ložísk naberá na nežiadúcom procese ten nesprávny smer i "progres"..so samými negatívnymi dopadmi...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- paleta
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 01.06.2009 23:14
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Je tu zopár nezrovnalostí - "švagor menil dodatočne filter" znamená že vymenil olej a filter zostal???? A inokedy vymenil filter?BobTDCi píše:paleta píše:Menil svagor, ale mam pisany obsah 6 l, tak tam necelych 6 dal. Potom menil este dodatocne ten olej.filter, bolo nad ryskou, tak uz nedolieval.
Do firmy kupujeme 207 SW, a poslednu co sme brali mala uz (u Peugeotov sa vola) FAP filter a spotrebu 4,3. Predchadzajuci model bez FAP 4,5. Aj ked u tej novej zvysili vykon zo 66 na 67,2 kW tusim. Som z toho zmateny, nechcem vykuchat ten FAP filter a zistim, ze mam rovnaku spotrebu. To co slo predtym do oleja, ide teraz do vzduchu... Alebo nebodaj vyssiu.
Diky za rady a pomoc
To je mi nejaký divný postup...a neaplikoval by som ho už viackrát určite.
Takže jedinou pravdou je, že nevieš koľko tam presne šlo...
Nuž teraz si odsaj olej asi tak medzi rysky, prípadne na spodnú/aj tá je ešte vyhovujúca v plnej miere/ a potom si sleduj hladinu, resp. jej nárast v pomere ku prejdeným km.
A pri budúcej výmene nalej /po výmene aj filtra - inak rozpúšťaš plno bordelu do nového oleja čo je kontraproduktívne v kontexte toho prečo sa výmena oleja robí/ iba po spodnú rysku a potom si vieš veľmi presne odsledovať či je to také zlé, ako sa domnievaš, alebo je to iba dojem.
Ak totiž pracujeme s nepresnými vstupnými údajmi - nie je hodnoverná ani výstupná hodnota toho čo skúmame.
A k tej spotrebe - nižšia pri novom je spotreba reálna, alebo údaj z TP, alebo údaj z palubného počítača. Na 98% to nie je údaj o reálnej spotrebe vypočítanej pri nejakom "referenčnom" jazdení s tými autami - systémom -natankovanie plnej nádrže po hrdlo a zároveň vynulovanie denného počítadla km a potom pri ďalšom tankovaní zasa po hrdlo (najlepšie na tom istom stojane tej istej benzínky) výpočet dotankovaného množstva paliva z displeja výdajného stojana, resp. pokladničného bloku a počet prejdených km z displeja denného počítadla km - napríklad 50.83Litra delené 9,2 (čo je v stovkách km 900.2km) čo je môj dnešný údaj po natankovaní a výsledok je reálna spotreba 5.525Litra na sto kilometrov.
Ad.1 - ten motor s DPF má celkom iný SW v pomere k tomu pôvodnému. Čo znamená diametrálne odlišnú situáciu a napriek zdaniu nie je možné to jednoducho porovnať - lebo pravdepodobne sú aj iné vstrekovače a napríklad pôvodné boli asi solenoidové a teraz sú tam už piezoelektrické ktoré dokážu lepšie reagovať a presnejšie dávkovať palivo i vo viacerých dávkach a pravdepodobne i z viacerých vstrekovacích mikrootvorov (pôvodné vstrekovače povedzme 5-6otvorov a tie terajšie 7 alebo 8mikrootvorov kadiaľ dochádza k vstreknutiu paliva do spaľovacieh opristoru každého valca) teda dochádza tam k lepšej atomizácii paliva a aj premiešaniu so vzduchom a účinnejšiemu spaľovaniu i optimalizovanejšiemu procesu horenia a samozrejme k zlepšenej účinnosti motora ako takého...a ešte niekoľko aspektov, ktoré tu nie je možné všetky popísať.
Ad.2 - tak isto komparatívny prepočet palubného počítača je modifikovaný a ako vždy je riešený tak, aby bol "ružovejším" ako je realita - otázne je iba o koľko...
Ad.3 - ako ti odpovedal Wilder - pitva DPF sa robí najmä z iných dôvodov - a to sú problémy s už upchatým či upchatejším DPF, prípadne ako to mal on -menil turbo...lebo turbo nie je konštruované na to aby cez jeho turbínku prešľahávali plamene a fritovali jeho lopatky turbínky i systém VGT a zanášali ho...a viac ako bežne tepelne zaťažovali turbo tým, že dosahujú takme dvojnásobok teploty bežných výfukových planov a tiež cez upchávky turba sa do ložísk turba(klzných) dostáva nafta, ktorá jednak zhoršuje mazacie vlastnosti mazacieho oleja a jednak ho postupne narieďuje viac a viac...čím celý degradačný proces pre ložiská turba a ich stav i schopnosť oleja mazať a odvádzať teplo z ložísk naberá na nežiadúcom procese ten nesprávny smer i "progres"..so samými negatívnymi dopadmi...
Prvykrat som vtedy menil olej na tom aute. Obsah v knizke bol 6 L, kupil som 6 l, svagor odsroboval vypustaci srob a tieklo, tieklo, az pretieklo 10 L nadobu a este zo 2 litre vysli. Bol riedky,smrdel po nafte, takze to bolo jasne. Menil to u mna doma a nemal spravne naradicko (neslo mu ho povolit)... Takze filter nechal, presiel som 150 km a vymenil mi ho. Viem ze je to nestandartny postup, ale inak sa nedalo, aj ked stareho oleja som mal dost (12L)... Nalial tam 5,5? 5,6? Nie vsetkych 6 L.
Mal som takisto upchaty PDF, vystriekali a cistili mi ho WAPkou, auto zatial ide, ale nafta pribuda...
Rozsvecuje sa cca kazdych 100 km oranz. konrolka servis, vraj vtedy sa cisti ten PDF, alebo signalizuje ze je uz v prdeli... Toto netusim.
Kamarati tvrdia, ze akykolvek by bol ten PDF, tak 12 l sa tam nema skade vziat... Vraj tam musi pribudat cez tesnenie na cerpadle, prepusta...
Preto dumam, ci ten PDF vybrat, alebo nie... a co vlastne sposobuje ze mam az nad ryskou... Az na tom ocelovom lanku skoro olejonaftu...
FORD MONDEO COMBI, 2,0 TDCi, 85 kW, r.v. 3/2006
spotreba 6,2 l/100 km
spotreba 6,2 l/100 km
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
No tak to mi nejde do hlavy - ale nejdem sa biť do pŕs, že by iná porucha nebola možná - ale:
čerpadlo railu je mimo bloku(nie je jeho súčasťou) motora, tak ak by bolo netesné ako konštrukčný celok - nafta by tiekla všade inam, (stekala po bloku dolu) ale nie do motora - takže touto cestou uvažovať netreba...
Navyše ak by to bola reálna netesnoť - tak by čerpadlo nedokázalo dosahovať požadované tlaky a tie sú naozaj zaujímavé a už dávno by si mal nejakú poruchovú hlášku minimálne nedostatočný tlak v raily - teda vstrekovacej "rampe" ktorú napája výtlak z čerpadla a z ktorej idú trubky ku vstrekovačom...
Ono je to DPF /diesel partikel filter/ teda naftový časticový filter - to čo hovoríš ty pdf je kancelársky textový formát..ale vieme o čo ide.
Ke´d ti svieti tá kontrolka robí sa regenerácia - každopádne by som si šiel pre ten nový software kvôli zamedzeniu riedenia oleja naftou.
Možno že ti navrhnú regeneráciu aktívnu v servise - no po nej sa MUSÍ!!!!!!!!!!! urobiť okamžite výmena oleja i olejového filtra - nesmieš na ňom prejsť ani 10km...olej bude plný sadzí a zdochne ti do 2-3.000km turbo...
To neriskuj - ak by ste robili aktívnu regeneráciu cez diagnostiku IDS či WDS.
Zatiaľ DPF nevyberaj - ale začni riešiť ten SW - aby si sa mal čoho "chytiť" a potom už treba postupovať ďalej....
Ešte jedna otázka - k tvojmu textu:
Takze filter nechal, presiel som 150 km a vymenil mi ho. Viem ze je to nestandartny postup, ale inak sa nedalo, aj ked stareho oleja som mal dost (12L)... Nalial tam 5,5? 5,6? Nie vsetkych 6 L.
Znamená toto, že tam nalieval pôvodný, teda starý olej????????
čerpadlo railu je mimo bloku(nie je jeho súčasťou) motora, tak ak by bolo netesné ako konštrukčný celok - nafta by tiekla všade inam, (stekala po bloku dolu) ale nie do motora - takže touto cestou uvažovať netreba...
Navyše ak by to bola reálna netesnoť - tak by čerpadlo nedokázalo dosahovať požadované tlaky a tie sú naozaj zaujímavé a už dávno by si mal nejakú poruchovú hlášku minimálne nedostatočný tlak v raily - teda vstrekovacej "rampe" ktorú napája výtlak z čerpadla a z ktorej idú trubky ku vstrekovačom...
Ono je to DPF /diesel partikel filter/ teda naftový časticový filter - to čo hovoríš ty pdf je kancelársky textový formát..ale vieme o čo ide.
Ke´d ti svieti tá kontrolka robí sa regenerácia - každopádne by som si šiel pre ten nový software kvôli zamedzeniu riedenia oleja naftou.
Možno že ti navrhnú regeneráciu aktívnu v servise - no po nej sa MUSÍ!!!!!!!!!!! urobiť okamžite výmena oleja i olejového filtra - nesmieš na ňom prejsť ani 10km...olej bude plný sadzí a zdochne ti do 2-3.000km turbo...
To neriskuj - ak by ste robili aktívnu regeneráciu cez diagnostiku IDS či WDS.
Zatiaľ DPF nevyberaj - ale začni riešiť ten SW - aby si sa mal čoho "chytiť" a potom už treba postupovať ďalej....
Ešte jedna otázka - k tvojmu textu:
Takze filter nechal, presiel som 150 km a vymenil mi ho. Viem ze je to nestandartny postup, ale inak sa nedalo, aj ked stareho oleja som mal dost (12L)... Nalial tam 5,5? 5,6? Nie vsetkych 6 L.
Znamená toto, že tam nalieval pôvodný, teda starý olej????????
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2605
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Ja zvyseni hladiny oleje nezpozoroval a to kontroluju hladinu ramcove kazdych 1500km. Stale mam neco nad stredni rysku a mam uz najeto na tento olej cca 17tis. km, takze zanedlouho budu menit. Je to mozna dany skladbou jizd, kdy z 95% auto jezdi trasy pres 100km a po meste jezdim jen obcas.
- paleta
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 01.06.2009 23:14
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Neviem, nie som az taky mechanik, napisal som co mi povedali. Tiez si myslim ale, ze DPF (ja som skor pouzival a som zvyknuty na to FAP - to sa pouziva u Peugeotov, to som sa len omyľel ze ho nemam upchaty, aj ked kua teraz si splietam nitky dokopy a ked som ho kupil a siel som naspat, rozvietil sa mi ten servis, volal som manikovi, ze mi to svieti a on ze ked vypnem motor a zapnem, ze prestane... A prestal:-) Nevypol som ho hned, lebo som bol na dialnici, ale parkrat este potom ano... Cukalo mi s autom, raz za 300 km asi, PC napisal chybu EGR, vybral som vycistil, auto slo jak OMEGA. Po case zacalo sklbat este viac, zablendoval som EGR, skusali sme vsetko mozne aj nemozne az nakoniec zacalo blikat zhavenie... A to som uz vedel ze je DPF v pecku... Auto zdochlo a koniec. Odpojil som vyfuk pred DPF, auto brechlo, zasiel som za kamosom, cistil, striekal WAPom FAPko . Auto islo ako hodinky. Kupil som nove EGR v Polsku, u nas 600€, v Polsku 180. Potom som kukol, ze by sa patrilo aj olej vymenit a vyslo 12 L. Neviem, mozno tam predchodca dal viac oleja, mozno som mu aj ja pomohol, ze som ho parkrat vypol, popripade sach-matmi s EGR... Tazko povedat. Ale bol som teraz mrknut, vytiahol som z neho 0,3 L a mam cosi viac ako stred rysky.BobTDCi píše:No tak to mi nejde do hlavy - ale nejdem sa biť do pŕs, že by iná porucha nebola možná - ale:
čerpadlo railu je mimo bloku(nie je jeho súčasťou) motora, tak ak by bolo netesné ako konštrukčný celok - nafta by tiekla všade inam, (stekala po bloku dolu) ale nie do motora - takže touto cestou uvažovať netreba...
Navyše ak by to bola reálna netesnoť - tak by čerpadlo nedokázalo dosahovať požadované tlaky a tie sú naozaj zaujímavé a už dávno by si mal nejakú poruchovú hlášku minimálne nedostatočný tlak v raily - teda vstrekovacej "rampe" ktorú napája výtlak z čerpadla a z ktorej idú trubky ku vstrekovačom...
Ono je to DPF /diesel partikel filter/ teda naftový časticový filter - to čo hovoríš ty pdf je kancelársky textový formát..ale vieme o čo ide.
Ke´d ti svieti tá kontrolka robí sa regenerácia - každopádne by som si šiel pre ten nový software kvôli zamedzeniu riedenia oleja naftou.
Možno že ti navrhnú regeneráciu aktívnu v servise - no po nej sa MUSÍ!!!!!!!!!!! urobiť okamžite výmena oleja i olejového filtra - nesmieš na ňom prejsť ani 10km...olej bude plný sadzí a zdochne ti do 2-3.000km turbo...
To neriskuj - ak by ste robili aktívnu regeneráciu cez diagnostiku IDS či WDS.
Zatiaľ DPF nevyberaj - ale začni riešiť ten SW - aby si sa mal čoho "chytiť" a potom už treba postupovať ďalej....
Ešte jedna otázka - k tvojmu textu:
Takze filter nechal, presiel som 150 km a vymenil mi ho. Viem ze je to nestandartny postup, ale inak sa nedalo, aj ked stareho oleja som mal dost (12L)... Nalial tam 5,5? 5,6? Nie vsetkych 6 L.
Znamená toto, že tam nalieval pôvodný, teda starý olej????????
Bol som sa pytat vo Forde v ZA, ale tam som sa zaprisahal ze auto nedam. Ale asi budem musiet. Maju diagnostiku, tak to tam skusim pichnut, uvidim. Skusim sa eventualne opytat na ten SW.
TYm textom som chcel napisat, aj ked som pri vymene nebol, ze by som urobil to iste, t.z. nalial by som novy olej. Ci som mal naliat olejonaftu naspat? A ako pises, ak sa bude robit ta degeneracia DPF, tak pojde aj tak Shell do kanala:-) Ty si pisal o tom Fordackom oleji? Niekto tu hodil aj nejaky link na obchod, tak tam skusim hodit ten Ford, predtym som dal Shell. Tusim som daval 10€ za liter...
Inak posledny dotaz, ako je to potom s tym vypalovanim? Ides a si napr. 10 km pred cielom a zasvieti ti? Co sa musis vozit kym nezhasne, alebo ako? NA volnobehu na mieste ho asi nevypali, nie? A ako casto sa vypaluje (po kolkych km a ako dlho)? Viem ze to asi zavisi aj od typu jazd (po meste, dialnica...)
Dufam, ze to pomoze aj inym, lebo zatial to tu mame "dialog"
FORD MONDEO COMBI, 2,0 TDCi, 85 kW, r.v. 3/2006
spotreba 6,2 l/100 km
spotreba 6,2 l/100 km
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
najlepsi servis co tu chalani pisu je u Koisa, co od ZA nie je az tak daleko...mozno by ti lepsie pomohli...pocas regeneracie-vypalovania nic nesvieti ani inac nesignalizuje...ak to vypnes, pri dalsej jazde po dosiahnuti predpisanych podmienok spusti zasa regeneraciu, cize dokonci prerusenu...podla fordich instrukcii sa bezne deje v zavislosti od charakteru jazd kazdych cca 500km pri zanesenom filtri castejsie...
zaujali ma 2 veci
1 vyliat z motora 12 litrov, to je nieco neuveritelne...menil som uz oleje na kadejakych motoroch ale nikdy viac ako 5 litrov z nich nevyslo - ak to tam naozaj bolo, verim ze potom pri tak vysokej hladine uz aj viac oleja muselo ist von do vyfuku a tym zanasat aj filter aj EGR, co mohlo byt pricinou problemu - trhanie atd...to si dovtedy nepozeral na mierku oleja ???
mne stupala hladina pred zvolavackou na tento problem robenou a po jej absolvovani mam medzi vymenami konstantnu hladinu, tak to tu pisali viaceri, zvolavacka to zlepsila
2 viackrat sa tu spominali dobre ceny oleja Ford aj dielov v lascora.sk, pises EGR za 800€ na SK a 180 v PL, ale slovenska lascora ma stranke 160...
http://www.turboduchadlo.sk/site/index. ... 8s8-1618gz...
zaujali ma 2 veci
1 vyliat z motora 12 litrov, to je nieco neuveritelne...menil som uz oleje na kadejakych motoroch ale nikdy viac ako 5 litrov z nich nevyslo - ak to tam naozaj bolo, verim ze potom pri tak vysokej hladine uz aj viac oleja muselo ist von do vyfuku a tym zanasat aj filter aj EGR, co mohlo byt pricinou problemu - trhanie atd...to si dovtedy nepozeral na mierku oleja ???
mne stupala hladina pred zvolavackou na tento problem robenou a po jej absolvovani mam medzi vymenami konstantnu hladinu, tak to tu pisali viaceri, zvolavacka to zlepsila
2 viackrat sa tu spominali dobre ceny oleja Ford aj dielov v lascora.sk, pises EGR za 800€ na SK a 180 v PL, ale slovenska lascora ma stranke 160...
http://www.turboduchadlo.sk/site/index. ... 8s8-1618gz...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
pozeram ze ten link nejde otvorit, v kazdom pripade na zakladnej stranke lascora.sk staci v lavom stlpci kliknut na Palivova sustava a tam asi stvrty v poradi je EGR na 2,0TDCI za 160...prvy je na 1,6 za tiez slusnych 179
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- paleta
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 01.06.2009 23:14
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Ked kupis taky motor ako Mondeo, nehladis na olej:-) Ale nie, na zaciatku som skontroloval a potom nejako nebolo casu... Neurobil som zas na tom aute tolko km, furt bolo pokazene:-) Ja som pisal o kontrolke "servis", tu niekto spominal, ze ked sa regeneruje ten DPF, tak sa rozsvieti, tak neviem.Komi píše:pozeram ze ten link nejde otvorit, v kazdom pripade na zakladnej stranke lascora.sk staci v lavom stlpci kliknut na Palivova sustava a tam asi stvrty v poradi je EGR na 2,0TDCI za 160...prvy je na 1,6 za tiez slusnych 179
Pre upresnenie, nebolo to 12L oleja ale olejonafty. Takze ziadne, ze som nevypustil stary a nalial novy ani nic podobne... Ved mi to ani nikto nechce verit !?!?
Sorry KOmi, ale neviem co v tvojom pripade, znamena "zvolavacka", mozno si to tu uviedol davnejsie, ja som sa to nedocital. Vas zavolali do servisov, ze je tam chyba? Menili SW?
Pozeral som tu stranku, ceny za EGR su tam super, ale nie je tam ten moj typ. Bez urazky si myslim, ze tento by tam stal okolo 300 €, neviem mozno sa mylim.
Inak pozeral som teraz ten olej, mam tam tesne na ryske (nad) a kedze teraz uz viem ze je to problem u tychto modelov a motorov, budem si ho sledovat.
cez vikend ho "kus" prevetram a potom napisem.
FORD MONDEO COMBI, 2,0 TDCi, 85 kW, r.v. 3/2006
spotreba 6,2 l/100 km
spotreba 6,2 l/100 km
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Tak - ide o to že pri 100km a viac celkom určite stíha nielen začať, ale aj ukončiť regeneráciu.Raada píše:Ja zvyseni hladiny oleje nezpozoroval a to kontroluju hladinu ramcove kazdych 1500km. Stale mam neco nad stredni rysku a mam uz najeto na tento olej cca 17tis. km, takze zanedlouho budu menit. Je to mozna dany skladbou jizd, kdy z 95% auto jezdi trasy pres 100km a po meste jezdim jen obcas.
Ak ju čo i len raz neukončí - potom sa o to pokúša pri každej ďalšej možnosti - teda vždy po dosiahnutí podmienok pre ich jej spustenie...
A ak auto jazdí IBA krátke trasy - tak ju chúďa RJ prikazuje spustiť okamžite po splnení podmienok vždy a to môže z pohľadu "denníka regenerácií" vyzerať aj veľmi podivne...trebárs aj 20-30 či 50započatých ale žiadna úspešne ukončená...no s pánom bohom potom.
"Olej sa kúpe v nafte" a DPF postupne "zrýchľuje v svojom čoraz výkonnejšom šprinte do večných lovíšť"...
Je pomerne dosť ľahko predstaviteľný i takýto scenár...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Nie nikoho nezvolávali -ak si kúpil auto vo vlastnom záujme (pri každej značke to platí!!!) je zájsť do najbližšieho servisu danej značky a požiadať o tvoje zaregistrovanie k tomu autu.paleta píše: Sorry KOmi, ale neviem co v tvojom pripade, znamena "zvolavacka", mozno si to tu uviedol davnejsie, ja som sa to nedocital. Vas zavolali do servisov, ze je tam chyba? Menili SW?
Uložia si tvoje údaje a VIN - teda presný typ a model auta, motora..všetkého.
Keď si auto kúpil teraz - bez ohľadu na to či zo SR alebo dovoz - keď ťa zadajú do systému, teda tvoje auto - vypíše im či niečo treba na ňom urobiť. Teraz nemyslím servis -ale niečo čo výrobca predpísal pre daný model - zámenu SW, zámenu, opravu či úpravu čohokoľvek...nijako inak to nezistíš a an ioni nie že to a to auto nemá realizovaný zásah/zvolávačky sú vždy bezplatné či sa jedná o nové auto, alebo o 10ročné/ -lebo sú to problémy daného auta súvisiace obvykle s bezpečnosťou prevádzky.
A ak im ukáže že tvoj model mal mať napr. zmenu sw pre DPF tak ti ju bezplatne urobia a hotovo.
Ale ak tam nezájdeš tak ani netušíš, že trebárs nejaký práve tebou riešený problém by sa vyriešil dokonca bez tvojej finančnej účasti.
Takže cho´d do Fordu -požiadaj o registráciu a oni ti už povedia - či k tvojmu autu niečo treba vykonať, alebo už bolo vykonané všetko, čo bolo potrebné z pohľadu výrobcu vykonať.
A ak bude do budúcna zvolávačka - príde ti to domov poštou - ak sa jedná o vážnu vec.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- paleta
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 01.06.2009 23:14
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
OK, diky za radu, to som vobec netusil, ze nieco take existuje (ta registracia vo Forde). Zas som o cosi mudrejsi.BobTDCi píše:Nie nikoho nezvolávali -ak si kúpil auto vo vlastnom záujme (pri každej značke to platí!!!) je zájsť do najbližšieho servisu danej značky a požiadať o tvoje zaregistrovanie k tomu autu.paleta píše: Sorry KOmi, ale neviem co v tvojom pripade, znamena "zvolavacka", mozno si to tu uviedol davnejsie, ja som sa to nedocital. Vas zavolali do servisov, ze je tam chyba? Menili SW?
Uložia si tvoje údaje a VIN - teda presný typ a model auta, motora..všetkého.
Keď si auto kúpil teraz - bez ohľadu na to či zo SR alebo dovoz - keď ťa zadajú do systému, teda tvoje auto - vypíše im či niečo treba na ňom urobiť. Teraz nemyslím servis -ale niečo čo výrobca predpísal pre daný model - zámenu SW, zámenu, opravu či úpravu čohokoľvek...nijako inak to nezistíš a an ioni nie že to a to auto nemá realizovaný zásah/zvolávačky sú vždy bezplatné či sa jedná o nové auto, alebo o 10ročné/ -lebo sú to problémy daného auta súvisiace obvykle s bezpečnosťou prevádzky.
A ak im ukáže že tvoj model mal mať napr. zmenu sw pre DPF tak ti ju bezplatne urobia a hotovo.
Ale ak tam nezájdeš tak ani netušíš, že trebárs nejaký práve tebou riešený problém by sa vyriešil dokonca bez tvojej finančnej účasti.
Takže cho´d do Fordu -požiadaj o registráciu a oni ti už povedia - či k tvojmu autu niečo treba vykonať, alebo už bolo vykonané všetko, čo bolo potrebné z pohľadu výrobcu vykonať.
A ak bude do budúcna zvolávačka - príde ti to domov poštou - ak sa jedná o vážnu vec.
No to bol asi moj pripad, to spustenie regeneracie x-krat... Vies co by ma Bob este zaujimalo? Ci ta kontrolka servis (oranzova) znamena tu regeneraciu, alebo nie, lebo ta sa mi v tych intrevaloch cca 100 km (nemam to presne odsledovane) rozsvecuje.
Zbehnem teda do Fordu a dam sa zaregistrovat.
No a pomaly prejdem na ine vlakno, na chipovanie
FORD MONDEO COMBI, 2,0 TDCi, 85 kW, r.v. 3/2006
spotreba 6,2 l/100 km
spotreba 6,2 l/100 km
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF
Pravdepodobne nie - Focusy nesignalizujú regeneráciu a asi ani Mondeo..ale neviem.
Viem že 2.0TDi VW, Škoda, Seat - pri regenerácii svieti kontrolka a vodič vtedy musí dodržať podmienky jazdy o ktorých ho informoval predajca...
Ísť plynulo a minimálne asi 80km/h a neviem koľko km..ale keď idete hore Braniskom a pred vami "vodca kólony" Avia a plno áut máte smolu - príde červená kontrolka a v servise Vám povedia, že sorry - nedodržal ste podmienky jazdy pri regenerácii...neplníme záručné podmienky. Nový DPF plus oprava cca 1800-2000E!!! To som čítal v SME!
Takže budeš musieť podstúpiť aj diagnostiku vo Forde kde ti povedia čo a ako - tá ich IDS či WDS "otvára" všetky tajomné zákutia menu diagnostiky, čo všeobecné diagnostiky nevedia.
Inak sa asi v tvojom prípade nedá...
Tú "100km" kontrolku je potrebné rozlúsknuť a vyriešiť - odstrániť príčinu..nie následky.
Viem že 2.0TDi VW, Škoda, Seat - pri regenerácii svieti kontrolka a vodič vtedy musí dodržať podmienky jazdy o ktorých ho informoval predajca...
Ísť plynulo a minimálne asi 80km/h a neviem koľko km..ale keď idete hore Braniskom a pred vami "vodca kólony" Avia a plno áut máte smolu - príde červená kontrolka a v servise Vám povedia, že sorry - nedodržal ste podmienky jazdy pri regenerácii...neplníme záručné podmienky. Nový DPF plus oprava cca 1800-2000E!!! To som čítal v SME!
Takže budeš musieť podstúpiť aj diagnostiku vo Forde kde ti povedia čo a ako - tá ich IDS či WDS "otvára" všetky tajomné zákutia menu diagnostiky, čo všeobecné diagnostiky nevedia.
Inak sa asi v tvojom prípade nedá...
Tú "100km" kontrolku je potrebné rozlúsknuť a vyriešiť - odstrániť príčinu..nie následky.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti