Ja som uz absolvoval opravu spadnuteho okna. Tu su poznatky:
- 3 sroby, ktorymi drzia cele tie mechanizmy sa robia (aspon) v 2 roznych velkostiach/sirkach. Aj ked zozeniete z rovnakej vybavy a roku, nemusia mat rovnake. Ak mate mensie, bude treba vrtat vacsie diery na dverach. To plati aj na mechanicke, aj elektricke. Pozor na dlzku srobov, inak to sklo nemusi prezit!
- Lanka z elektrickych na mechanicke nepasuju! Jedno je kratsie, druhe dlhsie. Takze to ani upravit nejde.
- Kombi, HB a sedan maju rovnake stahovanie.
- Prave a lave nie su vobec zamenne. Ani mechanizmy, ani tie biele plasty. Pasuju iba lanka.
- Ten biely plast, ktory sa lame, je rovnaky na elektrike aj mechanike.
- Niektore auta maju medzi plastom a oknom taku ciernu gumu, niektore maju na spodu okna natiahnutu plastovu listu. Treba tam aspon jedno z toho, inak nepasuje ten silonovy kolik. Obe nemozu byt, tiez tam nepasuje.
- Pri demontazi okna od bieleho plastu nechat cely mechanizmus prisrobovany a okno stiahnut cca 5-6 cm od vrchu (ak si dobre pamatam). Potom sa v diere na dvernom plechu objavi silonovy kolik, ktory je v strede toho plastu a drzi okno. Sklada sa z 2 casti - vonkajsi a vnutorny valcek. Najprv treba vytlct ten mensi (jemne kladivom) a ten vacsi ide aj zatlacenim srobovakom rukou.
- Pri vymene toho plastu naprv odmontovat elektromotor (ak je elektricke). Potom navrchu zelene kolecko, cez ktore ide lanko ma taku drazku, ze ked sa cez nu lanko vykruti, tak vyskoci do toho divneho obleho trojuholnika, co ma kolecko na sebe. Montaz je opacnym sposobom. Samotny plast ma z jednej strany dva zubky a na opacnej jeden. Ten jeden treba zatlacit tak, aby sa plast dal vykrutit z kolajnice. Vyklopi sa o 90° lahko a potom trosku silou sa vycvakne uplne.
- Pozor nech sa vam nerozpadnu lanka. Je to radost namotavat naspat.
-Ak vam padlo dole okno a aj napriek tomu ste pokrutili elektromotorom/kluckou, ze to lanko zle namotalo a dolamalo ho (po vytiahnuti je pokrutene a poohybane), treba ho vymenit. Inak pri nasadzovani ten biely plast odthnete zas.
- Na Slovensku elektricky mechanizmus (mozno aj mechanicky) na e-shopoch na 99% nezozeniete. Aj ked ho uvadzaju ako skladom, po objednani napisu/zavolaju, ze ho distributor nema na sklade. Vo Forde sa na cenu nepytajte, klepne vas. Treba z vrakovisk alebo sukromnikom, co rozpredavaju burane auto.
- A samozrejme objednat sa da len cely mechanizmus.
A ano, bol to porod spojazdnit. Ja asi nemozem urobit nieco za 10 minut
Este mi zostal pravy zadny elektromotor a lanka z mechanickeho. Podelim sa ak niekomu chyba.