Stránka 1 z 4
Přehřívání motoru
Napsal: 16.03.2010 12:18
od dexter
Čau borci,
mám problém s přehříváním motoru. Když jedu po dálnici do třeba mírného kopce 130+km/h tak mi teplota vylítne před červený pole (nezkoušel jsem jestli by šla ručička dál). Když pak jedu po rovince nebo zpomalim tak se teplota postupně vrátí.
Měnil jsem termostat, vodní pumpu, svíčky a kapalinu a problém stále trvá. Podle mechanika nic ucpanýho neni a chladič valí.
Může mi někdo poradit možnou příčinu?
Předem díky
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 16.03.2010 20:32
od papouch22
co vicko na expansce?
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 16.03.2010 20:44
od petulak
Tipoval bych na blbě průchozí chladič. A co taky hadice? " ucpané-zmáčknuté" ?
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 17.03.2010 11:53
od matys
dexter zdravím...........dej si do podpisu co máš za auto a potom jaký termostat ( kolika stupňový )jsi tam dal .
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 17.03.2010 14:31
od dexter
Mám 1,6 16V 74KW, r.v.1999
Jaký termostat tam dali nevím, všechno má být údajně průchozí.
Prý poslední možnost je těsnění pod hlavou a vzhledem k tomu, že se mi ztrácí olej (cca 0.5l/2000km) tak je to pravděpodobnější.
Ještě mě napadla spojitost s poklesem výkonu u akcelerace. Pokud by bylo těsnění špatný mohlo by to zanést škrtící klapku, která výkon ovlivňuje(?)
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 17.03.2010 14:32
od dexter
papouch22 píše:co vicko na expansce?
Vůbec nevim o co jde:)
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 17.03.2010 14:50
od miki21
Víčko funguje jako přetlakový ventil.Pokud se systém přetlakuje v určitých situacích nad přijatelnou mez,tak si to přez víčko "odfoukne".Pokud si neodfoukne,může být problém.
Pokud se olej neoběvuje v expanzce,tak to těsnění být nemusí.Motor ho může normálně sežrat-nic neobvyklého.
Podařilo se "jim" dobře odvzdušnit chl.systém?Občas s tím bývají problémy-někde to tu je již řešeno.
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 17.03.2010 14:59
od dexter
Máš na mysli víčko na chladící kapalině?
To mám normální bez možnosti upouštění tlaku.
Když jsem měl Coupé 2.0 16V tak jsem na víčku měl co popisuješ.
Jen připomínám, že při normální jízdě žádnej problém neni a teplota zůstáva uprostřed stupnice, jak ale jedu na dálnici do kopce nebo po rovině cca 150+ tak to vyskočí
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 17.03.2010 15:43
od matys
dexter.........až se Ti začne opět přehřívat chl.kapalina , zkus , jestli jsou teplé hadice do i z chladiče .Pokud ano , zkus povolit víčko expanzní nádržky ( rukavicí proti opaření ) pro odtlakování a opět utáhni . Pokračuj vjízdě a sleduj , jestli teplota klesne na normál . Pokud ano , tak je vadný ventil víčka .......za zkoušku nic nedáš . Pozor na ventilátory u chladiče --při přehřívání by mělo čidlo ventilátorů je spustit .
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 21.03.2010 21:29
od HmerX
Na FF(viz podpis) se mi projevují 3 "zvláštnosti":
1: motor se podle mě "extrémě" rychle zahřeje ...
2: často spíná ventilátor chlazení, i při běžné jízdě ...
3: středně často stoupne ručička ukazatele teploty do červeného pole,a pak se skokově vrátí do normálu. Několikrát jsem to v tom stavu kontroloval a voda v pořádku a pohledově i teplota, nevařilo nic. Ale při povolení víčka ta teplota klesla a po utažení zase stoupla. Je to něco jak jste tady už psali? Problém s tim víčkem? A co ty dva předešlé problémy? nějaká souvislost?
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 22.03.2010 09:10
od matys
HmerX..........mrkni do vlákna ......Zvyšování teploty . Třeba Ti pomůže .
Nemáš možnost půjčení víčka expanzní nádržky na zkoušku ?
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 23.03.2010 18:23
od HmerX
Zatim jsem koupil víčko z vrakáče. Stálo 100Kč, tak to zkouším, zatim dobré. Tak uvidíme ...
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 23.03.2010 19:31
od matys
HmerX............dej Fofovi pohulit , ať se projeví i v zátahu . Věřím , že uspěje .
Re: Přehřívání motoru
Napsal: 26.03.2010 13:47
od HmerX
Tak pořád stejné, po výměně víčka problém stejný

Re: Přehřívání motoru
Napsal: 26.03.2010 17:40
od kaminek
Zakopanej pes bude v lepším případě v těsněním pod hlavou v horším případě to je hlava
