Tak dneska jsem provedl další měření. Dal jsem tam jinou cívku a jiné kabely (starší z Mondea 1.8i), ale nulová změna, chování je identické.
Tomin: Dík, podle tvého emotikonu koukám, že to asi nebude standardní stav, to jsem rád i nerad zároveň. Na 1.8 16V čidlo klepání není, dneska jsem ještě schválně projížděl všechny PIDy a všechny "knocking" jsou deaktivované. Klepání motoru úplně poznat neumím, ale zvukově při rozjezdech nedělá nic divného, takže téměř jistě "neklepe". Tedy, trochu nepříjemný zvuk se z motoru každý takt za studena ozývá, servisák říkal "patrně vyčlochtané válce"

, které se ale teplem zatáhnou a pak pak motor běží dle mého sluchu hezky.
V těch kritických cca 2-vteřinách po přidání plynu navenek motor nedělá spíš nic :/ Podle grafů je vidět, že podle plynu okamžitě adekvátně vzroste spotřeba vzduchu na MAFu, ale už téměř nerostou otáčky ani rychlost: motor svůj výkon asi spotřebovává na to, aby sám sebe brzdil. Bezva. Lehoučce to zacuká a pooomaaaloučku zrychluje, ale skutečný zátah motoru nastane až když na grafech přestane kmitat předstih.
Máte představu, co všechno na autě může způsobit, že se předstih takhle rozhází? Podle čeho ten motor vlastně primárně předstih počítá? Má na to nějakou mapu? Nemůže vynechávat čidlo natočení klikovky/vačky?
Ve větší míře to přestane po cca 5 minutách provozu, ale stejně i po zahřátí to tam trochu zůstane, prakticky po každém zmáčknutí plynu motor nejdřív maličko na cca 0.5s "ubere" a pak teprv "přidá", na druhém grafu je vidět, že krátké zákmity jsou skoro na každém zmáčknutí plynu.
Je tahle míra kmitání předstihu normální? Na benzín to dělá možná trošku víc než na LPG, ale prakticky to je podobné.
Tomin: jde ve ForDiagu zobrazit holý (a) signál snímače natočení vačkového hřídele, (b) signál snímače otáček?
Čidlo "ffg_cid" mi dává konstatně nulu (???) a čidlo otáček jsem našel jen "ENG_RPM", které je v grafech.
Ad stav auta:
- aktuálně natočeno cca 220.000 km, z toho cca 180.000 km na LPG (není stočený o víc než cca 40.000 km, nejspíš o nic)
- tlaky válců (za tepla, 03/2014):
12.8, 13.4, 14.1, 13.6
- odpovidající ventil-výfukové vůle (5 st. C, 11/2014):
0.17/0.23, 0.23, 0.23, 0.18/0.2 (má být 0.31 +/- 0.04),
až teď koukám, že to celkem koreluje s tlakama :/
- motor žere cca 80-120 ml oleje na 1000 km
- ve ForDiagu mi
stále svítí sepnutá spojka i když na ní nestojím - je to normální?!
- od koupě 12/2013 má vysoké adaptace na volnoběh a malé otáčky; nenašel jsem falešný vzduch, ale nekontroloval jsem ventilek z klikovky
- občas mi diagnostika hlásí chubu
P0460 "Fuel level Input (FLI) sensor circuit malfunction" (bez kontrolky). Čerpadlo se po klíčku ozývá tak, jak bych čekal, indikátor paliva ukazuje správně, palivový filtr měněný cca před 10.000 km. Zkusím zkontrolovat kontakty na čerpadle.

- Spark advance error when engine warm

- Spark advance error when engine warm (LPG)