Stránka 1 z 9
Termostat 1.6 F2
Napsal: 01.12.2010 08:06
od praza
Zdravim,
mam podezření na spatny termostat. Za jak dlouho se vam zahřeje auto na provozní teplotu. Dnes, pri -6 stupních se me podařila dostat rucicka teploty na úroveň tesne pod půlku az cca po 20!km a na prvni křižovatce to kleslo nad 1/4stupnice. Auto topí, ale asi by mohlo lépe. Mam digi klimu a na auto se teplota zvyšuje jen pomalu a postupně. Kdyz sepnu ofuk např. na horní cast tak začne rychle proudit teplý vzduch, nic takového se na automat neděje. Jinak jezdim trasu Pce-HK konstantní jizda. Mam termostat na výměnu?
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 01.12.2010 14:55
od petulak
Řekl bych, že jo.
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 01.12.2010 15:11
od miki21
Nastartuj studené auto a chyť hadici co jde z motoru do chladiče.Pokud se začne během chvilky zahřívat,tak je termostat po smrti.
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 02.12.2010 08:31
od praza
Diky za rady, uz jsem objednal nový termostat. Pro zajímavost, budu ho mit přímo od Forda za 402kc, autokelly ma jeden za 540kc, online se da koupit za 420kc. Obcas se vyplatí prověřit ceny origo dílů

Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 14.12.2010 15:12
od Nepér
Patrně už tazatel neodpoví ale zkusím to... Měla ta výměna nějaký efekt? Jak moc je to easy, zvládnu to vyměnit sám?
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 14.12.2010 18:14
od ..jehne..
To su zvedavy, jestli Ti nekdo odpovi

Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 14.12.2010 20:22
od Nepér
Tak můžeme to rozvést jinak...
Včera večer, -7°C, studený start, teplota topení tak na 1/3, jízda cca 4 km do mírného kopce 50km/h, dá se na 4ku, poté jízda z kopce, převážně brždění motorem na 3/4, cca 5 km, teplota pořád nic moc, po přetočení teploty topení na max padala téměř zpět k začátku stupnice. Poté jízda na 2/3/4 po rovině, teplo cca po 2 km, takže se to na provozní teplotu dostalo až za cca 11km a 13 minutách jízdy. Ono to ale bude asi normální, když se to během těch prvních 4 km nestihlo ohřát a pak se 5 km brzdilo motorem... On to ten malý okruh v zimě asi spolehlivě uchladí.
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 14.12.2010 22:37
od el_Barto
no nevim .....
mi se bezproblemu ohreje max do 5km i kdyz jedu prakticky skoro z kopce nonstop ....
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 14.12.2010 22:41
od Nepér
Některá nová auta už teploměr ani nemají, aby jejich hypochondričtí majitelé pořád neřešili ty termostaty
Vystříhnu si na zimu do spodních otvorů v nárazníku nějaký lino, aspoň tam nepoleze sníh.
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 19.12.2010 10:24
od klobi
Ahoj, taky mám po včerejší jízde v hodně mrazivém počasí pár zkušensti s ukazatelem teploty. Všiml jsem si toho až včera při velkém mazu (cca -10 až -15°C), do té doby jsem nic divného nepozorval. Vždy předtím se mi auto během pár km (cca 10 km) ohřálo na cca 85°C (kousek pod polovinou) a rafika držela jak přibitá. Včera večer v tom mrazu jsem si všiml, že na ukazatel teploty má velký vliv stupeň otáček ventilátoru do interiéru. Pokud jsem měl zapnutý ventilátro na 3st. teplota nevylezna nad 75 °C a v intervalech padali i níž. Když jsem ventilátor stáhl na 2 st. teplota vylezla jak normálně na cca 85°C a držela. Ještě to budu pozorovat při meníšch mrazech, ale myslím si, že je to tím mrazem. Každopádně zkusit sáhnout na hadice není špatný nápad. Taky asi záleží, kde je to čidlo teploty. Zkusím se podívat do chytrých knížek a uvidíme:-)
Re: Termostat 1.6 TI-VCT c-max, 2005
Napsal: 23.01.2011 21:59
od vazelina
Ahoj, problem s termostatem je mi velice dobře znám. Objevil se při zabudování LPG (při 13000KM) jak mi bylo řečeno.

Nicméně po konzultacích s několika techniky jsem se dozvěděl , že ford měl problémy při vývoji focuse s funkčností chladící soustavy a musel tento problém řešit dodatečnými úpravami. Zpátky k mému problému. Pokud teplota spadne pod 5 C motor se mi tvz nedohřeje. Trva mu to asi 20km a to musí být pod zátěží. Když příjde mínus je to tragédie. Pod zátěží se spuštěným topením (automat dual AC) se nahřeje tak z 1/3. Záležitost jsem řešil v F67 Nový Jičín. Vyměnili termostat, kontrola čidla teploty, vrátili mi peníze, protože to tím nebylo.Konzultovali problém s výhradním dodavatelem Ford a nedostali odpověď. Věřím jim , protože jsem osobně s dodavatelem tento problem řešil a bez výsledku. Nakonec jsem rezignoval a před chladič dávám v zimě polystyrén(pamatujete na dečky u škodovek). Při mrazech když chci ,aby měl motor správnou teplotu musím vypnout topeni dokud se ručička nedostane do správné polohy jinak v autě mrznu.
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 21.02.2011 20:06
od praza
Vymena termostatu mozna pomohla pri teplotach nad nulou, jak mrzne tak se motor ohriva pomalu, pomuze jen jet pod vetsi zatezi. Na topeni si nestezuji, mam automatickou klimu takze tam do vetrani moc nesaham. Asi by pomohl dat karton nebo neco jineho pred chladic, k tomu jsem se ale zatim nedostal
Zaver je, ze se vymena termostatu moc nevyplatila ale aspon mam klid, ze na chvili tato moznost zavady je vyloucena.
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 25.02.2011 22:51
od matys
praza............pokud jsi dal kvalitní termostat , tak do 2km bys měl mít rafiku uprostřed teploměru (při topení na minimum) a teprve poté pustit topení . Máš to dobře odvzdušněné ?
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 24.03.2011 22:19
od jarous350
Ano, na FF1 jsem to mel na provozni teplote opravdu po 2km jizdy i pri nizkych teplotach - komukoliv jsem to ukazoval, tak koukal s otevrenou hubou

Ted mam FF2 a rucicka teda leze dyl - videl bych to tak na 4km. Je nejaky vetsi konstrukcni rozdil v chladicim a topicim systemu FF1 a FF2?? - oba motory jsou 1.6.
Termostat zatim teda menit nehodlam, ale rozdil vidim.
A jeste jedna vec: to se u FF2 opravdu musi pri vymene termostatu demontovat alternator? - pise se to v Jak na to.
Re: Termostat 1.6 F2
Napsal: 10.10.2011 13:04
od jarous350
Pul roku pryc a reakce nikde, takze zkusim znova

FF2 ma snad termostat na jinem miste nez FF1, takze tim muze byt dana i ruzna velikost maleho a velkeho okruhu a tim ruzna doba ohrevu. Je to tak nebo ne?
Nechci jezdit s vadnym termostatem ani ho na druhou stranu nechci vyndavat/menit zbytecne.
Dneska pri venkovni teplote 6°C se teplomer odlepil (=60°C) az po dvou km mestem. Spousta lidi si asi rekne co resim, protoze ostatni resej to, ze se jim to nezahreje ani po 20km, ale ja jsem byl holt zvyklej z FF1 na neco jineho - a to mit po dvou km uz tech finalnich 90 (respektive 88) °C.