Stránka 1 z 1

cukání

Napsal: 02.01.2011 21:57
od pecavav
Zdravím pánové. Píšu sem dnes poprve. Vlastním fofo II r.v. 2004. 1.6 TDCI 80kW najeto 137000. Jel jsem na hory ve stoupání do kopce cca 5km zařazenou jsem měl většínou dvojku otáčky 2500-3000 ke konci stoupání začal z ničeho nic motor cukat téměř do úplného zastavení pak v tom něco zarachotilo chytlo se to a jelo to dál po vyjetí nahoru z motorového prostoru smrděla spálená guma. od té doby jsem s tím ujel cca 500km a zatím nic. Nevíte co by to mohlo být. Napadly mě ložiska v alternátoru ktere se zasekly klouzal řemen to byl ten smrad a nešlo el. čerpadlo paliva - cukání motoru. Co vy na to?

Re: cukání

Napsal: 25.01.2011 18:44
od zuntak
to by mě také zajímalo čím to bylo mě se to stalo když jsem se rozjížděl a dvojku jsem měl kolem 2OOO otáček a najednou to začalo cukat,pak jsem přidal prudce plyn a potom už nic necuklo akorád jsem měl pocit taky ten smrad spálené gumy,podle mě filtr by to mohl být ale ten smrad je zas od něčeho jného jak píšeš pumpa tak ta nejni přes řemen alespon u mě mám teda 2.0TdCi,tam je jen alternátor,pumpa vodní,kompresor klimy a nevím jestly řízení ale s palivem si myslím že tam nic nejní,kdyžtak mě někdo s toho vyvědte.Motor mi taky nespadl do nouzáku a žádné kontrolky se nerozsvítily ,přikláním se k filtru ale zase jsem měl teplotu motoru kolem 80stupnů a předtím jsem jel 25km tak je možný že se am něco utrhlo v palivu a tohle to způsobilo

Re: cukání

Napsal: 26.01.2011 08:33
od V12
zuntak píše:t...přes řemen alespon u mě mám teda 2.0TdCi,tam je jen alternátor,pumpa vodní,kompresor klimy a nevím jestly řízení
2.0TDCI ma plochym remenom pohanany iba alternator a kompresor klimy. Vodna pumpa je pohanana rozvodovym remenom, CR cerpadlo je na vacke a posilovac riadenia ma vlastny elektromotor pohanajuci cerpadlo - EHPAS (Electro Hydraulic Power Assist Steer). Aspon takto to ma FFII 2.0TDCI 2007.

Re: cukání

Napsal: 26.01.2011 12:13
od zuntak
jj to mi ulítla ta vodní pumpa,tu jsem měnil s rozvodama sry.když jsi u toho jak tam funguje (pohon)toho hydroelektrickyho řízení,mám tam 3mžnosti řízení tam je elekomoturek a ten dělá tlak hydraulice?A jedna otázka když by byl načatý nebo vadný vstřik pše to poruchu na palubce či diagnostice?

Re: cukání

Napsal: 26.01.2011 15:18
od eda.davids
A objevil se ENGINE system failed.Jestli jo tak se mrkni na diagnostiku v přístrojovce.Koukni jestli nevyběhly nějaký chybový kody.

Re: cukání

Napsal: 26.01.2011 18:48
od V12
zuntak :
Ano, je to tak - elektromotor pohana servocerpadlo. Otacky elektromotora zavisia od rychlosti auta a rychlosti otacania volantu. Cim nizsia rychlost auta a zurivejsie tocenie volantom, tym vyssie otacky ma elektromotor EHPAS. Zmena otacok sa prejavuje zmenou ucinku posilovaca. Na benzinakoch je servocerpadlo pohanane od klukovky.
Fatalne chybny vstrekovac moze rozsvietit kontrolku, ked pri plnej zatazi a plnom plyne zacne prepustat do prepadu tak silne, ze poklesne tlak v raile. (cakam, kedy ma to postretne :evil: ). Toto elektronika vyhodnoti ako poruchu a hodi motor do nudzaku - nedovoli zvysit otacky nad 3000 a naplno otvori wastegate, resp nastavi VGT na minimalny prietok cez turbinu, aby sa vykon motora znizil na minimum a predislo sa tak poskodeniu.

Re: cukání

Napsal: 04.02.2011 15:01
od Stenli
Jak to tak procitam tak me potkalo to same. Cukani zniceho nic. Hlavne pri rozjezdech. Hazelo to chybu engine system fault. Vyresil jsem to vymenou rele ktere tam odeslo. Chybu odhalila diagnostika. cena kolem 1000kc.

Re: cukání

Napsal: 04.02.2011 22:00
od zuntak
rozved to dál jaké relé jsi měnil?