Stránka 1 z 2
Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 22.01.2011 12:43
od Heartcorecz@mac.com
Zdravíčko,
dlouho jsem se odmlčel, řešil jsem problém s nouzovým režimem na mém Mondeu. V servisu mi tvrdili, že to jsou vstřiky a čerpadlo, přičemž vstřiky jsme nakonec vyměnili a čerpadlo seřídili + vyměnili i žhaviče. Celá eskapáda trvala víc než měsíc.
V průběhu se přišlo ještě na špatné válce - nemají údajně kompresi. Prý řešit jedině výměnou motoru protože jsou vydřené o 0,5mm (!).
Po převzetí auta kontrolka žhavení stále bliká a je to odůvodněno tím, že jeden válec nemá kompresi žádnou a ostatní válce mají podnormovou kompresi.
Chtěl jsem se jako uživatel a neználek zeptat - může mít blikající kontrolka žhavení něco společného s odstaveným válcem nebo jeho kompresí? Mám totiž pocit, že se mnou bylo opět vyjebáno.
Podotýkám, že auto už není v nouzáku (turbo jede, auto alespoň trochu táhne, předtím to byla naprostá tragedie).
Díky a hezkou sobotu.
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 25.01.2011 18:26
od Heartcorecz@mac.com
Opravdu nikdo netusite, zda existuje souvislost mezi blikajici kontrolkou zhaveni a kompresemi ve valcich?
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 25.01.2011 18:30
od Brehowicz
Myslím že to nemá žádnou souvislost netuším jak by to motor zjistil.
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 25.01.2011 19:44
od Heartcorecz@mac.com
Diky. Doufam, ze tento tyden necham auto jeste jednou napojit na diag a znovu proverit.
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 25.01.2011 19:52
od Brehowicz
Nemáš poblíž nějakého známeho co ma měřák komprese na diesl ať to změří kolik tam máš na válcich.
Těch pul mm. je masakr a na výkonu by to mělo být znát sakra a taky by to mělo už být znát i na oleji že bude brzo jak tér jak by šly spaliny do klikovky.Tys to asi neviděl osobně jestli je ve valci fakt tak vydřena hrana na horni poloze pístu?
Ballu mi připadá jak motorář možna by k tomu mohl něco připsat.
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 25.01.2011 21:29
od fin
u mého mondea bylo servisem kvůli blikající kontrolce taky navrhováno od výměny turba až po vstřiky ale nějak jsem se nedal přemluvit. nakonec v jiném servisu vyměnili jen EGR ventil a blikání zmizelo i motor je najednou více při chuti.
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 26.01.2011 08:47
od Heartcorecz@mac.com
Snad jeste tento tyden necham komprese zmerit. Sam jsem valce bohuzel nevidel. I od znameho mechanika mam potvrzeno, ze kontrolka zhaveni by s kompresi/vydrenosti valcu nemela mit nic spolecneho. Pry by melo jit o chybu ulozenou v RJ.
Napada me jeste jedna vec - je mozne, aby ulozena chyba odstavila jeden valec, respektive aby tak rapidne snizila vykon? Pokud by totiz jeji vymazani pomohlo a auto i pres podnormovou kompresi jelo jako driv, mel bych alespon cas to nejak resit.
Jde mi o to, ze pred spustenim nouzoveho rezimu a odvezenim auta do servisu kara jela pomerne dost v pohode - nevsiml jsem si toho, ze by mi chybel vykon. Tak snad neni mozne aby se valce NAJEDNOU, behem rekneme 50km co jsem ujel v nouzaku, takto vydrely a zlomily vykonu vaz a auto aby poradne nejelo ani po vymene vstriku, zhavicu, atd.
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 26.01.2011 12:22
od Brehowicz
V žádnem případě není možné aby si motor tohoto typu dokázal takto regulovat jednotlivé válce.
Je to fakt dost divné že by se to mělo vydřit v tak krátkem čase na všech válcich ,to by musel být olej upně šileně zničený,uvidíš jak dopade změření komprese a pokud bude některý válec s tlakem znatelně jinde tak to budou buď kroužky v háji a tím padem i vložka válce nebo to mužou být spečené ventily ale nebudu tě strašit dopředu.
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 26.01.2011 13:53
od buceek07
Podle mě to že to máš vydřený o 0,5 mm je nesmysl

Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 27.01.2011 09:51
od Heartcorecz@mac.com
Zitra vezu auto ke kamaradovi do servisu a snad jeste zitra, prip. v pondeli budu vedet. Samozrejme hned napisu vysledky.
Podle me (i kdyz jsem opravdu pouze uzivatel, zadny odbornik) je to cele nesmysl.
Zatim mockrat dekuji za nazory

Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 28.01.2011 12:27
od Heartcorecz@mac.com
Tak to vypada na evidentni (damy prominou) ojebani ze strany servisaka co menil vstrikovani, zhaveni ad.
Dnesni diagnostika ukazala jednu chybu a to vadnou elektroniku na turbu... Takze skacu radosti, protoze jsem o 20tis lehci uz ted a ve vyhledu o dalsich cca 30tis.
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 28.01.2011 14:18
od fin
byl jsem na tom uplne stejne, diagnostika v ofic. fordu mi vyjela chybu na turbu, ale pak jsem to dal ke kamaradovi do servisu Skoda, a ten jen konstatoval ze nemam verit vsemu, co se u Fordu povida a ze je to spatny EGR ventil. ten byl take vymenen a vsechny problemy s blikanim kontrolek, obcasnym chcipnutim motoru a ztratou vykonu jsou fuc. taky jsem nejdriv videl ze jsem o 30 tisic lehci, ale nakonec to byla uplne jina zavada.... duveruj, ale proveruj
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 28.01.2011 14:27
od Heartcorecz@mac.com
Muzu se jen zeptat, jakym zpusobem se proveruje (resp. jak se da zjistit) vadny EGR? Zkusim to tomu znamemu navrhnout, aby to zkusil proverit, ale nechci byt uplne za vola.
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 28.01.2011 18:06
od fin
to opravdu nevim, jsem pouze ridic, ne mechanik.
co takhle ho zkusit zaslepit nebo vytahnout ci ho jinym zpusobem vyradit z provozu. podle me tam neni potrebny a jeho funkce je nejake spalovani necistot (jsem laik) takze udelat mu nejaky by-pass a pozorovat jestli to ma vliv na neco
Re: Kontrolka žhavení - souvislosti
Napsal: 28.01.2011 18:17
od Brehowicz
Jaký EGR máš? čistě elektrický?nebo mechanický(podtlakový) se snimačem? Pokud podtlakový tak ho sundej,vyčisti a nasad hadíčku skus pusou z té hadičky nasát- jestli se ti podaři podtlakem hybat s ventilem pokud ano tak skus na konektoru změřit jestli se mění hodnota (pruchozi -nepruchozi elektricky) při tom jak se měni poloha ventilu při tom jak budeš pusou nasávat.Nevím co víc by ti tak mohlo jít poradit.