Stránka 1 z 2
TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 23.01.2011 13:30
od MartinSu
Zdravím,
uvažuji o koupi Mondea III 2,2TDCi Titatium S - r.v. 2010, jde o referentské vozidlo - najeto cca 26tis. Procetl jsem ruzna fora a nazory o motorech TDCi a vyplívá mi z toho, že mohou být náchylná na kvalitu nafty, což se dá řešit tankováním u kvalitních prodejců a přidáváním aditiva. Jako zákazník, který pokud do nčečeho investuje přes 500tis., tak bych nerad následně lítal po servisech a řešil to či ono a dodatečně investoval, proto se ptám zda mám obavy oprávněné. Je mi jasné, že každé auto může mít vady a nikdo mi nezaručí, že zrovna tohle bude bez problémové a že takový případ může nastat u kterékoliv značky. Nicméně bych rád věděl, zda jsou tyto motory t(TDCi 2,2 i 2,0) skutečně takto háklivé a zda jejich poruchovost může být vzhledem k naftě v ČR větší. Dále by mne zajímalo, zda v případě když se něco stane se vstřiky atd. (nejsem odborník

) - díky naftě, tak předpokládám, že záruka se vztahuje i na tyto poruchy a nejde o spotřební komponenty. Dále by mne zajímal Váš názor na koupi referentských vozů obecně - dostanete auto, které jeo dost levnější oproti novému a má ajeto relativně málo, ale zase naopak nevíte kdo s tím jezdil, nicméně pokudje v auto v záruce a přikoupí se třeba i 5ti letá záruka, tak je to snad jedno, pokud se nepletu?
Ted mám koktávku v dieslu a jsem s těmito motory spokojen, tak bych rád u nafty zustal a Mondeo se mi moc líbí
díky za názory, ptám se protože mám z toho hlavu jak barák.
Martin
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 23.01.2011 13:39
od spoofan
mam 2.0 TDCi ve FF II a jsem spokojenej, zatim jsem zadne problemy nezaznamenal, jen asi uz zacina zlobit vecne proklinane DPF...
jinak u referentskych aut je asi nejvetsi problem, ze nevis, jak bylo auto zajeto...riziko je tady o to vetsi, ze s tim jezdilo X lidi a kazdy chce vyzkouset, co to umi.
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 23.01.2011 13:57
od MartinSu
diky za info (kolik to má nalítáno bez těch problémů?), DPF je zřejmě Filtr pevných částic, jak často se mění a kolik asi stojí? Předpokládám, že jeho výměna se platí a je to součástí garančky, která se provádí 1x ročně.
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 23.01.2011 14:05
od spoofan
Auto jsem koupil uz ojete, ted ma 105 000, zalezi od stylu jizdy, jaka je delka cesty a pod. O DPF a jeho regeneraci se zde na foru doctes hodne.
Vymena je nesmyslne draha, ale pri ucpani se da udelat nucena regenerace - neni nejlevnejsi, uz jenom kvuli tomu, ze se po ni musi udelat vymena oleje a pak by se ten olej mel vymenit zase za par tis. km...
Jinak se casto DPF vyndava, taky na foru najdes zkusenosti s odstranenim DPF.
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 23.01.2011 14:26
od MartinSu
díky...uvidíme, zda přidá ještě někdo další názor..
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 23.01.2011 14:33
od spoofan
Myslim, ze staci poradne prohledat forum...fakt se tu o vsem psalo...i kdyz mozna ne primo na 2.2 TDCi
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 23.01.2011 14:35
od MartinSu
oki..jeste to prolezu
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 25.02.2011 18:46
od neo_21
Martine, jsme na tom podobně. Také kupuji toto mondeo v S výbavě...
Abych ti trochu ušetřil práci, z toho co jsem tu přečetl, tak pokud budeš jezdit na Vervu, tak máš velkou pravděpodobnost, že vstřiky budeš měnit minimálně.
Shell nedoporučují, protože jejich prémiová nafta je asi jen o 5% kvalitnější než běžná a přitom stojí dnes přes 36 kč. kdežto verva 34,5 Kč.
Referenční auto bych nekoupil... za stejné peníze můžeš mít z Německa dovezené auto v lepší výbavě, ježděné na kvalitní naftě, s tím předpokladem, že to bylo firemní auto s jedním řidičem jezdilo 3x týdně z jedné strany Německa na druhou. Kdežto Český referenčák bude hodně vyhoblovanej... vemte si jen českou povahu, když jezdím s něčím co není moje, tak to valím brzda plyn, prostě to nešetří...
To je můj názor...
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 26.02.2011 20:16
od buceek07
to je i můj názor
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 27.02.2011 15:19
od johnyram
No já nevím, já bych se toho zas tak nebál, záruka je, takže kdyby bylo něco opravdu v nepořádku, tak by se to snad projevilo včas. Mám najeto 200tis. a zatím akorát bylo turbo na repasi, sice už to není ten šepot květin jako dřív ale jinak žádný problém.Poslední 3roky tankuji pouze Vervu, předtím Shell.
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 28.02.2011 14:33
od buceek07
A co vstřiky

...drží celých 200

Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 28.02.2011 19:02
od neo_21
johnyram píše:No já nevím, já bych se toho zas tak nebál, záruka je, takže kdyby bylo něco opravdu v nepořádku, tak by se to snad projevilo včas. Mám najeto 200tis. a zatím akorát bylo turbo na repasi, sice už to není ten šepot květin jako dřív ale jinak žádný problém.Poslední 3roky tankuji pouze Vervu, předtím Shell.
Turbo, tak to bude asi hlavně stylem jízdy a chováním se k deaslovému motoru.
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 28.02.2011 19:17
od buceek07
To určitě jo, ale určitě to není jen stylem jízdy, ale taky co ten motor jezdí za trasy...
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 01.03.2011 08:33
od johnyram
neo_21 píše:Turbo, tak to bude asi hlavně stylem jízdy a chováním se k deaslovému motoru.
Už jsem to tu někde psal, měl jsem zatuhlé naklápění lopatek, a když už jsem na to mrknul, tak už se ani netočilo tak jak by mělo, takže jsem ho dal na repasi a mám klid. Myslíš, že 200 tis. je malá výdrž? To si nemyslím, podle mých zkušeností.
Re: TDCi 2,2 r.v.2010 ?
Napsal: 01.03.2011 09:05
od johnyram
buceek07 píše:A co vstřiky

...drží celých 200

Naposledy jsem byl ve fordu loni na výměnu baterky v klíčku, tak jsem si to nechal preventivně zkontrolovat, jestli něco neodchází dřív, než to zjistím. Dopadlo to překvapivě dobře. Nikde nic.
Bůčku všechno je originál, vstřiky, dvouhmoťák, čepy, ramena atd. jenom turbo po repasi a 2x okno co si pamatuju. Docela z toho byli vykulený, protože zejména u dvojhmoťáku se zarazili, podle jejich zkušeností je výdrž 80-220tis. km. A vstřiky zhruba to samé (posuzováno podle nafty v ČR samozřejmě) , já nikdy nenatankoval horší než u Shellu + vif, tak asi tak.
Přes to všechno, když si dám ruku na srdce, tak už nějaký problém čekám delší dobu, ale zatím žádný náznak. Zdá se mi i spotřeba o pár deci horší, ale nic výrazného. Možná je už trochu hlučnější, ale nemám to objektivně jak posoudit, to se mi jen zdá

Čepy zatím v ucházejícím stavu, spojka taktéž, vstřiky zatím také nic nesignalizují. Asi mi něco pak odejde během minuty

, prostě nikdy mě nezradilo, a myslím, že na opravu už má tak trochu i nárok.
Když i Renault v dieslu mi vydržel bez poruch 360 tis., tak proč ne Mondeo
