Tak jsem měl možnost prohlédnout si a vyzkoušet nového C-Maxe EcoBoost 1.6/110kW v akční výbavě Trend, plus nějaké doplňky a tady jsou mé dojmy.
Exteriér - nový C-Max nemá, co se týče designu, se starým prakticky nic společného. Auto na mne působí sportovně, až dravě. Líbí se mi zejména záď a pohled z profilu. Problém u mě nastává při pohledu ze předu, kde mi vadí obrovská, černá, plastová "tlama" na nárazníku a také velikost a tvar světel. Opravdu nechápu tuhle módu vypouklých světel, která vypadají jako oči žabáka

. To bude v zimě "radosti", tyhle boule zbavovat námrazy! Toto mi na celém exteriéru vadí asi nejvíc. Všiml jsem si, že u tohoto konkrétního auta jsou špatně slícovány pravé zadní dveře, kde při porovnání hran dveří vůči karosérii je v některých místech viditelné přesazení až pět milimetrů! Nejvíc na to upozorňují ozdobné lišty, které lemují spodní hranu oken. To by se stávat nemělo

. Jsem rád, že zadní stěrač je plastový, na rozdíl od toho mého, který vypadá, jako by ho přemontovali z Trabanta

. Změna nastala také v umístění předních stěračů, které jsou téměř celé schovány pod kapotou, akorát nevím, jak se dají odklopit od čelního skla, třeba při mytí auta, nebo při zimním škrábání námrazy a odstraňování sněhu

. No, snad na to nějaká vychytávka je. Prakticky celý spodek auta je oplastován, vypadá to, že tady si dal výrobce celkem záležet. Navíc, tvar spodní části karosérie naznačuje, že by se mohlo snížit riziko potlučení hran zadních dveří a nárazníků od odlétávajících kamínků

. Bohužel zástěrky opět chybí a čtyři kusy plastových výlisků si prý u Forda cení na lidových 2.000Kč

!
Interiér - po otevření řidičových dveří a usedání za volant, jsem se praštil kolenem o spodní část tubusu volantu

, což je zvláštní, protože tohle se mi u mého Maxe nikdy nestalo, a to mám sedadlo nastaveno na nejvyšší polohu. Tuto zkušenost mi potvrdil i majitel auta. Navíc jsem si všiml odstávajícího plastu před levým kolenem

, takže jsem si zahrál na fordovic montážníka a drobný nedostatek odstranil

. Sedím a musím konstatovat, že u nového Maxe je sedadlo řidiče lepší. Má lepší boční vedení, lepší potahový materiál - tady jsem spokojen

. Rozhlížím se kolem sebe a mám pocit, že vnitřní prostor tohohle auta je menší, než v předchůdci. Jsem tak nějak víc obklopen, mám méně místa na nohy, protože středový tunel je širší a vyšší. Chybí mi vzdušnost staršího modelu

. Přede mnou se rozprostírá palubní deska, připomínající "kokpit sci-fi rakety"

. Podobnou už známe třeba z Fiesty. Celá horní část je vyrobena z černého měkčeného plastu. Pro mne je moc členitá, překombinovaná a jen si říkám, že pucovat tuhle palubku nebude asi moc zábavné

. Nadšení nepanuje z dvířek odkládacího prostoru před spolujezdcem, po otevření se poměrně viklají a působí lacině

. Změnilo se rozložení a tvar některých ovládacích tlačítek a koleček, neříkám, že je to horší, nebo lepší - je to prostě jiné. Zajímavý je nový multifunkční volant, padne hezky do ruky

. Je vybaven ovladači palubního počítače a audia. Pod volantem vlevo je umístěn ovladač příplatkového tempomatu. Ale i tady mám drobný problém. Při nastavení volantu a sedadla řidiče na optimální pozici, mi horní část volantu zakrývá budíky otáčkoměru a rychloměru. Ale nakonec jsem našel kompromisní řešení. Palubní počítač je celkem klasika, změnilo se podsvícení z červeného na modré, což se mi jeví jako decentnější. Stejně je podsvícen i displej rádia s mp3, které mimochodem hraje určitě líp, než to moje základní CD6000

. Pod ovladači audia je umístěna automatická duální klimatizace, která má výdechy i pro cestující na zadních sedadlech

. Když už jsem u zadních sedadel, chybí plastové sklápěcí stolečky, které mám ve svém Maxovi. Po pravdě bych se bez nich klidně obešel i já. Změny nastaly také v zavazadlovém prostoru. Ten je nově celý potažen kobercovinou, má osvětlení na obou stranách, ale chybí zavírací přihrádky.
Motor - to mě asi zajímalo ze všeho nejvíc. Mnou testovaný C-Max poháněl nový turbobenzín 1.6 EcoBoost o výkonu 110kW. No, určitě tady nikdo nečeká, že budu já, který vlastní jednašestku 74kW, kritizovat. Auto jede líp, než atmosférická jednaosmička, na sešlápnutí plynového pedálu reaguje ochotně a rychle. Možná je moje nadšení z nového turbomotoru ovlivněno mnou vlastněnou motorizací, ale nezbývá mi, než chválit

! Auto mělo najeto 300km a PP ukazoval spotřebu rovných 7litrů

. Hlučnost se mi jevila zhruba stejná, snad o nějaké procento menší, než u mého Maxe, ale je fakt, že jsem neměl možnost hnát auto do nějakých extrémů. Dojem z řízení jsem měl výborný, Max si vede opět skvěle

. Bohužel z nového C-Maxe je horší výhled šikmo vpřed, kvůli tvaru čelního skla, kapoty a předních sloupků

. Pohled vzad je v pořádku, navíc má tohle auto dělená zpětná zrcátka, která lépe vykrývají mrtvé úhly

.
Resumé - nový C-Max je pro mne plný rozporů. Líbí se mi jeho základní silueta, mimo přední části, interiér působí až přehnaně moderně a není tak vzdušný, jako u předchůdce. Dobře se do auta nastupuje a pozice za volantem se dá nastavit v širokém rozsahu. Výborný volant a dobrá sedadla, parádní motor a podvozek. To auto se mi řídí opravdu dobře. Kvalitní audio, automatická duální klimatizace, tempomat, šestistupňová převodovka (mimochodem - rychlosti tam padaly lehce, dokonce nechybí "doporučovací šipky", které radí, kdy řadit,akorát jsem měl vnitřní problém je poslouchat). Horší výhled šikmo vpřed, menší prostor pro řidiče a spolujezdce na předním sedadle, zejména pro nohy. Navíc jsem našel pár míst s horším slícováním a některé použité materiály působí lacině a mám obavy o jejich životnost

.
Tohle auto bych koupil hlavně kvůli motoru a pocitu z jízdy, po hodinovém pobytu v novém C-Maxu jsem si dokonce začal zvykat na jiné tvary palubky a některých částí interiéru

. Na druhou stranu mě odrazují jisté fordí neduhy, třeba automatické rozsvícení světel, které je výrobcem prezentováno jako "funkce denního svícení"

. Funguje velice zvláštně (tohle udělátko rozhodně odmítám nazvat "denní svícení"). Jsou vidět nedostatky ve slícování a zejména pak neschopnost udržet solidní jakost výroby

. Prostě se mi dere na jazyk: "JE TO TYPICKÝ FORD"

. Pokud bych měl nyní kupovat nové auto, tak po zkušenostech, které jsem nasbíral se svým C-Maxem, bych měl velký problém volit opět Ford

.