Stránka 1 z 1

Použitelný vzorek u letních, zimních

Napsal: 14.03.2011 14:02
od VH123
Ahoj, mám možná primitivní dotaz, ale teprve teď se mi povedlo že dojíždím jak letní tak zimní na svém autě aniž bych auto prodával. Vždycky šlo auto z domu ještě na celkem slušných gumách, takže nevím do kolika můžu rozumně sjet letní - podle vyhlášky bych měl mít vyšší vzorek než 1,6 mm, ale je to opravdu rozumné sjíždět vzorek řekněme pod 2 mm? Když jsem koukal na cenu Bridgestone Turanza ER300 205/55 R16, resp. 205/50, lehce jsem se orosil. Koupil jsem je s autem, jezdí se mi na nich bezvadně a dvě sezóny (cca 2*15 tis. km) v pohodě daly, doufám že vydrží i třetí (počítám kolem 10 tkm, na popojíždění mám Fiestu), ale mají už kolem 3,5 mm :D
Jak je to se zimníma? když bych je chtěl v létě dojet do mrtě, můžu si taky dovolit jít až na 2 mm? Nebude problém aquaplanning když je vzorek u zimních konstruovaný na úplně jiné povrchy?

Re: Použitelný vzorek u letních, zimních

Napsal: 14.03.2011 14:15
od misoo
tak si pozri ceny 205/50/17 a budes rad za 205/55/16 !! :lol:

no a co sa tyka jazdenia na ojazdenych gumach, tak zimne v lete mozes v pohode jazdit, na bezne jazdenie budu plne postacovat. len do zakrut musis ist pomalsie a aj brzdenie nebude nic moc, lebo to bude strasne makke a moze to smykat. v horucom lete casto kontroluj ci ti netrcia kordy lebo v teplotach nad 25°C mizne dezen ako carovnym prutikom ! :D
a samozrejme ci uz pri zimnych alebo letnych ak mas nizky dezen, tak je velke riziko aquaplaningu. na toto velky pozor, treba ist o dost pomalsie. inac na suchu su jazdne vlastnosti ojazdenych letnych uplne v pohode, mozno v pripade slicku aj lepsie :twisted:
ak teda vies garantovat suche leto a pomalsiu jazdu (bez kritickych situacii) tak v pohode, ale vzhladom na to ze u nas celkom casto prsi a ktiticku situaciu si nevyberies, sa odporuca letne vymenit uz pri cca 2-3mm a zimne pri 4mm.
:wink:

Re: Použitelný vzorek u letních, zimních

Napsal: 14.03.2011 15:40
od VH123
Bezvadně shrnuto, potvrdils vcelku moje názory - dojet, ale ne úplně co povoluje vyhláška. Koukám zas po rozměru 205/55R196, přestože ho nemám v techničáku - neuvěřitelný jak počet vlastníků dvou nejmenovaných koncernových vozů dokáže u jednoho konkrétního rozměru zahýbat s cenou. Na STK jezdím na zimních (nojo vlastně, ideální příležitost na dojetí zimních, termín mám u obou aut v pozdním létě) a z mé zkušenosti po nehodě měřili brzdné dráhy, ale gumy nikdo neřešil. Nejsem takový jelito jako ty co potkávám na silnici s visícími bowdeny od ručky nebo napůl upadlým výfukem - gumy, podvozek a brzdy kontroluju dost často, nikdy bych nejel ani kilák s vyboulenou, popraskanou gumou nebo trčícími kordy.
Zimní 14tky z Focuse asi dojezdím na Fiestě a bude. :D Na tý nemám známku a cestou do práce už nezávodím, zaviněná bouračka loni mi stačila. :!:
Až si udělám radost a pořídím hydraulický zvedák, bude přezutí taková 20timinutová rozcvička. Stejně nejvíc zabere zvedání a mytí kol před uložením.