Stránka 1 z 2

M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 23.05.2011 22:29
od odjinud
Zdar,

koukal jsem že mám v papírech u svýho nově koupenýho ojetýho Focuse kombi, že je to M1 "Montážní" a v poznámce dovětek, že je vybaveno přepážkou atd., s tím, že se má za to, že se tato demontáž považuje za přestavbu.

Přepážku nemám a ani ji tam mít nehodlám a navíc v nové vyhlášce (56/2001Sb.) je, že se mřížka z N1 dá prostě demontovat (svépomocí, bez papírování). Je to stejně i u toho M1 "montážní"? Pokud ano, řeší se pak nějak dodatečně úprava v TP?
Neřešil bych to, kdybych teď nešel na evidenčku, tak aby se tam v tom nerejpali, když to mám takhle psaný v TP.
Míst k sezení je psaných i reálně klasicky 5.

Předem díky moc za radu.

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 24.05.2011 11:23
od lucky.jack
Před nějakou dobou jsem se o to zajímal a na STK mi bylo řečeno, že pakliže je to N1 není problém vyndat mříž bez papírování a nikdo tě popotahovat nebude. Ale když je auto psaný jako montážní, tak holt ta mříž je braná jako součást vozidla a vyndat nejde. Nebo aspoň ne bez šílený byrokracie! Pakliže máš napsaný v TP že je to M1 "Montážní" a v poznámce dovětek, že je vybaveno přepážkou atd., s tím, že se má za to, že se tato demontáž považuje za přestavbu. tak budeš mít nejspíš problém na evidenčce. Ať už si ji vyndal ty nebo někdo před tebou. Pro jistotu si zavolej někam na STK a uvidíš co ti na to řeknou.

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 24.05.2011 17:06
od Jardak
odjinud:mám v techničáku to samí co ty,dokonce jsem při koupi auta dostal i tu mřížku,evidentně nikdy nepoužitou a při evidenčce ani za rok na to při STK nikoho chybějící mřížka nezajímala.Co jsem se dočetl tak na M1 montážní se vztahujou stejný pravidla jako na N1,co se týče možnosti vyndat mřížku.

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 24.05.2011 22:05
od odjinud
Tak jsem volal na evidenci vozidel tady v Praze a je to jak píše lucky.jack.
Správně by to nemělo projít STK ani evidenčkou, můžou za to být pokuty na silnici, ale budiž - co mě s**e je, že pokud ji vyjmeš jen tak -> nedovolená přestvaba -> pojišťovna se zříká odpvědnosti, když na něco přijde. :evil:

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 25.05.2011 20:50
od lucky.jack
V tu chvíli bych se rozmýšlel jestli to auto nevrátit prodejci s reklamací o demontáži mříže. Prakticky je to v tuhle chvíli nepoužitelný auto.

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 26.05.2011 09:12
od odjinud
No jo, ale ono to auto je jinak dobrý a bylo za slušný prachy. Navíc i když jsem do smlouvy dal lecos i z tý právní oblasti, tak de facto právní závada tam není - mříž dodá a je to s ní přepsatelný a provozovatelný. Navíc jsem měl v ruce papíry, akorád si toho nevšim. No, dneska skočím na registr vozidel, co všechno budou chtít a pak mu asi řeknu o slevu.

Jinak je to taky de facto můj soused a určitě o tomhle neměl šajn...

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 01.09.2011 08:00
od odjinud
Takže dneska jsem úspěšně "dopřestavěl"... :hhura: :bravo22: :cooler: :hhura: :bravo22: :cooler:

Jelikož je to celkem oser, tak se podělím o postup. Je zhruba takovýto:

Kdo to dělá, co je potřeba?
Přestavbu zapisuje do papírů příslušný dopravní inspektorát (DI) - instituce vaší obce. Je-li v obci více DI, tak se tomu většinou věnuje pouze jeden vybraný. První krok je tedy zjistit, jaké pracoviště DI to dělá. V Praze je to pracoviště Dopravně správních agend (DSA), tj. registr vozidel v Praze 1, Jungmannova 35/29, 2. patro č. dv. 242.

Na onom pracovišti vám úředník, který to bude dělat (většinou technik), řekne, co bude od vás chtít.
Zde je mírný problém, protože kromě obecně povinných věcí napsaných ve formuláři to může být i řada dalších věcí, které "uzná za vhodné", takže se to může lišit město od města.
V případě přestavby M1 Montážní na M1 osobní je potřeba de facto jen tzv. přestavbová STK.

Technik s kterým jsem telefonoval jako prvním, chtěl navíc ještě doklad o odborné přestavbě, která ale nemusela být z autorizovaného servisu (prostě jakýkoliv servis). Pak jsem ale šel další týden pro formuláře a jiný technik mi tvrdil, že je potřeba vyjádření of. zastoupení značky o tom, zda se to vůbec přestavět dá a pokud ano, tak že řeknou jak - a pošlou do autorizáku. Ten první technik tam nebyl. To mě celkem nasralo :wallbash: (of. zastoupení Ford za tohle chce 3500 Kč, židi :nunu: ), takže jsem šel za jejich šéfem, který tam sice bohužel také nebyl, ale chytl jsem jeho až nečekaně ochotného kolegu. Ten mi v zásadě sdělil, že obojí mají bohužel pravdu a že je na šéfovi, co bude chtít. Ten pak následně potvrdil, že pro můj typ prostinké přestavby vyjádření of. zastoupení netřeba. :cooler:

Vlastní přestavba
Abych měl papír od nějakýho servisu, nechal jsem si "odborně vymontovat" montážní výbavu, což byla ona mřížka, nějaký úchyty na montážní výbavu a fólie, ve fordu Frolík&Rataj v rámci pravidelný prohlídky a rozvodů. V autě byla jen ledabyle vložená mříž, to ostatní jsem už neměl, ale na fakturu jsem chtěl uvést, že se demontovalo vše.
:evil: Svině, vzali si za to 1,5h práce, teda 742Kč přitom to mohlo trvat tam 20 min. max.

Přestavbová STK
Následně jsem hledal přestavbovou STK. To není každá a každá přestavbová má zase jiný podmínky. Takže chce obvolat více STK a ptát se na podmínky. Některá STK chtěla, aby to demontoval autorizák, jiná řekla ať si to vymontuju sám; nějaká to chtěla ještě vážit (a zacálovat to), další chtěli rovnou udělat emise atd. Zbylo pár rozumných (bez emisí, vážení a demontáž svépomocí), kde by zase dost rozptyl v ceně - od 1500 Kč do 2500 Kč.
Nakonec jsem vybral STK v Praze na Černém mostě, kde je přímo v kontaktech uveden technik (p.Žižkovský), který to dělá. Zavolal jsem mu a jelikož se po telefonu zdál ok, tak jsem šel tam. Cena byla jen 1500Kč a jednání bylo super, rychlé a bez problémové, takže max. spokojenost.

Podání žádosti
Pak následovalo dávání do kupy všech podkladů.
Vyplnil jsem formulář, připojil pěkný úvodní dopis, fakturu od forda za demontáž, přestavbovou STK, techničák a šel na DI. Zde jsem byl předem dohodnut, že moji žádost spracuje ten technik, co nechtěl to dobrozdání od of. zastoupení. Dotyčný rozumný technik se jmenuje Petr Šustr, Petr.Sustr@cityofprague.cz; tel.: 236 00 5424.

Zápis změn
U techniků se moc nečeká, takže přijetí žádosti bylo okamžité. Následně mají 30 dní na to, aby to zpracovali. Já jsem to měl druhý den. Pak jsem si proto k němu došel - dostane klasický formulář pro změnu zápisu v TP, ale zadní strana byla už od něj předvyplněná na PC, ohledně toho, co se tam má přepsat.
Horší situace je dole na hale, kde jsem čekal asi 2h. Pak mi paní na přeážce přepsala TP a vydala nový OTP (ORV). Jako bonus mi technik přiznal tuhle STK jako klasickou, takže mi ji prodloužili o klasický 2 roky. Zkušenost s technikem byla tedy taky dobrá.

Celkem ta sranda stála:
demontáž: 742 Kč (ale dá se i levněji)
STK: 1500 Kč
správní poplatek: 1000 Kč
- mínus: něco málo, že si mi prodloužila STK, cca asi o 15M a snad za pár korun prodám tu mříž, takže celkově je to nějak okolo 2000-2500 Kč

Tak doufám, že to někomu pomůže...

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 02.09.2011 14:37
od lucky.jack
Pěkněj postup a pěkněj oser. Ale hlavně, že to máš zdárně za sebou.
Vyndání mříže je skutečně na 15-20 minut. Dělal jsem to cca 25minut a to jsem nevěděl co a jak...Možná víc práce zabere sundání folií.

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 05.09.2011 11:00
od odjinud
Jenže fólie nesundávali... jen tu mřížku.

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 05.09.2011 11:21
od lucky.jack
Aha, myslel jsem, že jsi to nechával sundávat, aby to bylo jako ofiko bez mříže. Ale ona ta folie je tam dobrá aspoň k tomu, že ti nikdo nevidí do kufru a není třeba pořád zatahovat roletku :palec_nahoru: . I když ty boční bych bral aspoň trochu průhledný, protože se mi s nima blbě vycouvává :x .

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 05.09.2011 11:34
od silverwolf
takže máš oficiálně pět míst k sezení? Myslím, že tyhle "nákladní auta" měli v TP jenom 4 místa k sezení a na zadních sedadlech byly jenom dva pásy. Taky zadní opěrky sedadel se nedaly sklápět - ale to nevím až tak úplně jistě :roll:

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 05.09.2011 14:03
od tmx
Ta redukce počtu míst se týkala toho, že musí být určitý poměr mezi nákladem (nevím, jestli objem, nebo váha) a pasažéry. Proto třeba Fiesty/206/Punta byly rázem dvoumístné. Jestli je Fofo dostatečně velké na 5 osob nevím. :) Každopádně ta mříž by měla být posuvná dopředu a zadní sedadla sklopitelná, pokud ne, tak by to musela být nějaká velmi low cost přestavba. :)

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 05.09.2011 14:53
od lucky.jack
Jak jsem koukal na TP tak 5 míst tam bylo napsáno už z výroby(u uživatele ODJINUD) takže toho se asi zpětná přestavba netýkala. Ve 3 bych vzadu do Chorvatska jet nechtěl :bebng: Nějak posuvná dopředu přepážka byla, protože pod madlama ve stropě jsem měl přidělaný nějaký vehementy, co určitě sloužily na uchycení přepážky při posunutí dopředu.

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 08.09.2011 15:33
od odjinud
M1 montážní měly 5 míst, N1 4 místa. Takže tohle jsem naštěstí neřešil.

Re: M1 "montážní" - "přestavba" na M1 (mřížka)

Napsal: 09.09.2011 13:23
od alexino
já měl N1 a bylo tam taky 5 míst....