Stránka 1 z 2
zhoršené startování
Napsal: 28.12.2006 07:36
od Black
Kdo mi poradí ? Mám Focus combi 1.8 TDCI 2001-vždy startoval na první otočení a najednou se startuje strašně-baterka točí, ale motor naskočí až tak na třetí dlouhé startování a ještě s plynem. Žhavení přitom vždy jen problikne-nevím, jestli má svítit déle. Předem děkuji
Re: zhoršené startování
Napsal: 28.12.2006 09:43
od pelen
Black píše:Kdo mi poradí ? Mám Focus combi 1.8 TDCI 2001-vždy startoval na první otočení a najednou se startuje strašně-baterka točí, ale motor naskočí až tak na třetí dlouhé startování a ještě s plynem. Žhavení přitom vždy jen problikne-nevím, jestli má svítit déle. Předem děkuji
To dela chladne pocasi.
Problikne jen kontrolka zhaveni nebo i zhavi? Pokud zhavi, tak tesne po zapnuti kontrolky zhaveni poklesne jeji jas vlivem zapnuti rele zhavicu (poklesne napeti na baterce). Mas vporadku zhavice?

odpověď
Napsal: 29.12.2006 08:41
od Black
Děkuji zatím za radu-vyzkouším to. Akorát nevím, co jsou to žhaviče-snad svíčky ?
Re: odpověď
Napsal: 29.12.2006 10:59
od pelen
Black píše:Děkuji zatím za radu-vyzkouším to. Akorát nevím, co jsou to žhaviče-snad svíčky ?
Jsou to zhavici svicky, jejich konec se rozezhavi a usnadni pocatecni zapaleni vstriknute nafty. Pouze ilustracni foto:
http://www.evv.cz/zbozi.php?co=detail&kod=1700000016
Kdyz zvednes kapotu a podivas se na motor, tak je uvidis - vede k nim zpravidla cerveny vodic a je propojen z jedne na druhou atd.

odpověď
Napsal: 29.12.2006 13:20
od Black
Díky za vysvětlení. Jinak jsem to teď schválně zkoušel a ta kontrolka svítí pořád stejnou barvou a sice jen neproblikne /to až na druhý a další startování/ ale svítí opravdu do 2 sec. Nevím, zda to je správně. Dnes jsem třeba startoval asi na čtyřikrát-to bylo nad nulou-a to už jsem musel i s plynem-nechápu to, celé léto jsem startoval na první otočení a mimochodem-nevím zda to má vliv-ale v létě to žhavilo stejně, do 2 sec. Zatím dík.

Napsal: 29.12.2006 14:04
od pelen
to Black:
Odhaduji, ze mas nefunkcni zhavice.
Zamerujes se jen na dobu, po kterou kontrolka zhaveni sviti. Zkus se zamerit na jas te kontrolky. Po roznuti za malou chvilku se jas snizi, to zapne rele zhaveni a pokud jsou zhavice vporadku, tak poklesne napeti na baterce (muzes to take merit voltmetrem v zasuvce - po vytahnuti zapalovace cigaret).
Take zkus prozvonit (merit odpor) zhavicu. Po zvednuti kapoty jeden kontakt na vodic, ktery vede ke zhavicum - je zpravidla cerveny a propojuje vsechny 4 zhavice, jsou tam maticky M4) a druhy kontakt na kosru zhavice. Odpor bude hodne maly, protoze pojistka zhavicu ma 60A. Take bych zkontroloval tu pojistku, je v pojistkove skrince pod kapotou pod oknem ridice.

Zhavice si muzes vymenit i sam, ale potrebujes prodlouzeny orech M10, kloubovy nastavec a malou racnu. Jinak si to nech vymenit v servisu, nemusi byt znackovy. Zhavice sezenes za 180-800Kc/ks. Ty hodne levne bych nebral.
odpověď
Napsal: 29.12.2006 21:11
od Black
Vyzkouším to. Snad jen až budeš mít chvilku tak prosím napiš, jak často se mají žvavící svíčky měnit-jsou tam tak rok. Měl jsem vždy benzínové auto a s tohoto TDCi jsem nějakej rozladěnej-zatím díky ahoj.
Napsal: 29.12.2006 22:07
od Ahmed
Maji se menit, az prestanou fungovat. S plynem moc nestartuj, nez tomu ublizis jeste vice

odpověď
Napsal: 30.12.2006 08:47
od Black
OK
Re: odpověď
Napsal: 30.12.2006 09:19
od pelen
Black píše:Vyzkouším to. Snad jen až budeš mít chvilku tak prosím napiš, jak často se mají žvavící svíčky měnit-jsou tam tak rok. Měl jsem vždy benzínové auto a s tohoto TDCi jsem nějakej rozladěnej-zatím díky ahoj.
A zimni naftu uz mas? Na nekterych cerpackach ji jeste nemaji.
odpověď
Napsal: 30.12.2006 13:33
od Black
Mám-tankuji jen u OMV - to mi nařídil opravář kvůli vstřikům, jinak na mě kašle-dík
Napsal: 03.01.2007 14:05
od Dala
Nazdárek, mám jen takovou malou poznámku. Ta kontrolka žhavení zhasne opravdu rychle. Po zhasnutí ale fofo žhaví ještě asi 4 až 5s. Konec žhavení poznáš tak, že uslyšíš při vypnutých všech spotřebičích (rádio, ventilátor topení) cvaknutí relé. Také se Ti o trochu víc rozsvítí kontrolky, protože při žhavení poklesne napětí v el. síti z 12,6V na zhruba 10.5 V. To jestli Ti funguje relátko žhavení poznáš tak, že těch 10.5V naměříš na červeném vodiči na žhavičích. Žhaviče otestuješ tak, že povolíš matičky na žhavičích, odpojíš ten červený kabel a změříš odpor mezi kostrou a šteftem ze kterého jsi povolil matičky (oddělal očko káblu). Měl by být zhruba 1,2 Ohmu. Nejjistěší je žhavič vymontovat a propojit ho přímo s baterií. Musíš ho držet např. v Sikách (pěkně topí). Závit na žhaviči (co je v hlavě) s mínusem a připojení káblíku s plusem. Po asi 3s by se měl rozzářit do růžova.
Napsal: 03.01.2007 14:24
od EL
To Dala: jak se nejrychleji dostat ke žhavicím svíčkám? Jak demontovat kryt motoru?
Napsal: 03.01.2007 14:26
od hide
Napsal: 03.01.2007 22:30
od pelen
EL píše:To Dala: jak se nejrychleji dostat ke žhavicím svíčkám? Jak demontovat kryt motoru?
Pokud je chces vymenit, tak potrebujes prodlouzeny orech M10, kloubovy nastavec na malou golu a malou racnu. Pri vysroubovani 2. zhavice pri pohledu ve smeru jizdy z leve strany jsem mu musel vylomit M4 svornik, je tam malo mista i s kloubem.
