Volnoběh
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Volnoběh
Hele, člověk si prej zvykne i na smrt . Je mi to taky trochu podivný, trochu by to něco dělat mělo, ale ne asi tolik. Jak jsem ale psal, trochu se to zmenšilo, tak zejtra uvidím a po plynařích budu moudřejší. Jinak o tom podržení otáček je toho na netu hafo, až jsem čuměl...a kluci fokusáci o tom hodně debatí, u nich je to asi ještě častější, než u nás.
Mohl by mi někdo napsat, které podtlakové hadice mám prolézt, jestli nejsou prasklé? Jde mi spíš o to, jestli jsou nějaké na první pohled schované, ty viditelné jsem prolezl a jsou v pořádku.
Mohl by mi někdo napsat, které podtlakové hadice mám prolézt, jestli nejsou prasklé? Jde mi spíš o to, jestli jsou nějaké na první pohled schované, ty viditelné jsem prolezl a jsou v pořádku.
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Volnoběh
Tak seřízením LPG se nic nezměnilo, za tu dobu jsem zjistil, že o vysokým volnoběhu u Forda jsou toho na internetu tuny a tuny, každý to většinou řeší po svém, nenašel jsem 2 nebo 3 lidi v jedné diskuzi, že by se shodli a u všech zabralo to samé.
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Volnoběh
Dovolím si problémy s volnoběhem rozdělit do čtyř, pro mne klíčových skupin:
1) Pokud měl někdo motor s tendencí chcípat na volnoběh , většinou to vyřešilo vyčištění VV, v krajním případě výměna.
2) Pokud měl někdo motor s tendencí chcípat na volnoběh a vyčištění či výměna VV to nevyřešila, nalezlo se zpravidla i mechanické poškození motoru (podpálené ventily, špatné svíčky či kabely, zanesené vzd. filtry)
3) Pokud měl někdo motor s tendencí zvyšování otáček na volnoběh, většinou byla na sacím ústrojí motoru nalezena jakási netěsnost. Většinou prasklá hadice odvětrání klikovky či jiná podtlaková hadice.
4) Pokud měl někdo motor s tendencí zvyšování otáček na volnoběh a na sacím ústrojí motoru nebyla nalezena netěsnost (což je zatím můj případ), většinou laboruje dodnes
Přičítá se to poruše některého čidla, kdy řj. motoru dostává z jednoho čidla chybné údaje a nechává motor z toho důvodu běžět ve vysokých otáčkách.
Mě napadlo teplotní čidlo - pokud by ukazovalo špatně (vyšší teplotu, než je pracovní teplota motoru, musí řj zvednout volnoběh motoru, aby se zvedly ot. vodní pumpy a lépe se chladil). Pokud totiž s autem vyjedu a motor už není úplně studený a ještě není úplně teplý (cca 60 stupňů si myslím), tak to funguje jak má. Respektive si to drží správně 2 hodnoty vonoběhu(což jsem taky dříve nevěděl, že tyto dva volnoběhy jsou záměrně jiné) - za stání 900-1000ot a za jízdy 1200-1300ot. Tudíž bych zkusil motor ohřát a do serie s čidlem teploty chladící kapaliny bych vložil do serie rezistor, abych nasimuloval nižší teplotu motoru. Dle diagnostiky od deklíka mi připadá, že hodnota teploty chlad. kapaliny při stání je trochu divoká, neboť s přehříváním normálně nejsou problémy...viz obrázek:
1) Pokud měl někdo motor s tendencí chcípat na volnoběh , většinou to vyřešilo vyčištění VV, v krajním případě výměna.
2) Pokud měl někdo motor s tendencí chcípat na volnoběh a vyčištění či výměna VV to nevyřešila, nalezlo se zpravidla i mechanické poškození motoru (podpálené ventily, špatné svíčky či kabely, zanesené vzd. filtry)
3) Pokud měl někdo motor s tendencí zvyšování otáček na volnoběh, většinou byla na sacím ústrojí motoru nalezena jakási netěsnost. Většinou prasklá hadice odvětrání klikovky či jiná podtlaková hadice.
4) Pokud měl někdo motor s tendencí zvyšování otáček na volnoběh a na sacím ústrojí motoru nebyla nalezena netěsnost (což je zatím můj případ), většinou laboruje dodnes
Přičítá se to poruše některého čidla, kdy řj. motoru dostává z jednoho čidla chybné údaje a nechává motor z toho důvodu běžět ve vysokých otáčkách.
Mě napadlo teplotní čidlo - pokud by ukazovalo špatně (vyšší teplotu, než je pracovní teplota motoru, musí řj zvednout volnoběh motoru, aby se zvedly ot. vodní pumpy a lépe se chladil). Pokud totiž s autem vyjedu a motor už není úplně studený a ještě není úplně teplý (cca 60 stupňů si myslím), tak to funguje jak má. Respektive si to drží správně 2 hodnoty vonoběhu(což jsem taky dříve nevěděl, že tyto dva volnoběhy jsou záměrně jiné) - za stání 900-1000ot a za jízdy 1200-1300ot. Tudíž bych zkusil motor ohřát a do serie s čidlem teploty chladící kapaliny bych vložil do serie rezistor, abych nasimuloval nižší teplotu motoru. Dle diagnostiky od deklíka mi připadá, že hodnota teploty chlad. kapaliny při stání je trochu divoká, neboť s přehříváním normálně nejsou problémy...viz obrázek:
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
Hele a neříkal jsi, že ty otáčky jsou vyšší než jen 1300? Jinak to s tím trimrem bych zkusil, ale fakt nevim, na jakym je ten teploměr principu...A změř si ten teploměr odpojenej, pokud možno, ať víš, s jakejma řádovejma hodnotama se potýkáš
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Volnoběh
Ony ty otáčky co zůstávají viset se zvyšují s teplotou motoru. Ale zkusím oměřit to čidlo teploty motoru, má mít při 100´C odpor 1995 Ohmů. Připíchnu to na kabel, a až mi formidable ukáže necelých 100, sundám konektor a změřím ho. Poslední dobou jsem na to nějak neměl čas ani náladu z rodinných důvodů, nicméně se moje problémy vyřešily a teď už na to můžu zase vlítnout.
EDIT: Tak čidlo je pravděpodobně v pořádku, naměřil jsem při 6'C 74 kohmů, při 96'C mělo 2,29 kohmů. To by odpovídalo těm cca 2kohmům při 100´C. Pořádně jsem ohřál motor, odpojil voln. ventil a dělá to stejně, předtím jak jsem psal že to padá po odpojení rychle, jsem blbec neměl pořádně ohřátý motor. Ukazatel na palubce si bere teplotu jinde, než čidlo teploty pro řídící jednotku. Tak si pomalu začínám myslet, že to tak fakt má být a snad je to daň za Euro 3
Diagnostika nic nehlásí, pokud něco odpojím, začne hnedka řvát, tak kdyby bylo něco jó v nepořádku, tak se snad ozve...
EDIT: Tak čidlo je pravděpodobně v pořádku, naměřil jsem při 6'C 74 kohmů, při 96'C mělo 2,29 kohmů. To by odpovídalo těm cca 2kohmům při 100´C. Pořádně jsem ohřál motor, odpojil voln. ventil a dělá to stejně, předtím jak jsem psal že to padá po odpojení rychle, jsem blbec neměl pořádně ohřátý motor. Ukazatel na palubce si bere teplotu jinde, než čidlo teploty pro řídící jednotku. Tak si pomalu začínám myslet, že to tak fakt má být a snad je to daň za Euro 3
Diagnostika nic nehlásí, pokud něco odpojím, začne hnedka řvát, tak kdyby bylo něco jó v nepořádku, tak se snad ozve...
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Volnoběh
Nečetl jsem to zde celé, ale co máš udělanou diagnostiku od poklopa, tak mě tam nesedí 60st.C teplota nasávaného vzduchu. Z tama ti bude asi čidlo valit šruby do hlavy ŘJ. Zahřej motor a jak ti to začne dělat zvýšený volnoběh, dej do vzduchového boxu punčochu naplněnou 20 ks kostek ledu z mrážáku, jak se pak volnoběh zachová.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3923
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
Po půl hodině nastartovanýho motoru na místě je tato teplota dle mě normální... i teplota vody kolísající 90-105-90...
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Volnoběh
Já měl na mysli teplotu nasávaného vzduchu, těch 60st.C se mě zdá dost vysokých i při stání na místě. Do těch max 50 bych i já ji bral jako normální. Třeba by stačilo změřit teplotu hadice sání u čidla měřákem, jestki sedí. Já jen laboruju, čím to může být, když zbytek hodnot se zdá být OK.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3923
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
Nejlepší změřit hned ráno po nastartování - mělo by se shodovat s venkovní teplotou +-
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Volnoběh
Já to beru tak, že když pustíš doma kteplou vodu z kohoutku na plno, tak tam ruku neudržíš a to má max. 55st.C. Nahřáté na takovou teplotu to u čidla není - ochlazování proudícím nasávaným vzduchem taky udělá své. Ze své zkušenosti se bádá po hrůzostrašných poruchách a nakonec z toho vyleze ptákovina, stačí i sebemenší povlak bordelu na čidle.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Volnoběh
Tak vyřešeno , mrkněte sem http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 75#p711475
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
Paráda, (Dobrá práce jsem ti napsal tam... )
- Belmondo77
- Nováček
- Příspěvky: 195
- Registrován: 15.09.2009 17:20
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
Čau Yeshterre dlouho jsem tu nebyl což jsi asi zjistil,když by jsi potreboval to video co mi vyvádějí ty otáčky,já jsem se na to uplně vyprdnul neměl jsem na to nervy.(tak se omlouvám)Ale ted po delší době jsem zkusil odpojit volnoběžnej ventil, když auto toká na místě,ale žádná změna otaček se neděla nebo,že by to chcíplo,tak jsem ventil vyndal ,čumím do něj,kámo mi vzal za klíček a ventil cvaká tak soudím,že bude ok,ale kdoví co dělá když motor běží. Tak nevím jestli mám jít taky po té odvětrávací hadici klikové skříně.Jestli ji teda vůbec najdu ,když jsem viděl ty tvoje fotky tak to nevidím dobřeYeshterr píše:Tak vyřešeno , mrkněte sem http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 75#p711475
Belmondo77 Ford Mondeo 2,0 Duratec HE 107 kw benz.r.v 2001
Po GO motoru jede jako ďas
Po GO motoru jede jako ďas
-
- Test driver
- Příspěvky: 2644
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: Volnoběh
Pokud ti motor po odpojení volnoběžného ventilu nechcípne, tak ti to někde přisává falešný vzduch. Takže hledat netěsnosti, prasklou hadici...
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host