Stránka 1 z 3

Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 17.09.2011 19:28
od HonzaVan
Dobrý podvečer, prošel jsem mnoho diskusí a názorů a nenašel takovou, která by byla shodná s mým problémem, ale jsou některé hodně podobné, avšak jsem nikde nenašel žádné konkrétní a konečné řešení, či závěr. Vím, že možností k mému následujícímu dotazu bude hodně, ale jsem tak trochu v koncích. Mám Focus II Combi, 1,6 TDCi, 80kW. Bez palubního počítače, Najeto cca 149000km. Rozvody dělány ve 119000km. Musím přiznat, že je to dovoz ze Německa s garancí po prvním majiteli. Zpočátku se mi to stávalo jen občas, opravdu jen občas, kdy jsem u ne zcela ohřátého motoru pozoroval, že například při vjezdu na dálnici nebo do křižovatky, kdy bylo potřeba se rychleji rozjet a zařadit do provozu, motor prostě při sešlápnutí plyn. pedálu a požadavku na vyšší výkon ve vyšších otáčkách naopak výkon ztratil, přestal reagovat až se rozsvítila kontrolka dobíjení a postupně vše ostatní až motor chcípnul, po opětovném nastartování vše fungovalo bez problémů. Bohužel se tato zkušenost začala opakovat častěji a to i u ohřátého motoru a pak již při jakémkoli požadavku na náhlé zvýšení výkonu.... S autem jsem byl na diagnostice, ale chyn nylo tolik, že bylo nutné vymazat hlášení a počkat na další opakování, až se problém opět projeví, nu neprojevil... asi měsíc pak když už jsem ráno auto nastartoval a kopec u domu nevyjel bez 8mi násobného chcípnutí motoru, odvezli jsme auto finálně opět do servisu, kde diagnostika zahlásila Filtr pevných částic a nízký tlak paliva... to ukazuje na vysokotlaké čerpadlo a návazně vlastně na všechno ostatní..... Začali jsme ultrazvukovým vyčištěním vstřiků a RG ventilu, problém přetrvával, tak jsme nechali RG ventil vyměnit a vymontovali a vyčistili nádrž... stále přetrvávalo, vymontovali čerpadlo a nechali otestovat v diesel servisu na stolici... čerpadlo prý nebylo zrovna fit, ale rozhodně ne na odpis či výměnu a rozhodně prý zcela funkční, problém přetrvává... palivový filtr má najeto cca 15000km... ten asi přijde na řadu příští týden, ventil na liště je prý také v pořádku.... přisávání vzduchu v potrubí nezjištěno.... Filtr pevných částic už se nehlásí permanentně, takže by to nemuselo být v něm... a testovat to za cca 6-8 tis (operace s vykucháním a přehráním SW...?).. no už nevím. Je to TPCAčkový motor takže vlastně motor tak z poloviny dieslových Peugeotů..? ;-), pokud se nepletu, ale nejsem technik, jen reprodukuji vše co mi v servisu zatím odzkoušeli a momentálně se dostáváme do slepé uličky. Ve Fordu jsem nebyl, ale dle zkušeností většiny se to nakonec vždy stejně zvrhlo k náhodnému vyměňování dílů.... POkud má někdo ještě nápad, budu Vám vděčný... kluci v servisu ještě zkusí ten palivový filtr a čidla na čerpadle, ale opravdu už se dostávám do slepé uličky.....

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 17.09.2011 22:13
od Jardak
Projev tý závady jak ji popisuješ skoro vypadá na elektrický problém.Jako kdyby při větším výkonu něco žralo hodně proudu,proto kleslo napětí čímž řj. rozsvítí kontrolku dobíjení a pak se přidají ostatní systémy auta.Nechali jste vstřiky při to čištení taky otestovat?

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 17.09.2011 23:14
od HonzaVan
tak to se přiznám, že tak úplně nevím, ale určitě to nechám prověřit, protože není už moc co dělat, tak se to buď dodělá, nebo zjistím, že už to bylo, elektrikář už to prý viděl, ale asi ne tak dopodrobna... spíš asi jako konzultaci, také jsem měl nějaké připomínky od známých s Renaulty, že obdobný problém býval díky elektrice, ale pokusím se to také opětovně postrčit i tímhle směrem... děkuji za indícii -> Jen si teď nejsem jistý, jestli mi nejdřív spadli otáčky a až pod dobíjením se rozsvítila kontrolka nebo už to bylo při pádu výkonu.... přiznám se, že už pak člověk nestíhá sledovat vše co by měl analyzovat... ale myslím, že to stojí za hlubší prověření, třeba to pak pomůže i někomu dalšímu...

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 18.09.2011 08:03
od zdenyvm
Ztráty výkonu při přidání, nízký tlak paliva... něco mi to připomíná...
Měl sem to samé, ale šel hned po tom nejjednodušším - palivovém filtru. Po jeho výměně už cca 10tkm klid...

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 18.09.2011 08:04
od spanel
A prověřil někdo, jak dobíjí alternátor? Nechej udělat měření a případně repas altíku a třeba bude po problému. :?:

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 18.09.2011 09:47
od HonzaVan
Tak už to posílám dál, pravda, ta elektrika se jinak neprojevila, než tím dobíjením, resp kontrolkou. POkud jde o ten filtr, tak ten snad půjde ven příští týden, je to jedna z prvních věcí, která byla na přetřesu, ale věřilo se tomu, že je v pořádku, když je nový, ale i boty dnes koupené, už zítra mohou být bez podrážky, že? Jinak tankuju jen u OMV a nebo pak VervaDiesel nebo TopQ u Benziny (dnes tedy ORLEN) a leju do toho aditiv od Wiff.... Jak kluci v servisu něco zjistí určitě dám vědět. Uvidíme kam to pvede, ale myslím, že tenhle problém nebude ojedinělý... Pokud má někdo podobnou zkušenost, budu jedině vděčný, vždyť trocha času a sdílení informací, pomůže v důsledku nám všem....

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 18.09.2011 18:59
od foki
nikde nectu jestli jste delaly neco s DPF ? pokud jsem to neprehledl .

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 18.09.2011 20:42
od HonzaVan
Mysliím, ze s tim se zatim nic nedelalo, jak jsem psal vyse, tzestovali se nejdrive veci kolem cerpadla a nadrze... Otazkou je co s nim, jelikoz jak jsem psal, vyndat a prehrat SW... neni nejlevnejsi, takze nejdrive jsme sli po tech primocarejsich vecech, ale pokud by to mohlo take pomoci... Diagnostika hlasila tlak paliva a filtr pevnych castic (ten permanentne, ale to ted ustalo...) ted uz jen ten tlak, tak nevim jestli se do toho primarne poustet, ale asi na to take dojde, mam pocit, ze trpaslik do rana se v obra zmeni...

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 18.09.2011 22:33
od foki
co zkusit udelat regeneraci ?

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 23.09.2011 17:58
od HonzaVan
Tak jsem konečně zpět... Auto jezdí......... Informace pro všechny, kterým se něco podobného může také přihodit je taková, že po konzultaci s Ford servisem jsme přeci jen vyměnili palivový filtr a ejhle, situace se razantně zlepšila..... avšak stále ještě to nebylo ono a k výpadkům přeci jen stále docházelo. Po následné komunikaci s elektrikáři z diesel servisu bylo zjištěno, že z posledního školení k těmto motorům je potřeba si dát pozor na piny v konektorech tlakového čidla na liště, které se povolují a potřebují výměnu.... po kontrole mého čidla mi v servisu pročistili konektory a přihnuli piny a nasadili zpět a problém je odstraněn..... děkuji všem zúčastněným za diskusi a nástin možných problémů a doufám, že tohle snad pomůže i někomu dalšímu..... ;-)

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 23.09.2011 18:35
od spanel
No jo, plno elektriky a milióny kontaktů pracujících v nárazech vibracích a v extrémních teplotách a pak tam neteče to, co by mělo a něco pak nefunguje jak má. :bebng:

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 01.12.2011 17:41
od josak
spanel píše:No jo, plno elektriky a milióny kontaktů pracujících v nárazech vibracích a v extrémních teplotách a pak tam neteče to, co by mělo a něco pak nefunguje jak má. :bebng:
Zrovna se ji stalo něco podobného ale nic zatím nebylo nalezeno tak nevím filtr jsem měnil před 2000 km. O jaké piny jde?

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 01.12.2011 17:41
od josak
spanel píše:No jo, plno elektriky a milióny kontaktů pracujících v nárazech vibracích a v extrémních teplotách a pak tam neteče to, co by mělo a něco pak nefunguje jak má. :bebng:
Zrovna se ji stalo něco podobného ale nic zatím nebylo nalezeno tak nevím filtr jsem měnil před 2000 km. O jaké piny jde?

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 01.12.2011 17:53
od lucky.jack
O piny na čidle na liště CR a svorkovnicí na něj pasující, jak ostatně psal...
Když tak vzpomínám, už jsem o tom někdy slyšel, ale vůbec jsem na to nevzpomněl :idea:

Re: Ztráta výkonu 1,6 TDCi, 80KW, II.

Napsal: 02.12.2011 15:55
od Seyra
zdravim vás všechny. moh bych se dozvědět, jak je to s těma pinama? měl jsem podobný problém, ale zp ůsobovalo to víc věcí(filtr, prdlá hadice k turbu a proražená hadice sání motoru) já jenom když už se v tom budu vrtat, tak že bych to obhlédnul. díky za odpověď.