Stránka 1 z 2
Prosím o radu
Napsal: 21.09.2011 16:18
od Jitrnice George
Zdravím všechny majitele FoFo!
Jsem celkem čerstvým majitelem FoFo 1,6 16V 2001. S autem jsem v celku spokojen. Jen jsem narazil na jednu věc, která mě trochu znepokojuje. Jde o to, že když točím motor mezi 1,5 - 2,5 tis. otáček (na 3. nebo 4. rychlostní stupeň) a sešlápnu a přidám trochu výrazněji plyn, tak auto začně škubat. Někdy více, někdy méně a někdy vůbec. Nevíte prosím, čím by to mohlo být? Nejsem v tom ještě tolik zběhlí.

Trochu se obávám, aby to nebyli vstřiky, páč to není zrovna nejlevnější, že?
Předem vám děkuji za odpovědi a rady.
S pozdravem,
Jitrnice George

Re: Prosím o radu
Napsal: 21.09.2011 16:30
od kozlow
Ahoj,
dělá to i dvěma členům - cizaa a snad i polarite psal, že se s tím setkal. Zkus se obrátit přímo na ně.
Jinak konkrétně cizaa s tím nějaký čas v pohodě jezdí.
Btw, 1,5 tis otáček je při podtáčení motoru na výraznější přidání plynu málo, 1.6 je potřeba více točit, a nebo méně šlapat

Re: Prosím o radu
Napsal: 21.09.2011 16:37
od Jitrnice George
No, napadlo mě taky, že to možná je i podtáčením motoru. Ale i já s tím v pohodě jezdím. Už jsem s tím najel přes 5000km. Jen když potřebuješ náhle trochu více přidat, tak to občas škube. Jinak to na jízdu nemá větší vliv.
Re: Prosím o radu
Napsal: 21.09.2011 16:45
od miki21
a nebude problém v cívce,svíčkách?U mně před výměnou cívky byly stejné příznaky.Jak vynechával válec,tak to bylo znát při nižších otáčkách a hlavně při akceleraci,při otáčkách nad 3000 se to vytratilo.
Re: Prosím o radu
Napsal: 21.09.2011 16:50
od Jitrnice George
je pravda, že znánej co mi dělal rozvody, říkál, že svíčky by chtěli vyměnit. Jinak máš pravdu, kom 3tis. otáček se to vytratí uplně. Takža asi bude nejlepší nejprve vyměnit svíčky a kabely a pak to případne řešit dál?

Re: Prosím o radu
Napsal: 21.09.2011 18:11
od miki21
Pokud jsou svíčky zralé na výměnu,tak dej nové-neuškodí to.Kabely a cívku-bych nakontaktoval někoho místního-ochotného věci na zkoušku zapůjčit.Dá se to jednoduše přehodit i někde na parkovišti a projet.Cívka je na 4 šroubcích(torx) a jednom konektoru.
Re: Prosím o radu
Napsal: 21.09.2011 21:13
od kodl1232
Zdarec taky by mohl být vadný potenciometr plynového pedálu.
Re: Prosím o radu
Napsal: 21.09.2011 21:19
od pzi
kodl1232 píše:Zdarec taky by mohl být vadný potenciometr plynového pedálu.
Má benzín, tam je lanko! Jak je psáno víše, svíčky , kabely, cívka, čidla, na to bych se zaměřil.
Re: Prosím o radu
Napsal: 21.09.2011 21:37
od Jitrnice George
Díky moc chlapy za pomoc a rady.

Začnu těma svíčkama atd.
Re: Prosím o radu
Napsal: 22.09.2011 09:06
od HonzaFF
kozlow píše:
... Btw, 1,5 tis otáček je při podtáčení motoru na výraznější přidání plynu málo, 1.6 je potřeba více točit, a nebo méně šlapat

JJ, ZETEC není ZETOR

Re: Prosím o radu
Napsal: 22.09.2011 20:58
od Jitrnice George
Re: Prosím o radu
Napsal: 23.09.2011 01:38
od Scooby
Jeste aby chudak nechcipal pri plnym knedlu na 1500 otacek

to neni felda

Re: Prosím o radu
Napsal: 23.09.2011 22:54
od Jitrnice George
Neřikal jsem při plnym knedlu. A neni to jen při 1500 otaček, ale celý to rozmezí 1500-2500.Když si jedeš pohodičku padesát po obci a pak trochu přidáš, tak se to projeví. Ale máte pravdu, musím více točit.

Re: Prosím o radu
Napsal: 27.09.2011 10:46
od matys
Jitrnice George...........za jízdy nepodtáčej benzinový motor pod 2000 ot/min , aby se mohl plynule zrychlovat . Uvědom si , jaké to jsou nárazy při nízkých otáčkách a škubavé jízdě , na pouzdra pístních čepů ojnice a ojničních šálků na klikovce . Těmi nárazy se začnou na nich časem zvětšovat vůle a motor začne cvrkat jako šicí stroj . Motoru vyhovují vyšší otáčky .
Re: Prosím o radu
Napsal: 27.09.2011 12:21
od Tears
Zdravim, tak jsem tu nějak marně pátral co mám za problém s otáčkami na mém autě. Ráno nastartuji a otáčky se drží v pohodě na 1200ot/min, po 2 minutách klesnou po zahřátí na 750ot/min. Za jízdy se zdá být vše ok i po zahřátí. To je vše ok, ale pokud po nastartování sešlápnu plyn, tak na 2500ot/min, tak mi otáčky lítají z 2000-2500. pokd chci přidat na volnoběh mírně více na 3000, tak nejdříve otáčky poklesnou a pak vyletí na 4000 otáček..Netuším jestli to může být ten volnoběžný ventil nebo něco jiného. Neznáte nějaký dobrý servis v okolí Šumperka?