Uz nie

Co som cital, tak vsetci strasili, ze treba vymenit polosi. Nastastie som zistil, ze to nie je pravda

Trosku drahe by to bolo. I ked som s tym vedomim auto kupoval.
Takze postup bol takyto:
Hned isli nove zvisle capy. Pravy bol vymlateny tak, ze koleso malo po zdvihnuti auta citelnu volu (chytit do ruky a pomykat) a na jamach to buchalo.
Nieco to pomohlo, ale stale od 110-120km/h to triaslo pod zaberom a cez 140km/h som myslel, ze sa mi rozpadne auto

Takze som sa pripravil financne a psychicky na vymenu pravej (dlhsej) polosi. Donesiem do servisu a servisak, ze este to nebudeme menit, skusime do tych klbov (teda hlavne vnutorneho) natlacit vazelinu. Ono to spod manziet vyteka, je to suche a potom to trasie. Predsalen, samotna polos stoji okolo 300€ - neratam polske smejdy, plus robota. Sice auto si opravujem a spravujem doma sam, no polos radsej do servisu

Ujo natlacil vazelinu, isiel som prebehnut na dialnicu a nestacil sa divit. Triaslo az od 140km/h a to asi tretinu z toho povodneho. Ale stale len pod zaberom motora. Cely stastny som zaplatil pri pokladni 6€, ujovi dal 5€ do vacku a isiel domov. Ved este nieco to vydrzi, po dialnici auto nemalo v plane chodit. A ked aj, tak do 110km/h kvoli spotrebe. Dalsie prekvapenie prislo ale potom. O 2 tyzdne som menil kolesa. Gumy boli pomaly slicky, takze pytalo nove. Hned som menil aj sirku a priemer. Boli tam valce, 205 R16 obute asi az na 7.5J (boli do Acka), FoFo dostal pohodlnejsie 195 R15. Necitit kazdu nerovnost; takisto to nie je taka zataz pre napravy. A cuduj sa svete, uz to netrasie.
Tie polosi mi boli jasne - po namazani klbov prestali. Len som dumal, preco to triaslo pod zaberom pred vymenou kolies a po vymene nie. Co ma napadlo ako vysvetlenie bolo, ze gumy mali uz svoje najazdene a vnutorny vyplet uz bol poskodeny. Pri zabere sa deformuje pneumatika, behun oproti patka rafiku sa skruca. A vo vyssich rychlostiach, ked sa motor snazi "pretlacit" auto cez odpor vzduchu, sa do pneumatik viac oprie. A samozrejme maju viac otacok. Cim sa viac prejavuju ich chyby a mozu sa deformovat aj odstredivou silou. Preto stare triasli. Len doplnim, ze nove a stare boli pred testovanim skontrolovane a vyvazene. Rafiky nie su krive.
Ja som vysmiaty. Nemenil by som ho za nic.
Len zhrniem, co som na nom spravil od kupy:
Vymena kolies: 205 R16 -> 195 R15
Namastenie klbov polosi
Vymena zvislych capov
Premastenie vsetkych gum na napravach, hlavne zadnej. Streknute silikonovych ochrannym olejom, pre gumy. Uz to nevrzga na jamach

Vylestenie Prednych svetiel pastou na lestenie kovov Silichrom - uz nie su nechutne zvetrane zlte
Montaz parkovacich senzorov (22€ + 3 hodiny roboty)
Montaz homologizovanych LED svetiel (40€ + 2 hodiny roboty)
Vymena hadice odvetrania klukovky (ta poskrucana z odlucovaca oleja do sania)
Opravenie spodku auta a lemov od hrdzi - vycistenie, oskrabanie, odstranenie hrdzi a streknutie podbehov, spodnej casti vnutornej strany dveri a spodnej prednej casti zadnych lemov blatnika (za zadnym spodnym rohom zadnych dveri)
Vymena zemniaceho kablu v husom krku na veku kufra
LEDky do parkovaciek - teple biele, ziadne modre ako sedlak

Vycisteny potenciometer skrtiacej klapky, skontrolovanie na osciloskope a vycistenie skrtiacej klapky, namazanie lanka
Nova brzdova ziarovka a ziarovka osvetlenia interieru
Vycistenie kontaktov autobaterky a oprava bodu uzemnenia autobaterie na karoseriu - uz to oxidovalo - takze oskrabat, vycistit, namontovat a streknut ochrannym sprejom. dal som rovno nove kable, 16mm2 autohifi bezkyslikata med. napatie v sieti drzi ako pribite.
Skontrolovanie oleja, sviecok, ventilatorov, filtrov, atd.
Skoro vsetko (vratanie striekania a lakovania) som si robil sam. Takze to vyslo na par supov a par dni stravenych pri aute. Dufam, ze bude dlho sluzit bez poruchy. Ako doteraz. Nedam ho za nic
