Stránka 1 z 8

spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 02.10.2011 18:38
od IluminatorCZ
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat jakou zkušenost mají majitelé FF1 s obsahem 1,8 16v ? Mě se zatím nepodařilo při běžném provozu (cca 50% město-50% mimo město ) dostat pod 8l/100km. Je to běžná spotřeba, nebo je něco špatně? A ještě jeden dotaz. Při jízdě s vyřazenou rychlostí (např. dojezd ke křižovatce) se drží otáčky volnoběhu nad 1000-1500 až po snížení rychlosti na min ,nebo po úplném zastavení spadnou na nějakých 700. To je normální ?

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 02.10.2011 20:27
od tomaw
Mám kombíka ve se stejným motorem .Najeto 180 tisic .Jezdím většinou sám s trochu naloženým autem město/okresky 50/50 .Spotřeba se drží od 7 do 7,3 L .Delší trasy (dálnice ) 6.6 - 7L .
Ale předchozího focusa ( nebožtík ,úplně stejné auto ) jsem neudržel pod 8 litrů také.Je fakt že motor byl výrazně živější ale jinak standartní auto nevím v čem byl rozdíl ...Možná byl víc vyběhaný tenhle pěkně tahá už při 2000 otáčkách.Ale ten nebožtík focus jak přeskočíl 4500 otáček tak to byl oheň :)

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 04.10.2011 23:33
od stano.
Mam 1.8 16V sedan, ako ty podla obrazka. Kombi a hatchback maju inak nastavenu riadiacu jednotku podla mna.
Spotreba 9-10l/100km v meste. Da sa dostat aj pod 9. Ked sa trosku odtrhnem, tak aj 15-16 to zozere :D
Po dialnici odporucam jazdit 110km/h. Vtedy sa drzia otacky na normalnej hodnote, zere to pod 7 litrov, nehuci to. Vybehnes na 130km/h, spotreba ide aj o liter hore. A "usetreny" cas stratis na prvom semafore po zjazde z dialnice do mesta :twisted:

K tvojej spotrebe: je to normalne s tymto motorom. Je to starsi benzin, velky objem. Trosku si to zapyta. Ale vie pekne potiahnut. Po meste po rovinke sa da tahat na 1800-1900ot/min na 4. rychlostnom stupni, vtedy nezere skoro nic. Pripadne prekrocit rychlostny limit a dat tam patku :) Ked chces zrychlit, nemusis podradovat. Pekne to potiahne aj spod 2000 otacok. Takisto pri predbiehani v 90-100km/h netreba vidiet do protismeru na kilometer. V skratke: za 1.4/1.6 by som ho nemenil :) Aj kvoli spolahlivosti. A este jedna rada: do krizovatky dojazduj s vyradenou rychlostou, nebrzdi motorom. Vtedy zere menej.

Otacky: preberalo sa to tu uz niekolkokrat: je to normalne. A ak ti to robi, tak je to znamka toho, ze NEmas nieco posrane :) On ako keby cakal, ze tam hodis rychlost. Aby potom asi nebol pri pustani spojky zbytocne tahany motor z nizkych otacok. Neviem.

Este jedna otazka: Pri vyssich rychlostiach na dialnici ti trasie volant? Po stlaceni spojky v momente prestane?

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 04.10.2011 23:52
od Scooby
S 1.8 bych za 8l/100km byl stastnej jak blecha 8) prijde mi to normalni..

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 07:49
od IluminatorCZ
Díky všem za odpovědi. Trochu mě to uklidnilo, ikdyž jsem před focusem měl VW passat B3 1988 s obsahem taky 1,8 a jezdil jsem s ním do 7l/100km. Tak jsem byl překvapený že novější auto žere víc.

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 07:54
od IluminatorCZ
stano. píše:Este jedna otazka: Pri vyssich rychlostiach na dialnici ti trasie volant? Po stlaceni spojky v momente prestane?
Mám ho zhruba 14 dnů a na dálnici jsem se ještě nedostal, takže s tím zkušenost nemám.

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 07:57
od Scooby
Stano
Tobe se klepe pri 130 volant?

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 08:17
od stano.
Uz nie :D
Co som cital, tak vsetci strasili, ze treba vymenit polosi. Nastastie som zistil, ze to nie je pravda :Dancer: Trosku drahe by to bolo. I ked som s tym vedomim auto kupoval.

Takze postup bol takyto:
Hned isli nove zvisle capy. Pravy bol vymlateny tak, ze koleso malo po zdvihnuti auta citelnu volu (chytit do ruky a pomykat) a na jamach to buchalo.
Nieco to pomohlo, ale stale od 110-120km/h to triaslo pod zaberom a cez 140km/h som myslel, ze sa mi rozpadne auto :D Takze som sa pripravil financne a psychicky na vymenu pravej (dlhsej) polosi. Donesiem do servisu a servisak, ze este to nebudeme menit, skusime do tych klbov (teda hlavne vnutorneho) natlacit vazelinu. Ono to spod manziet vyteka, je to suche a potom to trasie. Predsalen, samotna polos stoji okolo 300€ - neratam polske smejdy, plus robota. Sice auto si opravujem a spravujem doma sam, no polos radsej do servisu :) Ujo natlacil vazelinu, isiel som prebehnut na dialnicu a nestacil sa divit. Triaslo az od 140km/h a to asi tretinu z toho povodneho. Ale stale len pod zaberom motora. Cely stastny som zaplatil pri pokladni 6€, ujovi dal 5€ do vacku a isiel domov. Ved este nieco to vydrzi, po dialnici auto nemalo v plane chodit. A ked aj, tak do 110km/h kvoli spotrebe. Dalsie prekvapenie prislo ale potom. O 2 tyzdne som menil kolesa. Gumy boli pomaly slicky, takze pytalo nove. Hned som menil aj sirku a priemer. Boli tam valce, 205 R16 obute asi az na 7.5J (boli do Acka), FoFo dostal pohodlnejsie 195 R15. Necitit kazdu nerovnost; takisto to nie je taka zataz pre napravy. A cuduj sa svete, uz to netrasie.
Tie polosi mi boli jasne - po namazani klbov prestali. Len som dumal, preco to triaslo pod zaberom pred vymenou kolies a po vymene nie. Co ma napadlo ako vysvetlenie bolo, ze gumy mali uz svoje najazdene a vnutorny vyplet uz bol poskodeny. Pri zabere sa deformuje pneumatika, behun oproti patka rafiku sa skruca. A vo vyssich rychlostiach, ked sa motor snazi "pretlacit" auto cez odpor vzduchu, sa do pneumatik viac oprie. A samozrejme maju viac otacok. Cim sa viac prejavuju ich chyby a mozu sa deformovat aj odstredivou silou. Preto stare triasli. Len doplnim, ze nove a stare boli pred testovanim skontrolovane a vyvazene. Rafiky nie su krive.

Ja som vysmiaty. Nemenil by som ho za nic.
Len zhrniem, co som na nom spravil od kupy:

Vymena kolies: 205 R16 -> 195 R15
Namastenie klbov polosi
Vymena zvislych capov
Premastenie vsetkych gum na napravach, hlavne zadnej. Streknute silikonovych ochrannym olejom, pre gumy. Uz to nevrzga na jamach :D
Vylestenie Prednych svetiel pastou na lestenie kovov Silichrom - uz nie su nechutne zvetrane zlte
Montaz parkovacich senzorov (22€ + 3 hodiny roboty)
Montaz homologizovanych LED svetiel (40€ + 2 hodiny roboty)
Vymena hadice odvetrania klukovky (ta poskrucana z odlucovaca oleja do sania)
Opravenie spodku auta a lemov od hrdzi - vycistenie, oskrabanie, odstranenie hrdzi a streknutie podbehov, spodnej casti vnutornej strany dveri a spodnej prednej casti zadnych lemov blatnika (za zadnym spodnym rohom zadnych dveri)
Vymena zemniaceho kablu v husom krku na veku kufra
LEDky do parkovaciek - teple biele, ziadne modre ako sedlak :D
Vycisteny potenciometer skrtiacej klapky, skontrolovanie na osciloskope a vycistenie skrtiacej klapky, namazanie lanka
Nova brzdova ziarovka a ziarovka osvetlenia interieru
Vycistenie kontaktov autobaterky a oprava bodu uzemnenia autobaterie na karoseriu - uz to oxidovalo - takze oskrabat, vycistit, namontovat a streknut ochrannym sprejom. dal som rovno nove kable, 16mm2 autohifi bezkyslikata med. napatie v sieti drzi ako pribite.
Skontrolovanie oleja, sviecok, ventilatorov, filtrov, atd.

Skoro vsetko (vratanie striekania a lakovania) som si robil sam. Takze to vyslo na par supov a par dni stravenych pri aute. Dufam, ze bude dlho sluzit bez poruchy. Ako doteraz. Nedam ho za nic :D

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 10:25
od tmx
No jako já s tím autem zatím jezdím jen opravdové couračky, do 5 km a semafor tak každých 500 metrů, takto to bere tak 12... :bebng: De facto spoléhám na to, že 300 km trasy Praha-Holešov budou s 1.8 výrazně pohodlnější a bezpečnější než s 1.6.

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 11:40
od Scooby
Muzu se zeptat proc bezpecnejsi?

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 17:15
od stano.
Kvoli rychlejsiemu predbehnutiu. A niekedy, ked sa potrebujes vyhnut zrazke, nie je zachrana brzdit, ale pridat.

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 18:31
od tmx
Ano, tak jsem to myslel, ona ta 1.6 se zapnutou klimou mi nepřišla zrovna pružná. A zažil jsem už takové věci, jako že ve stoupání vybočil kamion ze stoupacího pruhu těsně přede mě a začal předjíždět před ním jedoucí, se stokoňovou 1.6 ve 140 km/h nebyla už výkonová rezerva, abych se mohl nacpat do dost plného levého pruhu a trochu zrychlit, takže jsem to musel zadupnout a věřte, ze 140 na 70 to brzdí sakra dlouho a co teprv ti za mnou, než jim došlo, že naplno brzdím...

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 18:42
od Hal9000
1.8 mám+kombík. Spotřeba kolem 8l je kombinace, pokud jedu pilu, tak 13-17l každých 100km zmizí :mrgreen:

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 18:57
od Scooby
stano. píše:Kvoli rychlejsiemu predbehnutiu. A niekedy, ked sa potrebujes vyhnut zrazke, nie je zachrana brzdit, ale pridat.
Tak presne tohle jsem zazil v sobotu, ale kalkulujes ze s klimou..je pravda ze s klimou se to musi na dalnici vic vytacet a podrazovat na 4, ale zase tak spatne si nemyslim ze ta 1.6 jede..

Jako jestli vam to nekomu zere 13-17l/100km tak to je takovej malej tank :roll:

Re: spotřeba FF 1,8 16v 85Kw 1999

Napsal: 05.10.2011 20:07
od stano.
tmx:
Bol dost rozdiel cez 100km/h rozbiehat 1.6 a 1.8. Ono do tych 70km/h je dost svizna aj Fabia 1.2 HTP :D A samozrejme, ked zapnes klimu, z vykonu to pekne cucne.

Scooby: Zozere. Ale ta jazda tomu zodpoveda :D