Stránka 1 z 2
Zetec/Duratec
Napsal: 12.01.2007 14:23
od hansg
Zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi motory 1,6 zetec ve starším Focusu a 1,6 duratec v novém. Proč se jmenujou jinak když mají skoro stejné parametry? Děkuji
Napsal: 13.01.2007 14:27
od Ahmed
Zkus hledat, kdysi davno se tu o tom neco psalo. Stejne parametry, ale treba nizsi emise a vyssi Euro norma, ...?
Napsal: 13.01.2007 19:54
od zirafak
Motor DURATEC ma optimalizovane parametre...
Napsal: 19.07.2007 20:44
od Tudy
zirafak píše:Motor DURATEC ma optimalizovane parametre...
1.6 Zetec 74 kW při 6000 ot/min a 145 Nm při 4000 ot/min
1.6 Duratec 74 kW při 5500 ot/min a 150 Nm při 4000 ot/min
Re: Zetec/Duratec
Napsal: 19.07.2007 20:46
od Realife
75
Napsal: 28.07.2007 01:00
od Tudy
Ještě bych si dovolil napsat zkušenost s Duratecem.
Zde ve fóru je motor Duratec 1.6 ve FoFoII popisován vesměs jako líný žrout paliva. Možná někomu, kdo předtím jezdil se Zetecem ve FoFoI nebo jiných silnějších motorizacích to tak připadá-ale vše je jen otázka úhlu pohledu. Já zatím jezdil s max 1.3 56 kW, tak mi Duratec bohatě stačí. Když vezmeme do úvahy celý vozový park v ČR, tak je to ještě celkem žihadlo

130 km/hod na dálnici i do kopce na "pětku" to jede bez problémů, a stejně tak se dá udržet spotřeba pod 7 l/100 km.
Napsal: 02.08.2007 19:23
od Shimi
to Tudy: No jak se to vezme. Máš v podstatě pravdu, já jsem taky přesedlal z auta co mělo 40 kW

) takže mi to taky ze začátku přišlo jako raketa. A v tom je právě ten problém. Člověk si na ten výkon rychle zvyká. Já beru tuhle 1.6 jako naprostý základ pro tohle auto, nechápu jak si do toho někdo může koupit 1.4, to musí být vražda. Na normální ježdění, občasný blbnutí, celkem klidný předjíždění ta 1.6 stačí, ale jakmile auto trošku naložím a nedejbože zapnu klimu, tak je všem radovánkám konec. Musím to točit do nebes (né že bych to neměl rád, ale kdyby to aspoň jelo

), spotřeba roste neúměrně a o radosti z předjíždění si můžu nechat tak akorát zdát. Čím dál tím víc zjišťuju, že moje příští auto bude mít pod kapotou motor s turbem, ale nafta to nebude

) Já prostě potřebuju krouťák, bez toho to nejde. A co si budem povídat, 150 Nm na 1250 kg těžký auto je setsakra málo. V tomhle směru mě mrzí, že Ford moji potřebu bohužel neuspokojí. Do Focusu se žádný přeplňovaný benzín nenabízí, teda krom STčka, ale to je mimo moje fin. možnosti. Chtělo by to nějakou 1.6T nebo 1.8T ideální kombinace pro auto nižší střední třídy.
Napsal: 02.08.2007 20:42
od vcedula
ja so svojim Duratec 2.0 nemam problemy s tym, ze by bolo auto lenive....
ale suhlasim s nazorom, ze by to chcelo motor s objemom cca 1.4 - 1.6, ktory by bol dopovany turbom. To je moj sen, 1.6 200 koni. A nastastie, uz od toho nie sme daleko, uz su tu prve lastovicky, technologiu turba nam zaplatili vlastnici turbodieselov, tak hura do malych objemov !!!!
Este by som mozno napisal ohladom toho objemu 1.6 a potreby vyssieho vykonu. Auto potrebuje taky vykon, aby sa dostalo na optimalnu rychlost, povedzme 130. A potom zalezi len na case, za ktory sa na tu rychlost dostane. U nas (CZ aj SK) je typicky priklad toho, ze nepotrebujes vykon, Fabka HTP. Len Focus ma bohuzial tu smolu, ze ma tak perfektny podvozok, ze sa zda, ze vobec nejde. Ale on ide, len to nestaci. That's all.

Preto som si kupil 2.0 Duratec, aby som tuto otazku neriesil. Ale pomaly zistujem, ze asi ani tych 145 koni mi nebude stacit...

...
Napsal: 02.08.2007 21:24
od zirafak
Smeruje to k tomu Misoo-vemu ST

Napsal: 02.08.2007 21:54
od Peterson
No když je řeč o motorech mám Ford 1.6 necelý měsíc a není to jako moje Lancia 1.8(96 Kw), ale je to přesně to co jsem čekal. Ani rychlé ani pomalé, alespoň mě to nenutí motor tolik vytáčet.

Napsal: 02.08.2007 22:07
od pelen
to vcedula:
Velky vykon s malym objemem dosahnes jen s rotacnim pistem:
http://upravy-tuning.blog.cz/0612/rotar ... -rx-7-rx-8
Napsal: 03.08.2007 23:08
od Ahmed
Muj sen je taky 600 koni pod kapotou, ale 66kW mi treba staci a Fabie HTP je toho opravdu prikladem. Clovek, ktery to ma na normalni jezdeni, nepotrebuje silnejsi auto. 130 to pojede vzdycky, ale jestli se to z 0 na 100 rozjede za 6s nebo 16s je celkem jedno, pokud nejde zrovna o hubu pri predjizdeni kamionu na 150m useku. Akorat je pak treba uzpusobit styl jizdy, kdyz to hovno jede, tak jet klidne, nespechat, nepredjizdet. S dvoulitrem si clovek dovoli bez problemu predjizdet a muze potom oslavovat, ze je v cili cesty o 5 minut drive

Napsal: 03.08.2007 23:30
od Stenly
Ahmed píše:Muj sen je taky 600 koni pod kapotou, ale 66kW mi treba staci a Fabie HTP je toho opravdu prikladem. Clovek, ktery to ma na normalni jezdeni, nepotrebuje silnejsi auto. 130 to pojede vzdycky, ale jestli se to z 0 na 100 rozjede za 6s nebo 16s je celkem jedno, pokud nejde zrovna o hubu pri predjizdeni kamionu na 150m useku. Akorat je pak treba uzpusobit styl jizdy, kdyz to hovno jede, tak jet klidne, nespechat, nepredjizdet. S dvoulitrem si clovek dovoli bez problemu predjizdet a muze potom oslavovat, ze je v cili cesty o 5 minut drive

A vo tom to je

Napsal: 06.08.2007 13:26
od Tudy
Shimi píše:to Tudy: No jak se to vezme. Máš v podstatě pravdu, já jsem taky přesedlal z auta co mělo 40 kW

) takže mi to taky ze začátku přišlo jako raketa....Chtělo by to nějakou 1.6T nebo 1.8T ideální kombinace pro auto nižší střední třídy.
Mám sice kombi, ale z 90% ho používám jen sám (65 kg živé váhy

s téměř prázdným kufrem na cestu do práce- ta 1.6 mi opravdu bohatě stačí. Pokud vezu rodinu na dovolenou nebo výlet, krotím se už kvůli ostatním, aby se jim nedělalo špatně od žaludku v zatáčkách a jedu pohodovou klidnou jízdou...
Re: Zetec/Duratec
Napsal: 02.09.2010 12:02
od zakson
Zeptal jsem se primo u Forda.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat. Vlastním Ford Focus I 1.6 16V 74kW a ve velkém technickém průkaze mám zapsán typ motoru 1.6 DURATEC FYDB (typ DFW varianta FYDB1). Na motoru je však napsáno ZETEC SE....
vysvětlení je následující:
1) ZETEC = DURATEC, jedná se pouze o "obchodni" značení motoru
2) SE - je další komerční označení tohoto konkrétního motoru
FYDB - kod motoru - unikatni označení motoru, které ho přesně identifikuje bez ohledu na to, jestli je tam napsáno Zetec nebo Duratec
S pozdravem
Ford Motor Company - Praha