Stránka 1 z 1

Spatny start

Napsal: 15.11.2011 14:05
od Kubikwo
Zdravim.Mam skoro stejny problem jako jsem se tu docetl jen kdyz je chladno tak mi ne ze auto chcipne ale trva mi hrozne dlouho nez chytne.(dlouho drzim otoceny klicek)zkousel sem tedy nabit baterku jako bylo to o malinko lepci ale dnes rano jsem zase startoval s dlouho otocenym klickem.

Re: Spatny start

Napsal: 15.11.2011 14:12
od xbobcz
Jako první to chce zkontrolovat žhaviče. Pokud budou OK, tak se pak zaměřit na baterku a startér.

Re: Spatny start

Napsal: 15.11.2011 14:23
od Kubikwo
No nejsem automechanik...Poradis mi prosim te jak konkretne muzu zkontrolovat zhavice?

Re: Spatny start

Napsal: 15.11.2011 16:44
od xbobcz
Nejlepší je je vyndat, připojit na baterku a podívat se jestli žhaví a žhnou po celé ploše. To se ti předpokládám chtít asi moc nebude. Jednodušší test je odpojit od nich přívod a změřit je postupně ohmetrem. Musí vykazovat odpor kolem 1 Ohm. To je sundat jen každém matičku a odpojit od přívodu.
Nejjednodušší možnost je vzít klešťový ampérmetr a cvaknout ho na přívod ke žhavičům. Pokud při žhavení bude téct proud více 40A tak je velká pravděpodobnost, že jsou všechny dobré.

Re: Spatny start

Napsal: 15.11.2011 16:57
od lucky.jack
Nerad bych se pletl, ale nemají žhaviče žhavit jen převážně na konci svíčky? Přeci jenom nejsou zašroubovaný do válce celé, ale ve válci je jen konec, kvůli co nejmenšímu kompresnímu prostoru...
Jinak souhlasím s tím vyzkoušením odporu na jednotlivých svíčkách. Nové svíčky mají kolem 0,5 Ohmnu, takže kolem jedný je to OK. Pro doplnění postup, jestliže opravdu nevíš jak nato...Oddělej přívodní svazek ke žhavičům od jednotlivých svíček. Multimetrem červený konec na závit svíčky a černý konec na šestihran za který se utahuje(povoluje) svíčka. Pak už uvidíš hodnotu odporu.

Re: Spatny start

Napsal: 15.11.2011 18:00
od xbobcz
S tím po celé ploše jsem se spíš trochu blbě vyjádřil. Bylo to myšleno po celé ploše té žhavící části. Ta špička toho žhaviče, která hřeje má přibližně centimetr. A měla by se rozžhavit celá. Když jí hřeje jen část, tak už je uvnitř vypálená.

Re: Spatny start

Napsal: 15.11.2011 18:04
od Jardak
xbobcz píše:Nejjednodušší možnost je vzít klešťový ampérmetr a cvaknout ho na přívod ke žhavičům
Přesně takhle preventivně kontroluju žhaviče každej podzim.Jen doplním,že při dobrých žhavičkách je proud po zapnutí cca 65 A,po nažhavení klesne na cca 40 A.Žhavičky mám bosch.

Re: Spatny start

Napsal: 17.11.2011 18:38
od mahdy
Když už se tu debatuje o žhavičích mám dotaz. Jaká je asi průměrná životnost žhavičů? Já je měnil před 20 tis.km a teď za mrazu taky dlouho točím než naskočí motor, tak jestli to není žhavičema.

Re: Spatny start

Napsal: 17.11.2011 19:30
od lucky.jack
Záleží na kvalitě výrobku a tím i výrobci, ale standardně by měly vydržet 100tkm a víc. Změř je podle návodu výše a uvidíš na čem jsi.

Re: Spatny start

Napsal: 17.11.2011 21:28
od Milano
Originální vydržely 126 t., pak jsem dával Beru koupený v Elitu a už je na nich 144t. a jsou furt ok. Záleží taky, jak často startuješ. Kdo jezdí štreky, můžou vydržet i 200t., kdo couračky, může být vděčnej za poloviční nájezd...