Stránka 1 z 1
Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 19.11.2011 08:27
od mkratochvil
Zdravím. Mám dotaz ohledně kontroly žhavení. Auto mi špatně startuje při nižších teplotách. měnil jsem žhav. svíčky a starty jsou stále při nižších teplotách špatné. Startuju na 2x. Rád bych zkontroloval žhavení. Můžu to udělat tak, že svíčky z auta vyndám, nechám je zapojené na tom červeném propojovacím kablíku a otočím klíčkem. Pak by měly svíčky viditelně nažhavit. Byl by to správný postup?
Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 19.11.2011 12:00
od Jardak
Jestli máš žhav. svíčky nový,možná by stačilo změřit jestli do nich jde proud po zapnutí klíčku.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=29474
Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 19.11.2011 21:23
od Eidž
Postupů je několik. Princip je ten, že musíš zjistit, jestli je elektricky vodivá cesta.
Takže, odpojit žhavící svíčky od červeného kabelu. Pak měřením odporu mezi blokem motoru a středem žhavící svíčky (tam, kde byl červený kablík), zjistíš, jestli je odpor nekonečno nebo ne. Nekonečno=svíčka je KO.
Pokud nemáš multimetr, tak to zjistíš tak, že si dalším kablíkem uděláš z + baterky škrtnutím o střed svíčky test, jestli tam teče proud=jiskry nebo ne(=nekonečný odpor, obvod se nemá jak uzavřít).
Když si svíčku vytáhneš ven, tak opět venku změřit odpor a máš jasno.
Pokud jsi dal správné žhavící svíčky (délka a napětí), tak je to OK. Pokračuj dle (můj příspěvek):
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=24322
Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 23.11.2011 17:13
od Jardak
Eidž píše:Pokud jsi dal správné žhavící svíčky (délka a napětí
Touhle větou jsi mi něco připoměl.Měl jsem za to,že žhavicí svíčka určená pro určitý typ motoru bude mít stejné vlastnosti bez ohledu na výrobce svíčky.Není to pravda.Před časem jsem preventivně měnil svíčky a měl jsem tam Beru GN 993 a dal jsem Bosch duratherm.Na svíčce beru je uvedeno napětí 10V na bosch 11V.Nějak jsem to neřešil,auto startovalo dobře i když nepatrný posun k horšímu tam byl.Vzhledem k tomu,že původní svíčky beru byly všechny OK,o víkendu jsem udělal porovnání.Zapojil jsem svíčku bosch a beru paralelně na baterku a svíčka beru se rozsvítila asi o dvě vteřiny dřív a do většího svitu.Je to dáno provozním napětím které je uvedeno na svíčce,nicméně když měřím napětí na poslední svíčce,tak při zapnutí žhavení je tam lehce přes 10V.Závěr: do motoru jsem dal svíčky beru GN 993 a starty jsou hladší,teď při teplotách kolem nuly startuju po zhasnutí kontrolek a chytne stejně snadno jako když je ohřátej.Takže za mě doporučuji svíčky beru,které jsou i jako origo díl,ovšem v krabičce ford.
U svíček beru jsem naměřil klešťovým multimetrem na přívodním kabelu ke svičkám po zapnutí žhavení 75 A po nažhavení to kleslo na 67 A.
Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 23.11.2011 17:35
od vitacz
Jardak píše:Eidž píše:Pokud jsi dal správné žhavící svíčky (délka a napětí
U svíček beru jsem naměřil klešťovým multimetrem na přívodním kabelu ke svičkám po zapnutí žhavení 75 A po nažhavení to kleslo na 67 A.
Co to máš za Multimetr

? 75A a 67A je kurna hodne. Slusnej MM asi nebyl levnej co?
Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 23.11.2011 17:46
od Jardak
Klešťový multimetr.Jenom se nacvakne přes přívodní kabel bez jakéhokoliv dotyku a rozpojování.
Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 23.11.2011 22:37
od vitacz
Hmm, pěkný. Co jsem koukal tak nic moc levnýho.
Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 23.11.2011 22:39
od vitut
To vis, za Amperuv zakon se plati draze ...
Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 25.11.2011 16:35
od Standa.64
Měřením proudu při žhavení je docela spolehlivá zkouška pro žhavící svíčky.Už mám doma z práce půjčený klešťák a o víkendu se na to vrhnu.Teoreticky by jeden žhavič měl brát +-20A.V jednom servisu jsem viděl tester,tam zjišťovali podle barvy rozpálené svíčky zda je žhaví na správnou teplotu.To měření se mi líbí víc,není třeba nic rozpojovat ani vyšroubovávat žhaviče.

Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 25.11.2011 17:00
od Jardak
Spolehlivá zkouška to sice je,ale potřebuješ vědět kolik berou žhaviče když jsou všechny OK.Pak teprv můžeš porovnávat.U svíček bosch jsem naměřil po zapnutí 65 A po nažhavení to kleslo na 40 A. U svíček beru to bylo po zapnutí 75 A a kleslo to na 67 A,takže není svíčka jako svíčka i když je určena na stejný motor.Z toho vyplívá,že teď když jsem vyměnil beru za bosch a proud bych u nových svíček nezměřil a jedna svíčky beru by odešla,tak bych po čase až by mě napadlo to zase změřit,naměřil to samý jako bosch když byly všechny OK.
Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 25.11.2011 21:00
od Standa.64
Podle parametrů svíček BERU 10V 16,5A odpor za studena je tedy 0,6 Ohmů.Pokud použiju Ohmův zákon tak I=U/R. Baterie dává cca 12V:0,6 Ohmů=20A.Takže v teoretický rovině- v úplném začátku žhavení by svíčky měly brát 80 A a s narůstající teplotou svíček by odběr měl plynule klesat,protože vzrůstá odpor žhavičů. Jak je to se svíčkami Bosch nevím.u nich jsem nikde nezjistil jaký mají odběr za studena,pouze že jsou na 11 V.Tak pokud to shrnu,tak při dobrých svíčkách od BERU by měl být odběr na začátku žhavení mezi 75-80A.Pokud by Bošáci byli stejně výkonné ,měly by při 12 V cca 16-17A což je odběr za studena okolo 65A.Myslím,že tyhle jednoduché výpočty stačí na to abych zjistil pomocí klešťáku jestli fungují všechny.Taky záleží na přesnosti měřáku,u digitálů jsem parkrát narazil na nepřesnosti v měření,nechci tím však říct že jsou špatné,ale trochu jim nedůvěruju.
Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 25.11.2011 21:13
od Jardak
Když víš co tam máš za svíčky,tam je to jasný.Když to ale nevíš,tak bez demontáže poznáš prd.

Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 25.11.2011 22:55
od Standa.64
Tak takhle dalece jsem to nezkoumal

Re: Jak zkontrolovat žhavení 1,8tdci
Napsal: 26.11.2011 06:32
od Eidž
Já dal taky Bosh a přesně jak píšete - 11 V, i když ty z motoru měli 10 V. Poučení pro příště. Původní jsem tři KO, tj. žhavila jen jedna. A kolem 0 jsem startoval na 2x nebo na delší žhavení. Takže opět klobouk dolů pane Ford, dobře udělaný.
Po výměně žhavičů bezproblémů - kratší startování.
Jinak finta s dvojím či trojím žhavením není špatná. Sice to cucá baterku, ale pořád míň, než roztočit motor.
Nebylo by špatné mít halovy sondy a mít 4 kablíky ke žhavení (ale to je zase nevýhoda z důvodu většího odporu, než když je jedno vedení) a mít info, který žhavič odebírá míň či nic... Přec ten přístup k nim není zase tak dobrý.