Stránka 2 z 3

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 21.05.2012 14:22
od Cowley
holt ciptuning na tomhle motoru se musi kombinovat s instalaci fofr-pruhu - jinak to nefunguje :lol:

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 21.05.2012 14:51
od miki21
A patřičně okřídlovat, kvůli přítlaku. :palec_nahoru: :mrgreen:

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 21.05.2012 15:32
od Cowley
Kridla idealne z preklizky ;-) Nahon na predek vubec nevadi (treba nabizej i nejakej cip na odemceni nahonu 4x4 :lol: )

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 22.05.2012 09:59
od Clie
Neviděl jsem žádné uplne stejni vozu. Na všech dopadá jinak.
Ladil starý Golf 1,6 s 8 ventil motoru. Dostal od něj šest koní. Sundal celou tu sadu, protože to nemá smysl.

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 23.05.2012 07:01
od George V.
...lepší "chiptuning" by byla převodovka z FoFo I :D .

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 23.05.2012 07:08
od miki21
vetsinou CHIP tuning je jen zvýšeni množství paliva vstupujicí do válce. Takže se zvedne vykon, nečekaně i spotřeba a samozřejmně by se měly zhoršit emise.
Bez jiných hw úprav na motoru je to nesmysl.

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 23.05.2012 08:18
od V12
miki21 :

Presne tak, 1.6i nema ziadne aktivne prvky ovplyvnujuce proces nasavania a plnenia motora. Bez lestenia kanalov, zmeny vacky a dalsieho hardware je to blbost a za velmi vela prachov velmi malo muziky navyse s pofidernym efektom narastu spotreby a emisii. Ked zvysim davku paliva, nemam ako zvysit mnozstvo vzduchu a pomer palivo vs vzduch musi byt 1:14.7 (lambda=1).

George V. :
Obavam sa, ze nie. FFI ma celkove prevody rovnake, resp. dlhsie, ako FFII, kde si vacsia hmotnost vyslovene vynutila skratenie prevodov, inak by FFII 1.6i pri suboji s HTP padol za vlast.

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 23.05.2012 09:10
od ballu
Úprava motoru 1,6 benzín jak u Escortu tak u FOFO se nevyplatí. Na nějaké úpravy tyto motory nejsou stavěný/ideální jsou škodovky Favec nebo 1500 TAZ/. Jediná možnost je celý motor rozebrat a z upravených dílů složit, vačky s jiným časováním , jiné ventily, laděný výfukový svody ak tomu naladěná mapa ŘJ, ne nějaká univerzální pro 1,6 za 5 táců přímo laděna na motoru. Úprava za nějakých min. 50 tisíc Kč a ne jen čip ŘJ, ktrá bez mechanického zásahu do motoru přidá navýšení výkonu zdechlé můly , to znamená nula nic, jen to může více žrát s lepší hrůzostrašnou odezvou s pocitem většího výkonu od výfuku. V tomto případě byla vždy rada jít do 1,8 nebo do 2,0 L motoru. :mrgreen:

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 23.05.2012 10:42
od George V.
V12 píše:George V. :
Obavam sa, ze nie. FFI ma celkove prevody rovnake, resp. dlhsie, ako FFII, kde si vacsia hmotnost vyslovene vynutila skratenie prevodov, inak by FFII 1.6i pri suboji s HTP padol za vlast.
...no právě ty delší převody bych uvítal. Měl jsem je na Escortu, kde měl motor krouťák takovej, co 1,6 ve FoFo pomalu na volnoběh :) . A jak se jezdilo! Když jsem dal za cedulí za tři, voroštoval a protáhnul do kila, tak se i TDi v metle a na hlínách nečapali, natož nějaké HTP... Těch 2500ot. na pětku při kile mi chybí (i v peněžence :) ).

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 23.05.2012 13:48
od V12
Jo kamarad, Esco vazilo tonu. Fofo II je o tretinu tazsi. Tie dlhe prevody by ho naozaj zabili. Za tychto okolnosti je dokonca diskutabilne, ci by dlhsi prevod znizil spotrebu pri plynulej jazde na dialnici - aby sa to auto utiahlo, musel by si viac stat na plyne, co by generovalo vyssiu spotrebu. Pozorovanim na svojom 2.0i (pri 1500 rpm ma tolko Nm, co 1.6i na strope) som zistil, ze rozdiel spotreby pri jazde 50-tkou na V. a IV. je minimalny v prospech V., nakolko sa ale motor dostava na hranicu podtacania a dvojhmota je drahy spas, je jasne ze jazdim na IV. aj za cenu spotreby o chlp (0.1/100) vyssej. No staci, aby fukal mierny protivietor a stvorka je vyhodnejsia.

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 23.05.2012 14:04
od George V.
Moje esco (kombik) vážilo 1150kg, FoFo mám psaný 1277kg, tj. jen 127kg navíc... Co se týká spotřeby, tak jezdím podle palubáku a ještě se mi nestalo, že bych se na nižším stupni, byť jen trochu, přiblížil spotřebě na stupni vyšším. To už musí bejt jo krpál...Na vyšší kvalt to žere míň, toť realita. V reálu ale jezdím spíše podle pocitu, prostě se mi to do kopce rvát pod 2000ot. nechce, na to mám svůj motor rád :) .

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 23.05.2012 16:29
od Cowley
ja se tesim na nejakou sikovnou 6q prevodovku z FoFo III z vrakoviste - tech 500 otacek dolu by bodlo. Ale to asi pres cip udelat nepujde :wink:

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 24.05.2012 07:59
od V12
6q boli pre EcoBoosty. Keby aj sedela na prirube, neviem, ako by to v konecnom dosledku dopadlo, oproti atmosferickym motorom ma EB podstatne vyssi krutiak, takze aj prevody moze mat poriadne dlhe. Lepsia cesta by asi bola prevodovka z Mondea 1.8SCi - to je 6q. Nie som si ale isty, ci by to pasovalo na 1.6i, obavam sa ale, ze nie. Na 1.8i a 2.0i to podla neoverenych informacii pasuje...

Ina moznost je nechat vyrobit ozubene kolecka. Jeden znameho znamy takto upravoval prevodovku na nakladiaku IFA. Dopadlo to celkom dobre. O aku upravu sa ale jednalo (dlhsia - kratsia rychlost, ktora rychlost) si uz nepamatam.

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 24.05.2012 08:50
od George V.
No řekl bych, že i 5q z FoFo III budou delší...

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Napsal: 24.05.2012 12:56
od V12
To snad nie, pretoze by to totalne zabilo dynamiku FFIII 1.6 TiVCT77kW. Hoci pri ekoteroristoch clovek nikdy nevie, aku somarinu v zaujme znizovania emisii vymyslia :bebng: :nunu: