Stránka 1 z 3

Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 30.04.2012 12:34
od Kaplansky
Ahoj všichni,
před třemi měsíci jsem si koupil ojetý Focus z dovozu (NL) a mám s ním trochu problémy:

1) Již třikrát jse mi stalo, že mi motor z ničeho nic přestal táhnout. Stalo jse mi to u rychl. st. 3,4 a 5. Vždy to stejné, tj. potřeboval jsem zrychlit a najednou to začalo cukat a po chvíli opět v pořádku. Již jsem zde poohlížel a chtěl bych tedy znát názor, zda-li stačí jen vyčisatit, popřípadě vyměnit ten EGR ventil.

2) Výkon motoru jse mi nějak nepozdává. První a druhý rychlostní stupeň neřeším, ale třetí, který by měl mít největší tah je nějaký líný. Do 60 km/h tj. cca 2000 otáček to zrychluje relativně dobře, ale když mu chci ještě přidat, tak se řev motoru a otáčky zvyšují ale auto téměř nic. Čtvrtý rychlostní stupeň stejně jako pátý sice táhnou poměrně rovnoměrně, ale málo. Ve velkým techničáku je uvedeno max. rychlost 190 km/h, ale když jedu 150 tak to řve jako by jse tomu chtělo umřít a už jse tomu nechce víc.

Díky za Váš názor, pokud jste měli někdo podobný problém.

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 30.04.2012 12:41
od V12
Zeby preklzovala spojka ? To by ale potom malo minimalne 250k km a commonrail diesla s takym nabehom kupi iba samovrah...

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 30.04.2012 14:51
od Pavel194
Spojku lze vyzkoušet tímto způsobem: Při nastartovaném motoru > Zatáhni ruční brzdu > zařaď 5. rychlostní stupeň > vytoč motor na 2 - 2,5tis. otáček > a poušěj spojku jako by jsi se chtěl rozjet > pokud motor zdechne hned je spojka OK pokud motor nezdechne nebo zdechne později tak to ma spojka za sebou.

Nebo si s autem udělej vyjížďku.

Rozjeď se tak, aby jsi měl na 5. rychlostní stupeň 1000 - 1200 otáček a sešlápni plyn až na podlahu, pokud poletí otáčky vzhůru a rychlost bude stejná tak je spojka v háji. Podobným způsobem vyzkoušíš i funkčnost CR čerpadla a vstřikovačů akorát musíš dostatečně dlouho akcelerovat s plynem na podlaze. Pokud se rozsvítí kontrolka motoru a motor přestane táhnout (ztratí výkon) tak je na problém zaděláno.

Problém také může být v ucpaném palivovém fitru, nebo také v neprůchodném fitru pevných částic tzn. že už se nevypaluje, ale pokud nesvítí žádna kontrolka tak by mohlo byt s FAP vše ok. Leda by nějaký hacker přehrál software s FAP na software bez FAP tím pádem si auto myslí, že FAP nemá.

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 30.04.2012 18:42
od Kaplansky
Díky za tip, hned jak bude čas, tak to zkusím. Doufám ale že jse pleteš :)
Osobně jsi myslím, že by mi to ukázala diagnostika, na které jsem byl. Ale tam nebyla žádná vážná závada.

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 30.04.2012 18:59
od sandokan
ked pises ze pri 150 motor reve - ma vtedy cca 3000ot na otackomeri ?-pri 60 na 3 je 2500 nie 2000 ako pises- max 5000ot je na 3 pri 120kmh...
pri 150 musi este celkom pekne zrychlovat, mne (nielen mne) citelne zrychluje este pri 180 tachometrovych (171 GPS)
ak je pravda to co pises , tak diagnostika na ktorej si bol rozhodne nie je od Forda, ta by musela nieco ukazat, zaujimave by bolo aspon signal z MAP ci dosahuje aspon 220 atd atd...

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 27.05.2012 10:47
od Pavel194
to Kaplansky: jak si dopadl? Mas to opraveno??

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 17.06.2012 09:41
od Hansoff
Podle prvního příspěvku bych typoval, že mám podobný problém.

Když sjíždím z dálnice, odbočuju na přivaděč a potřebuju se rychle rozjet, tak motor pod plným plynem vynechá. Stává se to na 2. a 3. rychlost. Být to studený benziňák, tak se tomu vůbec nedivím, ale na zahřátém dieselu je to hodně divný.

Mám asi 14 dní po 100 000 servisu (olej a filtry včetně palivového)

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 25.06.2012 06:49
od Hansoff
Tak přidávám další poznatky...
Když sem nabral naftu na Shellce, nic podstatného se nezměnilo.

Pod plným plynem (zahřátý motor) kolem 3000 vynechá.

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 25.06.2012 10:08
od Meda
A jak vypadá chlapci turbo? U 1.6TDCi je s ním problém, protože se může ucpat přívod oleje do turba a potom se nemaže. Je na to přípis od Forda a ten se jmenuje "Ztráta výkonu, závada turbodmychadla u vozidel s počtem ujetých kilometrů > 50000km"

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 25.06.2012 10:13
od Lari
A nebo spíš DPF filtr..Běžná věc u 1.6tek..:-)

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 25.06.2012 11:50
od Meda
Podle toho co píšou by to byl spíš problém turba. DPF by se jim rozsvítilo pokud s tím někdo něco nedělal. Močovinu je potřeba jednou za čas doplnit a napíchnout na Fordí diagnostku pro naprogramování jednotky co řídí to vstřikování.

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 25.06.2012 12:26
od Hansoff
Nevím, jestli sem ten problém popsal dost dobře...
Pokud u zahřátýho motoru zrychluju pod plným plynem, tak na dvojku a trojku motor kolem 3000 vynechá. Je to jakoby několik otáček nevstřikoval. Nejde o ztrátu výkonu, ale něco podobného, jako výpadek zapalování u benzinu.

Mám podezření na palivovej filtr, je sice ani ne měsíc po výměně, ale může to být nějaký šunt (ikdyž je to od Fordu, tak to snad nebude uplně čína). Ale abych si to potvrdil a šel řešit reklamaci, potřeboval bych vytáhnout záznam tlaku z Railu, co se tam děje při těch otáčkách...

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 28.06.2012 23:58
od vita_k
to zjistis s ELM 327 a programem Torque for Android.

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 29.06.2012 07:15
od Hansoff
Po několika teoriích co sme vymysleli v bazaru sem vyrazil na diagnostiku. Moje připomínky ignorovali a navíc, těsně před návštěvou servisu bylo vše v naprostém pořádku (problémy ustaly a vrátily až cestou zpátky). Na diagnostice byly 2 závady. Jedna se týkala nedokončených regenerací DPF a druhá váznoucí klapky, co přepouští vzduch z turba do motoru nebo do chladiče. Po odjezdu ze servisu bylo ještě všechno v pořádku, dokud sem nezastavil a potom nechtěl pokračovat. Motor potom cukal i při normální jízdě (opět bez jakékoli signalizace nebo neouzovýho režimu), bylo to už podruhý, co se to stalo a vždycky po jízdě a asi 2h stání.
Vrchol přišel dneska ráno, kdy motor byl podle teploměru na 80°c a do kopce to začalo cukat tak, že sem další pokračování vzdal a auto sem odstavil.

Re: Problémy s Focus 1.6TDci 80 kw (PSA) r.v. 11/2006, 135000 km

Napsal: 29.06.2012 12:56
od zdenyvm
Nemáš náhodou venku DPF? Mně to dělalo podobné věci (včetně těch chyb), po přehrání Ford a Fapoff software už cca 2000km ani jeden cuk...