Stránka 1 z 1
Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 27.05.2012 00:09
od dex9
Zdravím všechny Forďáky.
Jsem tu nový, ale zdejší forum čtu už několik týdnů, spíš měsíců. PLánuju nákup nové ojetiny a jsem téměr 100%-ně rozhodnutej pro Focusa. Byl sem ho před časem projet a naprosto mě uchvátil. Asi jako spousta dalších, nechal sem se zlákat "levným provozem" moderních dieselů a rozhodl se pro 1.6 TDCi 80kW. Původně jsem na tento motor slyšel dost chvály, když sem ale pocítil náladu zdejších diskutérů ohledně tohoto turbodieslu, docela mi to zavrtalo v hlavě. Je tento motor opravdu takovej průser? Je to opravdu časovaná bomba, se kterou se nevyplatí hazardovat? Nejsou špatné reference dané jen nešťasným DPF?
Abych popsal svou situaci. Zdejším bazarům nevěřím ani dobrý den, rozhodl jsem se tedy pro dovoz z německa. Vyhledávám něco v takovémto stylu:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... 2_c02_4202
Auto do 4 let stáří a nájezdem kolem 130k km. Cena kolem 200k. Já najezdím asi 30k km za rok a převážnou část tvoří jízda do práce délky 40km, tvořená z třetiny jízdou po okreskách, z třetiny po dálnici a z třetiny po městě.
Má vůbec smysl o takovém autě přemýšlet. Nebude úspora na spotřebě vykoupena opravami? Existuje nějaká alternativa k těmto motorům?
Za všechny rady předem díky.
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 27.05.2012 08:19
od foki
jedine co bych z pozadavku prehodnotil by byly kilometry . kdyz to bude mit kolem 50t km tak by to melo byt nejaky cas v poradku .
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 27.05.2012 09:57
od dex9
no problem je v tom, ze diesel s najezdem 50k km se bude dost tezko shanet. A kdyz uz, nebude stat kolem 200k ale spis pres 300k.
Opravdu jsou ty diesely po najetych 100k km tak problematicky? Vzdyt zivonost turba a podobnych casti by mela byt pres 300kkm, ne? A DPF se da odstranit.
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 27.05.2012 10:25
od Wolodyjowsski
dex9 píše:no problem je v tom, ze diesel s najezdem 50k km se bude dost tezko shanet. A kdyz uz, nebude stat kolem 200k ale spis pres 300k.
Opravdu jsou ty diesely po najetych 100k km tak problematicky? Vzdyt zivonost turba a podobnych casti by mela byt pres 300kkm, ne? A DPF se da odstranit.
Praktická technická životnost motorů 1,6 TDCi je někde kolem 250 tisíc.
Nicméně už kolem 150 tisíc lze očekávat poměrně velké investice. 300 000 km turbo? Kde to psali?
Problém je, že lidi i firmy škudlej na servisu, každýmu třeba říkám "olej je základ" a vůbec nelaborujte s tím, jestli tam dáte Castrol Magnatec nebo jinou sračku,klidně ji tam dejte, ovšem uvědomte si, že uváděných 20 000 km dle Forda je interval výměny "hraniční" a vylejte to nepozději v 15 tis.
Olej vám zručně vymění každej garážník na počkání za pár peněz...Pak se vám životnost motoru vozidla určitě nezkrátí, ba naopak.
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 27.05.2012 14:33
od dex9
Tady u nas na servisu asi šetří každej. Děje se to tak ale i v německu?
A da se u auta s najetyma 100 tisicema poznat, jak bylo o motor postarano?
Je nějakej rozdíl v životnosti a spolehlivosti mezi motory 1.6 TDCi 80kW a 1.8TDCi 85kW?
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 27.05.2012 15:31
od V12
dex9 :
Obrovsky. 1.8TDCI je rokmi overena a vychytana stara konstrukcia. Tym, ze je stary trpi niektorymi neduhmi ako je napr. hruby chod, velmi citelny turbokopanec, zdlhave zohrievanie. Je to ale vyvazene spolahlivostou - napr. jeho turbo toho znesie viac, nez si zabozrutie turbo dokaze predstavit, nieto zazit. Posledne verzie 1.8TDCI pouzivaju asi najlepsie vstrekovace - pieza VDO / Conti (ex Siemens). 1.6TDCI jedine ako novy, resp. zanovny, najazdit do zaruky a rychlo prec.
Diesel zacina byt silne rizikovy po 150k km. Preto treba kupit nejaky so 100k v reale, odjazdit ho do 150k km a potom sup s nim do vykupu. Netvrdim, ze najazdi 150 tisic a rozsype sa, no pravdepodobnost kua drahej opravy stupa velmi rychlo. A pri troche smoly komplet vymena vstrekovacov a cerpadla za nove eliminuje vyhodu spotreby oproti rovnako silnemu benzinaku na minimalne tych 50k km. Oprava benzinaku konci 3-cifernou ciastkou (EUR), no oprava diesla prave tam zacina.
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 28.05.2012 10:54
od dex9
Tak když už jsme se pustili do těch motorů....ještě pár otázeček:
1) občas se objeví inzerát s motorem 1.6 TDCi 85kW. To je překlep ve výkonu nebo se dělá i tato varianta?
2) ten naftovej dvoulitr je taky francouzskej?
3) jaká je skutečná (Vámi prověřená) průměrná spotřeba benziňáku 1.6 74kW v kombíku?
4) jaký je rozdíl mezi 1.6i 16V 74kW a 1.6 Ti-VCT 85kW (krom výkonu)?
5) jak velký je rozdíl v "užitné" ploše kombíku a hatche? Porovnával to někdo?
Díky všem za odpovědi.
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 28.05.2012 16:53
od V12
1) 1.6TDCI 80kW 16V je vo vozoch FFII 2005 - 2011, 1.6TDCI 85 kW 8V je v novych FFIII, takze preklep to byt nemusi
2) naftovy dvojliter je francuz
3) neviem, vyjadria sa jeho majitelia
4) podstatny - 1.6i je predpotopny klasicky 16 ventilovy motor, TiVCT je pokrokova konstrukcia s variabilnym rozvodom, v tomto pripade ale s technickymi problemami, dost casto sa stava, ze tu mechaniku treba po 100k km vymenit
5) kombik je o cosi dlhsi ako hatch, rozdiel je do 10 cm. Takze nic dramaticke, hoci niekedy prave tych 10 cm je otazka odveziem / neodveziem
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 28.05.2012 17:27
od miki21
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 28.07.2013 21:48
od saveres
Máme ve firmě dva Focusy 1.6 TDCI 80 KW. Jeden má najeto 420 tis, filtr částic měněný ve 120 tis a 240tis, turbo původní, druhý má najeto 320 tis, vše zatím původní filtr 2x renovován za cca 6tis.
Re: Focus 1.6 TDCi 80kW - opravdu takový "skvost"?
Napsal: 29.07.2013 14:30
od V12
Firemne C-Maxy s tymto motorom zacali generovat nenormalne servisne naklady uz po 150 tisic km. Preto tomu akosi neverim. Hoci mozu to byt vynimky potvrdzujuce pravidlo...