Stránka 1 z 1
Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 07.06.2012 17:51
od staniol
Docela by me zajimalo jaky na to mate nazor, rozdil v cenach je zavratny, navysi to lehce vykon ale udajne o litr dva zvysi spotrebu. Tak jako tak si myslim ze u nasich aut by se to dost vyplatilo.
Par odkazu:
http://www.automedik.cz/palivo-prestavby-e85.html
http://www.e85systems.com/
http://www.biopowers.cz/
http://www.bmwlux.cz/index.php?option=c ... Itemid=112
Zajimal by me vas nazor protoze me to dost zaujalo tak jestli s tim nekdo mate zkusenosti. Celkove by to melo i casem vycistit motor od zkarbonizovanych casti (proto je potreba po cca 1000km vymenit palivovy filtr).
Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 07.06.2012 18:35
od Johnny ST
Nechci se projevit jako neznalec, ale pokud vím, tak ST nemá palivový filtr

Navíc palivový filtr bývá před motorem a tudíž nemá s čištěním motoru od karbonu nic společného

Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 07.06.2012 19:33
od staniol
No to asi bude kvuli tomu ze ti tam jde jiny palivo tak z nadrze a potrubi pred motorem se muzou uvolnovat naky sragory, je pravda ze za motorem by byl k nicemu to sem napsal blbe

Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 07.06.2012 20:12
od Fokal
Žil jsem v domnění, že palivák má každý auto

Bude ho mít klasicky kousek za nádrží
Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 07.06.2012 22:20
od Dragic
Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 07.06.2012 22:36
od staniol
to jsem cely procet ale moc moudrej z toho nejsem, hlavne tam nikdo neresi preplnovany motory a ty nazory se v tom threadu dost rozchazi

Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 08.06.2012 20:04
od Johnny ST
Fokal píše:Žil jsem v domnění, že palivák má každý auto

Bude ho mít klasicky kousek za nádrží
Benzínové Focusy MK2 palivový filtr nemají, včetně ST. Nafťáci ano. Ani Microcat ho nezná. A i v autorizáku mi to potvrdili.
Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 08.06.2012 22:24
od staniol
No a jaky je teda vysledek/negativum pri ty prestavbe kdyz to nema palivovy filtr??
Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 09.06.2012 16:01
od Johnny ST
No má to pozitivní výsledek

že ho po 1000km po přestavbě nemusíš měnit

ale teď vážně... v nádrži a ani v potrubí od nádrže nemá karbon co dělat, ten se může usazovat až v motoru, takže nechápu, proč by se měl měnit palivový filtr. Navíc benzín se používá na čištění a odmašťování, takže jestli je podle výrobce (montážní firmy) potřeba vyměnit palivák, tak to bude spíš nějakou chemickou reakcí třeba s gumovým těsněním, nebo nějakým plastem. Nebo že by to bylo kvůli nečistotám v E85? Nenapadá mě jiný důvod. Měl jsem možnost vidět nádrž 15 let staré felicie a ta byla dokonale čistá.
Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 15.06.2012 15:18
od Devilstorm
No ono asi když ta E85 začne rozežírat těsnění apod. tak je pak potřeba vyměnit ten palivák

(pokud tam u toho konkrétního auta je)
Pokud chceš zkušenosti s litím E85 do motoru T5, zavítej na Volvo forum, tam o tom je myslím celé téma. Nebo někde jsem tam o tom četl, zkušeností tam bylo dost. Pokud je pravda co tam psali, motor co je v STčku umí bez problému žrát E10 (nebo jak se to značí), hodně lidí to tam ředilo 1:1 a taky vše v pohodě. Ale co vím, ve výsledku z toho plynul názor, že to co ušetříš na palivu při koupi doplatíš na vyšší spotřebě.
Já nalil E85 jednou do bývalého auta a od té doby to už nechci ani vidět... Můj názor, lít tam benzín pokud možno s vyšším oktanovým číslem nebo to aditivovat. A co hlavně nechápu, proč si někdo koupí hot hatch a pak chce řešit spotřebu, nebo různé úspory jako E85 nebo ještě horší LPG

Tak prodejte STčka a kupte si TDCi, ST je o něčem jiném...

Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 15.06.2012 15:24
od Tesna
Před pár lety, když se u nás na pumpě objevilo E85, tak jsem si ze zájmu o tom něco na netu a různých forech našel. Zkušenosti obecně velmi rozporuplné s tím, že většina potvrdila horší starty a zvýšení spotřeby, někdy i velmi výrazné. Když to vztáhnu na ST, tak z čísel, které uvádějí majitelé různých aut je předpoklad zvýšení spotřeby o 2 litry reálný, možná až optimistický. To při dnešním rozdílu v cenách paliva znamená úsporu na palivu max. někde okolo 12%, tj. do 0,40Kč/km.
To je vzhledem k celkovým nákladům na auto zanedbatelná částka a navíc, zase trvá nějakou dobu, než se mi úsporou vrátí peníze vražené do úpravy. A pak teprve šetřím ty halíře. To už je lepší tam vrazit rovnou LPG, kde je návratnost na km +/- stejná, jenže pak jezdím za polovičku a to už je výrazně zajímavější.
Např. zde je zkušenost s tovární úpravou Okty, kde přímo výrobce udává spotřebu o třetinu vyšší než na benzín a realita je dle článku ještě horší. A na trase Praha - Brno pak jde o brutální úsporu 40 Kč.
http://biopalivafrci.cz/clanky/otestova ... multifuel/
Za mne - nemá smysl se tím zabývat a komplikovat si život a auto (navíc ST, že).
Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 16.06.2012 00:39
od Devilstorm
Přesně tak jak píše Tesna...
Jen ještě dodatek k tomu LPG, když už je o tom řeč. Nebudu tu řešit ekonomický aspekt, jen chci zmínit že na motor T5 se přestavba na LPG nedoporučuje (problematika sedel ventilů). A stačí zavítat na Volvo forum, kde to pár lidí zkusilo a T5ku přestavělo na LPG a snad až na 1-2 výjimky se ty motory po cca 60-70 tisících km po přestavbě zadřeli (tam nemají lidi tolik skromné nájezdy a přes 200 000 je tam u T5 klasika), tak ať si to každý zváží sám, jaké má šance na to stát se tou výjimkou.
Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 16.01.2016 17:20
od st260
hluposti na entu co tu citam ...E85 je horlavejsi a tym padom aj vykonejsi ...srac v skyline si dal E85 upravu v madarsku a vecsie vsetreky 2150cc mal 810k po uprave E85 mal nad 1000k....ze LPG je hlupost

..mal som v milion autach LPG a nikdy nic nebol problem zeby sa nieco dialo s autom ..ked sa niekto stara " vymena oleja filtrov kvalitne lpg" ide ako ma ziadna zmena mozno znizi vykon do 5k :O vela ...dnesne LPG systemi pracuju na baze ECU tak ako je dane v aute to znamena ze davkuje palivo a vzduch tak ako ma a moze ist aj do vykonnych aut ...to mazanie ventilov plati len pre AMERICKE a JAPONSKE vozidla nie pre volvo ...takze ty T5 volvaci vo forume co pisali ze vydrzal motor 60-70t km tak sa onich absolutne nestarali davali polsky plyn mozno mali najazdene nad 200 000km uprava motora atd ...

..ten kto sa stara o motor LPG tak dlho vydrzi pri klasickom benzinovom aute

..viem toho dost lebo mal som toho dost ...ze klepat ventili lebo plyn je suchsi...ved prave preto zerie o nieco viac oleja lebo je suchsi ..staci raz za cas trosku doliat oleja a mame tu super vykon v suprovom motore za super cenu na ktorom sa nema co pokazit ...to su len vase hlupe faaami ze sa nieco pokazi na LPG treba vediet ako sa starat a co tankovat

...nikdy som nemal problem a to som mal v bmw audi vw....raz vo firemnej fiatke bolo lpg ale co cakat od 1.1 r4 60k ....tankovanie na slovnaft lpg ..motor kaslal nesiel stale odisli sviecky spinavy filter lpg a vyssia spotreba...stacilo vymenit za omv a islo vsetko hladko

...a ten co napisal ze ked nema na benzin nech si kupi tdci tak toto ma najviac pobavilo

...ja tankujem vylucne 100oct benzin z omv ..najlepsi a najkvalitnejsi aky je mozno kupit lepsi vykon o 1l vecsia spotreba ale efektivnjsie pracuje motor ako pri 95oct

..v americe capuju 91oct co my sme sa ho zbavili lebo je to odpad ..ale tankuju za smiestne peniaze
Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 16.01.2016 17:32
od fordavid
V USA sice mají 91 oktan, ale není to ten, co se tady tankoval před 20 rokama, oni to jiinak počítají..
Re: Přestavba ST/RS na Ethanol E85
Napsal: 17.01.2016 14:18
od st260
ano ja viem ale som zistil ze ten co maju 91oct je slabsi ako nas 95oct ...oni ten kvalitny benzin pouzivaju na vyrobu plastov a podobne ...myslim ako kvalitnejsiu ropu ktoru spracuju