GO motoru Duratec HE

Odpovědět
Uživatelský avatar
slant
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.03.2011 21:19

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od slant » 28.06.2015 22:23

Zdravim, pani, mohli by ste mi prosim poradit?

Motor Duratec 1.8, 92kw. rok 2004. Trapi ma zvysena spotreba oleja, zere 1l na 1000km. je to neunosne, bojim sa ze jedneho pekneho dna pri nejakej dlhej ceste to neustrazim a zadriem ho. Motor subjektivne taha skvelo (tlaky som este nemeral ), motor je trochu mastny okolo veka ventilov, obcas pri kontrole najdem mastnu sviecku - porcelan na ktorom je nasunuty vysokonapatovy kabel. Pod autom ziadne mastne flaky.
Auto ma 270tisic km, ja ho mam od 200 tisic (od 2012), kupovane od Forda ako jazdenka, ktora k nim chodila na servisy. Nemyslim si ze oficialny diler Ford potrebuje stocit nejaku trapnu jazdenku, aby aby ju mohol strelit o 1000 eur drahsie. Na to nie odkazany, myslim si preto ze tie km budu zrejme prave. Vtedy zralo tak 2 litre na 15tisic km, daval som predpisany 5w30 formula. Pred par dnami som vymenil olej znova- v predtermine uz po 6tisic km, pocas ktorych mi zozral 6 litrov 5w30 formula. Tentoraz som mu dal valvoline 5w40 A3/B3 a na 700 km zase chyba cca 0.5 litra, cize zmena takmer ziadna.
Som presvedceny ze o tom, ze najvacsiu cast strateneho oleja ten motor proste spaluje.
Studene starty su bez dymu, ale vsimol som si v zrkadle ked idem dlho dole kopcom bez plynu so zaradenym prevodovym stupnom ( napriklad 1km) a potom pod kopcom znova pridam plyn, za mnou vidim modry dym. To zadymenie trva len asi sekundu, ale na benzinovy motor je to velmi vyrazny extrem, pripadam si ako stary cipnuty passat tdi.
Pride mi to, ako keby sa olej nacucal do valca ked je zavrena skrtiaca klapka, a vo valci je vyssi podtlak nez ked motor bezi pri otvorenej klapke. Su to podla vas v haji tesnenia na driekoch, alebo kruzky?

Sviecky som prednedavnom menil po 40tkm , boli opalene do cierna, na elektrodach bol vyrazny nanos ciernych sadzi. Vyfuk je mastny a cierny.
Zacinam mat obavu ze potrebuje prekruzkovat, musim to ale nechat urobit az po dovolenke. nechcem riskovat ze mi auto nestihnu do dovolenky opravit a ja nemam zalozne vozidlo.
A este : olej, ktory natecie na sviecky spod veka rozvodov, ma kam stiect? Je z toho svieckoveho priestoru nejaky prepad, alebo sa tam olej proste hromadi ? Ja som to nekontroloval ani nepamatam, urcite viac nez rok, a dve vnutorne sviecky boli uplne utopene v oleji , ktovie ako dlho. Ked pisem ze utopene, tak myslim uplne, az po vrch. Nastastie ten vysokonapatovy kabel je na sviecke ( resp. v hlave )hermeticky nasadeny, takze olej nesposobil skrat VN a svieka palila ako mala. Predsa len by som chcel vediet ako dlho dokaze motor v takychto podmienkach fungovat. Mate s tym skusenosti? Kam ten olej potom tecie?
Inac startuje na prvy brnk, od 205 000 tam mam LPG a chodi ako gula bez problemov.
1.8 92kw, 2004, Mondeo Kombi, LPG Lovato Fast Smart.

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 542
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Skodax » 28.06.2015 22:29

Kroužky to jsou. Máš blbě také utěsněné víko ventilů. Olej od svíček nikam neodtéká. LPG udělalo svoje (udělej i gufera)= 20tis fuč.
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

Uživatelský avatar
slant
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.03.2011 21:19

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od slant » 28.06.2015 22:38

dik.
to veko - o tom vobec nepochybujem ze netesni. ale uz sa mi v tom nechcelo vrtat, ked viem ze mozno o mesiac bude musiet ist na GO.
1.8 92kw, 2004, Mondeo Kombi, LPG Lovato Fast Smart.

Uživatelský avatar
rofek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 05.11.2011 10:31

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od rofek » 28.06.2015 23:32

peppe & slant :

Vas problem na 90+ percent spojeny s nevhodnym olejom ford formula 5w30, kt. ma vykonovu normu A1, resp. v novsom vydani A5. Je to tzv. "lahkobezny" olej so znizenou tzv. hths viskozitou, co znamena ze kladie tzv. mensi odpor pohybujucim sa dielom a tym umoznuje o niekolko percent znizit spotrebu benzinu*. Znizena spotreba znamena menej CO2, a to pre vyrobcu znamena mensie poplatky do bruselskej pokladnice - za tzv. znecistovanie zivot.prostredia... To je jedina motivacia vyrobcov, preco je tento nevhodny olej akoze "predpisany" . . .
Znizena hths zaroven znamena, ze tento olej ma tensi film a je lahsie vytlacovany z priestoru kt. ma mazat. Dosledky, kt. to moze mat, resp. realne aj ma myslim ze ani dalej netreba rozvadzat...
Dalsia komplikacia mohla nastat tym, ze okolo pravdepodobne netesnych piest. kruzkov sa mohol dostat do oleja benzin vo vyssom mnozstve nez je to bezne a tympadom este viac rozriedil uz tak nizko-viskozny olej a este viac zhorsoval jeho mazacie vlastnosti... a ked sa takyto "predpisany" olejicek v motore vyskytuje "predpisany" interval vymeny, cize az 20 tis.km ...

Okamzite by som presiel na normalny olej - cize s normalnou hths viskozitou, tzn. olej specifikacie A3, a to su vsetky oleje 5w40 a "hustejsie", teda 10w40, 15w40, 10w50, atd.

Toto vlakno zalozil Yeshterr ked pred 3 rokmi zacal riesit zvysenu spotrebu oleja na svojom 2.0 HE. Podla vsetkeho, unho bol problem s tzv. zakarbonovanymi piest. kruzkami. Vyskusal specialnu prisadu do oleja - john bishops - a uspesne. Obecne, pripravky od tejto firmy nie su ziadny teleshoping, ale asi jedina (alebo jedna z mala) fungujuca vec svojho druhu.
Takze by som si precital jeho prispevky a objednal to, firma ma aj ceske zastupenie.
No a v slant-ovom pripade asi bude potrebne aj pretesnit ventilove viko.

* znizenie spotreby pri pouziti tzv. lahkobezneho oleja sa vyhodnocuje voci standardnemu oleju 15w40 (nie je to preklep_!)
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od benobiker » 29.06.2015 06:48

Souhlasím s příspěvkem nade mnou..:-) Dost jsem toho načetl ohledně olejů a mazání a též se přikláním lít do motoru 5W40 A3/B3 a podobně... Co se přípravků do oleje týče, tak Bishop je jediný, který bych zkusil... Ta kouřivost po náhlém sešlápnutí plynového pedálu po jízdě z kopce s kvaltem by odpovídala nacucání oleje přes gufera ventilů, když je škrtící klapka zavřená, je v sání největší podtlak a má to tendenci tím pádem si to olej nacucat přes sací ventily... Po přidání plynu se nahromaděný olej ve válci spálí a kouří to...
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

Uživatelský avatar
slant
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.03.2011 21:19

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od slant » 29.06.2015 09:42

5w40 tam uz mam. som 700 km po vymene.
teraz ma sere, ze som tam ten odkalovaci bishops nenalial pred vymenou oleja este do tej povodnej naplne 5w30. pride mi to dost skoda vyliat novy olej po aplikacii odkalovaca.
moze sa 560 pouzit aj bez predchadzajuceho odkalenia?

som odhodlany skusit tie ich receptury.
inac, tym ze to zerie olej a bol som nuteny googlit, vsimol som si, ze su ford fora, kde plati pravidlo: "len 5w30 a nic ine", a fora kde 5w30 priam neodporucaju. za mna - tiez si myslim ze hustejsi olej sa lepsie dokaze udrzat na mazanych plochach, preto som presiel na 5w40.
1.8 92kw, 2004, Mondeo Kombi, LPG Lovato Fast Smart.

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od benobiker » 29.06.2015 10:03

No, taky jsem si všiml na jiných fórách zarputilých zastánců fordí vody, hlavně jednoho nejmenovaného tvrdícího něco jako "pouze ford formula 5W30 A1/B1, jinak se ti zkurví motor, chytne se na klice, napínák ti nebude správně napínat, přeskočí ti řetěz..." A zdá se mi to jako hovadina... Osobně se mi tyhle názory typu "jen a pouze a vše ostatní je totálně špatně" úplně protiví... Hustějším olejem tomu nemůžeš ublížit, naopak... Motor se ztišil, lépe drží při zátěži olejový film...
Ještě si zkus změřit ty tlaky, jak na studeným, tak na teplým motoru... I když jeden mechanik mi řekl, že i když jsou tlaky OK, tak můžou být pístní kroužky zapečené, že to funguje jako pumpička, olej si to nacucne, ale tlaky si to drží... Dál si to olej pocucává přeš ty gufera na dřících sacích ventilů...
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 542
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Skodax » 29.06.2015 10:41

Tak tady musim trochu oponovat na názory ohledně Bishops a kouření při přidání po puštění plynu. Já jsme také lehce zakouřil ve stejném režimu a bylo to kroužky které nestírali olej a jelikož se v komoře nespalovalo palivo a tudíž i olej tak se nahromadil a po zapálení shořel (gufera byly nová). Jinak dým nebyl vidět a auto jelo správně, ale bylo prostě cítit že ten olej žere jen přičichnutím k výfuku.
Ohledně bishops. Použil jsem dlouhodobé čištění přesně dle návodu po 5 tis km a nezabralo to. Po rozebrání motoru byly prostě odrbané stírací kroužky a jen lehce zapečené. Ta kůra nepomohla a vlastně ani neměla šanci. Raději našetři na pořádnou opravu než utratit 3k za nesmysly a oleje a pak to stejně budeš muset udělat.
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od benobiker » 29.06.2015 11:14

Tady pěkné stránky jednoho fandy, kterej má 2.0 Duratec ve své stavebnici Tiger. V technických informacích jsou i vypsané doporučené viskozity oleje pro tento motor...
http://tiger.nasealbum.cz/Pages/Technik ... uratec.htm
Jinak 2.0 Duratec se dává i do Caterhamu 7 v několika výkonnostních variantách od 175 do 263 koní, přeplňovaný kompresorem dává dokonce 305koní :-)
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 01.07.2015 06:31

Přišlo se aspoň odhadem proč se ty kroužky zalepuji?
Nevhodný olej, dlouhé intervaly, konstrukční chyba?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
benobiker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 12.07.2014 07:27
Bydliště: České Budějovice

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od benobiker » 02.07.2015 12:52

Tak asi dycky to je způsobeno olejem, viď, když už nesplňuje své parametry.. To je dáno nejspíš tím, že se přetáhne interval jeho výměny, nebo časté studené starty, nekvalitní olej, nebo kombinace všeho..:-D
Aktuální: Ford Mondeo 2.0 Duratec, 107kW, Liftback, r.v. 2005
Bylo: Ford Fiesta 1.3i, 44kW, 3dv, r.v. 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 02.07.2015 21:38

Ok, takže sám o sobě motor za to az tolik nemůže, zjednodušeně?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 542
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od Skodax » 03.07.2015 16:56

Obecně u dvolitrů jsem si všimnul, že kroužky se více karbonují. Pravděpodobně tím, že to lidi tolik netočí a naopak podtáčí kdy se zvyšuje úroveň sazí a degraduje se tím i více olej. Co jsem koukal tak DuratecHE není významně na standartem, ale i tak si myslím, že je trochu náchylnější na olej. Sám měním do 15tis km.
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

pepee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 26.06.2008 19:25

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od pepee » 05.07.2015 13:01

Zkusil jsem jen tak ze srandy výplach motoru přes TEC 2000 Engine Flush (cca 350 Kč), nyní je v motoru olej 5W-40, motor je jinak komplet vně suchý, žádné úniky. Uvidím, jestli to bude mít nějaký smysl, ale pochybuju.

Víte prosím někdo, kde jsou schopni udělat kvalitně a za rozumné peníze generální opravu motoru v Praze nebo v Středočeském kraji?
Mondeo Turnier MKIV 2,0 TDCi 103 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW

1honzik1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 08.10.2014 17:44
Bydliště: Liberec

Re: GO motoru Duratec HE

Příspěvek od 1honzik1 » 21.07.2015 20:50

Ahoj,

pěkná práce.

Jak to teď již vypadá se spotřebou oleje?

Jinak též můj C-maxík papá již neskutečně olej. A rád bych udělal GO motoru.
Proto bych měl pár otázek:

1 jak šli povolit a znova nasadit výfukové svody a jaký byl k nim přístup?
2 čistil jsi nasávací potrubí? pakliže jo, tak čím?
3 jak šla sundat olejová vana? nějaké záludnosti? a jestli máš někde foto se sundanou vanou.

Dík
Focus C-max 1.8L 16V 92kw Duratec HE PFI (125/130PS) něco mezi 2004-2005 :)

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti