Stránka 1 z 8
Teplota paliva
Napsal: 19.09.2012 16:35
od romanva
Nenašel jsem nic o teplotě paliva, tak proto nové téma. Snad mě neukamenujete. Mám trochu problém se svým c-maxem. Jak se ochladilo, jsou mé studené starty utrpením pro celou ulici. Motor naskočí na cvrnknutí, ale z výfuku se valí hustý bílý dým. Jak se to trochu ohřeje, tak je to v pohodě, i když to stále tak nějak štiplavě smrdí. Motor měli celej v servisu rozebranej, trysky byly na testu a všechno OK. Navíc mi motor na volnoběh trochu klepe a od 2000 něco rachtá. Turbo se taky kontrolovalo - OK, Tlaky ve válcích -OK, Diagnostika - OK. Žádný nouzový režim se neděje.
Dnes jsem ale napojil svůj ELM a nezdá se mi hodnota teploty paliva. Teplota vzduchu 17, teplota motoru 16 a stoupá, ale teplota paliva -10 a pomalu stoupá. Když měl motor 90, tak teplota paliva vylezla na22.Nevíte někdo jaký má vliv údaj z tohodle čidla? Nemůže to mít vliv na vstřikované množství a způsobovat tak mé potíže? Navíc se mi zdá, že dost cvrdlikají ventily při přidání. Zatím jsem vyměnil EGR, v servisu měnily hydroštely a napínák řetězu ve snaze odstranit rachot který je slyšet z hlavy, ale je to stále stejné. Už si fakt nevím rady, podle servisů je vše v pohodě, ale já mám z auta dýmovnici. Předpokládám, že to čidlo teploty paliva je na railu společné s čidlem tlaku - nebo se pletu? Mým kabelem toho moc nevyčtu, ale tenhle údaj mě trochu udivil.
Poraďte pls.
Jo, málem bych zapoměl: Focus C-max 2.0tdci 100Kw r.v. 2004
Re: Teplota paliva
Napsal: 19.09.2012 16:52
od spanel
Jak je na tom palivový filtr, jak je na tom žhavení, ...?
Re: Teplota paliva
Napsal: 19.09.2012 16:54
od romanva
Měněna jedna žhavička - ostatní v pohodě, filtr najeto asi 200Km
Re: Teplota paliva
Napsal: 19.09.2012 19:22
od phofy
Jukni jsem
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 61&start=0 jinak jsi ve špatný sekci, máš být motor: focus naftové 2004-2010
Re: Teplota paliva
Napsal: 19.09.2012 19:29
od miki21
Časem přesuneme

Re: Teplota paliva
Napsal: 19.09.2012 21:11
od romanva
Nojo, teď to vidím - časem se to naučím. Hledal jsem to statečně, o klepání toho tu je dost a bílým kouři taky, ale mě by spíš zajímal ten nesmyslný údaj toho čidla. Už jsem vyzkoušel skoro všechny možnosti, Egr, test trysek, kontrola čidel kliky a vačky, dvouhmoťák tam mám necelý rok. Zítra asi půjde auto znova do forda na diagnostiku ať se podívají na to čidlo, tak jsem zvědavej.Nikdo nevíte jakou má to čidlo funkci?
Re: Teplota paliva
Napsal: 20.09.2012 05:56
od phofy
jak dlouho ti to zhavi?
Re: Teplota paliva
Napsal: 20.09.2012 06:23
od V12
Ak mas vporiadku zhavice, vstrekovace a EGR, obavam sa najhorsieho - pokrutenych ojnic. Nebol by si ani prvy a ani posledny
Na SK FordClube je tento problem popisany velmi presne. Oprava novymi dielmi nerentabilna, lepsie zohnat motor z buracky
EDIT :
Tu je to vlakno, treba sa ale zaregistrovat. V kazdom pripade sa to ale oplati precitat.
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 64#p333719
Citujem :
Zaciatok :
Zdravim Vas.Mam nasledovny problem.Na focuse 2.0tdci 100kW 2006 170tis. km mi odislo turbo.Predtym auto slapalo vyborne.Teraz za studena rano motor startuje velmi tazko.Dlho toci a chyta len pomaly.Potom strasne dymi a trha,vlastne ide na 3valce.Po miernom zahriati sa chod upravi,no dymi stale.Po kratkej jazde dymit prestane,resp. dymi len velmi malo.Je to husty biely dym.Toto sa opakuje kazde rano.
Trysky su otestovane - v poriadku.
Tlaky na motore premerane - v poriadku.
EGR - vycisteny, no zistil som,ze ho zanesie velmi rychlo,kedze motor zle spaluje (zaneseny nie od sadze,ale skor od oleja+nejake male pevne castice.
Chladiaca kvapalina - mierny pokles (1cm od maxima,hoc neviem za aku dobu).
Zhavice - v poriadku.
Tak uz nemam ponatia,co s tym je. Dakujem za rady a tipy.
Rozuzlenie :
... pochodil som mechanikov,riesili rovnaky motor viac krat,udajne to vzdy bola ohnuta ojnica.vraj sa to stava casto...
dnes mi v servise rozobrali motor.samozrejme,ze sa nic nezistilo.piesty krasne,kruzky ok,ventile sice opalene ale rovne-ocistili sa,ojnice sa zdaju byt ok - nutne este dokladne zmerat,lebo ohnuta moze byt aj nepratrne.akurat co vidno,su popisane 3 valce,nie su poskrabane ale viditelne popisane. no tlaky valcov su namerane v poriadku.ked to mam rozobrate,dam natlakovat hlavu.nic ine ma prave nenapada.
ojnice su predsa len povykrucane.opticky to moc nie je vidno,ale 2 su skrutene do vrtulky a 1 je o mm kratsia.snad som odhalil pricinu.ked sa to posklada,uvidim.
vsetky ojnice su zohnute.zial moje zistenie:tie ojnice sa na tomto motore krivia dost casto.verte mi,vela z nas ani nevie,ze ich uz mame nacate.ked to zohnutie presiahne urcitu mieru,motor bude dymit.aj ked bude fungovat pomerne normalne.najviac sa tato porucha prejavi v zime.
Zaver :
takze nova sada ojnic +- 420e, robota zo 300e a je to opravene.inac tymto zistenim uz mam o motor strach
Koniec citatov.
Je dost dobre mozne, ze rovnaka choroba postihla aj moj 2.0TDCI. Priznaky rovnake, iba to dymenie a pach nespalenej nafty nebol take intenzivny. Pokles teploty pod -15 a bolo to rovnake, ako vo vyssieuvedenych citatoch. Som stastny, ze diesel je prec.
Re: Teplota paliva
Napsal: 20.09.2012 07:58
od romanva
O ohnutých ojnicích vím, ale nemyslím si že je to můj případ. Motor chytne na drc a běží vcelku pravidelně. Žhaví to chviličku ale přesně jsem to neměřil. Klepání je slyšet sluchátkem nejvíc na třech tryskách, když to dám na hlavu, tak je to slabší. Mám takovej pocit, že to bude víc věcí najednou. Napadá mě, že by přeci jen ty trysky byly vadné, pak by mohla být chyba v tom čidle a ještě se musím podívat jestli nemám vodu v naftě. Dnes zkusím zajet (když to stihnu) na zkoušku nasadit jiné trysky a u forda na dignostiku kvůli tomu čidlu. Jsem zvědavej co z toho vyplyne. Když budu mít venku trysky, zkusím změřit horní úvrať mikrometrem - to by se mohly ohnuté ojnice projevit. Víc už pro to asi udělat nemůžu. To by v tom byl čert abych na to nepřišel. Držte mi palce ať to nejsou ty ojnice.
Re: Teplota paliva
Napsal: 20.09.2012 15:50
od foki
vstrikovace ?
Re: Teplota paliva
Napsal: 20.09.2012 21:05
od romanva
Tak dnes jsem byl znova u Forda a s mechanikem jsme to napíchli na jejich diagnostiku a definitivně jsme vyloučili chybu jakéhokoliv čidla. Můj kabel (ELM) si tedy vymýšlí blbosti. Strávil jsem tam asi dvě hodiny, kdy se nakonec u mého smrdícího maxíka sešli všichni včetně technika a trápili tam můj motor a nakonec se všichni schodli na verdiktu: minimálně dvě trysky jsou v háji.Ukazovali mi jak trysky na druhém a třetím válci při dotyku úplně drnčí proti ostatním. Prý už se s tím taky setkali, že se vrátily trysky z testu jako dobré, a když se daly do auta, tak se děly šílený věci. Pán si ale prý stál za svým, že trysky jsou OK a tak tam prý nakonec nechal 60 tisíc a stejně to skončilo tryskama.
Foki mi v jiným tématu psal, že se s tím už taky setkal, tak to tedy zkusím. Mám domluvené jeté trysky na které mi dá záruku a platit je budu až mi je namontují a bude to OK, tak do toho půjdu. Siemensy se zatím nerepasují a 8000 x4 se mi zdá dost, na to, že to auto půjde příští rok asi pryč.
Chtěl jsem tam jet dnes, ale nestihl jsem to, tak to sfouknu zítra. Už jsem se kolem toho auta naběhal dost, tak už bych chtěl mít chvíli klid.Zítra napíšu jak to dopadlo.
Re: Teplota paliva
Napsal: 21.09.2012 21:16
od romanva
Tak jsem se v tom dneska zase vrtal a výsledek je 0. Dal jsem jiné trysky a je to úplně stejný, takže tryskama to není, tak je zase vrátím. Vyrobil jsem si přípravek na mikrometr a přeměřil vzdálenost pístu od uložení tysky k pístu a myslím, že je to dobré. Největší rozdíl mezi válci je 0,05mm. Měřil jsem to asi pětkrát abych vyloučil chybu. Nevím jaký rozdíl může být, ale kdyby byly ohnuté ojnice, tak by byl ten rozdíl větší. Přeměřil jsem tlaky a rozdíl mezi válci je 0,5bar - to si myslím, že taky není nejhorší. Dnes jsem si všiml ještě jedné věci a to je jakoby výpedek výkonu při 1400ot. Je to cítit jen na jedničku při rozjezdu - jako když to vynechá. Zkoušel jsem přez kabel sledovat křivku tlaku v railu a žádný výkyv tam není, tak čerpadlo to taky asi nebude. Já už mám takový pocit, že ten dým je pára, protože když to hulí, tak kape z výfuku nějakej sajrajt, ale kde by se tam vzala voda nevím, protoževoda je krásně čistá, žádné bubliny, a hlavně nedolejvám. Zítra ještě zkusím vyměnit řemenici na klice když už ji mám asi rok doma, ale nemyslím, že to je ono. Jaký tam je vlastně závit? Pravý nebo levý? Klínek na vačce prý taky v servisu kontrolovali, ale ještě se na to zítra mrknu. Já už fakt nevím, pomalu mi docházej nápady. Ještě mě napadá řídící jednotka, ale to nevím jak bych vyzkoušel. Teď mě napadla možná blbost, ale má nafťák katalizátor a lambdu?DPF nemám. Zítra ještě vycucnu naftu z paliváku jestli tam není voda. Jsem z toho hotovej a to si chci příští auto koupit Mondeo, ale jestli tohle nevyřeším, tak nevím jestli půjdu znova do Forda
Re: Teplota paliva
Napsal: 22.09.2012 11:17
od romanva
Tak jsem se vrátil z garáže a zase nic. Řemenice OK, voda ve filtru není, filtr čistej. Napadla mě jedna teorie: Nemohlo by to dělat čerpadlo? Dnes se mi zdálo, že ten rachot slyším z něj, ale ono se to tak rozléhá, že už nevím. Napadlo mě ale, co kdyby byl malý tlak, ale ne takový aby to hodilo chybu? Trysky by pak špatně rozprašovaly a proto ten kouř? Jaký má být vůbec průběh tlaku v railu? Nastartuju a tlak vyskočí a drží jednu úroveň nebo se zvyšuje s otáčkama motoru? Na volnoběh mám 2570Kpa a při 3000 mám něco přes16000Kpa. Křivka docela věrně kopíruje křivku otáček. A jak dlouho po vypnutí motoru má držet tlak? Mě jde docela rychle dolů a za vteřinu je skoro na nule. Nemělo by to zůstat natlakované dýl? Špony mi z něj nejdou - měl jsem naftu na testu, ale nějaký zpětný ventil? Logiku mi to trochu dává, ale comonrail neznám, tak se chytám už čehokoli. Přece není možný aby to dělalo takovýhle psí kusy, když je všechno zkontrolovaný. Čerpadlo kdyžtak vyndám a pošlu na test, případně na opravu, ale něco to stojí a já furt jen utrácím a výsledek žádnej.
Re: Teplota paliva
Napsal: 22.09.2012 16:36
od Tomin123
Zvysuje se se zatizenim motoru. Tlak v railu je jedna z velicin ktera je velmi ostre hlidana
a jakakoliv odchylka je do par set ms zapsana v registru zavad.
Nevim jak ty Siemensy, ale u Delphi se tusim odpousti tlak rizene nejak pres vstriky rovnou do prepadu.
Pro studium zakladu doporucuji
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?f=15&t=4
Re: Teplota paliva
Napsal: 22.09.2012 19:19
od V12
romanva :
K tym tlakom :
Aby Continental CR system
umoznil natocit motor, potrebuje startovaci tlak 12500 kPa. Ak ho nema, motor sa len pretaca, ale nenastartuje. Mne tlak hned po naskoceni motora vyletel na cca 25000 kPa (moj byvaly 2.0TDCI). Pod plnou zatazou uz od 2000 otacok bol 160000 kPa a ten sa drzal az do obmedzovaca (4700 rpm). Opakujem, to bolo za jazdy a v plnej zatazi motora. V kazdom pripade na volnobeh by to malo drzat minimalne 25000 kPa.
Dobre si si opisal tie tlaky ?
V prispevku
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 75#p741375 su obrazky 2 kratkych skusok tykajucich sa inej veci, zltym je tam ale zaznamenany aj tlak paliva v raile. Aj mierny narast zataze, resp. poziadavky vykonu je sprevadzanym okamzitym strmym narastom tlaku nafty v raile. V spodnej dvojici obrazkov je krasne vidiet, ze uz pri 2362 otackach je tlak paliva 155.7 Mpa - teda blizko limitnej hodnoty 160 MPa (160000 kPa).