Stránka 1 z 1
Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 17.12.2012 23:32
od Evil_666
Ahoj, delší dobu sleduji a lehce mi uniká chladící kapalina. Nejdříve jsem zjistil, že to unikalo v té kapličce kolem termostatu, pomohlo vyměnit těsnení, ale nyní mi pořád přijde, že to lehce někde uniká. Dnes když jsem chcípal auto všimil jsem si, že z okolí chladiče jde trochu pára, je tedy taky možné, že to třeba byly kapky vody z deště co se dostaly na chladič, ale to by zase byl divný ten malý únik chl. kapaliny, chci se zeptat jestli byste na moje auto zkoušeli ty připravky co se nalejou do chladícího okruhu a mají utěsnit lehké netěsnosti? Díky za odpovědi...
Re: Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 18.12.2012 06:01
od Jardak
Nevím jestli u FF 2 vylepšily konstrukci,ale u FF1 vznikala netěsnost ve švu na domečku termostatu.
Než tam lejt nějakou sračku,je lepší netěsnost odstranit. Tahle auta na úniky chladící kapaliny přece moc netrpí.
Re: Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 18.12.2012 07:46
od miki21
Nastartovat, nechat zahřát na provozní teplotu a hledat únik.Někde bude kapička vody. Pozor na prsty.

Re: Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 18.12.2012 08:23
od Evil_666
No právě u té kapličky z termostatu už je to těsné, teď to spíš odhaduji někde u chladiče, mě spíš zajímal váš názor na tu těsnící kapalinu, jestli byste to zkoušeli nebo ne?
Re: Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 18.12.2012 10:19
od miki21
Švagr to kdysi použil u staré R19-lehce tekl chladič. Pomohlo to. Jenže pak to začlo hůř topit- asi to utěsnilo i radiátor topení.

Re: Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 18.12.2012 15:11
od Jardak
Ohřátí na provozní teplotu moc nepomůže. Pokud je příčinou netěsnosti nějakej slehlej okroužek,nebo unavená hadice,případně gumová těsnění chladících profilů k bokum chladiče,tak to se nejvíc projeví za studena když auto třeba den stojí a jsou nízký vnější teploty. Pak z postiženýho místa kape fridex. Po ohřátí motoru netěsnost většinou zmizí. Ideální je za studena chladící okruh natlakovat upravenou zátkou a hledat...
Re: Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 19.12.2012 16:21
od Evil_666
A neteče do chladiče chladící kapalina náhodou až po zahřátí motoru? Jelikož mě súpíš pišlo, že to začíná unikat až se to zahřeje...

Re: Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 19.12.2012 17:09
od Jardak
Tak v chladiči (stejně jako v celým okruhu) je kapalina pořád,pouze než se ohřeje na provozní teplotu (otevře termostat) koluje pouze v motoru a v okruhu topení. Najdeš tedy místo odkud to teče?
Re: Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 19.12.2012 17:29
od Evil_666
Zkusím, to až se dostanu domů. Nejdříve mě spíš zajímalo jaký máte názor na ty utěsňovací přípravky...
Re: Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 19.12.2012 18:05
od Jardak
Dyť ti to miki napsal. Někdy to pomůže,někdy ne. Háček je v tom,že pokud tobě teče chladič,tak vzhledem k malýmu odpadnímu teplu dieslů a nízkým vnějším teplotám je průtok chladičem malej. Takže když tam něco naleješ,tak než otevře termostat aby pustil přípravek do chladiče,tak se usadí bez užitku někde v motoru.
Re: Lehký únik chladící kapaliny
Napsal: 19.12.2012 20:09
od Evil_666
Aha, no to mě ani nenapadlo. Mě v tomhle tématu šlo o to, jestli tim třeba nemůžu zničit čerpadlo nebo to někde úplně ucpat. Abych pak nemusel platit ještě daleko dražší opravdu. Prostě jsem chtěl slyšet pár názorů jak je to s použitím těchto přípravku v TDCI motorech od forda...
