Ahojte pani. Mam velmi podobny problem, pripajam detailny popis prejavov problemu, ktory som poslal do viacerych servisov Ford (ZA, BA, BN). Ako spominam na samom konci, skusim este ine radio v mojom aute, ci sa problem prejavi. Velmi podozrive spravanie, zatial dik za nejake tipy.
############################################
Dobrý den.
V posledných tyzdnoch sa mi prejavuje nasledujúca zavada. Obraciam sa na vas ako na autorizovany servis Ford.
V oktobri som jedneho rana nenastartoval auto, bateria uplne vybita, neslo ani otvorit auto dialkovym ovladanim. Je pravda, ze auto stalo asi 5 dni. Nastartoval som kablami a vyrazil ZA --> BA. Podozrive mi bolo, ze neslo radio (cierny display uz pri nastupovani, nereagovalo ziadne tlacidlo), no povedal som si, ze mozno akasi ochrana pri kritickej hodnote napatia v baterii. Radio je riginalne Ford radio s navigaciou, bluetooth, bez dodytokeho displaya. Radio sa pri TN zaplo samo a bol som spokojny. Pricina vybitia mi vsak ostavala zahadou. Po nabiti baterie sa scenar zopakoval a uz po dvoch dnoch sa bateria opat vybila. vymenil som teda bateriu za BOSCH Silver 80Ah, 720A. V momente pripojenia novej batérie sa radio rozbehlo a fungovalo.
Po par doch sa scenar s vybitim behom dvoch noci zopakoval. Zacal som teda hladat pricinu. Zmeny na aute neboli ziadne, auto nebolo v servise, jedine, co som si mohol spojit s nezelanym zasahom bolo, ze som si nasiel pri prvom vybiti odtrhnute vyklapacie logo Ford na prednej kapote (zeby mi niekto to logo zavidel? zeby chcel niekto auto ukradnut a nedostal sa k spinacej skrinke?). V kazdom pripade pocas novembra sa nic podobne neprejavilo a tak som to pomaly prestal riesit, kedze som riesil ine veci rodinneho typu.
V decembri sa vsak problem objavil opat, ale doprevadzany sprievodnym javom - display medzi tachometrom a otackomerom ostal rozsvieteny celu noc, dalsiu tiez, dalsiue tiez... Toto uz bol problem velky. Povodne som predpokladal, ze radio nejde, kvoli slabemu/nestalemu napati v baterii, no pomaly sa ukazalo, ze radio nemusi byt nasledok, ale pricina.
Nasledovalo zmeranie napati a prudov. Kedze motor 1.8 TDCi (mozno aj ine) je znamy tym, ze sudruhovia konstrukteri setrili na alternatore, vedel som o tom, ze po nastartovani hlavne, ked idu este zeravice, alternator nedava zdaleka 14.14V, ale ledva 12V. Po chvilke, ked sa zeravice vypnu, ustali sa napatie na krasnych 14.14V. Nehovorim o situacii, ked su zapnute zariadenia ako vyhrievanie sedadiel, vyhrievanie zadneho okna + spatnych zrkadiel atd. V kazdom pripade, k vybitiu dochadzalo cez noc, nie pri kratkych jazdach, kedy je sanca, ze sa baterka nedobije poriadne. Chyba alternatora teda odpada. Postupne som vsak nefungujuce radio zacal povazovat nie za nasledok, ale pricinu celeho problemu.
Zistil som preto hodnotu prudoveho odberu v pokojovom stave auta - 1. odomknutie auta, 2. otvorenie vodicovych dveri, 3. ich zavretie, 4. meranie na baterke. Tzn. stav bol - odomknute auto, zavrete vsetky dvere, nic nesvieti vnutri ani vonku. Hodnotu som porovnal s inym referencnym Focusom 1.8 TDCi.
Na mojom aute som nameral hodnotu 0.75A, kedy kazdych cca5 sekund vyskocil prudovy odber na 1.5 a opat sa po par sekundach vratil na 0.75. Toto sa v intervale par sekund opakovalo. Tzn. hodnota nebola ustalena. Na referencnom Focuse som nameral ustalenych 0.56A. Po vybrati poistky c.112 (15A poistka, "Napájanie audiomodulov") sa aj na mojom aute prudovy odber ustalil na 0.56A, co zodpoveda nameranej hodnote na referencnom Focuse. Zaujimave je, ze pri vkladani poistky spat je toto vlozenie sprevadzane zjavnym (podla mna nadmernym) zvukovym a vizualnym efektom iskrenia (predpokladam teda zradu).
Vylucovacou metodou som skusal postupne po jednom odpojit zo zadnej strany radia radio antenu, GPS antenu a nakoniec zvazok datovych kablov.Problem pretrvaval vzdy ked bol zapojeny datovy zvazok, tzn. v antennom obvode problem nie je.
Po celom tomto zistovani si myslim, ze problem je v radiu, resp. kabelazi (ktorej problem sa prejavi az po zapojeni radia). Radio bolo prehodene s ineho havarovaneho Focusa Titanium (dovoz z Holandska). Kedze radio je Ford radio s navigaciou, viem, ze v predoslom Focuse, v ktorom bolo namontovane, bol display na palubnej doske vyssi a v jeho hornej casti sa zobrazovali pokyny navigacie, resp. info o radio stanici. Preto tu teda vidim jasny vztah medzi radiom a displayom palubnej dosky. Kedze v mojom Focuse nie je tento vyssi display, nema sa co zobrazovat, co je ok a radio fungovalo rok bez problemov - bolo prehodene z Focus Titanium vo Ford VIP Zilina.
Jednym dalsim nenarocnym testom moze byt, vyskusat ine radio v mojom aute a zistit prudovy odber a to, ci vobec radio pojde.
Ak niekto ma skusenosti s tymto problemom, resp. vie pomoct, budem vdacny za kazdu radu. Momentalne jazdim s vybratou poistkou c.112 a pocuvam internetove radio z mobilu
Dakujem za radu.
############################################