Stránka 1 z 6

Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 11:15
od Hasy
Ahojte, dnes poprve problem se startovanim, rano bylo minus 12 a motor naskocil, bezel nepravidelne a za 2-3 vteriny zdechnul, podarilo se mi ho udrzet v chodu az snad na 10. pokus. Mam podezreni na zhavici svicky, chovalo se to jako kdyz jsem jednou zapomnel nechat auto nazhavit. Potreboval bych poradit jake ty zhavicky koupit, urcite jiz ma nekdo zkusenosti ktere jsou dobre :-) jedna se o motor 1.8 TDCI r.v. 2006

Diky moc za rady..

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 11:23
od phofy
Mě byly doporučeny NGK. Mám tam přesně tady ty :arrow: http://www.elitecat.cz/product/%C5%BEha ... BZNTI0Sg==
Až to budeš měnit, tak nezapomeň odpojit ten červený kabel na konektoru :perfect:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 11:26
od phofy
Jiank si z toho nic nedělej já dneska málo podržel startér a 2 krát se to převalilo, ale chytnul :D :D

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 11:29
od Hasy
No ty zrovna moc levne nejsou, jestli ti nekdo nedoporucil ty nejdrahsi :-)
ale diky za tip, ktery cerveny kabel mas namysli? to jsem se jeste zapomnel zeptat jak slozita je vymena, zvladnu to na prakovisti pred barakem? :-)

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 11:41
od Standa.64
Se správným nářadím to problém není.Ten by mohl nastat pokud svíčky nepůjdou povolit.Jak ji ukroutíš,tak je to v prd.... Pokud potřebuju nějaký ND který nemusí být origo Ford,tak nakupuji tady :http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zha ... 524j-ford/

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 11:45
od Hasy
no to uz je lepsi cena.. diky :perfect:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 11:48
od phofy
Tak já chtěl do toho dát bosch, ale byly mi doporučený tady ty. Červený kabelem jsou ty svíčky připojený. Jinak koukám do faktury a před rokem v prosinci(2011) stála jedna 381kč.
Těžký to není, musíš odpojit červený kabel od konektoru a od svíček, pak vyndat svíčky, je k nim dobrý přístup, ale musíš mít dlouhou golu. Pak je dobrý ty svíčky namazat teple odolnou vazelínou, nebo něčím takovým, aby se pak dali příště dobře vytáhnout.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 14:12
od Jardak
Osobně bych tam dal origo ,nebo BERU. Ty NGK mají jen třetinový žhavící proud 5 A oproti BERU který má 15 A.
Jinak stav žhaviček se dá orientačně zjistit když klešťákem změříš proud na přívodním kabelu. Nebo jestli máš nabíječku s plynulou regulací proudu a ampermetrem,tak po odpojení propojovacího kabelu připojíš nabiječku na svíčku,na nabíječce nastavíš třeba 5 A a pak zkontroluješ ostatní svíčky jestli přes ně jde stejný proud.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 15:20
od phofy
A jak se to projeví na funkci, když mají čtvrtinový proud?

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 15:37
od Standa.64
Kromě delšího času žhavení asi žádnou,možná pro startování ve větších mrazech je to lepší - líp se prohřeje spalovací prostor.Dudlat baterii budou stejně,NGK pouze pozvolně s třetinovým proudem.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 15:45
od phofy
Super díky, jinak origo jsou který motorcraft? A jakej mají proud? A jak často by se měli měnit žhavičky?

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 15:56
od V12
Chalani, neulakomte sa na najlacnejsie zhavice, moze sa stat, ze sa po case spalia a ich vrcholky odpadnu do spalovacieho priestoru. Co by to porobilo s lopatkami turbiny pri plnej zatazi, radsej ani nemysliet. Znamy na Alfe mal tento problem - pri vymene zhavicov zistil, ze z kazdeho chybal ale centimeter. Nevedel kedy sa to stalo, turbo ma zatial OK.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 17:53
od Standa.64
Tady se nebavíme o nejlacinějších -např.Starline,ale za kolik a kde se dají značkový koupit.Potom mě ještě trochu nepasuje ten údaj u žhavících svíček NGK. Parametry: napětí - 10V,odpor - 0.9 Ohm,proud - 5A. To mi nějak nesedí.Pokud podle ohmova zákona spočítám,že I=U:R,tak mi vychází proud 11A.Po rozžhavení se logicky odpor zvětší a proud klesne pravděpodobně na zmiňovaných 5A.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 17:55
od Jardak
Origo jsou BERU v krabičce motorcraft. Třetinovej proud znamená,že za stejnej čas vyrobí třetinu tepla. Samozřejmě pokud je motor v cajku a má dobrý tlaky nemusí se to moc projevit.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 24.03.2013 17:56
od phofy
Máš klešťák? Můžem to u mě klidně změřit :)