Stránka 1 z 2
Poškození vačky
Napsal: 01.04.2013 19:19
od jm22
Chci se zeptat, jestli se dá opravit poškozený povrch vačky, foto viz příloha. Budu rád za zkušenosti, kontakt apod...
Re: Poškození vačky
Napsal: 01.04.2013 19:32
od Jardak
Možná by to dokázaly opravit firmy ktreý se zabývají výrobou,nebo úpravou sportovních vačkových hřídelí ze seriových jejich přebroušním. Otázka je,jestli hydroštely dokážou vykompenzovat úběr materiálu z vaček. Největší problém je asi následná povrchová úprava.
Osobně bych sehnal vačkový jiný. Tyhle motory dost padají,takže nemůže bejt problém je sehnat.
Kolik to má najeto ? U VW je to poměrně bežný jev,když auto jezdilo na LL interval výměn oleje.
Re: Poškození vačky
Napsal: 01.04.2013 19:52
od V12
Moja rada - jazdit a neriesit, este lepsie IHNED predat.
Ak to ma 150 a viac tisic km, je to sypanie prachov do bezodnej jamy, ak to ma menej ako 150 tisic, ten motor ma v dosledku chybneho mazania (zeby nevhodny olej 5W-30 A1/B1 v kombinacii s pretahovanymi intervalmi vymeny ?) uz hromadu inych problemov a toto je iba zaciatok. Takyto diel sa v motore proste NESMIE TAKTO POSKODIT.
Re: Poškození vačky
Napsal: 01.04.2013 20:45
od jm22
Najeto to ma 130tis. bylo to pravidelně servisované a olej jenom Ford formula. Vypadá to, že byl špatnej jeden hydroštel pod tou vačkou. Ty hydroštely nechám všechny vyměnit, akorát nevím kde sehnat tu vačkovou hřídel.
Re: Poškození vačky
Napsal: 01.04.2013 20:49
od foki
musim se podivat jestli nejaka zustala , nez to zacnu hledat jakou mas predstavu o cene , nova stoji cca 10000kc .
Re: Poškození vačky
Napsal: 01.04.2013 21:09
od jm22
představu žádnou nemám, čím míň, tím líp

Re: Poškození vačky
Napsal: 01.04.2013 21:12
od foki
tak vis kolik jsi ochoten za to dát , cenu nove jsem ti napsal .
Re: Poškození vačky
Napsal: 01.04.2013 21:24
od jm22
kdyby bylo na mě, tak 2tis. Ale nevím jestli to je pro tebe přijatelné.
Re: Poškození vačky
Napsal: 01.04.2013 21:41
od Stenly
Jardak píše:Kolik to má najeto ? U VW je to poměrně bežný jev,když auto jezdilo na LL interval výměn oleje.
Nojo, šetří se všude - používá se "nočníková ocel", tak se často stane, že to nejde pořádně zakalit.
Asi bych sháněl jinou - přebrus nebude laciný a za pár km se stane to samé na další vačce
Nenávratně pryč jsou WV motory 1,9 TDi 66/81 kW, kde nebyl problém 500 tkm(dvě jsme měli ve firmě

). A spotřeba - pohádková čísla

Re: Poškození vačky
Napsal: 01.04.2013 21:56
od V12
Ked to ma 130 tisic, asi by som hladal motor z buracky, ked aj s poskodenym blokom, len aby boli vackovice OK. Na tomto by som ale urobil opakovany preplach a preventivne nechal vymenit hydrostely. Len akosi neverim tym 130 tisic km. Zabozruty su sice crepy, ale ani pri pouzivani oleja 5W-30 A1/B1 za predpokladu dodrziavania predpisanych servisnych intervaloch by sa taketo nieco nemalo stat uz po 130k km.
Z toho mi logicky vychadza, ze niekde nie je uvedena pravda - bud to, ze bol pravidelny servis, alebo ten olej, alebo nabeh km. Ked som videl pri ponakupnom servise vacky jedneho Mondea 2.0TDCI 103kW po obligatnych 200k km (na budiku samozrejme 95 tisic), boli leskle, takmer nebolo vidiet stycne plochy. Ziadne poskodenia, proste iba hladky povrch. Viem, ze 2.0TDCI je o niecom inom ako 1.6TDCI, ale aj tak.
EDIT :
Na SK fore som nasiel zopar foto rozobraneho 1.6TDCI, dovodom rozborky bol nadmerny hrkot. Aha, ake krasne boli jeho vackovice :
Toto ale nebol dovod hrkotania, ten bol sposobeny rozpadnutym napinakom retaze medzi vackami, na foto je uz poskladany z dielov padnutych do vane, vedla je na porovnanie novy :
V akom stave mas ten napinak ? Vyzera nejako tak, ako ten cierny ? Ak ano, to auto ma mrte kilometrov, nie iba 130k. Toto auto malo na budiku 180k km, odhadovany realny najazd je tako 40 - 50k km viac.
Zdroj :
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 12#p376112
Re: Poškození vačky
Napsal: 02.04.2013 21:04
od jm22
Bylo to služební auto, které jsem kupoval od firmy. Byl známej původ a nebylo nikdy bourané. Vždy to bylo pravidelně servisované v servisu ford (otázka je zdali dělali v servisu vše jak psali do servisky). Kupoval jsem to před třema rokama při 110tis. a teď tam je 139tis. Já jsem olej měnil taky pravidelně.
Re: Poškození vačky
Napsal: 02.04.2013 21:06
od jm22
foki: tak novou RUVILLE můžu mít za 5200,- Kč
http://statics2.carparts-cat.com/webdat ... 67.bmp.jpg Jsi ochoten se bavit o 2tis za použitou?
Re: Poškození vačky
Napsal: 02.04.2013 21:15
od foki
tak kup novou
Re: Poškození vačky
Napsal: 03.04.2013 09:14
od stand
Budu kontrovat V12, olejem s fordí specifikací to dozajista nebude, pro dostatečné mazání vačky postačí i olej do šicího stroje.. důvod bych hledal jinde(nedostatečnej přísun maziva, vada materiálu, atd) Rozhodně kontrola mazischopnosti v problémovém místě nutná, abys po opravě nedopadl stejně.
Re: Poškození vačky
Napsal: 03.04.2013 16:49
od V12
Rekontra :
Ked je ten olej po 10k km zdegradovany ustavicnym prehrievanim a zaroven zasvineny karbonom, vsetko co po sebe klze dostane poriadne do drzky. Podla zopar mechanikov su takto poskodene vacky v hodne vela 1.6TDCI, hlavne v 80kW motoroch s DPF, cize je zrejme, ze nieco s olejom to ma. 1.6 TDCI by som olejom do sijacieho stroja rozhodne nemazal, ani tie vacky

S kontrolou mazania suhlasim na 100%, treba urobit mazaciu skusku a merat tlak oleja pod zatazou. Toto totiz zacina smrdiet aj odvarenym turbom.