Stránka 1 z 4

Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie

Napsal: 10.04.2013 21:09
od sky59sky59
pocas pomalej jazdy na parkovisku sa rozsvietila kontrolka baterie a par sekund potom aj kontrolka ABS a ASR (? - symbol kolesa s odfrkujucimi kamenmi spod kolesa)

ked sme sa vratili k autu nedalo sa nastartovat ani netocilo starterom

isli sme hladat nejaku pomoc a po chvilke sme to skusili znova a auto funguje :-) ziadna kontrolka uz nesvieti

mate niekdo vedomost co sa mohlo stat?

co znamena ked svietia spolu ABS a ASR (?)

dakujem

ps: je to benzinovy focus 2L rv 2003 trojdverovy

Re: Kontrolka ABS a ASR ?

Napsal: 10.04.2013 21:56
od Nonid
Mne se prakticky totez stalo, kdyz odesel regulator napeti v alternatoru. Rozsvecuje se kontrolka nabijeni(baterky) obcas pri zastaveni na semaforech? Nejdou nahodou pomalejs sterace?

Re: Kontrolka ABS a ASR ?

Napsal: 10.04.2013 22:38
od sky59sky59
Nonidland píše:Mne se prakticky totez stalo, kdyz odesel regulator napeti v alternatoru. Rozsvecuje se kontrolka nabijeni(baterky) obcas pri zastaveni na semaforech? Nejdou nahodou pomalejs sterace?
sterace neviem, ale uz sa stalo ze na volnobehu rozsvieti bateriu....

ale nic nepises o ABS a ESP (vraj te to toto, ale nie som si isty ze to naozaj ma to ESP)

tiez sa nedalo nastartovat?

Re: Kontrolka ABS a ASR ?

Napsal: 11.04.2013 16:14
od vitr73
to je jen dusledek maleho napeti..tak abs rozsviti zavadu(asr je v podstate cast abs)

Re: Kontrolka ABS a ASR ?

Napsal: 11.04.2013 19:40
od Nonid
2sky: Nedalo, jenze to neslo nastartovat uz vubec, az po dobiti baterky :/

Re: Kontrolka ABS a ASR ?

Napsal: 11.04.2013 20:00
od sky59sky59
Nonidland píše:2sky: Nedalo, jenze to neslo nastartovat uz vubec, az po dobiti baterky :/
v nasom pripade sa to za 10min nastartovalo same bez prolemov

pozeral som schemy a riadiaca jednotka moze "pindat" do toho, ci sa da alebo neda startovat motor

na jednom konci od startovacieho klucika smerom na plus je este rele ovladane RJ, nieco sa mu chrapacovi nepacilo a nedovolil vobec nastartovat!!!!

co sa mu mohlo nepacit?!

Re: Kontrolka ABS a ASR ?

Napsal: 11.04.2013 21:01
od Nonid
Napeti, jak psal vitr73. Zkus nastartovat s kabelama a zkontrolovat pak napeti na baterce ;)

Re: Kontrolka ABS a ASR ?

Napsal: 12.04.2013 13:05
od sky59sky59
Nonidland píše:Napeti, jak psal vitr73. Zkus nastartovat s kabelama a zkontrolovat pak napeti na baterce ;)
myslim ze je alternator KO, chvilku ide chvilku nie ....

zhodil som aj dole tem 3pin konektor a fungoval bezvadne na 12.8V

po nahodeni 3pinu daval od 13.9 volnobeh az po 14.6 pracovne otacky svetla zapnute

teraz uz nejde ani bez 3pin konektora...

mam podozrenie na uhliky ze uz nedociahnu na kruzky....

co ma serie je, ze vobec sa nerozsvieti ani konrolka na pristrojovke a pritom nenabija, len sem tam zasvieti...

mate niekto symptomy zodratych uhlikov? ze ako sa to sprava?

diky

Re: Kontrolka ABS a ASR ?

Napsal: 12.04.2013 16:34
od Nonid
To bude altik :/ Zkombinuj to se zasvinenym volnobeznym ventilem a zustanes nekde stat jak ja :D
Ve vozech Ford od data výroby 01/1999 -Puma,Tranzit,Focus(všechny),Escort,Fiesta,Ka a od data výroby 06/1998 Mondeo je dobíjecí napětí nastaveno na 14,8V.

Re: Kontrolka ABS a ASR ?

Napsal: 12.04.2013 21:50
od sky59sky59
alternator rozobraty, kruzky drazky do hlbky asi 0.5mm a uhliky OK...

takze je podla vsetkeho chybny regulator samotny, je tam Magneti Marelli

nemate niekto nahodou od toho schemu ze co je tam za mikroprocesor? pripadne celu schemu zapojenia regulatora?

kontrolky ABS a ESP sa rozsvietili pretoze bolo male napatie baterie, svinstvo je, ze kontrolka baterky sa rozsvietila az ked bolo neskoro a aj pri testoch dnes sa skoro vobec nerozsvietila, len sem tam robiac dojem ze uz sa nabija - a prd, nic sa nenabijalo

Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator

Napsal: 13.04.2013 07:11
od vitr73
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jakej mikroprocesor? ..v regulatoru muzou mit max 555ku jako casovac zpozdeni pri startu dobijeni..jinak max3 tranzistory(mozna diak),5 odporu a 2 diody...vic fakt v regulatorech neni...nekolik jsem jic (vadnejch) rozriznul pilkou abych videl do vnitr ...postaveno na stole by to v soucastkach vyslo na dvacku....

Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator

Napsal: 13.04.2013 11:25
od sky59sky59
vitr73 píše::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jakej mikroprocesor? ..v regulatoru muzou mit max 555ku jako casovac zpozdeni pri startu dobijeni..jinak max3 tranzistory(mozna diak),5 odporu a 2 diody...vic fakt v regulatorech neni...nekolik jsem jic (vadnejch) rozriznul pilkou abych videl do vnitr ...postaveno na stole by to v soucastkach vyslo na dvacku....
bohuzial uz to nemozem najst mal som to dokonca vytlacene a pisali tam ze je tam "uP" tak preto som si to myslel...

a otvoril si ten MagnetiMarelli? z forcusu? neskreslik si schemu nahodou?

Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator

Napsal: 13.04.2013 12:07
od vitr73
nekreslil..stejne je v nem prd videt maji tu elektroniku zalitou v plastu...tak ani odriznuti toho chladice na regleru v podstate nezlepsi "pohled dovnitr"

Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator

Napsal: 13.04.2013 20:48
od sky59sky59
vitr73 píše:nekreslil..stejne je v nem prd videt maji tu elektroniku zalitou v plastu...tak ani odriznuti toho chladice na regleru v podstate nezlepsi "pohled dovnitr"
asi tam predsa len bude ten uP, dnes sa bezne vyrabaju aj v 8-pinovom SMD puzdre a to vyzera
ako 555ka....

pretoze to komunikuje cez seriovu linku, pripadne cez PWM sirkovu modulaciu a to by sa bez citacov tazko robilo, ak mi garazista vrati ten pokazeny regler urcite sa ho pokusim otvorit najprv nedestruktivne :-)

Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator

Napsal: 14.04.2013 09:30
od stano.
Naco kvoli PWM by tam bol procesor? Ved riadiaca jednotka cez PWM ovlada nejaky spinaci tranzistor v regleri. A tymreguluje napatie v budiacom vinuti rotora a teda aj v budenom vinuti statora -> napatie na vystupe a celej palubnej sieti.
Ak by tam bola seriova linka, to ano. No nechapem jej vyznam. To su vyssie vyrobne naklady a predsa treba setrit.