Stránka 1 z 3

Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 07.05.2013 23:51
od kiblik
Zajimalo by me, kolik je focus schopen za svoji existenci ujet kilometru a kdy se na nem co pos....re, nejlepe z vlastni zkusenosti ???

Motor:
blok,ojnice,pisty,hlava
turbo
vstriky
vysokotlake cerpadlo
egr
hydrostely
vacky
zhaveni
dvouhmota
spojka
rozvody, kladky a remeny
vyfuk a jeho ulozeni

Podvozek:
servo pumpa
rizeni
ramena
tlumice,pruziny, ulozeni a silentbloky
ABS,ESP a podobny kokotiny
brzdy
loziska

Zbytek auta:
kastle a lakovane dily
spodek auta a dutiny
elektronika

Ani me moc nezajimajima teoreticka zivotnost jako spise co to vydrzi u nas pri beznem pouzivani, bezne kvalite paliva a na ceskym tankodromu.......

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 08.05.2013 20:02
od foki
Motor:
blok,ojnice,pisty,hlava 123000km ojnice venku 1,6tdci
turbo 153000km 1,6tdci
vstriky 135000 ale dovoz italie takze skutecny nevim 1,8tdci
vysokotlake cerpadlo
egr 73000 1,6tdci
hydrostely
vacky
zhaveni 46000 2,2tdci
dvouhmota 230000 ale byl uz prodrenej a majitel na nej zvysoka sral 1,8tdci
spojka 67000 1,6i
rozvody, kladky a remeny 96000 potkany motor 1,8i
vyfuk a jeho ulozeni 76000 prorezly 1,6tdci

Podvozek:
servo pumpa kolem 100000 trubky serva 1,6i
rizeni
ramena 144000 1,6i
tlumice,pruziny, ulozeni a silentbloky zadni jednou v 46000 1,6i
ABS,ESP a podobny kokotiny modul 56000 1,6i
brzdy
loziska starline asi 4000km jinak nevim kolik ma PeS ale asi kolem 110t se menilo 1,6i

Zbytek auta:
kastle a lakovane dily
spodek auta a dutiny
elektronika

jsou v nemecku auta s 300000km ale nevim kolik stoji jejich udrzba a jestli se neprodavaji z duvodu neekonomickeho provozu , ty kilometry neberte jako smerodatne , jsou auta co jezdi na puvodni brzdy treba 120t a nekdo je meni po 50t

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 09.05.2013 08:47
od kiblik
Tak to jsou hodne divoka cisla. O ktery motor a rocnik se presne se jedna, 1.6TDCi ?

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 09.05.2013 12:32
od V12
Focus 2.0TDCI, kupovany na budiku s 80k km, v reale 137 tisic (ten, kto ho zmotaval to zbabral)
vsetky brzdove platnicky zanovne, neviem, kedy boli vymenene
turbo - 137 tisic (hned po kupe)
zadne klby stabilizatora 137 tisic (hned po kupe)
vstrekovace - cca 160 tisic
zvlnene predne kotuce - cca 170 tisic, neriesene
zadne kotuce prilis opotrebovane - cca 170 tisic, neriesene
naznak problemu s dvojhmotou 170 tisic, neriesene, auto slo z baraku

Focus 2.0i, kupovany s realnymi 91tisic km
60 tisic - vymena brzdovych dosticiek (auto jazdilo vyhradne v Bratislave a blizkom okoli)
60 tisic - vymena sviecok
inak nic, auto preslo testom tlmicov po 102 tisic km bez zavad 8O

Obrázek

naplanovana vymena oleja a filtrov

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 09.05.2013 12:56
od foki
kiblik píše:Tak to jsou hodne divoka cisla. O ktery motor a rocnik se presne se jedna, 1.6TDCi ?
je to za cca 5let zpet co se servisovalo a co si pamatuju , jsou to skoro vsechny motorizace . ted jsem je dopsal .

Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 24.05.2013 09:11
od Delphin
Sice mám 1.6 benzín, ale za 2.5 roku a 93000 km neodešlo nic, krom opravy ťuknutého blatníku s nárazníkem se dělal jen běžný pravidelný servis.

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 24.05.2013 09:57
od kiblik
Dalsi info, vyborne.....ale mohlo by se to tu trochu rozpumpovat :nazdravi:

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 24.05.2013 11:33
od Stanley_vy
2.0 TDCi (2007), koupeno v 5/2011 se 43 500 km, aktuálně 97 700 km.
60 000 km - výměna světel na RZ (shnilé, 440 Kč)
62 000 km - výměna baterie (původní)
78 000 km - výměna čidla zpátečky (750 Kč)
94 000 km - výměna světel na RZ (shnilé, 440 Kč)
97 000 km - řeším korozi 5. dveří kolem RZ, v plánu výměna všech kotoučů (přední zvlněné)

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 25.05.2013 11:16
od vita_k
ja menil baterii az vcera - puvodni z roku 2007 60 Ah sice startovala, ale uz to nebylo ono. na tacho mam 143tis, ale o neco to stoceno bylo.
jednu lampicku nad SPz mam taky shnilou, ale stale sviti... Jde tomu nejak predchazet?

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 25.05.2013 12:32
od phofy
Sundáš lištu a pořádně to utěsníš

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 25.05.2013 14:01
od Stanley_vy
Já už měl baterii totálně mrtvou - první tři roky auto jezdilo spíš kratší trasy a k tomu xenony, vyhřívané sedačky udělaly svoje.

Lištu sundej zavčasu, já to rok odkládal a teď budu lakovat páté dveře. :dih:

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 25.05.2013 20:45
od vita_k
lista se sundava zevnitr? Na eskortovi to tak bylo.

Jestli to tu uz nekdo popisoval, tak me prosim odkazte. Hned zkusim i hledaci stranku, i kdyz se mi zda hledaci engine slaby na takove obrovske forum.

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 25.05.2013 21:16
od Stanley_vy
Jestli je to někde popsané nevím , ale jednoduše:

1) Vyšroubuješ dva torxy, které jsou v madlech v tapecu 5. dveří
2) S přiměřeným násilím vycvakneš tapec (neboj se zabrat)
3) Povolíš čtyři zevnitř čtyři matky (když nebudou zarezlé), které drží lištu a je venku

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 26.05.2013 07:47
od Fossa
Auto jsem měl od nového: RV 2006, 1.6 TDCi, 66Kw.
90 000 - jeden vstřikovač (asi špatná nafta, v tu dobu jsem ,, truckařil ")
92 000 - přední brzdové destičky
93 000 - uhnilá světla SPZ, nové + utěsnění silikonem
95 000 - alternátor
123 000 - turbo KO
130 000 - 2. turbo KO, byl to repas, namontováno nové mitsubushi od té doby OK
135 000 - EGR ventil
138 000 - žhaviče
165 000 - akumulátor
168 000 - přetěsnění vstřikovačů, vstřikovače na testech, čištění ultrazvukem - všechny OK
173 000 - doplnění klimy
Při poctivých 174 000 prodáno pánovi v růžovém klobouku......... :palec_nahoru:

Re: Životnost motoru a jeho komponent

Napsal: 26.05.2013 09:22
od vita_k
tak to me teda prekvapila zitvotnost snad vsech polozek, protoze alternator odesel "az" cca 140 tachometrovych, akumulator by jeste vydrzel, ale menil jsem preventivne 142000. Brzdy uz ale menil majitel prede mnou.

turbo sice houka, ale da se to vydrzet.