Stránka 1 z 2

ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 09.06.2013 23:52
od like.n0.other
Ahoj forďáci!
Potřeboval bych poradit s mym mazlikem. Zaregistroval jsem už potřetí stejnej problém, kterej se vždy projevuje prakticky stejně.
Jedu po dálnici konstantně cca 120 kmh, plyn v minimální poloze tak, aby auto drželo rychlost a nezpomalovalo. Voda i olej na provozní teplotě. V nádrži lehce pod čtvrtinu benzínu. Autu najednou začne klesat výkon; když přidám plyn, klesá ještě rychleji, dalo by se říct, jak kdyby ten motor brzdil o to víc, čím víc se zmáčkne plyn. Auto zpomaluje a samozřejmě to samý se opakuje i při podřazení. Zastavím u krajnice, motor sám chcípne a nejde nastartovat - startér točí, ale motor nemá náznak škytnutí. Vypnu motor, cca po 2 minutách zkouším nastartovat znovu - po delším (cca po 5vteřinách) startování motor naskočí a jede jak kdyby se nic nestalo a táhne opět bez problému. Žádná kontrolka nebo cokoliv nesvítí po celou dobu. Auto má čerstvě najeto 100 tkm, motor jinak ve fajn kondici (žádný úbytek oleje atd.) Je to celkem nepříjemný, zajímalo by mě, jestli se vám stalo něco podobnýho nebo máte představu, co by to mohlo dělat. Mně napadlo několik možností:

- špatně ukazující ukazatel paliva / nedostatek paliva - vyloučeno, podle tankování bylo v nádrži vždycky minimálně 12 litrů
- nekvalitní palivo - nepředpokládám, beru na serióznějších pumpách (lukoil atd.), navíc často střídám pumpy, asi by bylo znát po celou dobu jízdy
- bordel v nádrži/palivovým ústrojí (?)
- pumpa na odchodu (?)
- ...

Zvláštní je, že pokaždý se to stalo při podobnym režimu jízdy (úsporná jízda na dálnici) a po oživení nebylo znát vůbec nic. Podle mě vše naznačuje problém někde kolem paliva - čím víc plynu, tím víc otevřený sání, ale průtok paliva pořád stejnej - tj. čím dál chudší směs, proto má motor tendenci víc "brzdit" - aspoň tak to působí na mě. Jak kdyby pokaždý pumpa nasála nějakej bordel, kterej to částečně ucpe, po chvíli oddychu se zase uvolní a potom to jede jakoby nic...

Díky za rady a reakce.

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 10.06.2013 11:14
od r0mik
palivova pumpa?
a nebo ridici jednotka palivove pumpy (specialita ST170, je to pobliz pumpy, uvnitr pod zadni sedackou)?

Diagnostika nic nepise?
Nicmene oba dily mam skladem kdyby bylo potreba :perfect:

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 11.06.2013 15:45
od like.n0.other
na diagnostice mazlik zatím nebyl

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 11.06.2013 16:33
od DAveDOG
Mě se chovalo auto úplně stejně když umírala pumpa. I když to byla felicia, tak by to snad mohlo být podobné.

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 12.06.2013 13:03
od like.n0.other
Zkoušel jsem odpojit a vyčistit konektor řídící jednotky pumpy a od ty doby auto sice jede, ale svítí ikonka pumpicky na pristrojovce. Odhaduju teda, že bude problém někde tam

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 12.06.2013 13:17
od r0mik
Pumpicka by nesvitila kdyby bylo cerpadlo ko.

Zkus udelat rychly palubni test, ktery focus umi. Navod tu najdes. S trochou stesti ti to nahlasi chybovy kod ktery pomuze pri identifikaci problemu.

Posleze bych zkusil asi napichnuti na Fordiag (preruseny obvod paliv. pumpy to pozna) nebo IDS.

Zkousim googlit, i amici s SVT170 maji podobne problemy a zminuji se prave o pumpe a tom modulu.

Melo by to hlasit chybu P1233 :oops:

edit: ted jsem se docetl co pomohlo na jednom SVTčku, kde nepomohlo vymena fuel control modulu . Vymenit relatko palivove pumpy.

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 12.06.2013 13:32
od like.n0.other
Pošli mi prosím link na ten test, díky. Jestli máš...

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 12.06.2013 13:38
od r0mik
-klicek do 1. polohy a nech ho tam
-asi 10 vterin drz tlacitko na nulovani pocitadla km
-stale drz tlacitko a klic dej do 2. polohy

Pak uz tlacitkem nulovani prepinej mezi funkcemi az se dostanes k DTC. Pokud to vypise "none" tak jsme nahrani :mrgreen:

Ale jeste fakt zkus prohodit relatka. Pumpa by mela mit stejny typ jako svetla.

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 12.06.2013 14:33
od petulak

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 12.06.2013 14:49
od r0mik
mohl by nekdo to vlakno prejmenovat, pod timto nazvem jsem to fakt nehledal

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 12.06.2013 16:33
od like.n0.other
Bohužel, test neodhalil nic (none)

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 12.06.2013 16:36
od like.n0.other
Btw relatka řeší co? Pokud auto jede tak by měly být OK, ne? A ta ikonka pumpicky značí pouze pumpu na benzín nebo teoreticky i na vodu? V manuálu toho moc není, kromě pozvánky do autorizovanyho servisu :-D

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 12.06.2013 16:36
od r0mik
zkus prohodit ty relatka

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 20.06.2013 22:33
od like.n0.other
Ahoj, jak by se měla projevit ta výměna relé? Ta závada není úplně pravidelná, tak nevim, zda to vůbec bude reálný to poznat. Myslis, že na těch svetlech to bude znát hned?
Btw ta ikonka už dnes zhasla. Byl problém s chybnyma hodnotama z lambdy, který z ní lezly, když jsem odpojil ten konektor modulu pumpy

Re: ST 170 chcípá na dálnici

Napsal: 17.07.2013 14:39
od Budmil
Rovnaky problem, s autom som isiel a pocaj jazdy vypinalo, otacky klesli na 0, motor vypol ale hned naskocil, stratilo vykon, skapalo, naskocilo, tak som to odstavil. Nejde nastartovat, ked zapnem zapalovanie ukaze namiesto najazdenych kilometrov iba ciarky (----), starter sa ani neroztoci, nespravi to nic. Auto som nechal odstavene, prisiel po dvoch dnoch, zapol zapalovanie na prvy krat sa zobrazili najazdene kilometre tak som skusil na nom zajst do servisu. Ked ukaze najazdene km nastartuje bez problemov. Pocas jazdy na lane do ineho servisu so zapnutym zapalovanim ked svietili ciarky (----) nesiel tachometer a samo od seba sa to menilo, teda ukazovalo niekedy ciarky a niekedy najazdene km (vtedy isiel aj tachometer). Moja diagnostika ukazuje P1233 - Fuel Pump Driver Module off-line, na zahranicnych forach sa casto spomina poistka a hlavne relatko palivovej pumpy. Auto je vo Ford servise, tak cakam na zistenie zavady, snad to bude len nejaky kablik :) Nemate novsie info o moznom probleme?