Kontrolka airbagu - předpínač - 2,7 Ohmů
Napsal: 26.09.2013 15:16
Něž se pustím do zásadnějších řešení, rád bych se zde zeptal na případnou zkušenost týkající se předpínače pásů (C-max, 2008; u FoFo to bude stejné).
Koupil jsem C-maxe, nic nenasvědčuje předchozí možné havarii či nárazu, prohlídka u Forda, serviska, ad.
Na palubce, po otočení klíčkem, se krátce rozsvítí kontrolky a zhasnou, tak jak to má být. Ale po nějakém čase (většinou po cca. 3-5 sec., někdy 5 minut, jindy i 1 hodina) se trvale rozsvítí (neblíká) žlutá kontrolka airbagu a svítí až do vypnutí klíčkem.
Byl jsem proto na diagnostice a závada je „Vysoký odpor předpínače pásu řidiče“.
Přepínač vizuáně vypadá jako nepoškozený-nestažený a má stejnou délku jako u spolujezdce, kde diagnostika chybu nehlásí.
Rozpojil jsem konektor pod sedačkou řidiče a změřil odpor tohoto předpínače, cca. 2,7 Ohmů.
To samé jsem udělal, pro kontrolu a ověření, i u spolujezdce, také cca. 2,7 Ohmů.
Tato hodnota by měla být OK.
Kdyby byl předpínač vadný bude mít přece jiný odpor? Také žlutá kontrolka airbagu se rozsvěcuje často po jiné době, co může být příčinou?
Setkal se někdo z Vás s tímto typem závady?
Nevíte, pokud svítí tato žlutá kontrolka airbagu, budou správně fungovat airbagy a předpínače v případě nehody?
Už jsem se ptal jednoho autoelektrikáře; radí ucvaknout zmíněný konektor pod sedačkou řidiče a vodiče k předpínači „natvrdo“ proletovat pájkou s tím, že předpínač bude s největší pravděpodobností v pořádku. Toto už je celkem radikální krok, a proto se zde ptám.
Díky za Vaši reakce.
Koupil jsem C-maxe, nic nenasvědčuje předchozí možné havarii či nárazu, prohlídka u Forda, serviska, ad.
Na palubce, po otočení klíčkem, se krátce rozsvítí kontrolky a zhasnou, tak jak to má být. Ale po nějakém čase (většinou po cca. 3-5 sec., někdy 5 minut, jindy i 1 hodina) se trvale rozsvítí (neblíká) žlutá kontrolka airbagu a svítí až do vypnutí klíčkem.
Byl jsem proto na diagnostice a závada je „Vysoký odpor předpínače pásu řidiče“.
Přepínač vizuáně vypadá jako nepoškozený-nestažený a má stejnou délku jako u spolujezdce, kde diagnostika chybu nehlásí.
Rozpojil jsem konektor pod sedačkou řidiče a změřil odpor tohoto předpínače, cca. 2,7 Ohmů.
To samé jsem udělal, pro kontrolu a ověření, i u spolujezdce, také cca. 2,7 Ohmů.
Tato hodnota by měla být OK.
Kdyby byl předpínač vadný bude mít přece jiný odpor? Také žlutá kontrolka airbagu se rozsvěcuje často po jiné době, co může být příčinou?
Setkal se někdo z Vás s tímto typem závady?
Nevíte, pokud svítí tato žlutá kontrolka airbagu, budou správně fungovat airbagy a předpínače v případě nehody?
Už jsem se ptal jednoho autoelektrikáře; radí ucvaknout zmíněný konektor pod sedačkou řidiče a vodiče k předpínači „natvrdo“ proletovat pájkou s tím, že předpínač bude s největší pravděpodobností v pořádku. Toto už je celkem radikální krok, a proto se zde ptám.
Díky za Vaši reakce.