Stránka 1 z 1
Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 23.10.2013 18:19
od Kolda
Ahoj, mám auto z výroby bez DPF filtru (dle VIN, i dle korigovaného činitele absorpce v TP - 1,33). Bohužel ale bývalý majitel (vozidlo je z DE) tento filtr na auto namontoval. Co jsem se na ten filtr dnes koukal, zarazilo mě, že nemá před sebou, ani za sebou žádný čidla na snímání diferenčního tlaku, nevede do něj nic, co by tam mělo přivádět močovinu (pokud se to teda vstřikuje do filtru..?), vzhledově to prostě vypadá jak kat. Ale kat to není
Vyfotil jsem z toho štítek..
Setkali jste se s tím už někdy?

Pokud ho budu chtít odstranit, stačí ho tedy vyndat a namísto něj dát díl, který tam patří + přehrát řj?
Je tu někdo z okolí Plzně (+ rozumná dojezdová vzdálenost), kdo by tohle zvládnul?

Motor 2.0 TDCi, výroba 11/04
Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 23.10.2013 18:27
od sandokan
a kde mas nadrz na mocovinu ? napis, ako casto ju doplnujes , kde ju kupujes ? si tu na fore prvy co by vdaka mocovine mohol splnit Euro6 - tak sa pochval !
Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 23.10.2013 19:02
od Kolda
Ok, s močovinou jsem se možná sekl. Ale mám pocit, že jsem četl o aditivu, které se vstřikuje do filtru (?) pro dosažení vyšší teploty hoření a tím i vypálení filtru a jehož náplň se po x tisících km doplňuje.
Jasný, že tenhle motor nevyužívá SCR, kam se močovina pro redukci NOx vstřikuje. Beru zpět.
Ale otázka ohledně čidel diferenčního tlaku, vyndání filtru, flashnutí jednotky trvá..

Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 23.10.2013 19:22
od sandokan
pokial viem, aditivum tento pridavny DPF nepouziva, kde to je umiestnene ? pod autom ako pri 2,0 ?
http://www.ebay.de/itm/Ford-Focus-C-Max ... 19d8694471
Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 23.10.2013 19:29
od Kolda
Je to aditivum Eolys..
"Za jízdy je průběžně přiváděno určité množství přísady EOLYS 176 vstřikovacími ventily do spalovacího procesu. " Zdroj - viz obrázek; když sem vložím odkaz, tak mi to stránku označí jako "konkurence" a nejde na ni klikat..
Tam je vše popsané do podrobna

Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 23.10.2013 19:57
od sandokan
popisali sme aj tu uz dost o standardnom systeme v poslednych rokoch, ale dodatkovy DPF nie je to iste ako origo tovarensky montovany, myslel som ze hodis nejaky odkaz na taky system...snad niekto nieco najde a hodi sem...
a nadrzku na Eolys mas ? - ten sa vstrekuje do palivovej nadrze po natankovani a pohnuti auta...
Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 23.10.2013 20:01
od Kolda
To jsem si právě myslel, že některý z místních guru se s tímto již setkal..
Kde je nádržka na Eolys a jak to přesně funguje jsem se dozvěděl před pár minutama, když jsem sem dával ten odkaz
Podívám se na to, auto mám teď u mechanika..
Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 24.10.2013 07:04
od tomason
Eolys je system Peugeotu a Ford od něj upustil většina aut to má řešené pátým vstřikovačem.
Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 24.10.2013 07:56
od Kolda
A ten by měl být umístěn kde asi přibližně?
Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 28.10.2013 21:40
od Kolda
Další otázka - může to být tzv. "otevřený" filtr, tedy takový, který je bez vypalování/regenerace? Kolik km takový filtr vydrží, při dejme tomu normálním používáním auta?

Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 29.10.2013 00:21
od hihi
Sandokanovy reakce, bez urážky, nijak autorovi asi nepomohli, protože neodpovídá na dotazy... Evidentně tu nikdo nezná případ, kdy majitel dodělal samorobo DPF. Osobně se domnívám (jsem v tomhle lama), že nelze doplnit filtr bez dalších zásahů (čidla, SW v řídící jednotce atp.). Pokud by to tak bylo, odhadem vydrží tolik, kolik ujede auto mezi dvěma regeneracemi - cca 1000 km. Což se evidentně neděje. Já bych jezdil a řešil až nepojízdný stav, protože do nouzového režimu pošle motor ŘJ pravděpodobně za jakékoliv "blbé" situace. Hodně štěstí při hledání pravdy o tomhle konkrétním motoru. Mě tu dost lidi pomohli

.
Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 29.10.2013 08:15
od sandokan
hihi - nepodlehej panice:
Osobně se domnívám (jsem v tomhle lama), že nelze doplnit filtr bez dalších zásahů (čidla, SW v řídící jednotce atp.).
samotny Ford o tom pise, ze to lze :
Es handelt sich dabei um wartungsfreie offene Systeme, die kein Additiv benötigen und auch ohne Eingriffe in die Motorsteuerung auskommen.
tu je aj odpoved na Koldovu otazku: může to být tzv. "otevřený" filtr, tedy takový, který je bez vypalování/regenerace? - ano presne to pisu - otvoreny a bezudrzbovy
no a montaz Motorcraftu sa robi zjavne pod voz ako u tohoto HJS - ako je to v tomto navode ukazane,
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=631118
a Ford takto ponuka univerzalny DPF pre svoje TDCI od Fiesty po Tranzit
takze v pripade problemov - upchatia by sa to malo dat nahradit trubkou - vyhodit ten diel ...
skoda ze sa Kolda neunuval odpisat, kde tento DPF ma umiestneny...
Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 29.10.2013 16:29
od Kolda
Je umístěný přesně tam, jako je umístěný standardně montovaný filtr.
Btw - na nádržku na Eolys jsem se ještě nedíval. Odkaz na podobný systém žádný nemám, proto se ptám zde; můžu sem hodit akorát oscanovaný list z návodu, který jsem k autu (k filtru) dostal od původního majitele.
Takže pokud tomu rozumím dobře, pokud vyhodím filtr a dám tam tlumič, co tam byl původně, vše by mělo fungovat jak má aj bez přeprogramování jednotky. No to by bylo supr!

Re: Dodatečně namontovaný DPF
Napsal: 30.10.2013 22:53
od hihi
Sandokan: OK

.