Benzínový motor versus naftový motor

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od Wolf78 » 20.12.2013 21:27

to ballu -můžu se zeptat , to Mondeo co máš je tvoje první auto ???
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od Ma.rt » 20.12.2013 22:50

To jste to podle mě nepochopili :)... neřešte krouťák, ale výkon a jeho průběh (protože ten v sobě už má Nm a otáčky). To že nafta má krouťák dole způsobuje to, že s nízkými otáčkami strmě roste výkon a u vyšších otáček roste méně, ale 96kW je u benálu to samý jako u nafty a rozhoduje průběh výkonu. Benzín má nárůst výkonu lineárnější. Při přeřazení u benzínu spadne výkon více a je na tom pak hůře. Jedině, že by byly u nafty odstupňovaný kvalty více od sebe, ale to pochybuji.
Dále ač je nafta zpřevodována víc do rychla, relativně k výkonu motoru je paradoxně do pomala... na trojku při max. výkonu jede nafta většinou tak 90-100, ale benzín 120-130. Takže nafta má více Nm na kolech, ale musí se častěji řadit (asi jako když se na benzínu zpomalí stálý převod)
Rozsah otáček - 2000-4000 je to samé jako 3000-6000, je třeba brát v úvahu relativní rozdíl, ne absolutní, v obou případech zrychlí vozidlo na dvojnásobek. A jak jsem psal, nafta při 2000 už jede a benzín při 3000 ještě moc ne.
Co pohřbívá trochu naftu je hmotnost a pak že chvíli trvá, než se natlakuje turbo.
A že někdo jede na sprintu o délku auta, co to řekne o autech? Záleží na řidičích.. práce se spojkou, rychlost přeřazení, motory mají tolerance... ale fyzika je jasná a tohle je hodně jednoduchá fyzika :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od zeli » 21.12.2013 01:58

To mas marny, kroutak je kroutak :mrgreen:
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od Ma.rt » 21.12.2013 08:06

Jojo, dame si motory na stolice a misto sprintu se s nima budeme pretahovat :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od zeli » 22.12.2013 11:51

STčkáři, třeste se :totlsmile:
Mam takovej pocit, ze osud tohoto vlakna byl predem zpeceten.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od ballu » 22.12.2013 22:37

rov píše:to ballu -můžu se zeptat , to Mondeo co máš je tvoje první auto ???
Devět aut svých od obsahu 600 , vše benzín a výše , pak služebáky od 2,5L audiny benzín, koncernové benzíny normální , Haťapaťa, nafty, pak naftu Renault a naftu citroen, turba bez turba.
Nýní Oturbovanou Fábku v benzínu- oturbovaná babeta, kde i traktor má lepší zvuk a sem tam se svezu Superb - benzín , co má za motor ani nevím, jen s řidičem tahá dobře, při naložení nevím ?????? :mrgreen:
K tomu ještě co auto to jiná značka zimních a letních pneumatik. :wink:
A nyní se pochlub ty. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od ballu » 22.12.2013 23:06

zeli píše:STčkáři, třeste se :totlsmile:
Mam takovej pocit, ze osud tohoto vlakna byl predem zpeceten.
To je královská třída, ti se s naftou nebudou zahazovat. :totlsmile:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od cr4sh3r87 » 23.12.2013 22:45

Nafta? Co to je? :lol:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od Eidž » 23.12.2013 23:02

ballu píše:
rov píše:to ballu -můžu se zeptat , to Mondeo co máš je tvoje první auto ???
Devět aut svých od obsahu 600 , vše benzín a výše , pak služebáky od 2,5L audiny benzín, koncernové benzíny normální , Haťapaťa, nafty, pak naftu Renault a naftu citroen, turba bez turba.
Nýní Oturbovanou Fábku v benzínu- oturbovaná babeta, kde i traktor má lepší zvuk a sem tam se svezu Superb - benzín , co má za motor ani nevím, jen s řidičem tahá dobře, při naložení nevím ?????? :mrgreen:
K tomu ještě co auto to jiná značka zimních a letních pneumatik. :wink:
A nyní se pochlub ty. :wink:
:nnou:
zbytečně odbornou diskuzi stáčíš do osobní roviny

rizikem je, že můžeš trefit na uživatele, který toho osedlal ještě víc, než Ty

ale už dospěl do zkušenosti, že řízení je o toleranci, ne o potřebě to ostatním nandat a ukázat, jaký jsi king

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
hunger
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 966
Registrován: 02.03.2013 18:08
Bydliště: Praha

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od hunger » 23.12.2013 23:28

Ballu tak ti pěkně dekuju :D ,doted jsem tu 1.8 moc nevytacel, neměl jsem potřebu rychle zrychlovat, ale ted se musím hodně přemlouvat, abych tam při 60 km/h ve městě, dal aspoň tu 3, no penezenka mi asi nepodekuje...
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od Ma.rt » 23.12.2013 23:42

Eidž: Mluvíš mi z duše... ale že by ukázal, jaký je king... určitě teda ne v základech fyziky :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od Wolf78 » 24.12.2013 00:04

ballu píše: A nyní se pochlub ty. :wink:
mé auta viz podpis a ještě v začátcích Škoda 120 :lol: :lol: ,ale o to nejde . Šlo mi o to ,jestli máš nějaké jiné zkušenosti s řízením jiných aut (benzín / nafta ,popřípadě LPG ) a dle tvé reakce nejspíše ano .

Pokud budu čerpat z vlastní zkušenosti mezi benzínem a naftou ,tak za mě nyní jednoznačně NAFTA :cooler: . A proč to tvrdím ???? Z důvodu pohodlné jízdy ,kde nemusím pořád klátit klackem ,když chci předjet . Do kopce to krásně zrychluje. Když mám puštěnou klimatizaci ,tak mi to tolik nebrzdí motor a td.
Líbí se mi hlavně ta věc ,že pokud jedu po okrskách 90 -100km/h a někoho dojedu a potřebuji ho předjet ,tak stačí při 5 převodovém stupni sešlápnout plynový pedál a auto začne zrychlovat ,to u benzína nikdy nedocílím ,musím vždy podřadit ,abych docílil stejné akcelerace a to třeba i na 3-jku (srovnání 1,8 85kW benzín FF kombi a 1,8 TDCi C-Max ) .
toť můj názor :palec_nahoru:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od Wolf78 » 24.12.2013 00:10

Eidž píše: ale už dospěl do zkušenosti, že řízení je o toleranci, ne o potřebě to ostatním nandat a ukázat, jaký jsi king
moje řeč a pokud bych chtěl někomu ukazovat jaký jsem king ,tak si nekoupím 2,0 ,ale 3,0 a více :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od enjoy » 24.12.2013 00:23

To kvaltování u benzínu je relativní.. mám dvě auta, benzín a diesel a víc řadím s tím dieselem. Platí ale pro provoz ve městě.
Jinak tvoje poučka o nutnosti podřazení při předjíždění platí.
Co ti ale diesel nikdy nedá, je ten pocit, že dáš jedna a držííííš, pak dva a držííííš , 3 a držííííš... :mrgreen:
Při klidnější jízdě nevíš o motoru a při stání ani nemluvě.
A co se týče předjíždění.., rychleji si u benzínu podřadím, než přesvědčím diesel aby zabral. Ale když si to načasuješ, tak jedeš kdy potřebuješ a neřadíš, to samozřejmě platí.
Co je nesporná výhoda dieselu, můžeš jet jako debil a stejně ti to nevrátí hůř jak litrem navíc.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
LeFort
.
.
Příspěvky: 147
Registrován: 15.05.2010 00:54
Bydliště: Hořovice

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Příspěvek od LeFort » 24.12.2013 00:38

ballu píše:A nyní se pochlub ty. :wink:
To je zase opravdu debata na úrovni. Já osobně bych se teda tím tvým výčtem moc nechlubil, když pominu koncern :blee: tak ten výčet je hodně stručný. (To jen aby p.ballu věděl, že až takový king není :wink: )
Fiesta ST 1.6 EcoBoost
Lancia k Coupé 2.0 20V turbo
Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT
ex:Mondeo mk3 2.0 TDCi

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host