Benzínový motor versus naftový motor
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Benzínový motor versus naftový motor
to ballu -můžu se zeptat , to Mondeo co máš je tvoje první auto ???
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Benzínový motor versus naftový motor
To jste to podle mě nepochopili ... neřešte krouťák, ale výkon a jeho průběh (protože ten v sobě už má Nm a otáčky). To že nafta má krouťák dole způsobuje to, že s nízkými otáčkami strmě roste výkon a u vyšších otáček roste méně, ale 96kW je u benálu to samý jako u nafty a rozhoduje průběh výkonu. Benzín má nárůst výkonu lineárnější. Při přeřazení u benzínu spadne výkon více a je na tom pak hůře. Jedině, že by byly u nafty odstupňovaný kvalty více od sebe, ale to pochybuji.
Dále ač je nafta zpřevodována víc do rychla, relativně k výkonu motoru je paradoxně do pomala... na trojku při max. výkonu jede nafta většinou tak 90-100, ale benzín 120-130. Takže nafta má více Nm na kolech, ale musí se častěji řadit (asi jako když se na benzínu zpomalí stálý převod)
Rozsah otáček - 2000-4000 je to samé jako 3000-6000, je třeba brát v úvahu relativní rozdíl, ne absolutní, v obou případech zrychlí vozidlo na dvojnásobek. A jak jsem psal, nafta při 2000 už jede a benzín při 3000 ještě moc ne.
Co pohřbívá trochu naftu je hmotnost a pak že chvíli trvá, než se natlakuje turbo.
A že někdo jede na sprintu o délku auta, co to řekne o autech? Záleží na řidičích.. práce se spojkou, rychlost přeřazení, motory mají tolerance... ale fyzika je jasná a tohle je hodně jednoduchá fyzika
Dále ač je nafta zpřevodována víc do rychla, relativně k výkonu motoru je paradoxně do pomala... na trojku při max. výkonu jede nafta většinou tak 90-100, ale benzín 120-130. Takže nafta má více Nm na kolech, ale musí se častěji řadit (asi jako když se na benzínu zpomalí stálý převod)
Rozsah otáček - 2000-4000 je to samé jako 3000-6000, je třeba brát v úvahu relativní rozdíl, ne absolutní, v obou případech zrychlí vozidlo na dvojnásobek. A jak jsem psal, nafta při 2000 už jede a benzín při 3000 ještě moc ne.
Co pohřbívá trochu naftu je hmotnost a pak že chvíli trvá, než se natlakuje turbo.
A že někdo jede na sprintu o délku auta, co to řekne o autech? Záleží na řidičích.. práce se spojkou, rychlost přeřazení, motory mají tolerance... ale fyzika je jasná a tohle je hodně jednoduchá fyzika
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Benzínový motor versus naftový motor
To mas marny, kroutak je kroutak
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Jojo, dame si motory na stolice a misto sprintu se s nima budeme pretahovat
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Benzínový motor versus naftový motor
STčkáři, třeste se
Mam takovej pocit, ze osud tohoto vlakna byl predem zpeceten.
Mam takovej pocit, ze osud tohoto vlakna byl predem zpeceten.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Devět aut svých od obsahu 600 , vše benzín a výše , pak služebáky od 2,5L audiny benzín, koncernové benzíny normální , Haťapaťa, nafty, pak naftu Renault a naftu citroen, turba bez turba.rov píše:to ballu -můžu se zeptat , to Mondeo co máš je tvoje první auto ???
Nýní Oturbovanou Fábku v benzínu- oturbovaná babeta, kde i traktor má lepší zvuk a sem tam se svezu Superb - benzín , co má za motor ani nevím, jen s řidičem tahá dobře, při naložení nevím ??????
K tomu ještě co auto to jiná značka zimních a letních pneumatik.
A nyní se pochlub ty.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Benzínový motor versus naftový motor
To je královská třída, ti se s naftou nebudou zahazovat.zeli píše:STčkáři, třeste se
Mam takovej pocit, ze osud tohoto vlakna byl predem zpeceten.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Nafta? Co to je?
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Benzínový motor versus naftový motor
ballu píše:Devět aut svých od obsahu 600 , vše benzín a výše , pak služebáky od 2,5L audiny benzín, koncernové benzíny normální , Haťapaťa, nafty, pak naftu Renault a naftu citroen, turba bez turba.rov píše:to ballu -můžu se zeptat , to Mondeo co máš je tvoje první auto ???
Nýní Oturbovanou Fábku v benzínu- oturbovaná babeta, kde i traktor má lepší zvuk a sem tam se svezu Superb - benzín , co má za motor ani nevím, jen s řidičem tahá dobře, při naložení nevím ??????
K tomu ještě co auto to jiná značka zimních a letních pneumatik.
A nyní se pochlub ty.
zbytečně odbornou diskuzi stáčíš do osobní roviny
rizikem je, že můžeš trefit na uživatele, který toho osedlal ještě víc, než Ty
ale už dospěl do zkušenosti, že řízení je o toleranci, ne o potřebě to ostatním nandat a ukázat, jaký jsi king
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- hunger
- Pokročilý
- Příspěvky: 966
- Registrován: 02.03.2013 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Ballu tak ti pěkně dekuju ,doted jsem tu 1.8 moc nevytacel, neměl jsem potřebu rychle zrychlovat, ale ted se musím hodně přemlouvat, abych tam při 60 km/h ve městě, dal aspoň tu 3, no penezenka mi asi nepodekuje...
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8
Ford Mondeo MK3 1.8
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Benzínový motor versus naftový motor
Eidž: Mluvíš mi z duše... ale že by ukázal, jaký je king... určitě teda ne v základech fyziky
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Benzínový motor versus naftový motor
mé auta viz podpis a ještě v začátcích Škoda 120 ,ale o to nejde . Šlo mi o to ,jestli máš nějaké jiné zkušenosti s řízením jiných aut (benzín / nafta ,popřípadě LPG ) a dle tvé reakce nejspíše ano .ballu píše: A nyní se pochlub ty.
Pokud budu čerpat z vlastní zkušenosti mezi benzínem a naftou ,tak za mě nyní jednoznačně NAFTA . A proč to tvrdím ???? Z důvodu pohodlné jízdy ,kde nemusím pořád klátit klackem ,když chci předjet . Do kopce to krásně zrychluje. Když mám puštěnou klimatizaci ,tak mi to tolik nebrzdí motor a td.
Líbí se mi hlavně ta věc ,že pokud jedu po okrskách 90 -100km/h a někoho dojedu a potřebuji ho předjet ,tak stačí při 5 převodovém stupni sešlápnout plynový pedál a auto začne zrychlovat ,to u benzína nikdy nedocílím ,musím vždy podřadit ,abych docílil stejné akcelerace a to třeba i na 3-jku (srovnání 1,8 85kW benzín FF kombi a 1,8 TDCi C-Max ) .
toť můj názor
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Benzínový motor versus naftový motor
moje řeč a pokud bych chtěl někomu ukazovat jaký jsem king ,tak si nekoupím 2,0 ,ale 3,0 a víceEidž píše: ale už dospěl do zkušenosti, že řízení je o toleranci, ne o potřebě to ostatním nandat a ukázat, jaký jsi king
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Benzínový motor versus naftový motor
To kvaltování u benzínu je relativní.. mám dvě auta, benzín a diesel a víc řadím s tím dieselem. Platí ale pro provoz ve městě.
Jinak tvoje poučka o nutnosti podřazení při předjíždění platí.
Co ti ale diesel nikdy nedá, je ten pocit, že dáš jedna a držííííš, pak dva a držííííš , 3 a držííííš...
Při klidnější jízdě nevíš o motoru a při stání ani nemluvě.
A co se týče předjíždění.., rychleji si u benzínu podřadím, než přesvědčím diesel aby zabral. Ale když si to načasuješ, tak jedeš kdy potřebuješ a neřadíš, to samozřejmě platí.
Co je nesporná výhoda dieselu, můžeš jet jako debil a stejně ti to nevrátí hůř jak litrem navíc.
Jinak tvoje poučka o nutnosti podřazení při předjíždění platí.
Co ti ale diesel nikdy nedá, je ten pocit, že dáš jedna a držííííš, pak dva a držííííš , 3 a držííííš...
Při klidnější jízdě nevíš o motoru a při stání ani nemluvě.
A co se týče předjíždění.., rychleji si u benzínu podřadím, než přesvědčím diesel aby zabral. Ale když si to načasuješ, tak jedeš kdy potřebuješ a neřadíš, to samozřejmě platí.
Co je nesporná výhoda dieselu, můžeš jet jako debil a stejně ti to nevrátí hůř jak litrem navíc.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- LeFort
- .
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.05.2010 00:54
- Bydliště: Hořovice
Re: Benzínový motor versus naftový motor
To je zase opravdu debata na úrovni. Já osobně bych se teda tím tvým výčtem moc nechlubil, když pominu koncern tak ten výčet je hodně stručný. (To jen aby p.ballu věděl, že až takový king není )ballu píše:A nyní se pochlub ty.
Fiesta ST 1.6 EcoBoost
Lancia k Coupé 2.0 20V turbo
Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT
ex:Mondeo mk3 2.0 TDCi
Lancia k Coupé 2.0 20V turbo
Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT
ex:Mondeo mk3 2.0 TDCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host