Stránka 1 z 15
Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 04.01.2014 23:36
od myšák3
Dobrý večer,
nevymyslel jste někdo, nějaké udělátko které by mě upozornilo že se můj FoFo 1,6 80 kw rozhodl zahájit regeneraci?
Děkuji.
Myšák3
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 05.01.2014 11:06
od Mr.Zdenda
udělátko nevím, ale přes obd s přidáním příslušného PIDu a pak to lze vyčíst z aktuální spotřeby na volnoběh
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 05.01.2014 20:06
od V12
Da sa to zvladnut za par supov kontaktnym teplomerom na teleso DPF. Ked teplota vystupi nad 450 stupnov, tak sa ten zmetek vypaluje.
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 06.01.2014 11:27
od Komi
Zdendo - co myslis kolko percent regeneracii prebieha prave ked ide motor na volnobeh a nie na dialnici , okreske ci jazde cez obec bez zastavenia ? preco skumat spotrebu na volnobeh a nie teplotu filtra ? ci ?
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 06.01.2014 11:51
od Komi
V12 - nie je to tak jednoduche ako si myslis s tymi 450 st v meste ( je to - zjednodusovanie problemu)
- 450 st v meste - pri nabehu regeneracie v meste mu musim pomoct podradenim aby som sa dostal na takuto teplotu a kazde zastavenie na cervenu znamena vyrazny pokles teploty takze cakat na 450 - to by som sa nemusel dockat - az by zrazu zahlasilo prilis caste pokusy o regeneraciu...
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 06.01.2014 14:06
od Raada
To, zda regenerace probiha za jizdy me az tak nezajima. Dulezite je, abych nevypnul motor kdyz regenerace zrovna probiha. Takze nekdy cekam treba 5-10minut nez dobehne. Aktualni spotreba je pak 0,6-0,8l/h. Standardne mam 0,3-0,4. Samozrejme bez zapnute klimy. Taky jede sahara vepredu a motor ma jiny jakoby hlubsi zvuk. Za jizdy regeneraci nepoznam a je mi to jedno.
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 06.01.2014 16:08
od Stanley_vy
Otázkou je, jestli pak regenerace opravdu doběhne. Nedávno jsem tak nechal auto několik minut klapat na volnoběh, potom ujel ještě kilometr a když jsem zastavil, tak spotřeba klasických 0,5 - 0,6l/hodinu. když jsem pak asi za dvě hodiny pokračoval regenerace se spustila znova. Předpokládám teda, že při stání a následné jízdě se DPF ochladil tak, že regenerace prostě skončila neúspěšně.
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 06.01.2014 16:18
od V12
Komi píše:V12 - nie je to tak jednoduche ako si myslis s tymi 450 st v meste ( je to - zjednodusovanie problemu)
- 450 st v meste - pri nabehu regeneracie v meste mu musim pomoct podradenim aby som sa dostal na takuto teplotu a kazde zastavenie na cervenu znamena vyrazny pokles teploty takze cakat na 450 - to by som sa nemusel dockat - az by zrazu zahlasilo prilis caste pokusy o regeneraciu...
OK, beriem.
V kazdom pripade ale pri regeneracii je teplota vyssia, ako pri normalnej prevadzke. Staci najst tento bod.
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 08.02.2014 20:27
od myšák3
Hurá, tak už to v Torque maká.
Tímto chci vita_k poděkovat za návod na přidání PIDu.
Při běžném ježdění to ukazuje teplotu 200-350 C a při regeneraci to vyleze i na 630 C.
Myšák3
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 08.02.2014 22:21
od Slid
Tohle mne take zajima, co proto mam udelat, abych vedel ze zrovna ted probiha regenerace a nemam ji prerusovat, docela bych tam rad neco dobastlil

stve me, ze tam neudelali blbou kontrolku.Protoze, vypalovani DPF jsem poznal az kdyz se semnou zacal loucit egr

protoze vzdy kdyz zacala probihat regenerace zacalo byt auto neklidne, pri 6stce na dalnici poskubavalo, ale pouze jen pri vypalovani. Po vymene egru, opet ani nevim, ze vypalovani probiha. V lete poznam ( dobiha vetrak 10minut )
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 10.02.2014 20:40
od hihi
No, pokud vynechám nějakou online diagnostiku (350,- + kabel + notebook; nebo BT verze a chytrý mobil), tak multimetr s teplotním čidlem by to taky zvládl. Ale to je ta levná diagnostika lepší a prakticky i levnější.
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 10.02.2014 21:19
od Slid
Je mi jasne ze pres diagnostiku, atd by to bylo nejlepsi, ale zase byt stale online mobil/notebook, to je neprakticke, to muzu pripojit jednou za cas pro kontrolu.
Spise aby se to tvarilo nejak nenarocne, nejlepe aby byla dioda treba v palubce jak se zacne vypalovat treba pres teplotni cidlo, zacne svitit kontrolka, skonci zhasne.

No moc jednoduse si to predstavuju, ja vim

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 10.02.2014 21:51
od myšák3
Při regeneraci se má snad vyřadit okruh intercooleru ?? Přehození klapek je ovládáno elektricky. Co vyvést diodu od tama ? Při studeném motoru je asi IC taky vyřazen, ale to zase neprobíhají regenerace. Dioda by byla jednodušší a levnější než teploměr.
Myšák3
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 11.02.2014 08:31
od V12
Ja stale hlasujem za kontaktny teplomer na telese DPF. Tieto srandy sa uz daju kupit za par supov.
Re: Signalizace probíhající regenerace DPF
Napsal: 11.02.2014 10:18
od prying
V12 píše:Ja stale hlasujem za kontaktny teplomer na telese DPF. Tieto srandy sa uz daju kupit za par supov.
Montáž nějakého pyrometru je dobré řešení. Myslím, že se i nějaké teploměry výfukových plynů prodávají a stačilo by ho instalovat do potrubí hned za DPF. Např. tady je budík u kterého jdou nastavit i limity. Takže není potřeba stále sledovat teplotu, ale při jejím překročení se rozsvítí ledka.
http://www.riegger.cz/obchod/zbozi/52mm ... ynu/63045/