Stránka 1 z 15

Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 04.01.2014 23:36
od myšák3
Dobrý večer,
nevymyslel jste někdo, nějaké udělátko které by mě upozornilo že se můj FoFo 1,6 80 kw rozhodl zahájit regeneraci?
Děkuji.
Myšák3

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 05.01.2014 11:06
od Mr.Zdenda
udělátko nevím, ale přes obd s přidáním příslušného PIDu a pak to lze vyčíst z aktuální spotřeby na volnoběh

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 05.01.2014 20:06
od V12
Da sa to zvladnut za par supov kontaktnym teplomerom na teleso DPF. Ked teplota vystupi nad 450 stupnov, tak sa ten zmetek vypaluje.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 06.01.2014 11:27
od Komi
Zdendo - co myslis kolko percent regeneracii prebieha prave ked ide motor na volnobeh a nie na dialnici , okreske ci jazde cez obec bez zastavenia ? preco skumat spotrebu na volnobeh a nie teplotu filtra ? ci ?

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 06.01.2014 11:51
od Komi
V12 - nie je to tak jednoduche ako si myslis s tymi 450 st v meste ( je to - zjednodusovanie problemu)
- 450 st v meste - pri nabehu regeneracie v meste mu musim pomoct podradenim aby som sa dostal na takuto teplotu a kazde zastavenie na cervenu znamena vyrazny pokles teploty takze cakat na 450 - to by som sa nemusel dockat - az by zrazu zahlasilo prilis caste pokusy o regeneraciu...

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 06.01.2014 14:06
od Raada
To, zda regenerace probiha za jizdy me az tak nezajima. Dulezite je, abych nevypnul motor kdyz regenerace zrovna probiha. Takze nekdy cekam treba 5-10minut nez dobehne. Aktualni spotreba je pak 0,6-0,8l/h. Standardne mam 0,3-0,4. Samozrejme bez zapnute klimy. Taky jede sahara vepredu a motor ma jiny jakoby hlubsi zvuk. Za jizdy regeneraci nepoznam a je mi to jedno.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 06.01.2014 16:08
od Stanley_vy
Otázkou je, jestli pak regenerace opravdu doběhne. Nedávno jsem tak nechal auto několik minut klapat na volnoběh, potom ujel ještě kilometr a když jsem zastavil, tak spotřeba klasických 0,5 - 0,6l/hodinu. když jsem pak asi za dvě hodiny pokračoval regenerace se spustila znova. Předpokládám teda, že při stání a následné jízdě se DPF ochladil tak, že regenerace prostě skončila neúspěšně.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 06.01.2014 16:18
od V12
Komi píše:V12 - nie je to tak jednoduche ako si myslis s tymi 450 st v meste ( je to - zjednodusovanie problemu)
- 450 st v meste - pri nabehu regeneracie v meste mu musim pomoct podradenim aby som sa dostal na takuto teplotu a kazde zastavenie na cervenu znamena vyrazny pokles teploty takze cakat na 450 - to by som sa nemusel dockat - az by zrazu zahlasilo prilis caste pokusy o regeneraciu...
OK, beriem.
V kazdom pripade ale pri regeneracii je teplota vyssia, ako pri normalnej prevadzke. Staci najst tento bod.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 08.02.2014 20:27
od myšák3
Hurá, tak už to v Torque maká.
Tímto chci vita_k poděkovat za návod na přidání PIDu.
Při běžném ježdění to ukazuje teplotu 200-350 C a při regeneraci to vyleze i na 630 C.

Myšák3

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 08.02.2014 22:21
od Slid
Tohle mne take zajima, co proto mam udelat, abych vedel ze zrovna ted probiha regenerace a nemam ji prerusovat, docela bych tam rad neco dobastlil :D stve me, ze tam neudelali blbou kontrolku.Protoze, vypalovani DPF jsem poznal az kdyz se semnou zacal loucit egr :D protoze vzdy kdyz zacala probihat regenerace zacalo byt auto neklidne, pri 6stce na dalnici poskubavalo, ale pouze jen pri vypalovani. Po vymene egru, opet ani nevim, ze vypalovani probiha. V lete poznam ( dobiha vetrak 10minut )

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 10.02.2014 20:40
od hihi
No, pokud vynechám nějakou online diagnostiku (350,- + kabel + notebook; nebo BT verze a chytrý mobil), tak multimetr s teplotním čidlem by to taky zvládl. Ale to je ta levná diagnostika lepší a prakticky i levnější.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 10.02.2014 21:19
od Slid
Je mi jasne ze pres diagnostiku, atd by to bylo nejlepsi, ale zase byt stale online mobil/notebook, to je neprakticke, to muzu pripojit jednou za cas pro kontrolu.
Spise aby se to tvarilo nejak nenarocne, nejlepe aby byla dioda treba v palubce jak se zacne vypalovat treba pres teplotni cidlo, zacne svitit kontrolka, skonci zhasne. :cooler: No moc jednoduse si to predstavuju, ja vim :D

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 10.02.2014 21:51
od myšák3
Při regeneraci se má snad vyřadit okruh intercooleru ?? Přehození klapek je ovládáno elektricky. Co vyvést diodu od tama ? Při studeném motoru je asi IC taky vyřazen, ale to zase neprobíhají regenerace. Dioda by byla jednodušší a levnější než teploměr.
Myšák3

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 11.02.2014 08:31
od V12
Ja stale hlasujem za kontaktny teplomer na telese DPF. Tieto srandy sa uz daju kupit za par supov.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 11.02.2014 10:18
od prying
V12 píše:Ja stale hlasujem za kontaktny teplomer na telese DPF. Tieto srandy sa uz daju kupit za par supov.
Montáž nějakého pyrometru je dobré řešení. Myslím, že se i nějaké teploměry výfukových plynů prodávají a stačilo by ho instalovat do potrubí hned za DPF. Např. tady je budík u kterého jdou nastavit i limity. Takže není potřeba stále sledovat teplotu, ale při jejím překročení se rozsvítí ledka. http://www.riegger.cz/obchod/zbozi/52mm ... ynu/63045/